Potrzebuję pomocy
mam silnik 2.8v6 skrzynie 5 od v-ki nie mogę z niej nic rozszyfrować bo blaszka przerdzewiała wiem że była od granady 2.3v6 bo sam ją ze złomu wyszarpałem
no i mam parę mostów przełożenia to 3,22 , 3,45 , 4,11 , 4,44
i który z tych mostów podejdzie najlepiej chodzi o to żeby był szybszy niż mocniejszy bo mocy mu wystarczy jak trza będzie
no chyba że trzeba inny most (inne przełożenie mostu)
z góry dzięki za pomoc.
nietykalny / 2010-05-10 22:08:04 /
3,22 predkość
4,44 palenie gumy
Aldaron / 2010-05-10 22:17:54 /
chyba najlepszy będzie 3,45 bo będzie się zbierał fajnie a prędkość tez wystarczająca, na 4,11 za szybko będą Ci się kończyły biegi nie mówiąc już o 4.44
mateush (proko) 3M / 2010-05-10 22:23:07 /
kwestia czy lozysko rolkowe w wale korbowym bedzie pasowalo na walek skrzyni pozniej lapa trzymajaca skrzynie pasuje od taunosewo automatu(ciezkie do dostania),wal musi byc od vałki bez roznicy pojemnosci i 2.0 r4 tez ma chyba ten sam wieloklin na wale.Most z tych co wymieniles najszybszy jest 3.22 ale w taunusie to niewystepowalo wiec dziwne ze masz cos takiego chyba ze ktos przekladal atak z kolem talezowym jest to duza glowka.3.45 juz mala i reszta tez
PSIAŁA / 2010-05-10 22:26:33 /
Ponieważ nie było Taunusa 2.8i ... to i nie było nigdy w nim mostu 3,22 .... ale to przełożenie będzie optymalne dla masy Taunusa i silnika 2.8. I tak krótsze niż w Capri bo Capri 2.8 miało most 3,09 lub opcjonalnie właśnie 3,22.
Ewentualnie można dać 3,45 (3,44) z Taunusa - biegi będą nieco krótsze ... przyspieszenia troszkę lepsze.
MikeB4 / 2010-05-10 22:40:34 /
Łożysko wał czy podpora skrzyni to pikuś moja inwencja twórcza nie zna granic jeśli chodzi o ten 3,22 to mam po prostu wnętrzności od mostu a skąd to nie pamiętam ważne że już wiem miej więcej co i jak
dzięki za pomoc.
nietykalny / 2010-05-10 22:49:53 /
ja ogolnie ganiam na 3.75 ale jak kto lubi.Jesli niebedziesz katowal zaloz 3.45.Zreszta i tak zbytniej roznicy przy palowaniu z 2.8 niema wszystko sie rozpierd....Pozdrawiam
PSIAŁA / 2010-05-10 23:08:54 /
jak dla mnie w gre wchodzi tylko 3.44 - 3.22
przy 3.44 na 5" na oponach 205/70r 14 przy 3000 bedzie miał 120, a że "rozsądne max" dla tego silnika(w trasie) to ok 3500, więc nie jest to za szybko. 3.22 spokojnie da rade, a to zawsze 500 obr mniej. n9 ma krootkie biegi, więc nie masz się co martwić o przyspieszenie.
fordofil / 2010-05-11 20:01:59 /
205/70r14 to rozmiar granady, na piątce przy 3,45 będzie 127,37 a nie 120.
Tauniak pewnie będzie stał na 195/50r15 albo 205/60r13
odpowiednio (3,45 3000/min, V bieg):
15" - 114,17
13" - 122,13
i drugi most (3,22)
15" - 122,32
13" - 131,07
Generalnie do komfortowego wożenia dupy na zloty trzeba założyć 3,09, zaś do pościgania się na zlotach - ja poleciłbym ~3,8 (nie pamiętam końcówki).
I tu nie ma kompromisu. Nasze skrzynie mają fatalnie zestopniowane niskie biegi. Na długim moście dziura pomiędzy I i II jest tak widoczna i dokuczliwa że łeb boli. Na krótkim nieco mniej to doskwiera, ale za to w trasie męczy. Biorąc zaś ilość fotoradarów i innych paskudztw na naszych drogach, plus ich (dróg) stan, to uważam, że 3,45 będzie dla Ciebie optymalny. Przelotowa 90 przy ~2300/min i nie ma żadnego problemu. A dziobakiem po autostradzie.... to nie przystoi :-)
granadziarz_3M / 2010-05-12 08:05:31 /
Coś Pan pokićkałeś w tych kalkulacjach, Panie Jarek :)
Granada na oponach 205/70R14 na piątce przy 3,45 będzie miała 124,5 km/h, a nie 127,37 czy 120 - ale to już szczegół :)
Natomiast opona 205/60R13 i 195/50R15 mają dokładnie ten sam promień statyczny 288 mm, a różnica w dynamicznym wynosi 0,7% (większy wpływ ma wysokość bieżnika). Niemniej jednak na nowiutkich oponach tych rozmiarów przy moście 3,45 prędkości wynoszą 112,0 dla 13” i 112,8 dla 15”, a przy moście 3,22 odpowiednio 120,1 dla 13” i 120,9 dla 15”.
Tak czy inaczej pod resztą Twej wypowiedzi podpisuję się oburącz:
- różnica prędkości dla tych mostów przy 3k RPM na piątce wynosi ~8 km/h
- zestopniowanie skrzyń jest fatalne, podobnie jak stan dróg i nasycenie ich radarami
- a dziobakiem po autobahnie nie wypada...
Pozdreaux.
KRK 4m / 2010-05-12 10:43:46 /
posłużyłem się Michale tym:
http://www.capri.pl/forum/75302#75839
Ale miło, że potwierdzasz resztę :-)
granadziarz_3M / 2010-05-12 10:58:22 /
wiem że z obliczeń wychodzi ciut więcej, ale zrobiłem na takim zestawie 10 000 km i zawsze (wg GPS) wychodziło 120-121. oczywiście w tym przypadku dochodzi błąd wskazania obr. teraz mam 3.89, i jest tragedia. 3000 wychodzi w okolicach 105km\h, czyli dochodzisz to 120 i zaczynasz się zastanawiać czy ten silnik dlugo tak może.
fordofil / 2010-05-12 20:59:34 /
no właśnie mi o to chodziło a w ogóle to taunus będzie stał najprawdopodobniej na 15
195/60
dzięki.
nietykalny / 2010-05-12 21:13:37 /
fordofil u Ciebie i tak było spoko.
w moim na 13stkach o profilu 70, wrzuconej piątce, obrotach 4000 i moście 3,89 rozwijałem równe 90km/h. Na pewno wszystko było ok ze wskazaniami, tak więc do dziś nie wiem czemu taką małą mam prędkość przelotową. Może to sprawa skrzyni? Wszystkie n9tki maja równe przełożenie na 5tym biegu?
paras / 2010-05-12 21:44:06 /
aha, mowa oczywiście o vce
paras / 2010-05-12 21:49:24 /
Aż ciężko uwierzyć... :)
Śmietan / 2010-05-13 08:36:53 /