Czy ktoś przy pomocy fotek jest w stanie rozpoznać pojemność tego silnika, na podstawie numerów bądź podzespołów, czyli gaźnika ,kolektora lub głowicy?
Paul McKlusky / 2010-04-21 13:25:07 /
aha no i jaki to motór fałka czy żędófka ;)
Paul McKlusky / 2010-04-21 13:32:33 /
rzędówka na 100%
Kilgore / 2010-04-21 13:34:46 /
moze byc ze to 1.8
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2010-04-21 13:35:32 /
B - A po 6015 to 2.0 .... w 1.6 byłoby A - A
MikeB4 / 2010-04-21 13:53:33 /
Mike: 2.0 w 70 roku? nie wydaje mnie się :)
70HM-AA: 1.3
70HM-BA: 1.6
Konar / 2010-04-21 13:54:54 /
Mój Taunus
Moje Capri
- AA jest odlane 16 ...
MikeB4 / 2010-04-21 13:57:09 /
Hmmm w takim razie u mnie w Dziobaku też jest 2.0
Konar / 2010-04-21 14:00:45 /
dla ułatwienia dodam że auto jest z 78r. ale po kombinacjach z belką i poduszkami pod kątem prostym wnioskuję ze silnik nie jest orginalny , w dowodzie to już nie wspomnę bo model auta to capri 1700, składak rok 90.
Paul McKlusky / 2010-04-21 14:14:29 /
Silnik napewno nie jest oryginalny - przynajmniej gaźnik ... prawdopodobnie będzie to 2.0 z Transita o obniżonej mocy ... pokaż jeszcze zdjęcie kolektora wydechowego ...
Innym miejscem gdzie jest wybite oznaczenie silnika jest obudowa rozrządu ... może tam się jeszcze ostało - ale tutaj 1.6 i 2.0 są wymienne ...
Co do dokumentów to da się to odkręcić (składaka) jeśli są fabryczne tabliczki znamionowe ... już pytałem kiedyś rzeczoznawcę.
MikeB4 / 2010-04-21 14:34:27 /
podaj jaki masz kod w zaznaczonym miejscu
"aha no i jaki to motór fałka czy żędófka ;)"
ale prima aprilis już dawno był..
Dzisiejsze zdjęcia od Ciebie środka mówią mi że to model "S" z 81r., z końca roku.
A co do dokumentów to są z innej Caprychy, tzn. takiej z 70r, 1.7V4 ale zarejestrowanej w 90r. na składaka bo inaczej sie wtedy nie dawało..
Konrad Szyperski / 2010-04-21 23:21:11 /
kod na głowicy w rogu - C6z tego co kojaże
Paul McKlusky / 2010-04-22 06:20:05 /
Czy miejsce ktore zaznaczyl Pająk na tym rysyunku to głowica? Bo jak tak, to moze lepiej zamknij maskę...
Mysza liil (EM) / 2010-04-22 06:40:29 /
tak głowica...
Paul McKlusky / 2010-04-22 12:00:18 /
jedyne miejsce w okolicy z rysunku to symbole 6c na glowicy , nie ma żadnego kodu na łączeniu bloku ze skrzynią jak wskazuje rysunek
Paul McKlusky / 2010-04-22 12:13:14 /
nie ma również wytłoczenia z pojemnością na osłonie paska rozrządu
Paul McKlusky / 2010-04-22 12:15:31 /
oznaczenie z głowicy 6c jest w stanie potwierdzić pod jaką pojemność podchodzi???
Paul McKlusky / 2010-04-22 12:23:18 /
weź szczotkę drucianą i przeczyść to miejsce
Pod palcem nic nie czuć żadnych śladów czegokolwiek , z bliska patrząc nic nie różniąca sie powieżchnia od pozostałej w okolicy. Obowiązkowo ma coś byćw tym miejscu??? kod odlany wypukły, czy wklęsły wyżłobiony??
Paul McKlusky / 2010-04-22 12:37:33 /
wydrapałem jest NE
Paul McKlusky / 2010-04-22 12:50:38 /
2000 Pinto OHC R4 wysoki stopień sprężania (HC) GT
ktoś pytał o kolektor wydechowy...
Paul McKlusky / 2010-04-22 12:53:23 /
więc chcąc podnieść moc w tym silniku to pierwszy krok gaźnik , czy cos jeszcze??
Paul McKlusky / 2010-04-22 12:57:29 /
NE -2.0 HC http://www.capri.pl/garage/engine-codes
bobik liil / 2010-04-22 13:09:10 /
Gaźnik napewno - wydech jest w miarę ok ... co jeszcze ? Mozna zainwestować w wałek rozrządu i wyremontować głowicę ... zmierzyć mu kompresję na początek (po ustawieniu zaworów) żeby sprawdzić czy wszelkie działanie ma sens...
MikeB4 / 2010-04-22 13:59:01 /
jak to jest z tym gaźnikiem który mam,czy on jest dedykowany pod 1,6 ? co to za typ? kolektor na pewno pod dwu gardzielowego jest inny,ale czy i głowica może nie pochodzi czasem z 1,6 ?
Paul McKlusky / 2010-04-22 14:06:12 /
Nawet jeśli głowica jest od 1.6 to też dobrze ;-)) To jeszcze zwiększa osiągi a po wymianie zaworów na większe silnik będzie chodził jeszcze lepiej
Gaźnik jest z 1,6 lub 2.0 (chyba tylko 2.0 Transita - stąd podejrzenie o pochodzenie Twojego silnika) a zwie się "szuflada" --- jest to najgorszy gaznik jaki był stosowany w Fordowskich OHC .... oprócz gaźnika przy wymianie na webera musisz zmienic cały kolektor ssący.
MikeB4 / 2010-04-22 14:19:50 /
a czy GT nie powinien mieć właśnie Weberka?
...::$nuffy (Grześ) / 2010-04-22 14:47:42 /