Witam.
Biorąc pod uwagę, że zostałem zmuszony do naprawy swojego tylnego spoilera w Grandzi po tym jak nie wytrzymał prędkości 190 km/h, chciałbym się podzielić swoją metodą naprawy.
1 - oczyściłem miejsce po starych zaczepach (wydłubanie pozostałości po przerdzewiałej blaszce) - zdjęcie 1
2 - przygotowałem nowe blaszki z wspawanymi śrubami (fakt faktem w oryginale nie były to cztery osobne blaszki tylko jedna duża zalana w spoilerze) - zdjęcie 2 i 3
3 - do wklejenia użyłem kleju i podkładu stosowanego do wklejania szyb - zdjęcie 4
4 - zaznaczyłem miejsce oryginalnego ustawienia śrub, nałożyłem klej pod i na blaszkę i zostawiłem do wyschnięcia - zdjęcie 5
5 - dla poprawienia mocowania zastosowałem jeszcze taśmę dwustronną z przodu i na bokach spoilera (uważam, że brak tej taśmy fabrycznie był podstawową przyczyną śmierci spoilera - przy wyższych prędkościach bardzo mocno był podrywany do góry na co zresztą ostatnio zwrócił mi uwagę Proko ;-)) - zdjęcie 6
Pozdrawiam
Misiek (fourM)
PS w najbliższych dniach drugi wątek z opisem i zdjęciami z przeróbki kąta wyprzedzenia zwrotnicy.
fourM 3M / 2010-04-14 10:40:31 /
Zdjęcie 6
fourM 3M / 2010-04-14 10:42:16 /
Fajna sprawa, aczkolwiek mam pytanko odnośnie tego spojlera. Mam malutką dziurkę w nim, i gdy pada deszcz, wsiąka wodę jak gąbka, kiedy ścisnę wypływa z niego woda. Czy można zakleić żeby nie było śladu, a sprawowało się dobrze, i nie rdzewiało mi pod spojlerem?
Wartownik / 2010-04-14 12:38:52 /
Witam. Podejrzewam, że jest taka opcja ale będzie wiązało się to z jego malowaniem - podobnie naprawiłem swój przedni spoiler, który miał dziurę. Podkleiłem go taśmą, wypełniłem ubytek klejem, na drugi dzień obszlifowałem papierem ściernym zakładanym na szlifierkę i pomalowałem specjalnym lakierem do zderzaków (lakier nazywał się BAMBER lub coś takiego).
Pozdrawiam
fourM 3M / 2010-04-14 13:00:15 /
I tak sporo wytrzymał, jak jechaliśmy na lotnisko to już wyglądał jak by miał odlatywać :P
mateush (proko) 3M / 2010-04-14 17:19:17 /
Ostatnio zdejmowałem spoilerek z klapy z Escorta (plastiżanianego, bleee) i tenże spoilerek był przykręcony do klapy ta cztery śruby. Jakie było moje zdziwienie, kiedy spoiler nie odszedł! Okazało się, że długo jeszcze nie onchodził bo był do tej klapy przyklejony jakimś mega turbo diesel klejem. Te śrubki to bym w moment wyrwał ale klej robił robotę, tak więc ja bym nawet się ośmielił spoilerki na kleju do szyb montować.
zapek??? !G.O.P! / 2010-04-14 17:42:55 /
ja miałem swojego ( http://www.capri.pl/image/car/59/102767 - zender na 3 podporach) przyklejonego na taśmę piankową (ale na całej powierzchni przylegania) + 1 centralną śrubę i przejeździł tak kilka latek bez najmniejszych problemów.