co moze powodować ze wtryski nie działają???
1.pompa paliwa ok.
2.cisnienie na listwie jest.
3.komputer wymieniony.
4.przekaźnik ok.
5.bezpiecznik ok
jakie powinno pojawiać się na zasilnaniu wtrysków napięcie przy włączonej stacyjce,a jakie podczas kręcenia rozrusznikiem???
A pompa buczy? iskra jest? Może czujnik położenia wału się zrypał?
Uszkodzona wiązka. Niedokręcone śrubą złącze kompa. Niepodłączona któraś masa wiązki. O którym przekaźniku mówisz że jest ok?
zapek??? !G.O.P! / 2010-04-12 23:46:51 /
Wtryski są zdaje się sterowane masą więc powinno się pojawiać 12V między jednym kablem wtrysku a masą Aku niezależnie czy się kręci czy nie. Ale Mysza wie lepiej ;p
zapek??? !G.O.P! / 2010-04-12 23:48:51 /
+12v podczas włączenia zapłonu na wtryskach, a podczas obracania silnikiem masa z pinu 58 na wtryski 1 i 2 oraz z pinu 59 na wtryski 3 i 4. Podstawa to sygnal z czujnika położenia wału. Jeśli go nie będzie to wtryski nie ruszą.
Iskra jest?
Mysza liil (EM) / 2010-04-13 07:00:00 /
W jednej z książek do diagnostyki układów wtryskowych- dot. się Bosch LE-tronic, ale można zastosować- w miejscu wtrysku podłączasz żarówkę 12V 5W ( 5 W, nie 21W,czy inną- rozmiar ma znaczenie). Przy kręceniu rozrusznikiem żarówka powinna mrugać.
Przepraszam ,że takk pod raz za razem- jeśli mruga, to szukasz innej usterki, jeśli nie- podstawą jest jak pisał mysza czujnik położenia wału. Ewentualnie kable, wtyczki itp.
iskra jest ale raczej słaba.pompa i przekaznik sa ok.Komp i przekaznik wymienione..mam czujnik połozenia wału w zapasie wiec przełoze.Czy uszkodzony alternator moze mieć znaczenie(raczej wg mnie nie ale moze jest jakis patent:))
Jak uszkodzony alternator to znaczy brak ładowania to znaczy słaby akumulator to znaczy mało prądu to znaczy .... nie działa ;D Odepnij alternator, załaduj aku i wymień czujnik, może zadziała.
zapek??? !G.O.P! / 2010-04-14 00:16:50 /
aku jest teraz nowy...
lampka zamiast wtrysku mruga?
czy żarówka 5w da rade??
A co to ma do rzeczy? Nie ma oświetlać drogi. Jest po to aby stwierdzić czy na zaciskach sterownika pojawia się napięcie, aby można było stwierdzić czy problem leży w sterowaniu czy w samym wtryskiwaczu, lub układzie mechanicznym- pompa, filtry, przewody.
Ma do rzeczy, bo im większa moc, tym się dłużej rozżarza. Najłatwiej zaobserwujesz diodą z opornikiem przystosowaną pod 12V. Bo taka np żarówka 21W to pewnie ma czas zaswiecenia dluzszy niz impuls na wtryskiwacz... 5W powinna dać radę, ale jak masz 3W to ją zastosuj.
Mysza liil (EM) / 2010-04-23 13:16:47 /
dzisiaj mam troche czasu to powalcze padłem...
jest git.pali jezdzi itp:)sprawa dość dziwna..przewod zasilający pompe paliwa zwarł do masy,bezpiecznik się spalił.wiec wsadziłem nastepny.po przekreceniu kluczyka mrugneła żaówka na wtrysku!!!wtryski ruszyły silnik pali super.podejrzewam ze bezpiecznik(wymieniłem wszystkie) nie przewodził,wyglądał dobrze ale przejscia nie miał.i tyle:)
dzieki za podpowiedzi.
moja odpowiedź była odnośnie uwagi, iż to zbyt mała moc (tak odczytałem sugestię). A co do rozżarzania- to nawet 21W się w tym teście rozjaśni. Ale próbówka 5W jest do tych celów idealna, jak zresztą do innych też.