Powoli gromadzę graty i zabieram się za przeróbkę bloku 205 2,0 na 2,1.
Blok z tłokami od 2,8 i nowymi pierścieniami pojedzie do fachowców do Czech :) i mają wszystko ładnie zrobić i dopasować, mam kilka pochlebnych opinii o nich, a co zrobią to zobaczymy.
Tylko teraz tak, korbowody od 2,8 wymagają małej przeróbki, słyszałem, że lepsze i bez przeróbek są od 1,8 D z Fiesty ?
Głowica będzie z obrobiona i planowana z 2,0 albo obrobiona z 1,6. Silniczek będzie pił tylko benzynkę, a przy tych głowicach to pewnie minimum 98.
Co z uszczelką pod głowicę, trzeba szukać na ebay-ju do 2.1 albo zamawiać z burtonpower, bo stadardowa z 2,0 raczej nie podejdzie ?
Wszelkie sugestie i porady mile widziane, chyba, że to wielka tajemnica:)
AndrzejKudowa / 2010-03-09 14:01:21 /
Aha, wiem, że taniej i prościej wsadzić 2,9 ale mnie intersuje tylko PINTO :)
AndrzejKudowa / 2010-03-09 14:02:55 /
how_to_power_tune_Ford_SOHC-jest wszystko,nawet więcej.
bon / 2010-03-09 15:30:14 /
zajrzyj na sierrafan tam juz jezdzi kilka sztuk
pytaj userów passi , toyman
puzon323 / 2010-03-09 16:27:47 /
popatrz w dział ''moja sierra''
puzon323 / 2010-03-09 16:29:39 /
tylko że w Polsce żadne 2.1 nie jeździ tak jak powinno :D
korby od fiesty 1.6d, uszczelka pod głowę jak mówisz, zamawiać burton ebay albo poprostu dorobić w Polsce.
Chyba najbardziej obiecujące 2.1 jest w Krzyśka Escorcie MK2 :)
...::$nuffy (Grześ) / 2010-03-09 17:07:20 /
tylko tyle, ze ściągnąłem je już zrobione z UK :) o ile o tym samym myślimy
.STICH. / 2010-03-09 17:52:44 /
Mam nadzieje ,ze w tym sezonie nie bedzie niespodziewanych awarii np urwany zamach :)i na pucharze pokarze się z lepszej strony
krzys escort mk2 / 2010-03-09 18:23:35 /
wszystkie pdfy już ściągnięte, uszczelka pod głowice też nie będzie chyba problemem, bo będzie to AJUSA F-3101-94,5 94,5mm
Jest tutaj, ale myślę, że w Polsce też ją dostanę, jeżeli nie to zamówię na ebay-u.
http://cgi.ebay.co.uk/Ajusa-Head-Gasket-2-0-2-1-SOHC-Pinto-94-5mm_W0QQitemZ150408364499QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item23050981d3
AndrzejKudowa / 2010-03-10 12:21:12 /
Panowie żeby nie zakładać nowego wątku, może ktoś powie coś więcej o korbach z fiesty 1.6 D, w How to power tune.... piszą że wymagają kilku przeróbek, czy ktoś u nas to spraktykował czy jeszcze nikt się nie bawił w Pinciaku w kordy z diesla. Na pierwszy rzut oka wyglądają na dość mocne, prawie jak te z coswortha YB.
Mnie natomiast najbardziej interesuje czy z tłokiem z 2.8 w GPM będą na równi z blokiem czy poniżej te 1,5 - 2mm.
Korby od 1.6 diesla wymagają offsetowego szlifu wału korbowego, czyli przesunięcia osi czopu dalej od osi wału. Nie robiłem tego, dość droga operacja jak na zyskanie 0,05l.
Bo tłoki od 2.8 na std korbach od pinto dają pewnie jakieś 2.05?
m.kozlowski / 2017-02-10 16:09:46 /
w jaki sposób można zyskac pojemność skokową silnika wymieniając korby?
Zapewne w jakiś TAJEMNY :) Zatem kto jak kto, ale MAGIK powinien to wiedzieć :)
Pozdreaux.
KRK 4m / 2017-02-11 13:40:39 /
Samymi korbami się nie da, robiąc szlif czopu korbowodowego z offsetem zwiększamy skok.
Przemek S. / 2017-02-11 14:02:46 /
Właśnie o to chodzi - a rzeźba w korbie nie zmienia niczego, niezależnie od tego czy strugniemy wał, czy nie.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2017-02-11 14:47:58 /
Te korby od 1.6D nie wkłada się dla zwiększenia pojemności. One po prostu później wyjdą bokiem niż te normalne, bo do D były mocniejsze niż do B :-)
Konrad vel smasher / 2017-02-19 13:09:20 /
Odnosnie fiesty 1.6d
Za "How to power..." :
The Fiesta diesel connecting rods
can be ground down on their sides to
fit the standard crankshaft's journal
width, instead of altering the crankshaft
journal width to suit the connecting
rod. The Fiesta diesel connecting
rods are 1.058in/26.95mm thick
whereas the Pinto connecting rod is
1.018in/24.9mm thick. This is a
relatively easy machining operation
which is done on a surface grinder.
nie wyczytalem nic poza tym...ktos podpowie gdzie znajde inne informacje odnosnie ewentualnych przerobek ? ;)
♠MAD♥DOG♠ / 2017-10-05 22:20:46 /
Odkopuję temat bo zabieram się taki projekt.
Czy ktoś dokładnie pomierzył o ile blok musi zostać sfrezowany, aby silnik miał odpowiednią kompresję?
Na sierrafan czytałem, że ok 2 mm, ale może ktoś zna dokładną wartość?
Dzięki.
Rzeźnik / 2019-04-11 10:16:27 /
Kompresja nie zależy od wysokości bloku.
Mysza liil (EM) / 2019-04-12 22:39:45 /
no trochę chyba zależy, jak masz komorę spalania w bloku (cylindrze a nie głowicy) i go skrocisz?
Trochę tak, ale zrobienie określonych parametrów silnika zależy od tylu rzeczy, że podawanie przez internet o ile trzeba splanować, żeby coś tam, jest totalnie nieuzasadnione. To trzeba wszystko przemierzyć, policzyć, i dopiero pomyśleć co, gdzie i jak zmodyfikować.
m.kozlowski / 2019-04-15 09:57:28 /
Lecz nadal "skrócenie" bloku/głowicy nie spowoduje, że silnik będzie miał odpowiednią kompresję.
Grzesiek_Rudy / 2019-04-15 10:17:57 /
Dobra, złapałem się :).
m.kozlowski / 2019-04-15 10:36:50 /
aaa - jezeli pierscienie sie skonczyly, I zaworow brak, to pewnie ze nie tędy droga:)
:)
Mysza liil (EM) / 2019-04-15 17:58:35 /
nalej łyżkę oleju do cylindra, to zwiększysz kompresję, ale nie na długo....
Ale na pomiar kompresji przy potencjalnym nabywcy jak znalazł :)
gorzej jak po pomiarze nabywca zechce odpalić...
granadziarz_3M / 2019-04-17 08:08:40 /