logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Silnik Pinto OHC -- 1.6 vs 1.6 GT vs 2.0

Silnik Pinto OHC -- 1.6 vs 1.6 GT vs 2.0

Zbierzmy do kupy wszystkie istniejące informacje bo co i rusz ktos się pyta...
Jak się zrobi wystarczająco treściwie, to zrobię z tego stronę i będzie w oddzielnym miejscu.
A więc po kolei:

BLOK:

Wygląda na to, że nie ma różnic konstrukcyjnych pomiędzy dowolną wersją 1.6 a 1.6GT. Oba występują w katalogu jako jedna część:



Uwaga 1.: Inny blok występuje w silniku 1.6E znanym z późniejszej Sierry (vide katalog, wyżej), ale to zupełnie inna geometria więc trudno go pomylić ze zwykłym 1.6.

Dla wszystkich wersji 1.6 obowiązuje więc numer części 70HM-6015-BA i taki będzie umieszczony na odlewie. Na odlewie jest też umieszczona liczba "16" wskazująca pojemność. Oczywiście kod silnika będzie się różnił ('x' oznacza dowolny znak):
- LAx - silnik 1.6 niskokompresyjny (LC) występujący głównie w Transitach
- LFx - silnik 1.6 niskokompresyjny (LC) w wersji na Szwecję (podwyższona moc)
- LCx - znany i lubiany standardowy 1.6 wysokokompresyjny (HC)
- LEx - silnik 1.6 GT
- LSx - silnik 1.6E z Sierry (patrz: uwaga 1. powyżej)

Kod silnika znajdujemy w dwóch miejscach:


W miejscu A występuje kod trzyliterowy z listy powyżej (czasami tylko dwuliterowy). W miejscu B powinien występować ciąg postaci "*ABC*DE12345". Wtedy "ABC" to kod silnika, a DE12345 to jego numer wraz z kodem daty, często mylonym z kodem silnika. Pomyłki wynikają z faktu, że Ford nieco po macoszemu traktował własne wytyczne i często w tym miesjcu znajduje się JEDYNIE ten drugi ciąg (DE12345) bez gwiazdek i kodu silnika.

WAŁ / TŁOKI:

Wedle danych wał (#1 na liście poniżej) i korby (#13) są całkowicie wymienne między wersjami. Tłoki (#11) są wspólne dla odmiany HC i GT, a inne dla LC (co zrozumiałe)


GŁOWICA:

Głowica od GT to generalnie głowica od 2.0 z mniejszym nieco zaworem wydechowym (34 mm). Nic nie wiadomo odnośnie pojemności komór spalania itp. Kody odlewów dla głowicy:

- 1600 - M, MM, N, NN, .... ?
- 1600 GT - ?
- 2000 - L, P, PP, R, RR, ..... ?

WAŁEK ROZRZĄDU:

Walek od 1.6GT jest identyczny z tym od 2.0/2.0 EFi:


W ogóle, jak widać z listy powyżej występują tylko 2 wałki dla wszystkich silników (no dobra, jest jeszcze trzeci dla Transita 1.6, ale on nas nie obchodzi :D).

C.D.N.:
Różnice w GAŹNIKACH, APARATACH ZAPŁONOWYCH i inne..... (jutro, jak zbiorę tabelarycznie wszystkie dane)

Konar / 2010-02-26 16:17:17 /


1. Ad silnika na Szwecję. Jest to LC, i piszesz że ma podwyższoną moc. Ale względem jakiego? Względem HC? Nie wydaje mi się. Może jest mocniejszy od transita LC?

2. Ad głowicy od GT. Powiedziałbym że to niemożliwe iż komora spalania tej głowicy jest tak duża jak w 2.0 i różnica tkwi jedynie w średnicy wydechowego wentla.

Mysza liil (EM) / 2010-02-26 17:54:12 /


A ja znalazłem dane silników 1.3, 1.6 i 2.0 z tauniaka, i je tu zamieszcze, ale za duzo pisania teraz, muszę zrobić tabelkę i wkleić jako obrazek.
Dane dla silników: J2, JA, JC, LA, LS, LC, LE oraz NE

Mysza liil (EM) / 2010-02-26 18:12:23 /


Mi się już poje.ało

Pytałem kiedyś na wątku "blok pinto" skąd taka różnica mocy między 2.0 ohc-gaźnik a 2.0 ohc efi w sierrach,przepraszam MikeB4,że przytaczam tu część Twojej wypowiedź...porostu szukam odpowiedzi..cytuje:


"101 KM miał zwykły 2.0 sohc ... przy Efi - inny wałek rozrządu, wydech itp....

MikeB4"

A z danych wyżej zamieszczonych-wałki w zwykłym ohc i ohc efi są takie same..skąd różnica mocy??

bon / 2010-02-26 18:23:31 /


widziales dolot od OHCa Efi? Widziales wydech? Jak dali pooddychać, to i moc się znalazła.

Mysza liil (EM) / 2010-02-26 18:37:02 /



Jednak wałki te same:)

bon / 2010-02-26 20:18:00 /


Widocznie wałki są te same w 1,6 GT, 1,8 , 2,0 (oprócz transitów bez efi) .... czy może to pierwsze jest numerem części czy jednak to drugie ?

Zauważ jednak, że tabelka nie dotyczy 70HM-6015-BA/AA tylko 78HM 6250 BA/AA

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-26 21:47:07 /


Mysza:

1. Silnik LC na Szwecję jest o 1PS mocniejszy od silnika HC dla reszty Europy - ma 73PS - przynajmniej jeśli chodzi o tę najwcześniejszą serię ładowaną do Taunusów w 1970 roku. Trzeba pamiętać, że one miały Webery DGAV.

2. No właśnie pytanie jakie są różnice w głowicach poza tym zaworem. Trzeba by dokładnie je pomierzyć

MikeB4:
> Zauważ jednak, że tabelka nie dotyczy 70HM-6015-BA/AA tylko 78HM-6250-BA/AA

No przecie to jest katalog części, dlaczego więc zamiast wałki miałybyć numery bloków? 70HM-6015-BA to numer części bloku, 78HM-6250-BA to numer wałka.

Konar / 2010-02-27 19:24:26 /


Aha ;-))) no to więcej wyjaśnia ... a co to są te pierwsze numery ???

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-28 23:43:10 /


FINISy Mike - numery "handlowe" części.

Konar / 2010-03-21 17:14:37 /


Zgaduje skrot: Ford Identification Number In Stock ;)

Mysza liil (EM) / 2010-03-21 17:49:58 /


A jakie sprężanie powinny mieć te silniki np. 1.6 hc lub lc?

Kilgore / 2011-01-29 00:16:49 /


wszystkie info w tabelach w "garażu".

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-04 12:32:13 /


tak czytam ten wątek i się zastanawiam, sprawdził to już ktoś ?? jeśli nie to na dniach będę robił taką rzeźbę, mam wszystkie graty, dużo chęci trochę czasu, spróbuje to przełożyć i poskładać. ale mam też jedno pytanie czy wyjmę wałek z głowicy nie rozpinając zaworów ?

Rako Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-03-15 08:36:01 /


Nie musisz rozpinać zaworów - wystarczy poluzować śruby i wyciągnąć dźwigienki. Ściągasz koło rozrządu, odkręcasz 2 śruby blokady i wyciągasz wałek.

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-03-15 08:38:52 /


Ale co konkretnie ?Jeśli chodzi o wałki to tutaj niema magii.
Wałek wyciągniesz bez zdejmowania sprężyn,zdemontować musisz jedynie dźwigienki.
I jak zakładasz inny wałek to staraj się z dźwigienkami od niego,zakładaj tak jak pracowały do tej pory czyli odpowiednio do krzywek,chyba że zakładasz nowe dźwigienki.

bon / 2011-03-15 08:47:12 /


I najważniejsze chyba jest tutaj to, że aby wyjąć wałek musisz wyjąć silnik albo głowicę zdjąć lub wykonać w ścianie grodziowej otwór technologiczny;D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-03-15 09:02:49 /


Jakie sa objawy nadmiernego zużycia wałka rozrządu w Pinto . Czy głośna praca pomimo dobrego wydechu może z tego właśnie wynikać . Generalnie silnik pracuje ale jakoś niekoniecznie równo szcególnie na wolnych obrotach , aprat zpałonowy nowy (+ przewody i świece) , gaźnik nowy został mi wałek i dźwigienki ..

bogdanw Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-10-04 18:18:34 /


sprawdź luzy zaworowe... oczywiście wałek może też być nadmiernie zużyty - ale to stwierdzisz jak ściągniesz pokrywę...

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-10-04 18:42:24 /