Witam mam pytanie odnosnie sprezyn progresywnych czy po załozeniu mcphersona z ta sprezyna zieloną co na zdjeciu na auto ta mała sprezyna powinna miec jakis zakres pracy czy jak jest scisnieta to jest dobrze bo po złałozeniu na auto i opuszczeniu go na ziemie całkowicie mi sie scisneła czy rozwiazanie ze sprezyna na drugim zdjeciu bedzie lepszym rozwiazainem i czym one sie roznia jesli sie roznia.Pozdrawiam
krzys escort mk2 / 2010-02-21 14:44:47 /
Ta mała sprężyna to tzw.HELPER.
Jak powinien pracować możesz zobaczyć na tym filmiku.
Meisel to NAJSZYBSZY aktualnie kierowca w górach a 190 piekielna.
Na BANK ma zawias ustawiony perfekcyjnie.
Oglądnij:
http://www.youtube.com/watch?v=7VC-vmV-hDc
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2010-02-21 14:57:04 /
Na moje oko ta sprężyna ma zapobiegać luzowaniu się sprężyny głównej podczas oderwania się koła od ziemi (skok autem). Jeśli amorek ma większy skok niż główna sprężyna to mogła by zacząć "latać luźno" w niektórych przypadkach.
Ale pewności nie mam bo nie znam tematu tak tylko na logikę mi wychodzi :) Więc jak coś napisałem źle to proszę mnie poprawić.
Trójkąt / 2010-02-21 17:06:23 /
Będziesz mógł niedługo "organoleptycznie" sprawę zgłebić ;)
bartozłomero / 2010-02-21 17:20:37 /
A swoją drogą to mało 190tki jest w tym "mercedesie"... Tylko z zewnątrz protoplastę troszkę przypomina... :)
bartozłomero / 2010-02-21 17:21:38 /
Bo to EVO1 po totalnym przygotowaniu do gór.
Dokładniej:
U Meisela ewidentnie helper pracuje TYLKO przy reboundzie(odbiciu)
Jest to zawias typowo na tor.
Gdybyś chciał startować np. w rajdzie Dębicy a takim zawiasie to wówczas stosuje się helpery pracujące przy dobiciu i odbiciu.
Możesz kupić sobie na ebay'u helpery o różnej twardości -wtedy ta sprężyna wybiera drobne nierówności,a przy większych pracuje sprężyna główna.
Na koniec:
Mając helpery w zawieszeniu MUSISZ po skończonej jeżdzie autko podnosić do góry żeby"zgasić" zawias czyli totalnie odciążyć,w przeciwnym wypadku helper pożyje kilka miesięcy i padnie.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2010-02-21 17:32:54 /
Więc sprezyna na drugim foto jest lepszym rozwiazaniem do jazdy nie koniecznie na torze?
krzys escort mk2 / 2010-02-21 19:00:14 /
Raczej tak.
A na przyszłość nazwa "progresywne" odnosi się do sprężyn gdzie zwoje są rozmieszczone nierównomiernie-najpierw drobne nierówności wybiera rzadsza część zwojów a przy większych obciążeniach pracuje ta gęściejsza.
Podobnie jak w zestawie z helperem.Jednak helpery to wyższa szkoła jazdy.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2010-02-21 19:12:58 /
Ktoś zna firmę, która robi progresywne sprężyny o średnicy wew. 2,25''.
Ideałem by było, żeby miała jeszcze 10,5'' wysokości i ze 200-220 lbs :)
Cyt.:
najpierw drobne nierówności wybiera rzadsza część zwojów a przy większych obciążeniach pracuje ta gęściejsza.
Niezupełnie-przy drobnych ugięciach uginają się wszystkie zwoje równocześnie w stopniu odpowiednim do swojej elastyczności. Sprężyna jest "miękka". Natomiast przy ugięciach większych "gęste" zwoje układają się jedne na drugich, co powoduje ich wyłączenie z pracy sprężyny. Pracują wówczas tylko te rzadsze- ale sprężyna ma wtedy de facto mniej pracujących zwoji i charakterystyka sprężyny jest "twardsza".
jest więc na odwrót niż napisałeś
Możliwe,nie miałem sposobności z takimi sprężynami.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2010-02-23 18:02:00 /