logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » gaźniki » Weber 32/36 regulacja - dysze obrotow biegu jalowego (??)

Weber 32/36 regulacja - dysze obrotow biegu jalowego (??)

Witam

Moje pytanie dotyczy ustawienia dysz obrotow biegu jalowego (tych o rozmiarze 45/45, na ktorych sa gumki). Jak powinny zostac ustawione te dysze? Zauwazylem, ze to czy sa bardziej czy mniej wkrecone wplywa znaczaca na prace silnika na biegu jalowym. Dysze od strony glownego przdlotu ustawilem metado prob i bledow, tak aby silnik pracowal jak najlepiej. Niestety nie mam pojecia jak ustawic dysze na drugim przelocie.
Czy jest jakas "teoria" na ustawienie tych dysz??

Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi

gogoad / 2004-05-19 18:10:17 /


witam niechce ci truć :) ale jak powiedział mój znajomy "jak coś ustawiać to tylko jechać na elektronike" zapłacisz niedużo a i lepiej bedzie palił i mniej żarłoczny bedzie :)
pozdrawiam

kokon / 2004-05-19 20:18:50 /


zgadza sie 30 dychy za zaplon i gaznik-benzna + gaz
a lata spox
i normalnie pali

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-05-19 22:06:57 /


hahah
a sie okazalo ze to wlasnie byly moje slowa
znaczy cytat klikniety przez Kokona

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-05-19 22:18:27 /


hee noo niema to jak porządny "cytat" z przesłaniem :)
pozdrawiam:)))

kokon / 2004-05-19 22:24:38 /


obie dysze muszą być wkręcone do końca. to nie dyszą się reguluje obroty. najlepiej wykręcić - przedmuchać kanały - wkręcić do oporu i wyregulować. do regulacji służą zasadniczo dwa elementy: śruba główna uchylająca przepustnicę, oraz śruba regulacji składu mieszanki powietrze paliwo. tak jak sugerują koledzy dobrze byłoby to ustawić na analizatorze spalin.
pozdrawiam

MIHU / 2004-05-20 09:26:21 /


Oczywiscie zamierzem pojechac na analizator. Co do dysz... tez tak na poczatku myslalem. Problem w tym, ze jak dysze byly wkrecone do konca silnik zupelnie nie chcial pracowac na wolnych obrotach (zanim doszedlem co jest przesiedzialem przy tym wszystkim ze 3-4 godziny). Stabilne obroty pojawialy sie dopiero okolo 1,5tys :-| Krecenie skladem mieszanki nic nie dawalo. Dopiero odpowiednie ustawienie dysz sprawilo ze udalo mi sie uzyskac ladna prace silnika (i nieporownywalnie ladna do wyjezdzonej szuflady). Czy gumki na dyszach nie sugeruja, ze sluza one do regulacji?

Gdybym wierzyl w to, iz ludzie na regulacji beda wiedzieli co i jak z dyszami w weberku to w ogole bym nie pytal... niestety jak to bywa kazdy wie ;-)

gogoad / 2004-05-20 12:50:11 /


Niestety - te gumki to jedynie uszczelka. Wszystkie webery jakie miałem w łapkach zawsze dysze paliwa, powietrza, biegu jałowego miały wkręcone do oporu.

Jeśli auto nie chce ci pracować poprawnie na wolnych obrotach, to albo masz skopany gaźnik, albo szukasz problemu w gaźniku, zamiast w zapłonie. Sam na własnej skórze doświadczyłem tego, jak założyłem chodzący gaźnik w miejsce mojego i nie było żadnej poprawy.

Do rzeczy, zakładam, że gaźnik dobrze umyłeś, wszystkie membrany masz OK itd... Sprawdź czy ssanie jest "otwarte", jakiekolwiek regulacje wolnych obrotów rób jak silnik jest nagrzany. Aparat zapłonowy musi być dobry, nasmarowany i poprawnie ustawiony, sprawdź czy działa poprawnie przyspieszacz podciśnieniowy i czy zmienia kąt zapłonu jak go zassiesz.

314TeR Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-05-20 14:34:13 /


jak wykręcasz dyszę, to tak, jakbyś ją "omijał", bo paliwo nie idzie przez kalibrowane otwory, tylko przez nieszczelność powstałą w wyniku luzu. Sprawdź jeszcze czy na pewno ta dysza jest drożna, przedmuchaj kanał w który jest wkręcona i powinno chodzić. jak nie to nie ta przyczyna.
pozdrawiam

MIHU / 2004-05-21 07:50:07 /


Dzieki wszystkim za odpowiedzi.
Dzisiaj lub jurtro pokombinuje ;-)
Co do ukadu zaplonowego i takich tam - generalnie powinno nic byc nie tak, bo na poprzednim gazniku chodzil ok i teraz tez chodzi ok, tyle ze po poluzowaniu tej dyszy. Ssanie oczywiscie jest otwarte i silnik nagrzany.

Zastanawiam sie jeszcze. Jak mocno w takim razie wkrecic dysze? Dysza po dokreceniu trafia na opor gumki. Czy tak powinno byc?

Pozdrawiam

gogoad / 2004-05-21 12:53:42 /


Ok :-)

Sprawa rozwiazana :-) Najprawdopodobniej problem tkwil w srubie regulacyjnej CO2. Wyciagnalem gaznik przedmuchalem, przeczyscilem jeszcze raz... i "zbadalem" zakres regulacji w/w sruby. Okazalo sie, ze jak gaznik byl w samochodzie nie wyczulem calej regulacji.
Teraz auto w miare pracuje :-) Czekaja mnie dalsze regulacje i zabawa ;-) W najblizszym czasie rowniez wymiana glowicy, wiec moze juz niedlugo zacznie jezdzic tak jak powinienbyl od poczatku.

Pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi

gogoad / 2004-06-02 00:42:16 /


Odkopie temat, mam silnik 2.0 V6 nie ma z nim problemow, odpala, rowno pracuje, rowno przechodzi przez caly zakres obrotow, spalanie normalne, ale spaliny smierdza okropnie, gryza w nosie az lzy z oczu leca, oznacza to zly sklad mieszanki, ale wszystkie regulacje wkretami u podstawy czy tez gornym wkretem mieszanki dodatkowej nie przynosza skutku, silnik w roznych kombinacjach ustawien da sie wyregulowac zeby rowno chodzil, a spaliny dalej sa nie do zniesienia. Czy spotkaliscie z taka sytuacja? Na co zwrocic uwage?

mariolotnik / 2017-05-28 23:22:31 /


stare paliwo w baku?

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-05-28 23:34:57 /


A dasz radę go zgasić zakręcając skład mieszanki w podstawie?

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-05-29 08:04:57 /


Paliwo ok, ja nim jezdze :) Dam rade go zgasic, najpierw przygasa i sam sobie podnosi obroty, a pozniej juz gasnie, ale czy ustawiam sruby u podstawy na 2 obroty czy na 6,7 ( a otwarciem przepustnicy oraz sruba mieszanki dodatkowej na gorze gaznika podnosze obroty) to spaliny smierdza dalej, tak jak by dostawal caly czas zbyt bogata mieszanke.

mariolotnik / 2017-05-29 09:15:58 /


Analizator podłącz zamiast "jakgdybać"

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-05-29 09:36:41 /


albo to albo to! :)
https://www.capri.pl/market/85802

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-05-29 11:09:34 /


A co to za sposób regulacji na zapach :D. Jak daje sie regulować wkrętami to ustaw tak żeby miał jak najlepsze przyspieszenie , kulture pracy i jeździj :)

Kilgore / 2017-05-29 11:31:01 /


Ta, a później dziury w tłokach i wypalone zawory :D

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-05-29 12:18:05 /


Każdy ma swoją metodę :)

Kilgore / 2017-05-29 12:27:06 /


Ja tam zawsze składem mieszanki ustawiałem najwyższe możliwe obroty, potem korekta śrubką na przepustnicy i nigdy problemów z tłokiem czy zaworami nie było, a Granada lekko nie miała.
Teraz to bym sobie tą świecę sprawił i na niej ustawił.

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-05-29 20:25:27 /


No metoda jak metoda, nie chce bez sensu pojechac na analize spalin, jak nie bede mogl na tej analizie go wyregulowac, a w zadnym samochodzie tak spaliny nie daja ze az oczy lzawia ;-) Spalanie moge ocenic na podstawie koloru swiecy, jednak mi chodzi w sumie tak naprawde tylko o niskie obroty, no nic bede jeszcze kombinowal, dzieki.

mariolotnik / 2017-05-29 20:49:03 /


Tak jak andrzej pisze a ja do tego jeszcze robię test na przyspieszenie i delikatnie koryguję. Mario nie zapomnij też o ustawieniu konta wyprzedzenia, i zaworów :). A czy przy regulacji wkrętami(wkręcajać je do końca) w podstawie jesteś w stanie zdławić silnik ? Sprawdź też wszystkie membrany...

Kilgore / 2017-05-29 22:11:33 /


Teraz widzę ze grandziarz o to pytał, czyli jest ubogo... Moze zapach jest bo pali olej ?

Kilgore / 2017-05-29 22:21:16 /


Ja wkręcałem do końca aż się dławił, potem wracałam do najwyższych obrotów i tak zostawiałem.
Potem korekta wysokości obrotów śrubą na przepustnicy.

Jak śruba chodzi leciutko to trzeba uważać bo może się wykręcić(raz zgubiłem :-) ).
Wtedy trzeba nową gumkę(na końcu śruby chyba była gumka jak dobrze pamiętam).

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-06-01 16:45:44 /


Dobra, teraz sprawdź po zakręceniu której śruby w podstawie gorzej chodzi. Najpierw pasażera, później wróć i kierowcy.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-06-03 16:38:05 /