logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » zawieszenie » wspomaganie od sierry

wspomaganie od sierry

Mam pytanie czysto teoretyczne, a że nie mogłem znaleźć odpowiedzi na forum, to zakładam nowy wątek:

Czy można założyć magiel ze wspomaganiem od Ścierwy do Capri (nie mam na myśli konkretnego modelu)?

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-03 18:00:07 /


Można: http://www.capri.pl/image/car/3646/104363

kacheł / 2010-02-03 18:41:05 /


dzięki

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-03 18:58:06 /


a możesz napisać o tej przeróbce coś... co trzeba przerabiac... itp pozdro:)

chmieliniak Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-03 19:08:09 /


Jak widać na załączonej fotce trzeba przerobić belkę pod silnik (mocowania pod maglownicę od sierry/scorpio oraz trzeba dopasować długość drążków.

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-03 20:02:09 /


To nie takie proste.
Karol to kiedyś wykładał.
Trzeba skrócić LISTWĘ tak żeby punkt mocowania drążka kierowniczego pokrywał się z oryginalnym czytaj-mocowaniem wahaczea w belce.
Tylko wtedy zachowasz geometrię.
Każdy inny przypadek jest błędny.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-03 20:07:02 /


Najpierw trzeba usunąć z belki mocowania oryginalnej przekladni i poprzycinac lewe mocowanie poduszki silnika, tak zeby zmiescil sie w nim rozdzielacz sierrowej przekladni (ja dodatkowo je obspawalem od srodka w celu wzmocnienia).Nastepnie musisz dociac i przyspawac do belki mocowania pod przekladnie ze wspomaganiem, ustalajac w miare precyzyjnie srodek przeklani ze srodkiem belki. Drazki skretne (u mnie byly od scorpio, sierrowe sa chyba troche krótsze) skracasz o okolo 10 cm i gwintujesz je pod koncowki drazkow z capri.

kacheł / 2010-02-03 20:07:02 /


Polecam:
http://www.capri.pl/services/forum-thread.php?id=3da6fb92416d6
Lepiej sprawdź co zrobiłeś zanim zaczniesz tego używać.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-03 20:22:00 /


Piotrem ale to nie pierwsze Capri z tak zamontowanym wspomaganiem (bez skracania magla) i wszystko ładnie hula.
U Kacheła to hula podwójnie :P

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-03 20:26:43 /


A widziesz koneczność skrócenia magla u Karola wynikł z mniejszego rozstawu kół w Capri MKI w MKIII już nie trzeba skracać.

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-03 20:29:05 /


Może i śmiga ale Karol na tym zęby zjadł,głupot by nie pisał.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-03 20:29:45 /


Jedno jest pewne.
Długość listwy,punkty mocowań i długości drążków MUSZĄ być identyczne jak w oryginale.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-03 20:32:42 /


U mnie, a wlasciwie juz u Sora smiga bez zarzutu, ale chyba najlepszym testerem jest chyba Dziobek, ktory jak wiekszosci wiadomo konkretnie smiga z tym patentem juz od trzech sezonow :)

kacheł / 2010-02-03 20:33:21 /


No to mam dylemat teraz :/
Planowałem zastosować wspomaganie od mustanga '89. Wychodziłem z założenia, że drobna modyfikacja belki (nowe otwory i tulejki wspawane) załatwiają temat.
To jak to jest ostatecznie?

Rayo Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-03 21:03:25 /


Rayo ale o co dokładnie pytasz?

Znam co najmniej 3 Capriki, 2 Taunusy i jedną Granadę co śmigają na maglownicy od sierrki/scorpio i nić się złego nie dzieje oprócz tego że samochód fajnie skręca.
W żadnym z powyższych nie była skracana maglownica.

A co do strony technicznej to Kacheł napisał co i jak trzeba.

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-03 22:08:04 /


Mam u siebie magiel ze scorpio. Modyfikacje - nowe mocowania na belce i skrócone drążki kierownicze po około 10 cm na stronę . Magiel ma 2,5 obrotu od końca do końca. Auto ( Capri MK III ) jak dla mnie dużo lepiej się prowadzi. Nawroty , slalomy , kontrowanie w drifcie - bajka , tylko trzeba się na początku przyzwyczaic bo kapec zrobił się bardzo czuły na ruchy kierownicą. Problem się zrobił jak pojechałem ustawic geometrię do stacji diagnostycznej , gościu powiedział , że zabiera mi dowód rejestracyjny i nie wypuści auta z warsztatu. Według niego jakakolwiek ingerencja mechaniczna w drążki kierownicze jest zakazana i nikt nie podbije mi dowodu. Po krótkich negocjacjach powiedział , że tego nie widział i ustawił geometrię . Oby się mylił ze swoimi mądrościami :)

LARRY76 Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-03 22:54:29 /


też mam magiel od scorpio i też jestem zadowolony. Miałem skracane drązki jedyny minus jest taki że jak sie skręci na max to koło potrafi dotknąć stabilizatora.Dotyczy to capri mkIII. Samochód jest tak czuły na ruchy kierą że jak na zime przesiadłem sie na seicento to nie mogłem sie na początku zmieścić w żaden zakręt

Meits Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-04 00:17:03 /


magiel z Mk1 = magiel z Mk3 .... nic się tam nie zmieniło ....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-04 00:31:25 /


Ligacz tu wspomniał, a mógłby mi ktoś opisać najlepiej jak dla debila krok po kroku instalowanie magla ze ścierwa, ale do taunusa TCII, co kupić na co się przygotować , bo przednie ogumienie wymagać będzie magla :)

Drugie moje pytanie brzmi co przy bardzo szerokim ogumieniu w taunusie z przodu powinno być bardziej pancerne niż przeciętnie, mówie o poligumach, sworzniach itd... czy nowe powinny wystarczyć do normalnej jazdy i nie urwę sobie koła :)?

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-03-23 11:15:10 /