tombar / 2002-07-24 13:14:50 /
Z tego co się oriętowałem mechanior wstawił mi bębny i szczęki od sciery i inaczej podłączył przewody hamulcowe, ale w piątek będę u niego to dowiem się dokładniej. Z przodu można wrzucic komplet od 2.8. Kiedyś w Auto dziś i jutro był opis kilkuset konnej beemki. O ile pamiętam gość włożył tam hamy od jakiegoś ciężarowego merola...
najprościej założyć tarcze wentylki... a ponieważ orginalne są trudno dostępne i do tego nienajtańsze, można kupić tarcze bodajże od citroena bx lub xm [dokładnie musiałbym sprawdzić w katalogu] i stoczyć je troche... wymiarami jest taka sama ma jedynie 1cm większą średnice... dla dobrego tokarza jest to 10 min roboty...
komplet 2 takich tarcz znalazłem za 140PLN
zostało by więc jeszcze założenie przekładek w zaciski i można chulac do bulu :))
Trójkąt
/ 2002-07-24 15:27:10 /
jeśli komuś bardzo zależy na polepszeniu powtarzalności hamowania powinien założyć sobie tarcze wentylowane czyli takie jak w 2.8. Podobno nie można kupić żadnych "oryginałów" więc znalazłem dojście do ludzi, którzy takowe mi odlewają i toczą. Do tego dochodzą jeszcze poszerzenia zacisków, dłuższe śruby zacisków i dodatkowe dystanse centrujące. Mogę to wszystko zrobić wraz z regeneracją zacisków każdemu kto do mnie zadzwoni (niestety żadko odpowiadam na e-pocztę).tel 0-605-88-76-96. Bułas
P.S. Nie spodziewajcie się jednak, że polepszy to w jakikolwiek sposób siłę hamowania - zwiększa się jedynie powtarzalność z 3 do kilkunastu ostrych hamowań pod rząd. Jeżeli chcecie radykalnie zwiększyć siłę hamowania należy założyć dużo większe tarcze, które mieszczą się niestety w felgi min. 15'. Wiąże sie to z przeróbką mocowania zacisków i ze zmianą tychże na większe.
Jeżeli ktoś chce się przekonać niech poprosi o przejażdżkę Starskiego.
B.
pbulas / 2002-07-25 00:07:07 /
Ile taka przeróbka zaciskow kosztuje??? Trójkąt możesz dokładnie powiedzieć co to za tarcze (firma , numer i dokładnie do jakiego modelu)???
Do Crapiego
Znalazłem link na tej stronie do klubu Holenderskiego Capri.
Tam mają do sprzedania (DROGO) cały układ hamujcowy usportowiony (łacznie z tarczami na tył). Ale nie pamietam adresu . Trzeba zapytać MK.
Kongres
/ 2002-10-26 19:38:16 /
Też chyba kiedys na tą stronkę trafiłem ale pdejrzewam że cena może być nieziemska,ale może w niedalekiej przyszłości ....
ja mam koncepcje taka zedo ,mojego apri zakladam wieksze zacicski od granady 2.8 i wieksze serwo tez od granady. Powiino troche lepiej hamowac ale wyjdzie w praniu
CHUDER
/ 2002-10-27 10:38:53 /
a zaciski od granady mają taki sam rozstaw śrub mocujących????
Polecam zaciski od Granady z wenylowanymi tarczami (2.8 i chyba 2.3 kombiak), różnica w hamulcach jest naprawde duża. Można je zastosować też do niewentylowanych tarcz - wystarczy wyjąć dystansy między połówkami zacisku. Montaż jest zupełnie bezproblemowy, rozstaw śrub jest identyczny. Jedynym minusem takiego rozwiązania są ciężko dostępne i drogie klocki, np. Ferrodo ok 190 zł.
maciekvmx / 2002-10-27 13:54:02 /
no niestety klocki sa holernie drogie ale efekt duzo lepszy od zwyklych
CHUDER
/ 2002-10-27 22:57:17 /
Mozmo postavic zaciski od Volvo (4 cylinderki)... Wszystko pasuje, trzeba tylko troche prsesunac 1 otwor mocovania na zacisku (na okolo 2 mm)... Wiencej cylinderkow=wieksza sila nacisku=lepsze chamowanie....
P.S. zaciski sa od Volvo 1... albo 2... Chyba w Volvo 170 stoja niewentylowane tarcze...
Arunas / 2002-10-28 08:21:07 /
u nas na zadupiu są takie klocki tanie ,
wprawdzie czekam już miesiąc, bo to i tamto, ale mają kosztować 60-80 zł,
mogę komuś kupić i wysłać jak chce,
:-)
ADRIANna44 / 2002-10-28 08:47:34 /
to fakt moga tyle kosztowac ale to sa klocki drugiej klasy i sa mieksze i na krucej starczaja ja mowilem o klockach pierwszej klasy twarde i naprawde niezle sie na nich hamuje
CHUDER
/ 2002-10-28 09:32:06 /
tylko mi nie mów, że twarde klocki są lepsze (może twarde opony też?)
ja mam takie i to właśnie są najgorsze podróby - twarde i do dupy:
1. hamulce mi piszczą,
2. tarcze się zdzierają a klocki do cholery NIE, (dwa lata juz się nie mogą zetrzeć)
3. trzeba mocniej cisnąć, bo współczynnik tarcia mają słaby
4. te które kupuję teraz - chwilę trzeba czekać, bo akurat jakś dziura w dostawach - to nie są jakieś super firmowe, ale SPRAWDZONE, pani w sklepie jest w porządku i mówi co i jak z jakimi częściami, (wszystko u niej kupuję i na niczym się jeszcze nie zawiodłem, poza tym prowadzą sprzedaż klocków tej firmy od lat i same pozytywne opinie klientów) wszem mogłem wziaść Lukasy ale za 120-140 zł, to bez sensu, (te są za ok 60zł)
aby być konkretnym podam firmę i opowiem jak się sprawują jak tylko je przyniosę i założę, HEJ
ADRIANna44 / 2002-10-30 17:53:25 /
bez przesady Lucasy nie sa takie drogie, moge je miec za 80-90zl, za 120zl mam oryginalne klocki Forda
niestety wiekszosc woli "zaoszczedzic" pare zlotych na klockach i sluchac wiecznie przerazliwego pisku a pozniej w efekcie wydac wiecej na przedwczesna wymiane tarcz i regeneracje zaciskow
porzadne klocki to zdecydowane zwiekszenie wydajnosci hamulcow
camaro
/ 2002-10-30 18:09:46 /
mowa była o klockach Granady
MikeB4
/ 2002-10-30 19:01:39 /
Założyłem Lucasy do Skorupy na tył i zżarło mi je po 12 tys. i byłem w szoku, a kosztowały 80 zeta.
Co do Grani - za miękkie też nie dobre, bo jak kupowałem jakieś syfy po 25 zł, to też piszczały i przy agresywnej jeżdzie nie wytrzymywały nawet 5 tys. Najlepiej jeździło mi się na ICER-ach, choć niektórzy mówią, że odpękują od blachy - mnie się nie przydarzyło. Są w miarę twarde i nie trzeba bez przerwy czyścić czarnego osadu z felg. Starczały mi na ok. 30 tysięcy, a nogę miałem ciężką (nie tylko do gazu:)). Tarcze się może bardziej zużywały niż na miękkich klockach, ale przecierz nie są wieczne... A co do piszczenia. KLOCKI NIE PISZCZĄ W GRANADZIE, KIEDY ZAŁOŻONE SĄ WŁAŚCIWIE - CHODZI O BLASZKI MIĘDZY KLOCKIEM A CYLINDERKIEM. Poza tym powinny być jeszcze sprężynki, które rozpychają klocki i nie pozwalają im grzechotać na dołkach. Ciekawe dlaczego nie dają tego w kompletach. A może są w kompletach Motorcrafta???
Mysza liil (EM) / 2002-10-30 19:22:45 /
jak klocki tak szybko sie zuzywaja to zazwyczaj jest wina zapieczonych tloczkow, samoregulatorow, brak sprezynek rozpychajacych (lub sciskajacych w przypadku szczek)
z oryginalnymi klockami nie ma blaszek ale mam tez zestawy w ktorych sa wlasnie blaszki, sprezynki, bolce i zawleczki czyli wszystko co jest potrzebne przy wymianie klockow na nowe
blaszki te sa swietne i rzeczywiscie zapobiegaja piszczeniu wiekszosci podrabianych klockow ale na krotko, mialem nawet kiedys przypadek ze kupilem klocki firmy ABS i nowe oryginalne blaszki, piszczalo od pierwszego hamowania, zmienilem je po tygodniu bo ciezko bylo wytrzymac
camaro
/ 2002-10-30 19:33:56 /
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem "Polecam zaciski od Granady z wenylowanymi tarczami (2.8 i chyba 2.3 kombiak), różnica w hamulcach jest naprawde duża. "
czy wentylowane tarcze też pasują do Caprika III ?? proszę o pomoc
Albi_Poznan / 2004-10-21 15:50:54 /
tarcze wentylowane zakładasz od capri a zaciski od granady.. inna kombinacja niepasuje!
Trójkąt
/ 2004-10-21 19:00:55 /
Zaciski od granady z wentylkami a tarcze od capri .. ok a mam pytanie czy trzeba coś zmieniać tzn rozwiercać itd w zaciskach???
I drugie pytanie czy do 2.3 v6 do kolumn i piast podejdą bez problemu zaciski od granady wentylowane??? I czy wentylowane z granady to są te same co wentylowane w capri (zaciski ten sam model)?
BABALOO / 2004-10-22 15:48:45 /
Mam pytanie!zakładałem ostanio własnie takowe blaszki oryginały z motocrafta,hmmm...tak na moje oko to lichutko wyglądają w stosunku do tłoczni cylindra.No i tak zastanawiałem sie,za co dokładnie są one odpowiedzialne i co bedzie sie działo jak ich nie założę.Na koniec pomkneła myśl pt:a jak tłoczysko zmiażdzy te blaszki to co??dodam tylko,bo może to ważne za powrót klocków do pierwotnej pozycji odpowiedzialne u mnie są sprężyny,a w niektórych modelach widziałem tylko jakieś druciki w krztałcie"V"
m.i.c.r.o.n. / 2004-10-22 16:44:18 /
wyjmij blaszki to zobaczysz :D tylko ostrzegam kup odrazu stopery do uszu bo dzwięk piszczących tarcz jest mało przyjemny :]
Sam się kiedyś zdziwiłem że takie coś małego może tyle zdziałać
:)) zmieniałem ze 3 komplety klocków i wszystklie piszczały.. tylko kto wtedy wiedział o blaszkach :))
Trójkąt
/ 2004-10-22 16:57:36 /
Artur Maćkowiak (BABALOO)- wszystkie Capcie mają niemal te same kolumny mcPhersona (chyba tylko poza mkI 69', zawężając może aż do tylko 1.3).
Zaciski do tarcz wentylowanych w Capciach, to są zwykłe zaciski tylko poszerzone o przekładki.
Granada do 2.3 - ma to samo co Capri/Taunus.
Granada 2.8 - inne (też jest o dziwo z przekładkami, jakby założyli z innego modelu niewentylowanego :) ) pasujące jednak jako konwersja do innych modeli wraz z wentylami.
pozdro
Wspomniana w tym wątku kombinacja
tarcze wentylowane od Capri + zaciski od Granady 2.8, czy te zaciski zmieszcza sie w felge 13" ATS ?? Dzieki.
Mike_mk3 / 2006-02-23 14:45:57 /
tak miesci sie w 13'stkach
ja tez musze pokombinowac z tymi hamulcami bo tez sa tragiczne:) mam wentyle na przodzie
i nowe szczeki na tyle a chamowalo to nie dobrze teraz jak mam wszystko rozebrane to musze pokombinowac z tarczami na tyl trojkat mowil zebym udal sie do tokarza to dorobi te mocowania:) a moze ktos ma juz takie mocowania gotowe do zalozenia jak tak to nawet bym zestaw kupil tarcze zaciski i te mocowanie:)
cichymk / 2006-02-23 16:07:59 /
hamulcami napisałeś dobrze a hamowało już nie ;-) dziwne
MikeB4
/ 2006-02-23 18:11:48 /
hheheehehe bo nad hamulcami sie zastanowilem :) bo najpierw napisalem chamolce i ja zawsze robie bledy to to poprawilem:) i bylo dobre a na hamowaniu jus sie nie zastanawialem;) hehe pozdro
cichymk / 2006-02-23 18:31:28 /
Pytanko takie mam... związane z hamulownikami w Capri MKIII, więc podepnę się tutaj. Mam zaciski z Grani 2.8i i tarcze do Capri 2.8i. Teraz mam seryjne niewentyle z Capri MKIII 2.3V6. Czy wystarczy założyć tarcze wentylki od Capri + zaciski pod wentylki od Grani i dać dłuższe szpilki i wszystko pasuje? Czy coś jeszcze będę musiał przerabiać, jakieś mocowania, otwory, duperele, bajery? Czy wszystko jest plug & play? Pozdroxy
Wroniasty / 2006-11-15 00:40:33 /
Tarcze z grani mają 5 otworów na śruby, więc raczej nie założysz ich ot tak.
Śmietan / 2006-11-15 07:34:24 /
Podkladka pod zacisk, dluzsze sruby, wentyle od capri i zaciski od grani - to prawidlowa konfiguracja Plug'n'Pray
Mysza liil (EM) / 2006-11-15 08:28:45 /
Wybacz, Wroniasty, mój nieprzytomny post. Obiecuję więcej nie pisac o tej porze :)
Śmietan / 2006-11-15 08:56:14 /
Mysza jaka podkładka do jasnej cholery? Gdzie ta podkładka ma iść? I czy bez problemu ją dotoczę?
Wroniasty / 2006-11-15 15:36:27 /
podkładka między zacisk a zwrotnice. grubość około 3mm .dokładnie nie pamiętam.
Trójkąt
/ 2006-11-15 18:05:44 /
Ale rozumiem, że nie powinno być problemu z dotoczeniem/dorobieniem tego ustrojstwa?
Wroniasty / 2006-11-15 22:08:38 /
Problemu z dotoczeniem nie będzie, ot zwykła okrągła podkładka o określonej grubości. Mogę zmierzyć grubość oryginalnej jek będe miał chwilę.
Badyl gdyby nie sprawiłoby Ci to problemu to byłbym wdzięczny za info:)
Wroniasty / 2006-11-16 23:38:21 /
Badyl i jak zmierzyłeś? Będę wdzięczny za info...
Wroniasty / 2006-11-29 16:34:24 /
...jakbyś jeszcze mógł zrobić zdjęcie, to byłoby bosko:)
Wroniasty / 2006-11-29 16:34:45 /
Aktualizacja: Jaka powinna być dokładnie ta grubość podkładki ?
I pytanie dodatkowe. Czy te dłuższe szpilki mocujące zacisk do piasty muszą być super twarde ?
Oryginalnie były o twardości 8.8. Nie wiem czy muszę kombinować jakieś 12.9 czy wystarczą 10.9 i po sprawie.