logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » 2.0R4 -> 2.3V6

2.0R4 -> 2.3V6

Czesc wszystkim... Mam nadzeje ze nezlinczujecie mnie za te pytania... :)

Planuje zamiane silnika swojego Capri z 2.0 Pinto na 2.3 V6... Mam pare pytan na temat zamiany, na ktore jednoznacznej odpowiedi w forum ani dzialu technicznym nieznalazlem....

Teraz do dziela... Silnik kupuje bez skrzyni biegow. Planuje postawic 5 biegowa skrzynie biegow od Granady 2,3 84 roku. Pytanie nr. 1: czy przelozenia 5 biegowej skrzyni od Granady 2,3 sa takie same jak takiej samej skrzyni w Capri 2,3...??? Jerzeli nie, to jakie przelozenia ma ta skrzynia...
Pytanie nr. 2: czy koncowka walu z 2,0 Pinto (skrzynia 5) bedzie pasowala do skrzyni od Granady...

Od razu dzieki za konkretne odpowiedzi...

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-05-13 09:53:19 /


Polska język, trudna język ??
Temat był poruszany parokrotnie, ale jako "obcokrajowiec" masz pewne fory :)
Przełożenia będą albo identyczne, albo z odrobinę krótszą jedynką .
Końcówka będzie identyczna.
Dokładniejsze zestawienie przełożeń znajdziesz :
http://www.capri.pl/garage/gearboxes.php

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-05-13 10:59:16 /


skrzynia ma to samo przelozenie, ale upewnie sie jeszcze wieczorem

byly dwa rodzaje wielowypustow walu, jeden stary do skrzyn na wodzikach i drugi do nowszych skrzyn
jesli ten pinto jest z lat 80-tych to powinien miec nowszy wal

poza tym mozesz miec problem z mocowaniem skrzyni, czeka Cie chyba przerobka lapy pod nia

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-05-13 11:01:27 /


camaro - Arunas zaznaczył, że to zmiana n-9 na n-9 :)

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-05-13 11:08:24 /


no tak , nie zauwazylem nawiasu

ale nie ma skrzynki 9 z krotsza sama jedynka

skrzynie 9 od Capri/Sierry/Granady/Scorpio do 2.8 lub 2.9 mialy dluzsze biegi 1,2,3,R i minimalnie krotszy 5 bieg w stosunku do reszty skrzynek

z tego co pamietam cala ta reszta 9-tek miala tylko jedno przelozenie

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-05-13 11:41:02 /


z opisu zrozumialem, ze masz juz skrzynke 5-cio biegowa.
Czy n-9 ma odkrecany dzwon? jesli nie to dalej nie czytac ;)
Jesli tak, to moze warto zamienic dzwony w skrzyniach (do R4 dzwon od V6) + tulejka przedluzajaca walek sprzeglowy do skrzyni.
Podlaczybys skrzynie R4 5b. do V-ki, a reszta bez zmian :)
pozdro

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-05-13 15:07:06 /


A to nie wszystkie V-biegowe maja odkrecany dzwon?? (n-9 oczywiscie, bo np mt 75 ma na stale)

Mysza liil (EM) / 2004-05-13 15:36:20 /


to Camaro


to Karol
Od poczatku tez myslalem dopasowywac swoja stara skrzynie od rzedowki... Ale w takim razie trzeba bylo kupic dzwon + sprzeglo od V6, dorobic tulejke (niemalo pracy i koszty porownywalne z kosztem calej nowej skrzyni).. Wiec kupilem cala skrzynie z dzwonem i sprzeglem od 2,3 (Granada)... Zaplacilem niecale 130zl ..:)

Ten silnik, ktorego planuje postawic w swoje Capri ma sportowy walek rozrzadu, wiec na malych obrotach pracuje nienajlepiej... Jerzeli przelozenia skrzyni od Granady sa takie same jak w Capri, to mam nadzieje ze uklad 2,3V6 + skrzynia 5 + most 3,44 bedzie w sam raz...

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-05-13 15:38:58 /


Ja do mojego Sokoła założyłem w tej chwili skrzynie od Granady 2,3 i przelożenia są takie same,tacho też pokazuje prawidłowe wskazania.Mowa o skrzyni 5-cio biegowej.A łape trzeba zmienić na łape orginalną do Capri-bo od Grani jest inna.

Trophy Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-05-15 00:52:04 /


witam, podczepie sie tutaj z moim pytaniem:
zaczyna mi switac w glowie mysl, zamiany mojego 2.0 V6 na 2.3 V6. moje 2.0 jezdzi z automatem C3. i mam takie pytania: zakladajac ze kupie 2.3 bez skrzyni, ktore kiedys jezdzilo z automatem to czy wymiana jest prosta-->silnik za silnik bez przerobek? pytanie 2: jesli to 2.3 bedzie po manualu to czy bardziej sie oplaca (finansowo i iloscia roboty) zmieniac moja skrzynie na manual czy przerobic silnik pod automat? jesli przerabiac silnik pod automat to czy jakies elementy z mojego 2.0 podeszly by do 2.3 i czy by pasowaly..?
pozdrawiam

Mac13k Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-06-09 13:06:34 /


różnice przy silniku są tylko przy mechanizmach gazu. Przekładasz i masz z bani. Z osprzętu, przekładasz do nowego silnika flywheel-a z dystansem i długimi śrubami i blachą między silnik a skrzynię (bo ma otworek do przykręcania konwertera) i to cała przeróbka. Pamiętaj o tulejkach centrujących, bo ci siądzie panewka konwertera!

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-06-09 13:30:48 /


nie wiem czy dobrze rozumiem, czyli kupujac 2.3 z 2.0 mial bym jakas baze czesci..? czy to sie w jakims stopniu pokrywa..? np z dzisiejszego ogloszenia: "brak kopulki z palcem i alternatora ". czy te czesci sa wymienne z moim..?
przepraszam za mozliwie glupie pytanie ale puki co sie na tym nie znam zanadto.. :D

Mac13k Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-06-09 15:14:49 /


W uproszczeniu osprzet wszytskich gaznikowych v6 koeln jest zamienny.

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-06-09 15:36:42 /


Czy wloty do gaznika Solex 35/35 (i klapki ssania) sa wieksze niz w 32/32?

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-06-09 16:19:24 /


2.0V6 i 2.3V6 jest mozna powiedziec identyczny , ale duzo czesci sie rozni
wszystko da sie zamiennie zamontowac ale moze zle dzialac
nie wnikajac w sam silnik, vo zakladam ze nie bedziesz go rozbieral
gazniki maja inne gardziele i lepiej ich nie zamieniac
alternator i mocowania te same - moze miec inny amperaz w zaleznosci od rocznika i samochodu
aparat zaplonowy moze byc lekko inny ale bedzie dzialal, kopulka i palec te same, 2.3 moze miec elektroniczny i do tego bedziesz potrzebowal troche kabelkow i modul
pompa wody i okolice te same
sprzeglo od 2.3 jest niezo wieksze
ale kolo do automatu i sterowanie mozesz zalozyc od 2.0, skrzynie oczywiscie tez - jest ta sama
lapy silnika zostaw od 2.0 , sierra ma inne
rozrusznik ten sam


jesli chodzi o czesci samego silnika to takie same sa:
-pokrywy zaworow
-miska
-pompa oleju
-przednia pokrywa, kola rozrzadu
-klawiatury, popychacze, szklanki
-wszystkie sruby
-korbowody


camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-06-09 16:26:40 /


wszystkie solexy EEIT mają taki sam wlot, klapki ssania sa zamienne

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-06-09 16:34:27 /


granadziaz no prawie ;) wielkość taka sama, aczkolwiek solex eeit do któregos tam roku miały przy przepustnicach własciwych ( nie ssania) wkrety regulacyjne biegu jałowego ( 2 dla kazdego przelotu), + rurki nad przepustnicami ssania pozniej to znikło. I takie "góry" stare/nowe raczej zamienne nie sa.
Poza tym sa identyczne.
Pozdrawiam

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-06-09 17:31:45 /


A co to moze byc za srubka wkrecona u gory za lewa gardziela (patrzac na silnik od wiatraka, czyli obok wezy wodnych)?

Na skanach ze stronki Granady w gornej powierzchni gaznika za wlotami, po skosie na zewnatrz sa 2 otwory, nieopisane. U mnie jest tylko jeden, za gardziela przy urzadzeniu ssania i siedzi sobie w nim srubka z nacieciami na gwincie, cos jakby oznaczenia min-max.

Srubka nie wyglada na produkt radziecki ani chinski, porusza sie idealnie i ma nietypowa glowke a'la imbus, wiec chyba byla tam oryginalnie. Tylko po co?

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-06-10 00:43:35 /


wiewiór:
http://grandzia.imedia.com.pl/Technika/gazniki.htm
;)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-06-10 00:58:53 /


To sa wlasnie te "skany ze stronki Granady":)
Czy ktos wie do czego moze byc ta srubka? Wyglada na jakas regulacje.

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-06-10 01:27:27 /