Jako że silnik w mojej Kaprysi powoli się kończy, a remont kosztowałby zbyt dużo myślałem o sprowadzeniu silnika z niemiec (na e-bay'u V6 2,3 w stanie dobrym, niby 90 tyś km. za jakieś 60-70 euro). Pytanie jednak dotyczy tego który silnik wybrać żeby można było dopasować do niego istniejącą instalacje gazową (lovato, silnik to V6 2,3l). Myślałem nad 2,3 V6 albo 2,8 V6 (gaźnik). Problem w tym że samochodem umiem jeździć, dolewać paliwa i niewiele ponadto.
Czy taka instalacja od 2,3 przypasuje to 2,8? Jak ze spalaniem takiego silnika, no i czytałem coś o tym żeby silnik był z gniazdami zaworów utwardzonymi, do gazu. Nie doczytałem się jednak w jakich silnikach to było, jak to rozpoznać (silnik zamierzam sprowadzić przez firmę znajomego który zajmuje się sprowadzaniem części z niemiec).
pozdrawiam
Piotr
Piotrek PCK / 2004-05-12 21:20:08 /
za 60-70 Euro to moze sobie kupisz 2 głowice do V6 jeśli bedzie okazja :-)
MikeB4 / 2004-05-12 21:41:10 /
1. 60-70 euro to troche malo co ? z osprzetem ?
2. O ile sie orientuje to ew. musialbys wymienic parownik do gazu
3. Utwardzone gniazda to byly tylko w najnowszych silnikach Forda. Zaden 2.3 czy 2.8 fabrycznie nie mial.
Michał (drzewiej to było Wydmikufel) / 2004-05-12 21:42:46 /
coke ma utwardzone fabrycznie w 2,8.
Bez jaj? byly takie ??
Michał (drzewiej to było Wydmikufel) / 2004-05-12 22:34:52 /
były 2.3 i 2.8 z utwardzanymi gniazdami, poszukaj na forum jest opisane jak rozpoznac, chociaz na moich głowicach nie ma magicznych literek, ale utwardzone sa, z tym ze silnik chyba z ostatniego roku produkcji.
Jezeli silnik był na gazniki i bedzie na gazniku to instalacja bedzie pasowac, pod warunkiem ze reduktor bedzie wystarczajaco wydajny.
w kjażdym razie co do instalacji to pasować bedzie bez problemu..
nawet jeśli parownik byłby trochę za mały to może conajwyżej objawić się gorszym cugiem przy wysokich obrotach..
dla przykładu podam że w capri mam reduktor 90kW przy silniku 2,9 i śmiga tylko jęk idzie :))
Trójkąt / 2004-05-13 01:22:08 /
O silnikach 2.3 i 2.8 z utwardzonymi gniazdami wydechowymi pisałem tu: http://www.capri.pl/services/forum-thread.php?id=3d286151b4fd8#3d2ab00a79e6f
Rafał L. / 2004-05-13 16:23:55 /
Sorry, gniazda zaworowe miałem na myśli, oczywiście.
Rafał L. / 2004-05-13 16:40:37 /
Trochę poryłem w archiwum, pogadałem z kilkoma klubowiczami i coraz bardziej skłaniam się ku 2.9 efi. Nie wiem tylko jak z adaptacją obecnej instalacji gazowej, może ktoś wie coś na ten temat? Zna ktoś może też orientacyjne ceny takiego silnika za granicą zachodnią?
Piotrek PCK / 2004-05-13 20:04:32 /
Stary temat, niechce tworzyć nowego więc wrzuce tu kilka swoich pytań.
Ostatnio kolejny skok cen benzyny skłonił mnie do zastanowienia się nad instalacją gazową, mimo ze niebyłem wielkim zwolennikiem gazu to brat który codziennie robi po 100km na gazie zachwala więc i nie się troche tego optymizmu udzieliło.
Teraz pytania:
1. Czy moge zakupić używaną instalacje gazową wraz z butlą (brak wolnych funduszy na nową bo w trakcie remont samochodu) i potem bez problemu zarejestrować instalke zrobić jej przegląd itp? tzn czy niebędzie problemów z przeglądem i czy wogóle prawo dopuszcza kupno używanej instalacji? Czy zbiornik musi być nowy?
2. Czy ktoś mógłby polecić jakąś dobrą i niedrogą używke?
3. Czy można dostać instalke którą będzie można zainstalować do OHC ale żeby po jakimś czasie można ją bylo bez problemu zastosować przy silniku V6?
4. Ile może kosztować montaż używanej instalacji i czy osoby które sie zajmują montażem takich instalek zamontują mi używke bez problemu?
5. Czy Instalacja gazowa wymaga zmian w instalacji elektrycznej? tzn jakichś drastycznych? wiadomo czujnik i przełącznik ale czy coś jeszcze?
6. Co jest lepsze butla "cygaro" (duża pojemność ale też zabiera sporo miejsca) czy we wnęce koła zapasowego?
Ogólnie chciałbym poznać wasze zdanie na ten temat, szacunkową wycene używanej instalacji + niezbędne nowe elemety oraz szacunkowy koszt montażu.
Za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuje i pozdrawiam :D
BirdDog / 2007-03-12 15:18:22 /
1) nie ma problemu z używką, pod warunkiem, że nie skończył się "paszport" na butlę
2) każdy gazownik ma dojście do tanich używek
3) przy zmianie na v-kę będziesz musiał zmienić mikser
4) całkowity koszt instalki pod gaźnik z założeniem to ok 1500zł u "pana Miecia"
5) trzeba tylko zasilić elektrozawory, nie jest to duża ingerencja
6) cygaro (duża pojemność ale też zabiera sporo miejsca) czy we wnęce koła zapasowego- większy bagażnik, sam sobie musisz odpowiedzieć, jak masz składane siedzenia to raczej zamiast zapasu,
PS. zastanów się,gdzie wrzucić badziew do tankowania, żeby nie szpecił auta, np poniżej zderzaka ale tak, żeby był dostęp dla pistoletu
Młody_wFe / 2007-03-12 15:44:57 /
badziew do tankowania polecam umieścic pod klapką, obok wlewu wachy.
Daniel vel Treetop liil (EM) / 2007-03-12 15:50:40 /
no co do wlewu to też myślałem o umieszczeniu obok wlewu paliwa, tak żeby klapka wszystko ładnie maskowała.
Co do samej instalki to rzeczywiście musze pojezdzić po okolicznych gazownikach i popytać czy mają jakieś używki.
Dzięki za odzew!
BirdDog / 2007-03-12 16:59:59 /
Używnaych instalacji nie można zakładac z tego co mi wiadomo :P.
Do silników 6 cylindrowych i powyżej pojemności 2.0L idą inne przewody gazowe konkretnie zasilający nie ileś tam a tyle co by parownik miał wydatek i parametry.
Inny parownik mikser i do tego przeróbka instalcji elektrycznej w zależności jaki silnik.
A jak ekonomia to tylko Diesel :]
Henry F / 2007-03-13 21:27:46 /