logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » zawieszenie » klocki hamulcowe + tarcze co i jak?

klocki hamulcowe + tarcze co i jak?

wymieniam klocki hamulcowe (przod) pomiedzy "tlkoliem" a klockiem byly takie blaszki w kształcie literki " L " z dwoma otworkami tak jak na klockach oraz wycieta strzałka pomiedzy nimi
pytanie 1 co to? wkładać tak jak było? wywalić i dac same klocki?
pytanie 2 jaka jest minimalna grubość tarcz hamulcowych?
capri mk3 2.3 tarcze niewentylowane

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-07-23 23:16:29 /


te blaszki sluza do tego aby klocki nie piszczaly, strzalka wskazuje kierunek obrotu kola (tak jak strzalki na oponach kierunkowych) czyli w przypadku Capri maja byc do gory
blaszki te razem ze sprezynka powinno sie wymieniac przy kazdej wymianie klockow
(mam takie na miejscu)

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-07-23 23:29:46 /


camaro dzieki :) .. tylko ze obie sa identyczne...

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-07-24 00:04:27 /


identyczne bo po jednej na każde koło :)

Bartosz Stepień / 2002-07-24 08:35:13 /


sprostowanie to nie sprezynki zapobiegaja piszczeniu tylko blaszki, sa cztery, pod kazdy klocek taka sama

sprezynki sluza do tego aby klocki nie zuzywaly sie za szybko, odpychaja je na boki kiedy sie nie hamuje zeby nie ocieraly sie o tarcze

i juz napisalem ze mozna je dostac u mnie, jak kazda inna istniejaca nowa czesc do Capri

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-07-24 09:14:51 /


Takie blaszki występują w zestawie razem ze sprężynkami (2 typy), przetyczkami itd i mozna je kupić w każdym sklepie z hamulcami i w większości hurtowni motoryzacyjnych za około 25 PLN. Trzeba je tylko umieć założyć.
Tych z okolic W-wy zapraszam do siebie. Bułas tel 0-605-88-76-96

pbulas / 2002-07-25 00:14:37 /


Minimalna grubość takich tarcz wynosi wg katalogu 11,4mm

Tomasso / 2002-07-26 20:50:28 /


11,4 minimalna??? czy nominalna?
ja mam teraz ok 7mm :)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-07-26 21:16:25 /


Tarcza płaska (niewentylowana) ma nominalnie 12 mm, TuV każe wymieniać przy zejściu o 5% (czyli do 11,4 mm), w praktyce da się jeżdzić do 10 mm, ale dalej to już samobójstwo. 7 mm to może zostało Ci Ferody na klocku ?? Hehehe...

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-07-26 21:37:36 /


no to dzieki za fachowa odpowiedz ... jutro ruszam na poszukiwania tarcz a puki co maluje sobie flage japoni na klapie :)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-07-27 02:13:31 /


Czy jest sens fazowania rantu tarczy jeżeli ma lekki próg?
Zastanawiam się czy nie machnąć kątówką tak by zlikwidować próg dla lepszego ułożenia klocka. Co sądzicie? Pytam bo tarcze są jeszcze ok i nie wołają o wymianę.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-04-25 21:37:13 /


mówiąc krótko i wulgarnie, jest to rzeźba na gównie... albo zostaw tak jak jest, albo załóż nowe tarcze.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-04-25 22:44:22 /


ja kiedys zrobilem w taki sposob tarcze w sluzbowej pandzie bo musialem wymienic klocki a tarcze juz dobrze zjechane a rano jechalem w trase a wiec zeby nie docierac kantowka w reke wlaczulem silnik i na 4 chyba i kolko sie ladnie krecilo i sciolem ten prog ktory mial ponad 1,5mm z kazdej strony
nic nie bilo hamowal oki a rantu nie bylo
nadmienie ze przez ten rant to ciezko bylo klocki wyjac ale jakby nie patrzec nie jestem zwolennikiem podobnych metod no chyba ze jest noz na gardle lepiej dac do przetocznia zeby tylko ten rant usunac

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-04-27 00:02:45 /