Mój kwas powoli siada.Jeżdżę na nim już 3 lata a nie wiadomo ile śmigał poprzedni właściciel.Zima za oknem i trza kupić nowy.Stary akumulator miał 70ah.Mocy rozruchowej nie mogę odczytać bo naklejka jest trochę podniszczona.O jakich parametrach fabrycznie był wstawiany akumulator do 2.3v6?Chciałbym jak najlepiej dobrać.Jeżeli już był poruszany podobny wątek to sorki:).Mi nie udało się znależć.Pozdrawiam
mroziu(zimny) / 2009-12-14 22:50:27 /
http://www.capri.pl/garage/engine-2300-v6
12v/55
PiotrekGran / 2009-12-14 23:00:58 /
12v/55 ah oczywiscie..Ja mam u siebie 72ah i prad rozruchu cos kolo 600-700 A... Wcale nie narzekam, zawsze dziala i nie trzeba ladowac co jakis czas (zalezy tez ile sie jezdzi i jakie trasy)
PiotrekGran / 2009-12-14 23:05:45 /
Najwiekszy, jaki sie zmiesci i na jaki cie stac.
pmx (wiewior;) / 2009-12-14 23:07:36 /
zalezy od wyposazenia elektrycznego i zastosowanego alternatora. ja bym przyjal ze tyle Ah co A daje altek. Czyli jak maly alternatorek 55A i grandzia bez wypasu, to 55Ah z palcem styknie, jak w full prądzie i altek zalozony od scorpio z 90A, to i aku 88Ah by sie przydał. Wtedy bedzie wszystko jak należy.
Mysza liil (EM) / 2009-12-14 23:10:06 /
z kasą tak sobie ale coś wymyślę:).dzięki.
mroziu(zimny) / 2009-12-14 23:52:40 /
aha,niedawno przymierzałem się do JENOXA 55ah 420a ,ale mnie nie przekonał.za lichy jakowyś mi się wydawał.a może dobry by był?przyznam się bez bicia,że mnie cena skusiła,zaintrygowała, stąd te rozterki:)
mroziu(zimny) / 2009-12-15 00:02:16 /
Zagadaj do Zapka załatwi Ci Motorcrafta za dobry pieniadz
Szafa !G.O.P! / 2009-12-15 00:24:04 /
http://www.capri.pl/market/36067
Tu masz Aku do Granady. Jak potrzeba to dobiorę Ci rocznik żeby pasował.
Ostatnio Lambert brał uruchomiony przeze mnie i przyznam się, że podczas formowania Aku wykazywał niebywałą nichęc do rozładowania. Na prądzie obciążenia 6.5A po upływie 14 godzin wciąż trzymał 11V !!! Formowanie trwa 3 dni.
zapek??? !G.O.P! / 2009-12-15 00:31:59 /
ja wiem jaki ja wiem:D:d
NOWY:D:D
tazzman / 2009-12-15 00:34:00 /
Rocznik 81 bez problemu dostępny ;)
zapek??? !G.O.P! / 2009-12-15 00:37:29 /
zapek a rocznik 83?
tazzman / 2009-12-15 01:26:02 /
a czy granady nie miały płaskich slupków? bo takowy siedzi w mojej.
Miały http://allegro.pl/item844010636_akumulator_zap_piastow_50_ah_500a_klema_ford.html
Są także przejściówki z okrągłych klem na płaskie http://allegro.pl/item845132051_przejsciowka_klemy_plaskie_okragle_ford.html
Mysza liil (EM) / 2009-12-15 08:27:01 /
Rocznik 83 też jest ;)
Ja tam nie widziałem do tej pory płaskich klem w granadzie ale sie nie upieram. Jedyna Granada, która wiem że może miec płaskie to Scorpio Granada.
zapek??? !G.O.P! / 2009-12-15 09:04:18 /
zapek, co Ty pier... za przeproszeniem? Kazda granada miała płaskie klemy! Chyba z samymi kundlami miałeś do czynienia w takim razie...
Mysza liil (EM) / 2009-12-15 09:33:45 /
http://www.capri.pl/image/car/328/13791 - chociazby tutaj
Mysza liil (EM) / 2009-12-15 09:35:27 /
Moja 2d i kombi też płaskie. Reszta to kundle były i tam było różnie.
A skoro miałyby mieć okrągłe klemy, to dlaczego z instalacji wystają zawsze płaskie oczka, a nie zaciski na okrągłe klemy?
m.kozlowski / 2009-12-15 09:41:00 /
zapek, ręce i nogi mi opadły.
granadziarz_3M / 2009-12-15 09:56:33 /
No patrzcie, to widocznie jakaś geograficzna przypadłośc bo faktycznie wszystkie, które miałem były na okrągłych klemach i przewód prądowy był zaciskany w klemie, nie było na nim oczka... Widac pokutowała tu ówczesna bieda i niedostępnośc innych Aku. Dla potwierdzenia stwierdzonego faktu w ramach rehabilitacji oto dowód:
http://www.capri.pl/image/folders/granada/mk2-no-1977-07/09
Granadziarz, specjalnie dla Ciebie na pocieszenie :
http://www.youtube.com/watch?v=xKAJcRzHyps
;D
zapek??? !G.O.P! / 2009-12-15 10:23:00 /
Dzięki Zapek za namiar i za propozycję.Pomyślę nad tym i jak coś to się odezwę.
mroziu(zimny) / 2009-12-15 20:01:43 /
Tak na marginesie to Tazzman ale żeś błysnął z tą radą:)))) No ale i takie są potrzebne.pozdrawiam
mroziu(zimny) / 2009-12-15 20:06:04 /
Daniel... powiedz lepiej kiedy Stachu przejdzie na normalne auta:))
tazzman / 2009-12-15 20:31:29 /
przejdzie wtedy jak w tym kraju przeciętny obywatel bedzie mógł utrzymać 30letnie auto za 8 godzin uczciwej pracy od poniedziałku do piątku, i jeszcze mu wystarczy na uczciwe życie:)))
Amen.
mroziu(zimny) / 2009-12-15 21:25:30 /
Stach... to chyba nie za naszego zycia....
tazzman / 2009-12-15 23:33:34 /
Do mojej granady - 2.8i z dużą ilością prądów (szybki, szyber, lusterka, i inne czujniki i lampki) to 60ah czy 72 ah? Bo tylko takie znalazłem z płaskimi klemami (nic po środku nie ma).
A jaki masz alternator? Jak 90A to 72 Ah bym dał. A jak 75A to 60Ah.
Mysza liil (EM) / 2010-08-07 07:52:27 /
A w którym miejscu na alternatorze mogę to odczytać?
szukaj wkolo obudowy
pmx (wiewior;) / 2010-08-07 11:31:25 /
u mnie naklejka była tu
stiop3 / 2010-08-07 12:25:19 /
Mój był regenerowany niedawno i po naklejce pozostało wspomnienie:(
Alternator da radę naładować oba aku - pod warunkiem, że regulator będzie dawał właściwe napięcie - min 13,8 V a najlepiej 14,2- 14,4V. Sprawdzaj pod obciążeniem (włączone światła) i obroty ok 2-3 tys.
mtango / 2010-08-09 23:20:28 /
a co to jest warte?http://allegro.pl/55-ah-12v-akumulator-zelowy-nowa-generacja-hpg-hq-i1462177090.html
Miałem kiedyś żelka w Zaporożcu, był niemozliwie malutki i fajnie kręcił. Pewnego razu podjechałem po gorzołe do nocnego, zgasiłem maszynę i juz nie odjechałem. Aku po prostu jakby zniknął. Jakby się odłączyła klema. Zdechł nagle i na wieki.
zapek??? !G.O.P! / 2011-02-25 20:26:50 /
długo go miałes zanim odszedł?
Dwa miesiące. Potem dowiedziałem się, że żelki wymagają innego schematu ładowania. Instalacja musi zapewnić takiemu ładowanie niskim prądem ale o stabilnych parametrach i w sposób ciągły. Wtedy one dają radę. Zapek miał mech regler i raz nie ładował wcale (włączona pełna elektrownia) a na wysokich obrotach ładował kilkoma A. Więc żelek podziękował.
zapek??? !G.O.P! / 2011-02-25 21:18:28 /
dwa miesiace?
dzieki,to ja już uleczony.
Nom, ale mieścił się w kieszeni ;D
zapek??? !G.O.P! / 2011-02-26 00:00:32 /
Dokładnie. Rok temu jak kupowałem aku do motocykla, to też się nad żelakiem zastanawiałem. Ale mi gość w sklepie odradził, mówiąc właśnie że to potrzebuje zapewnienia specyficznego ładowania i do starego sprzętu, to jednak kwasiak najlepszy.
gryziu liil (EM) / 2011-02-26 09:35:40 /
Żelek to najzwyklejszy kwasiak tyle ze elektrolit jest zżelowany. Ładowany może być w dwojaki sposób, szybko dużym prądem do 15,6V po osiągnięciu napięcia trzeba odłączyć lub w sposób ciągły napięciem max 13,8V.
W samochodzie występuje ten drugi rodzaj ładowania.
Problemem w żelkach od UPS-ów są drgania i to drgania zabijają te akumulatory a nie sposób ładowania.
Są specjalne żelowe akumulatory do samochodów i do motocykli, ale taki aku ani ceną ani jakością nawet nie leżał koło żelka od UPS-a :)
Trójkąt / 2011-02-26 18:20:12 /
W przypadku rzeczonego aku z linka to wszystkie parametry są na zdjęciu.
Ładowanie ciągłe/podtrzymujące max 13,8V
Ładowanie cykliczne napięcie max 14,9V
Max prąd ładowania 16,5A.
Parametry w przypadku samochodu mieszczące się w normie ale odporność na drgania niemal zerowa.
Trójkąt / 2011-02-26 18:25:00 /
drgania,nigdy bym nie pomyslał,
ale jaja,drgania.
piepszona galareta,dzieki.
szukam cos wąskiego do bagażnika,chyba tylko civic.
to sobie zamontuj Li-Po, z akumulatora wielkości snickersa dają ponad 300 A prądu chwilowo. Są i większe, tylko ładowarka kosztuje koło 1,5k i w samochodzie raczej bez dużego cudowania tego nie naładujesz, ale za to jaki fajny! A nie można już normalnie?.
Marek F / 2011-02-27 00:04:46 /