Nie dziala mi obrotomierz..jednak sam zegar jest na pewno sprawny i problem tkwi w instalacji. Czy mozenie mi powiedziec jak zrobic obejscie i za pomoca swoich kabelkow uruchomić to :) co gdzie podlaczyc itp ....
dzieki z gory
Costa / 2004-05-05 15:46:44 /
obrotomierz musi miec mase , + i podlaczenie do cewki..to chyba wszystko jak sie myle niech mnie ktos poprawi:)
pozdro
Zakrzak! / 2004-05-05 18:30:35 /
to lepiej przejrzyj najpierw instalacje, po co dublowac kabelki?? Do dzialania potrzebny jest + po zaplonie (czarny), masa (brazowy) oraz impuls minusowy z cewki (zielony)
Mysza liil (EM) / 2004-05-05 18:57:24 /
cala instalacje naprawialem sam i sie udało..a tutaj nie moge znalesc bledu i musze zrboic to obejscie...najchetniewj jakby mi ktos to opisal jak dla laika .... pod jaka wtyczke kabelek i gdzie go z drugiej strony podlaczyc
Costa / 2004-05-05 20:50:00 /
+ najlepiej podłacz sobie pod zapalniczke samochodową ,tego itak sie nie używa ,przynajmniej zazwyczaj , masa noto masa ... wiadomo do budy , a gdzie jest cewka chyba wiesz :) tylko nie podłączaj pod przewód wysokiego napięcia tylko pod "ten drugi"
No raczej do stalego + n ie podlaczaj, tylko "po zaplonie" jak napisalem czyli po przekreceniu kluczyka. Do licznika napewo dochodzi taki + czarnym przewodem(moze z paskiem np zpoltym). Masa tez dochodzi(brazowy), bo te 2 przewody zapewniaja dzialanie innych wskaznikow i lampek w liczniku. Sprawdz co z zielonym, wogole to wez miernik i sprawdz ktory z tych 3 przewodow nie trybi ;) Skoro sam zrobiles reszte instalacji i dziala, to z tym nie bedziesz mial problemow...
Mysza liil (EM) / 2004-05-06 06:38:28 /
miałem to samo...
przeleciałem miernikiem i nei było przejścia pomiędzy kostką co się podłącza do zegarów a zaciskiem cewki (a tak wynikało ze schematów). Zrobiłem "bypass" i wskazówka drgnęła. Inna sprawa to fakt, ze lubi się czasem przyciąć na początku
Kornik / 2004-05-06 08:08:17 /
a zdawało mi sie że zapalniczka jest "po zapłonie" moze sie pomyliłem ... u siebie mam pod włącznik ogrzewania tylniej szyby podłączone :)
a ja mam pociagniete prosto z "+" z akumulatora z bezpiecznikiem w razie czego no i drugi z cewki oczywiscie.
greenhorn / 2004-05-06 10:35:50 /
Jeśli obrotomierz jest z mk1 ( nie wiem czy w póżniejszych mk1b też tak jest) to ma troche inne podłączenie sygnalu z cewki . W środku jest mały transformatorek i reaguje na prąd w cewce - wystają z niego dwa kable - jeden trzeba podłączyć do plusa a drugi do plusa cewki ( ma być szeregowo połączony z cewką ) , pozatym powinno być jeszcze wyjście ( na wsuwke) do zasilania elektroniki i masa z obudowy jest brana .
robs / 2004-05-06 21:14:02 /
Jak dostatalem sie do kostki i sprawdzielm to ani w brazowym ani w zielonym nic nie prażyło. Znalazłem błąd w polaczeniu przy cewce i na zielonym pojawił sie "zegar" .. nie iwem co z brązowym, bo na samym zielonym zaczął dzialac. Ma co prawda dziwny obiaw ze zaczyna dzialc po kilku sekundach ale wskazuje :) Dzieki za pomoc .
Costa / 2004-05-07 20:54:22 /