logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » ogólne » Klasa Historyczna RSMP

Klasa Historyczna RSMP

Od tego roku do Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski
zostaje wprowadzona klasa historyczna tak jak np. na Wegrzech
tam głowna role graja VFTS-y czyli dosc mocno zmodyfikowane Łady 2105
ale do czego zmierzam, najprawdopodobniej u nas w Polsce bedzie mozna startowac starymi Alfami , Fiatami itd no i oczywiscie Fordami
na 100% bedzie mozna startowac escortem mk I
a bardzo mozliwe ze Taunusami i Capri postaram sie zeskanowac załacznik jak znajde odpowiedni fregment
wiec moze na Polskich trasach zobaczymy wkoncu jakies piekne tylnonapedowki :)

www.rallyfanclub.hu Łada rulezzzzzzzzzz :):D

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-05-04 21:39:15 /


W pucharze PZM już w ubiegłym roku startował "Omleś" na Escorcie mk2 RS2000.
Wielu kibiców czekało na jego widowiskowy przejazd bokiem. Nie ma jak napęd tylny! Pomysł stworzenia klasy historycznej jest super!

Pudel / 2004-05-05 00:17:20 /


no to mam motywację, żeby się wpakować w dzioba sedan 2d.....

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-05-05 07:09:18 /


Byłoby super, ale czy aby startować w czymś takim muszę mieć licencję?

B / 2004-05-05 10:22:32 /


Pudel Escort Omleta z RS2000 mało ma wspólnego - to zwykły z silnikiem 2 litry - widać że czasem nieźle dostaje po d... i w zapleczu trzeba miec kilka (jeśli nie kilkanaście) aut na czesci !!

nie wiem mi sie średnio taki pomysł podoba - choć zebrać 15 sztuk takiej Łady to chyba nie był by taki wielki problem - a Fordów ? cóż ... :/
Pozatym jeździ też 125p i też mu świetnie idzie ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-05-05 10:39:05 /


Cobra 427 - niestety musisz mieć, i to R1. Zacznij od KJSów, na jesieni zdasz na R2, w przyszłym roku odbębnisz puchar PZMotu i dostaniesz R1. W sezonie 2006 może uda Ci sie legalnie wystartować w RSMP.
Mike B4 - ile ten Escort dostaje w dupę, to zalezy tylko i wyłącznie od ambicyjek drajwera. Znam ludzi, któzy przejeździli (i ukończyli) cały cykl RSMP Fiatem CC/SC czy Pugiem 106 bez klepania ani jednego błotnika i nawet bez wymiany uszczelki pod głowicą, a 2 komplety opon wystarczają im na 2 sezony. Niestety - ich nazwiska nie figurują w gronie mistrzów Polski, ale Omleta także nie, a tłucze to auto niemiłosiernie. Trzeba znać swoje miejsce w szeregu - w końcu chodzi chyba o dobrą zabawę, a nie o tytuły.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-05-05 11:05:56 /


Dzięki za odpowiedz. Troche to utrudni mi zycie, albo w ogole start. A chcialem wystawic syrene 105L 2.8 v6 :)
Apropos, czy są jakies ograniczenia jesli chodzi o pojemnosci itp. itd.?
Pozdrawiam

B / 2004-05-05 11:10:45 /


Co do Syreny V6 to byłby problem :)
Auto musi być zgodne z homologacją z lat swej produkcji. Nawet Perany nie puszczą, bo nie miała homolki FIA, tylko afrykańską. A co do litrażu, to turbo pewnie mają limit do 2353cc (współczynnik 1.7 daje taki wynik), a wolnossące do 4 litrów - przynajmniej tak jest w historykach w Belgii, Holandii, Hiszpanii, itd. Ale ja powolutku zaczynam szykować całą swoją czwórkę - w 2006 może wyrwę jakiegoś wicemistrza w (słabo obsadzonej) klasie :).
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-05-05 11:39:42 /


no nie wiem czy ta klasa bedzie tak slabo obsadzona bo z tego co mi sie wydaje zeby w niej startowac nie trzeba miec pokaznego portfela :) i najpradwopodbniej licencje R2(niepewne) wiec mozna na trasy wyjada jakies ciekawe auta :D
taki np fiat montecarlo albo capri rs :D
pozyjemy zobaczymy :)

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-05-05 18:17:32 /


Mike, wiem że nie jest to oryginalny RS2000 bo znam mniej więcej jego historie, ale tak naprawde sam powiedz czym sie różni
Escort Omlesia od oryginału. Silnik "praktycznie" ten sam 2.0r4 pinto, różnica jedynie w kucach 101-110 a buda identyczna jak w wersji Mexico.
Więc powiedzmy że to replika...

Pudel / 2004-05-05 23:43:28 /


monte carlo startowalo jusz w rajdzie mazowieckim w klasie samochodów w kturych skończyla sie homologacja, nie wiem czy o tą klsę wam chodzi ale mozliwe, ona juz jest i startują.
pozdrawiam
ps. monte carlo zawineło opone pod siebie i niestety dojechalo do mety tylko w celu dojechania i ukonczenia rajdu.

grabasz / 2004-05-05 23:48:43 /


Jedna prośba - nie mylcie pojęcia klasy z kategorią. Generalnie w kategorii samochodów historycznych HR będą istniały klasy 700, 900, 1150, 1300, 1600, 2000 i ponad 2001. Nie wiadomo czy ilość zgłoszonych autek uzasadni istnienie aż 7 klas (w końcu "nowoczesne" rajdówki mają raptem 10) - sprawa się dotrze po pierwszych 2-3 eliminacjach. Ale na pewno któraś będzie słabiej obsadzona :). Pamiętam że kilka lat temu mój kumpel ze studiów zrobił Mistrza Polski w klasie A-0 (gdzie za cały sezon przewinęło się 5 załóg) Cieniasem wg specyfikacji N-0, ale w N-0 nie miałby szans, bo startowało tam ponad 25 załóg.
Taktyka jest podstawą tej zabawy. Szybkość to sprawa drugorzedna.
A co licencji, to R-2 dopuszcza start "youngtimerami" w Rajdowym Pucharze Polski PZmot, ale nie w Mistrzostwach Polski - tu na 99% będzie wymagana R-1.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-05-05 23:57:02 /


ktoś tu napisal że Omlet startowal w tamtym roku w PPZM......pomyka o rok...bo 2 lata temu.W tamtym roku wystąpil chyba na jednym czy dwóch rajdach....trudno to uznać za sezon.Co do jego Escorta to- to że ma zwyką dwulitrówkę to-NIC NIE ZNACZY!! Ważniejsze że ma klową skrzynię i most "im więcej mocy tym większa szpera" ...wszystko pochodzi z M-motorsport z Belgii. Konkludując to na razie cicho o klasie HR ( nie mylić z H, jak to zrobia jedna z poważniejszych gazet rajdowych)..Elmot JUŻ leci....na liście startowej ani widu ani slychu klasy HR....a przecież rok temu lecial Ghizzi w Lancii Delcie!KUCHAR OGIEEŃ!!!!

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-05-06 15:36:53 /


.....i wygrał Kuzi.A historycznej klasy niet....chyba że liczyć Tavrię ZAZ Ryśka Pluchy....to historia sama w sobie.Pełna PADAKA!

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-05-09 19:25:15 /


klasa historyczna (HR) ma sie lepiej w wyscigach gorskich. juz w zeszlym roku przewinelo sie z roznymi rezultatami kilkanasie wozow (porsche 911, fiat 500 abarth, fiat 124 spider, fiat 128, zastawa, bmw 2002,fiat 125 monte carlo). na ten rok duzo ludzi pokupowalu i porobilo do tej klasie wozy. ( alfetta, fiat 131, ford escort 2000 rs, porsche 914, lada vts. opel kadet gte, opel GT, no i oczekiwane przez wszystkich audi quattro sport-krotkie). musle ze wyscigi jako mniej meczace samochody maja wieksze szance na liczny udzial badz co badz zmeczonych zyciem rajdowek. noe i wystarczy licencja II lub W.
poza tym w trakcie ustalen w PZM jest nowa formula sportu popularnego (bez licencji) dla zabytkow. cos w rodzaju rajdu zubrow. proba tego ma byc grand prix Youngtimer w sierpniu br.

Tolya / 2004-05-29 18:04:43 /


Ciekawe czy nie mogli w PZM nazwać klasę historyczną wzorem z GSMP właśnie HR a nie H.Wprowadza to małe zamieszanie bo jakby H+ startowało w RSMP to złoiłoby niejedno auto.A na szybie mam naklejone właśnie H+......NIE MYLIĆ Z HISTORYCZNĄ!!!!
Ciekawe, ciekawe co w tym sezonie poleci w HR w GSMP....Prosiak 911 rzecznika prasowego ORLENU nieźle dawał olejem z wydechu podczas całego sezonu-podobno teraz po remoncie i gość chce za niego 69.000 zł-ogłoszenie w "WRC"
A swoją drogą to i tak jesteśmy 200 lat za Niemcami i "tylko" 100 za Czechami w górach.....w klasie HR i nie tylko.....niestety

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-05-31 18:55:14 /


byłem w sobotę pooglądać GSMP w Limanowej. Chyba naprawdę zrozumiałem o co chodzi w tym sporcie. Zawsze wydawało mi się, że to taka ułomna wersja rajdów, ale już dokładnie wiem o co chodzi... Trasa w Limanowej to najszybsza trasa w Polsce. Zwycięzca sobotnich przejazdów przejechał 6,2 km górskiej drogi w czasie 2,28 :) czyli ze średnią prędkością 150 km/h!! Prędkości bardziej przypominające GP F1 (moce najmocniejszych aut też podobne). Najwolniejsze były maluchy, które miały średnie prędkości w okolicach 100 km/h :) niezły kosmos. Oczywiście ślicznie śmigał Escort mk1. W klasie HS było też Porsche 911, renault 5, kilka e30, saab 96, jakieś golfy i kadety - świetna impreza. Wrażenia aut śmigających po 200+ km/h niezapomniane, a to wszystko na normalnym, drogowym odcinku szosy...

greenhorn Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-20 14:08:37 /


też tam byłem było zajebiście escort niewiele brakło i byłby rozbity ale kierowca sie wyratował z opresji :). Kto tam jeszcze był w Limanowej przyznać sie bo ja chyba Łukasza Howorskiego widziałem ale nie jestem pewien czy to on był

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-20 16:09:27 /


proponuje odwiedzic ecce homo w nastepnym roku to zobaczycie jak to wyglada na europejskim poziomie bo polskie podworko to oceniam na 4 z plusem.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-06-25 12:14:00 /