cieknie mi kurde ze skrzyni chyba,zostawiam plamy na chodniku,przed chwilą patrzyłem i jest to następna cześć od poduszki w strone silnika...szczerze to pewnie jakaś uszczeleczka popuszcza...co wy na to?dzieki
starrsky / 2002-07-21 19:44:36 /
hmmmm opisałeś to w taki sposób że podejrzewam simmering na wale w silniku, czyli albo wyjęcie skrzyni i zdjęcie sprzęgła, albo wyjecie silnika i zdjęcie sprzegła. Może ktoś wpadnie na cos bardziej optymistycznego, ale wg. mnie to pewnie to.
kavaler / 2002-07-21 22:49:47 /
starrsky na pocieszenie powiem że mam w swoim Capri to samo i w tym tygodniu wywalam skrzynkę ...
Przy okazji prosze o wskazówki na co zwrócić uwage przy zdejmowaniu skrzyni ... robię to 1 raz w moim Capri nie chciałbym czegoś zgubić albo pogiać .... z góry dzięki 2,3 V6
Przede wszystkim:
-odkręć klemę z akumulatora - uniknikniesz przypadkowego zwarcia odkręcając rozrusznik
-odkręć linkę prędkościomierza - unikniesz przypadkowego zerwania lub wygięcia
-to samo z kablami świateł cofania
- i linka sprzęgła
Reszta to betka.
Szajba / 2002-07-22 10:41:49 /
a co z lewarkiem czy w srodku trzeba odkręcić plastiki i coś odpiąć??
Sorry. Zapomniałem o lewarku.
Najpierw odkręć plastiki i lewarek (od środka). Inaczej nawet nie opuścisz skrzyni.
Jeśli nigdy tego nie robiłeś to zdejmując tarczę sprzęgła zapamiętaj jak była włożona, bo będziesz się musiał potem zastanawiać. Pamiętaj ,że koło wieńcowe jest wywarzane i musi być założone tak jak było.
Powodzenia.
Szajba / 2002-07-22 11:52:35 /
uscislenie co do tarczy sprzegla, wazna jest tylko strona ktora bylo do silnika a ktora do skrzyni, zebys pozniej nie zalozyl odwrotnie, nie musisz sie zastanawiac ktory zabek wszedl na ktory na walku ;)
camaro / 2002-07-22 11:59:25 /
Dzięki za szczegółowe wypowiedzi .... kilka razy wyjmowałem skrzynkę z malca a tu wydaje mi się ze będzie jeszcze prościej .....
simeringi: jakie do capri...mechanior powiedział że ''e,do takiego do prawie wszystko wejdzie''?
starrsky / 2002-07-22 14:07:44 /
Na simmeringu masz numer oznaczający ś. zew., śr. wew., szerokość. Mając te dane nawet w Agromie możesz coś znaleźć.
Szajba / 2002-07-22 14:49:01 /
tylko po co się męczyc coś dobierać jak i tak dobrze nie dobierzesz... nie prościej w dobrym sklepie kupić orginalny fordoski simering??? kosztuje w gramicach 30-50PLN [-zależy od sklepu]
orginalny fordoski simmering ma tzw. kołnież przeciwkurzowy... chroni to sam pierścień uszczelniający od zanieczyszczeń... jeśli jego nie będzie to nawet najlepszej firmy simering [dobrany] padnie po niezbyt długim czasie...
Trójkąt / 2002-07-22 14:58:50 /
a więc wymieniłem simeringa...przy okazji podporę wału...a nadal widze małą kropelkę jak z niedokręconego kranu.....
starrsky / 2002-08-02 00:25:43 /
jak plama będzie wielkości tależa to wtedy masz się czym przejmować :))) ale jedna kropla??? -wiekszość chciała by mieć tylko coś takiego :))
Trójkąt / 2002-08-02 08:36:16 /
przyjrzyj sie dokladnie skad cieknie, wytrzyj wszystko i sprawdz
jaki zalozyles simmering, oryginalny czy made in Poland? dobrze go wbiles? musi byc rowno (no i w dobra strone, ale to chyba oczywiste)
z simmeringu kapalo by z koncowki skrzyni, szczegolnie ze podczas jazdy raczej nie zdmuchuje oleju do przodu tylko do tylu
ja mialem wczesniej problem z walem , ten element ktory wchodzi do skrzyni ma od strony krzyzaka zaslepke, ona jakims cudem sie poluzowala i olej przez wielowypust i ta zaslepke lecial sobie na krzyzak i rozchlapywal sie na tunelu
camaro / 2002-08-02 08:49:44 /