Od początku od kiedy mam mojego Taunusa walcze z hamulcami.
wpierw był zapowietrzony układ i zapieczony tłoczek- ściągało mnie na lewą strone.
->
zrobiłem to, nie trzeba było już pomować hamulca ściąganie nie ustąpiło ale przynajmniej się zmniejszyło.
po jakimś czasie zaczeło telepać kierownicą - zmieniłem tarcze,
efekt-> przestało trząść kierą, nadal ściągało lekko na lewo.
Myślałem że już jest wszystko ok i jesli chodzi o hamowniki to mam spokój ( te ściąganie lekko na lewo tłumaczyłem tym że gumy lewego stabilizatora wyparowały)
lecz aż do dziś, gdy to:
podczas hamowania przy duzej predkosci zaczelo mnie sciagac, ale tym razem na prawo.
co moze być powodem ściągania raz na lewo raz na prawo? Mi już się pomysły kończą.
Tom'ash / 2009-11-21 14:40:41 /
Tak tylko zapytam, czy geometrie robiłeś? Ważne aby ustawic nie tylko zbieżnośc ale też sprawdzic gumy na drążkach reakcyjnych i ustawienie wahacza a dokładnie wyprzedzenie osi sworznia. Pojęcia nie mam jak się to w praktyce sprawdza ale to dośc zasadniczy parametr w układzie zawieszenia.
zapek??? !G.O.P!
/ 2009-11-21 14:48:22 /
mialem robioną geometrie przed wymiana tarcz, wychodzi na to ze znowu bd musial sie wybrac, i to na jakąś porządną - bo jesli chodzi o wyprzedzenie osi sworznia to na pewno nie było ustawiane na tej ostatniej.
Tom'ash / 2009-11-21 14:51:26 /
ale czy ruszałeś coś z dolnymi wahaczami i drążkami reakcji? Bo jak nie to nie powinno się tam sic naknocic. Sprawdź przede wszystkim bumy drążków, które siedzą w belce zawieszenia, czy nie są wytłuczone i czy wogóle jeszcze są.
zapek??? !G.O.P!
/ 2009-11-21 14:56:35 /
ani dolnych wahaczy ani drążków reakcji nie ruszałem, ale tak jak piszesz zobacze jaki stan tych gum
Tom'ash / 2009-11-21 15:02:44 /
A ciśnienia w oponach? Podjedź na szarpaki niech sprawdzą luzy na drążkach kierowniczych i końcówkach drążków.
Ściąga tylko przy halowaniu czy podczas jazdy też?
zapek??? !G.O.P!
/ 2009-11-21 15:08:16 /
jak puszcze kierownice to tez sciaga.- na lewo, cisnienie sprawdze jeszcze ale niedawno spr i bylo dobre.
Tom'ash / 2009-11-21 15:21:13 /
Luzy w zawieszeniu pewnie. Zlikwidowac, a potem porzadna geometria.
Mysza liil (EM) / 2009-11-21 16:03:19 /
Drążki kierownicze sprawdź. Nie końcówki tylko drążki.
A kolyska przypadkiem standardowo w taunusie z przodu z budy nie wylazi?
m.kozlowski
/ 2009-11-21 17:07:36 /
mam podobne odczucie co wyżej
marian212
/ 2009-11-21 20:47:39 /
Jak dla mnie zaciski są do dupy.Wez porządnie zregeneruj obydwa zaciski a nie jeden tłoczek.Załóż nowe tłoczki i będzie ok.Generalnie gdyby coś było z geometrią nie tak to nawet bez hamowania auto by ściągało.Każdy tłoczek w zacisku ma pracować z taką samą siłą inaczej jest pózniej efekt ściągania w lewo lub w prawo przy lekkim przyhamowaniu ponieważ któryś tłoczek już dociśnie klocek do tarczy a z drugiej strony jeszcze nie bo potrzebuje większego ciśnienia do wypchnięcia.
dobra rzuce okiem na kołyske gumy i drążki, jak bd znośnie to zabiore się za zaciski.
Tom'ash / 2009-11-21 21:22:39 /
sprawdź również elastyczne odcinki przewodów hamulcowych
A najlepiej wymień je od razu. Właśnie dziś pociąłem idealną sierkę, którą dałem ojcu, w której silnik wpakowałem ponad 2 tysie a która przestała istniec, bo pękł przewód elastyczny w przednim kole i mimo dwóch obwodów ham. ojciec się roztrzaskał. Po tym zdarzeniu wymieniłem przewody w całej mojej flocie.
zapek??? !G.O.P!
/ 2009-11-21 22:47:43 /