Witam.
Ile oleju miesci sie do skrzyni automatycznej c3 ???
potrzebuje kupic nowy a nie chce za duzo (i za malo tym bardziej).
Poprzednio był olej Texaco Dxxxxxx 3 czy ktos zna jego pełną nazwę ???
Czy moze kupic inny olej??
dzieki za pomoc
belunch / 2002-07-19 10:01:01 /
To zależy czy spuściłeś olej odkręcając korek, czy osuszyłeś skrzynię całkowicie. Przy rutynowej wymianie oleju potrzeba coś ok. 2-2.5 litra. Ja używam Mobil Dexron II. Dexron III jest raczej przeznaczony do układów wspomagania, ale lepiej sprawdź w katalogu. Może znajdziesz coś na ten temat na www.automat.pl
Krzychu / 2002-07-19 10:10:31 /
fabryczny olej to SQM-2C-9007-AA (M2C-33G) , sprobuj czasami sa dosc tanie
od 1,6 do 2,3 miesci sie 6,5 litra oleju
do 3,0 7,5 litra
wydaje mi sie ze ta roznica jest zwiazana z wielkoscia konwertera i chlodnicy oleju
camaro / 2002-07-19 10:20:47 /
mam problem: mam automat z 2.3v6 i od jakiegos czasu nie chce mi zmieniac biegow to znaczy zmienia ale tylko przy wysokich obrotach i nic nie daje rzadne popuszczanie gazu juz prubowalem. probowalem bawic sie takze ta linka od zrzucania biegow (jak ja wyregulowac??) idaca od gaznika do skrzyni - oleju jest ok na max. - moze zaduzo?? juz nie wiem co robic....
Pzodro
jagoolmk2 / 2002-07-24 19:41:27 /
sprawdź przewód podciśnieniowy prowadzący ze skrzyni do kolektora ssącego... to on odpowiada za szybkość przerzucania biegów... jeśli jest uszkodzony to skrzynia "widzi" jakbyś miał cały czas otwartą na maxa przepustnice... efekt?? biegi zmienia pod koniec obrotów..
linka jest odpowiedzialna za redukcje biegów w momęcie dociśnięcia pedału gazu do "dechy"
Trójkąt / 2002-07-25 08:15:52 /
Linka "kick-down" podpięta do pedału jeśli jest zatarta albo zablokowana w pozycji maksymalnego wciśnięcia gazu w podłogę nie pozwoli skrzyni na przełączenie biegu w górę dopóki motor nie osiągnie 90% obrotów mocy maksymalnej (czyli w 2300V6 jakieś 4500-4800) choćbyś nie wiem jak delikatnie obchodził się z pedałem gazu (a więc i z ciśnieniem w kolektorze). Musisz więc sprawdzić i podciśnienie i linkę.
Pe®ana / 2002-07-25 09:34:58 /
spox dzieki :)) sprawdze i dam znac co bylo
pozdro.
czy ta linka nie powinna byc czula na pedal delikatnego wcisniecia - bo u mnie ona napreza sie tylko przy pelnym gazie juz pod sam koniec.??
jagoolmk2 / 2002-07-25 13:21:12 /
bo tak być powinno... służy jedynie do redukcji biegów przy max wychyleniu przepustnicy
Trójkąt / 2002-07-25 14:27:32 /
co ja bym bez was zrobil...:)))
przewod od podcisnienia do skrzyni sie rozlecial i musialem wymienic a teraz chodzi jak marzenie:)))
Wielkie dzieki pozdro.
jagoolmk2 / 2002-07-27 22:09:55 /
Właśnie mam apropo skrzyni biegów AUTOAM pytanie jezdze jakis czas bez podłącznoej tej linki dodatkowej do gazu czy moge ją kupic i jaki koszt lub z czego dorobić - musze wymienić olej mam ochotę na syntetyczny bo czytałem w fachowej ksiązce że wszystkie minetalne oleja nie ważne jakie oe nie będą do skrzyni autoamatycznych po przejechaniu 5000km ulegają zurzycciu o około 35 %- więc czekam niech mi ktoś doradzi do chcaiłbym kupic najlepszy olej a i czy moge wlac olej syntetyczny mimo iz wcześniej był lany mineralny bo wiem że w silnikach czegoś takiego się nie stosuje - a jaki olej polecacie mam chłodnicę podwójną od 3.0 V6 i 7, 5 będę musiał wpakować tego oleju a i kiedy ten płyn przedostaje się do chłodnicy bo jak robiłem rozrząd i chłopaki odkręcali przewody do chłodnicy które idą do skrzyni autoamtycznej okazało się że w chłodnicy nie było płynu - co jest grane może ktoś z was będzie wiedział-automat spisuje sie u mnie bez zarzutu -a i jak osuszyć całkowicie skrzyniez wcześniejszego oleju a w jaki sposób podłaczyć tę linkę do skrzyni autoamt- bedę wdzięczny za wszystkie odpoiwedz aby jak najbardziej iformacyjne
Albi_Poznan / 2002-10-08 17:55:40 /
z olejem w skrzyni jest jest podobnie jak w silniku... jak masz przechulaną skrzynie z dużym przebiegiem to może się okazać że po zalaniu syntetykiem będzie ciekła jak durślak :))
co do całkowitego osuszenia skrzyni to nie będzie to takie proste bo zawsze olej zostanie w konwerterze... a żeby z niego wylać to trzeba go zdemontować... [ no chyba że nawircisz w nim dziure :)) ]
ach i przy zmianie oleju koniecznie zmień filtr... większość pseudo-fachowców w naszym pięknym kraju tego nie robi a puźniej dziwą się dlaczego sterowanie w skrzyni tak szybko wysiada....
Trójkąt / 2002-10-09 09:54:42 /
A gdzie taki filtr można kupić i za ile, bo jak ostatnio pytałem to mieli tylko do taurusa ( dla pana w hurtowni taunus i taurus to bez różnicy) i kosztował 200 PLN.
Mysza liil (EM) / 2002-10-09 12:59:54 /
http://www.samko.pl/ mają częśći do większości skrzyń automatycznych... i wysyłają też części kurirerm jak ktoś daleko mieszka... co do cen to za orginalny filtr do pontiaca płaciłem 40PLN...
Trójkąt / 2002-10-09 13:58:04 /
Dzięki bardzo
Mysza liil (EM) / 2002-10-09 16:39:29 /
Wymieniałem ostatnio płyn w automacie - (silnik był 3.0 a teraz 2.3) - płynu wlałem 6.0 litrów.
Faktycznie jest śruba, którą się odkręca i można z turbiny spuścic płyn tak właśnie uczyniłem.
Należy pamiętać aby zalać ją częściowo.
Albi_Poznan / 2003-03-20 15:59:47 /