Obecnie sytuacja wygląda następująco.
Początkowo zdawało się, że jest zle odpowietrzony układ chamulcowy.
Po 5 krotnym odpowietrznieniu ta możliwośc została odrzucona.
Obecnie objaw następujący.
Nie ma możliwości nagłego zahamowania. Pedal hamulca wpada i dopiero pod koniec hamuje. Podpompowywanie nic nie daje nic nie polepsza nic nie pogorsza, pedał hamulca zachowuje sie tak samo. Przy nagłym hamowaniu samochód staje ale nie tak jak powinien.
Mam przygotowane pompę hamulcową i wspomaganie - tylko pytanie co jest uszkodzona. Obecnie przy hamowaniu słychać jakiś świst, gwizd, syczenie. Moje odczucia są takie jakby to wspomaganie oberwało.
Co sądzicie co wymienic i co jest uszkodzone. Najważniejsze pytanie czy jest dużo roboty z wymianą jednego lub drugiego. Części już mam od Capri III czekają powstrzymuje mnie niewiadoma czy sobie z tym poradzę -czekam na opinie. Z góry dziękuję za podpowiedz.
Albi_Poznan / 2004-04-17 14:34:30 /
jakby padło wspomaganie hamowania to by hamował jak przed awarią, tylko musiał byś zadziałać na pedał duuuzo większą siłą. a nie masz gdzies wycieku? nie ubywa płynu w zbiorniczku wyrównawczym nad pompą?
Jabol / 2004-04-17 14:54:32 /
Żadnego wycieku, płynu jest tyle ile było...wielka zagadka.. koś mi napomknął że to moze być pompa hamulcowa...ale jak jest w rzeczywistości teraz te syki...?
Albi_Poznan / 2004-04-17 15:07:35 /
zakladajac ze bylo dobrze odpowietrzone to raczej padla pompa hamulcowa
serwo tylko pomaga wciskac pedal, wiec gdy padnie to trzeba mocniej deptac
jesli uklad jest zapowietrzony to jak sie pare razy nacisnie hamulec jest lepiej
skoro piszesz ze za kazdym razem jest tak samo to rowniez wskazuje na pompe
camaro / 2004-04-17 15:14:40 /
Oki. Wymina jest skomplikowana czy jestem w stanie sam to zrobić. Mam ten problem z tych hamulcem od 6 miesięcy ale to nie nie wiedziałem co jest - odpowietrznianie wielokrotne, potem brak części, obecnie są, decyzja co wymienić, no i czy dam radę. Zalany płynem hamulcowym motorcraft. No i średnio czy zabieg wymiany pompy hamulcowej jest łatwy. zakłądam ze musiałbym spuścić płyn hamulcowy z tym to żaden kłopot ale co potem - odkręcenie przewodów hydraulicznych. Przy okazji kupić i wymienić jakieś uszczelki - nie wiem czy wogóle są wieć pytam tych co to robili i w jaki sposób. Dzięki.
Albi_Poznan / 2004-04-17 15:24:23 /
Miałem to samo. Prawdopodobnie jest nieszczelna pompa hamulcowa. U mnie też tak syczało ale hamował w miarę normalnie. Zainteresowałem się dopiero gdy uciakający płyn z pompy wypełnił serwo i zaczęło kapać do środka auta:P U mnie wystarczyło wyminić uszczelnienia w pompie i wszystko jest ok. Przed założeniem naprawionej pompy nie zapomnij odessać płynu z serwa (jeśli jest tak jak myślę). Naprawa pompy hamulcowej jest bardzo prosta. Trzeba rozebrać i wymienić wszystkie gumki (no chyba, że gładź cylindra jest uszkodzona, to może nie wystarczyć) pamiętając by nowe założyć dokładnie tak jak były stare - w odpowiednią stronę.
Piotr Siemiątkowski (Irpac) / 2004-04-17 15:30:03 /
zalezy co chcesz wymienic
jesli cala pompe na inna to wymiana jest banalnie prosta
odkrecasz przewody hamulcowe od pompy
odkrecasz pompe od serwa i wyjmujesz ja
sprawdz czy w serwie nie ma plynu, jesli jest to go wyciagnij
zaloz nowa pompe, podlacz i odpowietrz hamulce
jesli chcesz regenerowac pompe to musisz miec odpowiedni zestaw i wszystko dokladnie zapamietac, jest tam w srodku pelno podkladek, gumek, sprezyn i innych drobiazgow
camaro / 2004-04-17 17:11:17 /
można sprawdzić czy pompa trzyma poprzez mocne naciśnięcie i przytrzymanie pedału hamulca... jeśli pedał będzie powoli wchodził głębiej, a z okolic pompy będzie słyszalne popierdywanie, to pompa nie trzyma... natomiast ja kiedyś wymieniałem pompę na nówkę i objaw po założeniu pompy był taki sam jak opisujesz... pedał wchodził głęboko i samochód hamował przy końcu... przy czym najczęściej koła stawały w miejscu. I tu problem, że to nie była wina pompy. (to byłow w Peugeocie 405, a nie w Fordzie, ale to chyba nie ma znaczenia).
♠Zoggon♠ / 2004-04-17 18:35:36 /
Jeśli to pompa (komentarze j.w.) to tu na dole masz zdjęcia złożeniówki (gdzieś z capri.pl ;)).
Sprawdź też luz szczęk hamulcowych na bębnach.
Złe samoregulatory = duży luz = potrzeba dużo płynu = potrzebny duży skok pedału ham.
Czasem przy tak dużym ruchu szczęk potrafią one same, jak i sprężyny zgrzytać, trzeszczeć i pstrykać ;) Przelewający się zapowietrzony płyn też może hałasować w jakimś zwężeniu (np. zabrudzenia/zagniecenia/rozwarstwienia węży itp. uszkodzenia przewodów).
Przy złych samoregulatorach oczywiście nie znika płyn.
Na wyłączonym silniku czasami hałasuje zawór zwrotny podciśnienia na serwie (ten na wężu do kolektora ssącego)-ale to już rzadko i nie ma nic wspólnego z "zapadającym się" pedałem hamulca.
pozdro
to i ja się podepnę pod wątek z problemami przy hamulcach...
zauważyłem że jak stoję na światłach z wciśniętym pedałem hamulca, to powoli zaczyna mi się on "zapadać". Stanąłem kiedyś pod górkę i w pewnym momencie auto zaczęło zjeżdżać do tyłu.Musiałem wcisnąć mocniej pedała :-) auto sie zatrzymało. Po kilku sekundach sytuacja sie powtorzyła....
Co to może być?
Kornik / 2004-04-19 09:30:01 /
Kornik, nie śpij ;-) Przeczytaj chociaż posty powyżej...
http://www.capri.pl/services/forum-thread.php?id=408121f3bd983#40814866213d7
Ramboost / 2004-04-19 09:53:48 /
sorki, teraz powinienem sam po sobie pojechać :-)
miałem za dużo postów do przeczytania
Kornik / 2004-04-19 09:58:28 /
masz dwa miejsca do zaglądnięcia pompa jak na wewnętrznej powierzchni roboczej są wżery to wywal ją na złom ,dostaniesz za nią 10 groszy ;) i zakładaj nową (inną sprawdzoną) albo gumowe przewody jak są stare to działają jak balonik i ni mos hebla a jak potrzebujesz schemacik to mogę zrobić lepsze fotki jak ostatnio pozdro
TOMEK "MIARQA" / 2004-04-19 21:25:09 /
Karol dzieki za te fotki pompy :) w weekenda robilismy z papajem pompy i przydały sie bardzo.
Pozdrawiam
Panowie, czy takie mikrowżery na powierzchni tłoczka pompy hamulcowej dyskwalifikują taki tłoczek ? Czy raczej nie ma to znaczenia (i tak uszczelniają wszytko gumki) ?
Panowie co prawda mam escort i też był problem z odpowietrzeniem a pedał hamulca zachowoywał się tak jak u kolegi.
Wymieniłem uszczelki w pompie i teraz odpowietrzanie to parę minut i hamowanie działa jak należy.
Na dodatek zauważyłem żę jak miałem walniętą pompę to jak spuściłem płyn z przedniego koła to cały zbiorniczek się opróżnił pomimo tego że komory w nim są dwie i jest oddzielny układ hamowania na dwa koła.
Teraz specjalnie spuściłem płyn i okazuje się że pół zbiornika wyrównawczego jest płynu a pół nie ma.
Przedtem wystarczyło raz nacisnąć pedał hamulca by przez uszczelki w pompie płyn zwiał do złego układu i wyciekł tamtędy.
Dobra pompa to podstawa.
Tak samo jest pewnie w twoim aucie.
Wymieniając uszczelki naciągałem je i nie odkręcałem tej sprężyny, a tylko ją ścisłem i naciągłem delikatnie zamoczoną uszczelkę w płynie dot4 tak by jej nie uszkodzić.
To jest jedyny sposób, jeśli odkręcisz tą śróbę co ściska spręzynę to wówczas będziesz miał problem z takim samym zakręceniem i może być problem by się nie odkręciłe.
Raczej tej śróbki przeważnie nie można odkręcić bo jest pewnie na kleju.
Jeśli chodzi o twój tłoczek to jest donry, wymyj go i pamiętaj że tylko uszczelki i powierzchnia która trze o gładż cylindra w pompie musi być gładka.
marcinford / 2008-05-03 15:30:00 /
Miałem ten sam problem :) okazało sie ze w pompie (tam gdzie sa tłoczki) porobiły sie wrzery i pod wpływem cisnienia wytwarzanego przez nacisniecie pedłu płyn uciekał do zbiorniczka.
zydzio / 2009-02-25 21:44:52 /
mi znowu cieknie do auta pozatym chamuje bardzo dobrze jedna noc i plynu w zbiorniczku niema. co moze byc tego przeczyna?
wypass / 2011-02-02 18:53:22 /
najpierw znajdź skąd ucieka Ci płyn.
Grzesiek_Rudy / 2011-02-02 18:56:01 /
Pewnikiem jakieś chamstwo:)
gryziu liil (EM) / 2011-02-02 22:09:21 /
no cieknie z z pompy dokładniej tam gdzie przychodzi dźwignia naciskająca. jest to pompa bez serwa tak ze 5mm jest w środku w aucie. musi lecieć z tłoczka jest podobna do tego wyżej na foto.juz mialem 4 komplety naprawcze prosto z gb i dalej to samo;/
wypass / 2011-02-04 15:25:38 /
U mnie ciekło przez porysowany tłok na samym końcu pompy, pomogło przeszlifowanie i polerka pastą polerską na tokarce. Na fotce po prawej stronie widać to miejsce z plastikową przekładką miedzy uszczelkami....
Jeśli masz płyn dot-3 to nie zmieniaj na dot-4 bo może jeszcze bardziej ciec....
Kilgore / 2011-02-04 16:05:26 /
plyn dot-3 . na foto praktycznie wszystko z czego składa się pompa.tłoczek 'czarny' oryginalny tłoczek 'srebrny' dotaczany sytuacja bez zmian.
wypass / 2011-02-08 10:36:49 /
hej
Jak masz tokarkę to powinno się udać, tylko zabrakło trochę dokładności. Miejsca zaznaczone na czerwono przeszlifuj papierem 200-1600 i wypoleruj, zeby nie haratały gładzi w pompie.
Miejsce zaznaczone na niebiesko też bym przeszlifował i wypolerował idealnie dodatkowo w tym miejscu możesz zrobić większą średnicę(nadwymiar) jak w oryginale przez co uszczelka lepiej bedzie uszczelniała to miejsce... Sprawdź też gładź w pompie w tym miejscu. Bardzo ważna jest dokładność wszelkie rysy i nierówności powodują wycieki....
Kilgore / 2011-02-08 14:38:05 /
I u mnie wystąpił problem z hamulcami ( tc3 ). Cały układ nowy nowy łącznie z pompą. Rozpieracze z tyłu wyrególowane...I jest taka sytuacja że po odpowietrzeniu pedał hamulca jest twardy . Po zapaleniu silnika , przy każdym naciśnięciu , pedał jest coraz bardziej miękki aż w koń cu wpada w podłogę i nie hamuje . Czy takie objawy mogą być przyczyną uszkodzonego serwa ? Ja obstawiałem że przy uszkodzonym serwie pedał będzie twardy i ciężko będzie zahamować....Po wyłączeniu silnka pedał jest znowu twardy. Dodam że serwo mam z taunusa a silnik 2.9....
Proszę o jakieś podpowiedzi...
WOJTAS 74 / 2018-10-08 05:16:02 /