Zastanawiam sie nad mozliwie niedrogim a potencjalnie dajacym duzy przyrost mocy "tuningiem" = wymiana silnika z 2.0V6 w stanie takim sobie na 2.8V6; dodam jeszcze ze calosc ma chodzic na gazie - mam wiec kilka pytan (zwlasza do tych ktorzy takie cos juz kiedys robili :):
1. co mozna zatrzymac z 2.0 a co trzeba KONIECZNIE wymienic, zwlaszcza jesli chodzi o:
- osprzet - pompa wodna, rozrusznik, alternator, chlodnica, instalacja zaplonowa itd.
- sprzeglo
- skrzynia biegow - to co mam obecnie to 4 z 1980 roku po remoncie 2 lata temu
- wal napedowy, dyfer
- poduszki pod silnik, mocowania itd.
2. planuje zastosowac do tego silnika gaznik zamiast wtrysku - jaki gaznik stosowac, czy ten z 2.0 da sie jakos zaadoptowac czy potrzbny jest nowy?
3. jakie sa szacunkowe koszty takiej przerobki? z tego co wiem to wymiana silnika cos kolo 400PLN, sam silnik (bez wtryksu) 600-800PLN czy cos jescze trzeba uwzglednic???
Z gory dziekuje za wszelkia pomoc w tej sprawie
Spock / 2002-02-19 10:57:56 /
Witam. Hehehe i taki tunning to rozumiem. Pojemność rządzi :-). Co do Twoich pytań:
- pompa wodna raczej nie będzie pasowała (czasami 2.0l V6 między sobą różnią się), ale nie jestem pewien
-alternator powinien pasować bez problemu
-chłodnica również zostaje
-instalacja zapłonowa- wydaje mi sie że powinna pasować (między 2.0, 2.3 i 2.6 nie ma różnic, ale 2.8 nie wiem)
-sprzęgło jest inne 2.0 ma tarczę o średnicy 215 mm, a 2.8 -242mm. Musisz również mieć koło zamachowe i docisk bo nie założysz tarczy z 2.8 do 2.0. Ja co prawda mam u siebie do silnika 2.6l rozwierconego do 2.8 założone sprzęgło od 2.0, wkręca się na obroty elegancko, ale nie wiem jak długo wytrzyma, ponieważ nie miałem okazji tego przetestować jeszcze.
- skrzynia biegów powinna pasować
- wał i dyfer również. Tym bardziej że masz most o przełożeniu 3.44 więc będzie miał troche lepsze odejście, mniejsza prędkość max. i trochę więcej palił
- mocowanie silnika jest takie samo. ( W moim samochodzie był silnik 1.6 R4, a założyłem 2.6 V6 razem ze skrzynią z 2.0 V6 wszystko pasuje )
- gaźnik od 2.0 ma mniejszą średnicę gardzieli niż 2.8. razem z gaźnikiem musisz zmienić również kolektor dolotowy, ponieważ w nim też są większe przekroje kanałów dolotowych. Gaźnik z 2.0 też by działał, ale ... :-). Pozdrawiam
kavaler / 2002-02-19 12:04:15 /
ja dodam tylko tyle ze pompa wodna pasuje... ale chłodnica będzie za mała... przerabiałem podobny problem a ponieważ do tauniego nie weszła orginalna chłodnica od 2,8 to zastosowałem chłodnice od japończyka terenowego...
do gazu szukaj silnika z utwardzanymi gniazdami... jak będziesz pałował samochód na gazie to zwykłe głowice padną po 30-40tyś.km.
Trójkąt / 2002-02-19 12:53:13 /
jesli chodzi o gaz to znam osobiście sierre 2,3 84r na gaźniku do której gaz został założony przy ok.180.000km dojeździła do 320.000km poszła do ludzi i jeszcze lata jeżeli twój motor to coś w podobnym wieku to się nie martw
ogór / 2002-02-21 18:41:00 /
Ja zaczynam powoli - silnik 1,6 ale w planach konkretnie 5l V8 po drodzie jakies V6 (np 2,8 ;-)). Pierwszym krokiem byl zakup chlodnicy (bo wogole nie mialem) i trafila sie od 2,8 ;-). Kolejny krok - SILNIK :-)
Konrad vel smasher / 2002-02-26 20:55:12 /
MAM NA ZBYCIU 2.8i Z KLIMA ZAMONTOWANY W GRANADZIE TAK ,ZE ODPADAJA KLOPOTY Z OSPRZETEM.AUTKO JEST POD KOPOMWIEC MOZNA GO SPRAWDZIC.
gumis / 2002-03-01 23:10:58 /
Ile chcesz za granade? czy ma papiery?
B / 2002-03-02 07:22:57 /
Zdecydowałem się zamienić 2.0 na 2.8 na gaźniku i bardzo mnie interesuje, czy to tak bezproblemowo da się zrobić, jak opisane w tym wątku.
Moje 2.0 V6 od dzisiaj nie odpala, ale to na 100% wina wałka i w związku z tym trzeba przeszczep zrobić szybciutko.
Co MUSZĘ definitywnie dokupić, żeby nie było kwasu na kanale?
Acha BTW ma ktoś silnik 2.8 w SUPER!!!! stanie? :)
Za ile takie cacko można dostać?
Pozdrawiam
wszystko zalezy od tego w jakim stanie kompletnosci kupisz tego 2.8 (dodam ze trudno znalezc kompletny gaznikowy)
jesli bedzie mial wszystko tzn gaznik, sprzeglo, kola pasowe (sa inne), bagnet, kolektory (byc moze bedziesz musial przerobic wydech, moga miec inne dlugosci), aparat zaplonowy (od biedy moze byc od 2.0) i moze cos tam jeszcze
to wymiana pojdzie b szybko i sprawnie
camaro / 2002-12-02 14:42:13 /
zapomnialem dodac, ze 2.8 bedzie mial najprawdopodobniej lozysko pilotowe walka sprzeglowego o sredn wewn 15mm, 2.0 i walek Twojej skrzyni moze byc 13mm, bedziesz musial kupic odpowiednie lozysko, srednice zewn tez sie roznia, sa bodajze 19 i 21mm, wiec trzeba to dobrze dobrac
camaro / 2002-12-02 14:52:43 /
Witam podepnę sie pod wątek. Czy chłodnica od 2.8 podejdzie do 2.3? Czy silnik nie będzie niedogrzany?
Chodor / 2008-02-26 18:03:45 /
za to czy silnik będzie niedogrzany czy nie odpowiada termostat, przy sprawnym termostacie jak wstawisz chłodnice od stara to też bedzie dobrze
brzezin / 2008-02-26 18:06:53 /
dzięki wielkie, te forum działa szybciej niż gg :D
pozdrawiam
Chodor / 2008-02-26 18:09:41 /
Brzezin, skoro tak mówisz...Zakładam do Dziobstera 2.8 na wtrysku, i mam praktycznie używaną trzy miesiące chłodnicę od silnika 2.0 firmy Nissin. Pytanie - jak zrobić,coby fajnie działało? Da się?
rypswyps / 2008-02-26 22:55:21 /
pytanie padło takie- większa chłodnica do mniejszego silnika i czy silnik będzie wtedy niedogrzany i na to pytanie odpowiedziałem i odpowiedź moja jest prawidłowa, natomiast tak jak piszesz to może działać (nie wiem jak duża jest ta chłodnica co piszesz), ale raczej na pewno będzie się przegrzewał ale Ty na pewno o tym wiesz
brzezin / 2008-02-26 23:24:15 /
zaraz sie nie przegrzeje, szczególnie jak nowa i niezasyfiona, zamontuj, pojeździsz i zobaczysz, i tak chłodnicy od 2.0v6 od 2.8 tak szybko nie rozpoznasz,
To jest od 2.0 R4.
rypswyps / 2008-02-27 11:54:19 /
rypswyps, z tą chłodnicą to może być różnie, może dokładniej od jakiego silnika ona jest, czy jest to silnik obecnie produkowany czy z nissana z przed kilkunastu laty (obecnie silniki są tak wyżyłowane- oczywiście niektóre, i potrzebują wydajne chłodzenie- tak więc możliwe że będzie to dobrze działać) do tego wentylator elektryczny i dwustopniowy czujnik załączający ten wentylator
brzezin / 2008-02-27 12:03:51 /
E? Silnik jest fordowski 2.0 R4 Pinto, chłodnica nie jest od Nissana, tylko firmy produkującej chłodnice Nissin.
rypswyps / 2008-02-27 12:07:05 /
Nissens dokłądnie