Witam wszystkich!
Szybkie pytanie: Bede uszczelnial sobie w ten weekend most i tu zonk! Ile oleju nalezy wlac?
Z tego co wiem za duzo oleju to tez niedobrze.
pozdrawiam wszystkich zycze mokrego jajka.
fireone / 2004-04-09 11:08:33 /
Z tego co pamietam chyba wiecej niz litr. Moze 1,1 ? Nie pamietam dokladnie ale chyba 1 butelka oryginalnego fordowskiego oleju do mostu nie wystarcza.
Piotra / 2004-04-09 11:10:53 /
Do mostu Salisbury wchodzi nominalnie 1.1 litra, do mostu Timken 1.14 litra, a lejesz do momentu aż zacznie się przelewać przez wlew.
Michał Konieczny / 2004-04-09 11:17:33 /
ile wlezie... ja tak zrobiłem i jeździ bez zarzutu juz prawie rok... pozdrawiam.
Daniel vel Treetop liil (EM) / 2004-04-09 11:45:29 /
pod korek - gdy auto stoi poziomo
MikeB4 / 2004-04-09 11:47:43 /
Aha...czyli nie da sei do salisbury wlac za duzo. To sie swietnie sklada bo bede uzywal plastikowej butelki i weza wiec trudno bedzie odmierzac hehe
oki dzieki
fireone / 2004-04-09 12:05:59 /
Tylko uwazaj, bo jak wlejesz przypadkiem 3 litry i jeszcze sie korkiem nie przeleje, to mozesz zaczac szukac oleju w bebnach ;-)))
Mysza liil (EM) / 2004-04-09 13:31:21 /
jak wlejesz za duzo to moze odpowietrznikiem wywalac..:)
pozdro
p.s. dokladnie tak jak pisali poprzednicy...1.1L
Zakrzak! / 2004-04-09 20:42:37 /
Co za kretyn wymyślił 1,1 litra czyli teraz do wymiany musze kupić dwa litry z czego zostanie mi 0,9. A może jednak ten jeden litr mi wystarczy? przeważnie coś starego zostaje w zakamarkach. może ktoś już wymieniał to niech sie wypowie bo chce zaszaleć i wlać na prawde coś dobrego i drogiego to po co zbędne wydatki na drugi litr
Radosław / 2004-04-20 22:24:30 /
Ten kretyn kazał nalać ćwierć galona, bo za czasów produkcji Capri olej sprzedawany był w opakowaniach galonowych. Z tego samego względu długość Capri MkI czy Cortiny MkIII wynosi 427cm (a nie 430), bo to równe 14 stóp, a tłoczek w pompie hamulcowej ma 19.05mm (a nie 19.00), bo to 3/4 cala.
Może w tej samej chwili ktoś w Cardiff czy Edynburgu zastanawia się, co to za kretyn wymyślił jednostkę wagi równą 2.205 poczciwego funta, jednostkę długości równą 1.094 jarda i jednostke objętości równą 0.22 galona, a następnie wzorce wszystkich tych nowowydumanych (200 lat temu) miar upakował "w Sevres pod Paryżem".
Pozdro.
KRK 4m / 2004-04-20 22:55:22 /
hehe brawo krk4m.,..to jest sensowne wytlumaczenie..:)
pozdro
Zakrzak! / 2004-04-21 21:52:09 /
no dobra nieświadomy był że tak wymyślił ale nie wiem dalej czy musze lkupic dwa leterki czy jeden da rady
Radosław / 2004-04-21 22:29:56 /
kup 2 reszte zostaw na dolewki ewentualne...lub do czegos innego sie przyda..:)
Zakrzak! / 2004-04-21 22:34:21 /
W zasadzie jak sie dobrze zmontuje to na dolewki nie trzeba. Ja kupowalem oryginalny olej fordowski do mostu cena okolo 22-23 zl za litr. Niestety trzeba kupic 2 litry. Mam okolo pol litra gdyby cie interesowalo, podjedz z piwem do Krakowa... :-)
Piotra / 2004-04-22 07:50:42 /
nie dam rady za daleko
Radosław / 2004-04-22 22:17:51 /
dobra mam olej z fuchsa renofluid 3000 do automatów czerwony chyba syntetyk i czy moge go wlać w mój most z 82 r?
Radosław / 2004-05-28 05:14:20 /
Ale olej do automata to chyba troszke inna historia niz do mostu, ja bym nie kombinowal, za orygonalny olej pieniadze zadne a masz wieksza pewnosc.
Piotra / 2004-05-28 08:25:18 /
no co ty
olej do automatow to olej hydrauliczny, nadaje sie jeszcze do wspomagania
do mostu moze byc ewentualnie taki jak do skrzyn manualnych czyli olej przekladniowy, ale ford robi inny do mostu i skrzynek
camaro / 2004-05-28 08:42:03 /
oleje hydrauliczne, to zupełnie inna kategoria niż oleje przekładniowe.
NIE WOLNO ICH STOSOWAĆ ZAMIENNIE!
Zawsze kończy się to uszkodzeniem.
Kurcze podsumowując wszystko co udało mi się wyczytać na forum, wszystkie za i przeciw do mostu w dobrym stanie (choć to pojęcie względne) wybrałem 85W140API GL5 czy dobrze nie wiem okaże się.
Pytanie tylko jeszcze mam czy ten sam olej przekładniowy mogę też wlać do skrzyni - manual?
I czy w/w olej jest olejem nie wiem gęstym? Pytam bo mechanik mi doradził z uwagi na zużycie elementów by wlać gęsty (hipol) bo przyczyni się do wyciszenia mostu jak i skrzyni, to taki niby dodatkowy atut miał by być.
jacob81 / 2012-05-24 13:24:48 /
a hipol przypadkiem nie jest też gl5?
W kwesti oleju i skrzyni udało mi się znaleźć pewną wzmiankę:
"Stosowanie oleju klasy API GL-5 w skrzyniach, w
których producent zaleca tylko GL-4 mo¿e powodowac korozje chemiczna stopów metali kolorowych, np.
brazowych synchronizatorów. Wyjatek stanowia oleje spełniajace jednoczesnie wymagania GL-4 i GL-5."
Czyli wynika z tego że najlepiej szukać oleju z opisem GL-4/GL-5.
jacob81 / 2012-05-24 14:10:17 /
hipol jest gl-4 i do mostu jeszcze mozna lać ale do skrzyni bym go nie dawał bo w zimie biegu nie wbijesz bo taki gęsty jest
mishq (Mateusz G.) / 2012-05-24 14:51:24 /
Czy w takim razie olej 85W140 API spelniajacy zarowno norme GL 4 /GL5 nada sie do mostu i skrzyni uwzgledniajac nasz klimat i nie wiem co jeszcze :-)?
jacob81 / 2012-05-24 15:23:26 /
Ja zalałem olejem Forda 75W90 -- to chyba jakis syntetyk -- ale w zime wyraźna poprawa pracy i ogólnie sprawuje sie to świetnie. Do szperowanych mostów 75W140 :-)
MikeB4 / 2012-05-24 17:00:31 /
Z tego co mi ktoś kiedyś pisał na forum to właśnie taki ma być (75W90) na Statoilu do dostania bez problemu.
I ktoś mi też kiedyś napisał, że Hipol zjada tryby...
PiotrekGran / 2012-05-24 18:03:22 /
Do swojego, jakieś 3 miesiące temu również lałem 75W90 Fordowski i nie mogę narzekać na glośną pracę czy też inne nieprzyjemne dźwięki.
Kropla / 2012-05-26 10:42:46 /
ja leję do mostów w Jeep'ach orlenowski hipol 85W140 i nie ma z nim problemów w Capri też mam ten olej i nic mu nie było a most z 1.6 a silnik 2.3V6 :)
TOMEK "MIARQA" / 2012-05-28 11:15:00 /
TOMEK "MIARA" poprosimy o ponowną opinie po przejechaniu powiedzmy 100 000 km.
Trójkąt / 2012-05-28 14:10:54 /
jesuuu Trójkąt Jeep'em to bedzie na oko a Capri to pewnie za 50 lat :) skoro tak piszesz to rozwiń temat ciekaw jestem jaki olej to konkret wiesz marka i lepkości
TOMEK "MIARQA" / 2012-05-28 14:31:11 /
Panowie a co jest nie tak z tym 85W/140? Rowniez pytalem tu o olej nie dawno i zasugerowalem sie jedna z kilku wypowiedzi i tez takim zalalem.
"Most dobry i cala reszta 85W/140 API GL5"
Czy to nie jest tak ze ten olej jest poprostu gestrzy przez co zmeczony mechanizm bedzie ciszej pracowal niz w przypadku oleju 75W/90.
jacob81 / 2012-05-28 14:39:16 /