Może to banalne ale mam problem.
Mam hamucle z MKIII, które będę zakładał do MKII - wszystko włącznie z tarczami kotwicznymi. Potrzebuję informacji a najlepiej foto lub rysunki, gdzie założyć jakie spężyny (na szczęki). Mam komplet nowych spężyn ale stary układ (jednotłoczkowy) był zupełnie inny i nie bardzo wiem jak wyglądają poskładane kompletne hamulce w MKIII. Dzięki za wszelkie info :-)
Murol / 2004-04-08 15:46:03 /
To, chociaż mnie sprostujcie - przychodzą 2 sprężyny: długa na górę, a krótka na dół?
Murol / 2004-04-09 12:16:02 /
z tego co pamiętam jedna jest z grubego drutu i jest krótsza.. ta i dzie na dół
pozatym chyba odwrotnie nie da się założyć.. tak więc przymierz obie i sprawdź gdzie pasują
Trójkąt / 2004-04-09 15:25:34 /
mocujesz cylinderek do tarczy
mocujesz szczeki do tarczy za pomoca bolcow ze sprezynkami
wkladasz na miejsce dzwignie recznego
sa trzy sprezyny
dwie dlugie
- jedna ma zwoje na srodkowej czesci
-druga ma zwoje na koncowkach
one sa pomiedzy szczekami na gorze i na dole, nie pamietam ktora gdzie ale nie moze to ocierac o poloske
trzecia krotka sprezyna jest pomiedzy szczeke a dzwignie recznego
jak znajde jakis skan to wysle
camaro / 2004-04-09 15:54:31 /
Dzięki, już widzę światełko w tunelu :-)
Murol / 2004-04-09 16:13:33 /
mam identyczny problem ale chyba brakuje mi sprężynek.jakby znalazły sie jakies skany to będe wdzięczny
czy komplet naprawczy(spręzynki i bolce)pasuje od jakiegos modelu forda?chodzi o haulce z tyłu od fcIII 1.6.podobne są od escorta-oriona ale pewnosci nie mam
znacznie łatwiej chyba kupić zestaw naprawczy dedykowany do Capri;/ niż kombinować od oriona...
Zgadza się najprościej kupić oryginalne, tym bardziej że kupić nowe to żaden problem, a i koszty niewielkie :-)
Murol / 2004-05-26 19:19:45 /
Hebelki miałedobre, ale szukajac dziury w całym zdjąłem bębny i pojawił się problem. Granada sedan po liftingu.
lewa strona zewnątrz
prawa zewnętrzna
lewa wewnętrzna
prawa wewnętrzna
Trudno nie zauważyć różnic. Prawa ma 3 sprężynki a lewa tylko jedną. Szczęki po lewej nie maja otworów przy spawach/zgrzewach na sprężynki. Jak powinno być?? Która wersja jest ok??? Jak to poskładac poprawnie?? Dlaczego się różnia?? Powinny byc takie same???
w miare poprawna jest stona prawa zewnetrzna, w lewej mozna dziurki wywiercić i po problemie
mario75 / 2006-08-15 22:48:42 /
Potwierdzam. Prawa wygląda na prawidłową. Tak jak powinno być są trzy sprężyny: na dole (dociskają do punktów podparcia), na górze (dociskają do cylinderków zapwniająz zarazem odsunięcie się szczęk od bębna) oraz ta mała zapewniająca obracanie się nakrętki samorególatora luzów).
bartek nowakowski / 2006-08-16 00:22:53 /
jak dla mnie to po lewej stronie masz starszy system napinania szczęk, brakuje tam jedynie jednej sprężyny ściągającej szczęki, napinacz wygląda na kompletny.
Trójkąt / 2006-08-16 00:54:38 /
w szczękach mojego taunusa (most od 1.6, rozmiar 203mm) są pewnego rodzaju dwie zębatki, na jednej ze szcęk ( przymocowanej). jak one maja być ustawione wzgledem siebie? w haynesie jest napisane ze cos kolo 4-5 zęba, ale też mam wrazenie ze sa troche inaczej zamocowane na szczęce
jak to zamocować zęby bylo dobrze? miejsce gdzie to ustawie (który ząb) ma jakies znaczenie?
Tom'ash / 2011-04-21 22:34:49 /
U mnie ustawienie nie miało znaczenia... po wciśnięciu hamulca te ząbki same się ustawiły ... ale ręki nie oddam że tak jest zawsze i tak jest dobrze...
Szafa !G.O.P! / 2011-04-21 22:42:00 /
no wlasnie... bo zakladam ze te zebatki maja cos wspolnego z recznym?
Tom'ash / 2011-04-21 22:42:52 /
One mają regulować odstęp szczęk od bębna... dla ścisłości zapytam. Między szczękami idzie taki metalowy ustrojec bez żadnego gwintu? taki zwykły prostokątny z wycięciami po obu stronach
Szafa !G.O.P! / 2011-04-21 23:02:11 /
tak tak, takie cosie, prostokatny z takimi 2ma mocowankami na obie strony
Tom'ash / 2011-04-21 23:07:34 /
Skladasz to normalnie, bez ustawiania, tak zeby mialo jak najwiekszy luz. Jak juz poskladasz calosc i zalozysz bebny, to idziesz na fotel kierowcy i wciskasz mocno pedal hamulca. Powinienes uslyszec klikanie samoregulatora, ale nie jest to jakis wyznacznik. Nacisnij pedal kilka razy, to sie wszystko samo ustawi;)
Właśnie dlatego wolę tarcze ;D
zapek??? !G.O.P! / 2011-04-22 00:37:45 /
A ja hamulec taśmowy na wał napędowy bo sie zajebiście rymuje :-)
MikeB4 / 2011-04-22 01:59:18 /
dzieki za wyjaśnienie, sorry za brak składni w zdaniach wczoraj :)
Tom'ash / 2011-04-22 08:17:08 /
Ja to ustawiam w ten sposób, że wkładając i zdejmując bęben, ustawiam samoregulator tak, żeby ów bęben jeszcze dawał się założyć, ale już trąc o CAŁĄ powierzchnię szczęk. Następnie zdejmuje bęben i cofam samoregulator o 1-2 ząbki (jeśli są, bo jak nie ma, to na czuja). Później zakładam bęben i wszystko działa cacy (łącznie z ręcznym)
gryziu liil (EM) / 2011-04-22 15:10:56 /
O co tu chodzi? To ma być spięte jeszcze tą sprężynką?
mishq (Mateusz G.) / 2023-03-31 20:13:36 /
Tak
Tą sprężyna trzyma to.
PL / 2023-03-31 20:26:14 /