logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » gaźniki » ZMIANA GAŹNIKA NA WTRYSK W 2800

ZMIANA GAŹNIKA NA WTRYSK W 2800

Czy zmiana gaźnika na wtrysk K-Jetronic, typowy dla 2.8i, jest kłopotliwa, i czy jest możliwa dla każdego silnika 2800 z gaźnikiem (oczywiście od Forda)???

SKRÓT Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-04-06 23:41:05 /


Wiekszosc gaznikowych 2.8 to przeróbki z wtrysku, gaznikowe _chyba_ miały inne wałki rozrzadu ale to samo w sonie nie jest przeszkoda. Jak sie chce to sie zrobi.
O tym co jak i dlaczego poczytasz na forum.
Pozdro

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-04-07 01:56:54 /


ja tak robilem u siebie, trzeba miec caly komplet od zbiornika paliwa po kolektor ssacy,
walek jest inny ale trzy lata jezdzilem na gaznikowym i bylo ok, dopiero teraz zalozylem do wtrysku
pamietaj ze wtrysk to sporo klopotow jesli jest niesprawny
musisz zadbac o kazdy szczegol

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-04-07 08:19:23 /


Witam tak jak wcześniej zostało napisane 2.8i ma inny wałek co wiąże sie z mniejszym skokiem tłoka mogą wystapic problemy z prawidłowym ustawianiem zapłonu (tak żeby chodził jak ma chodzić) ale sie da. najwięcej uwagi zwruć na szczelność wtrysku "gumy" niemoże brac lewego powietrza!! no i oczywiście pompa paliwowa MUSI być elektryczna.Pozdrawiam :)

kokon / 2004-04-14 23:03:24 /


od kiedy 2.8 na wtrysku ma mniejszy skok tłoka od gaznikowego?

monter25 / 2004-04-14 23:18:05 /


tylko co ma wałek rozrządu do skoku tłoka ?

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-04-14 23:41:23 /


chyba koledze pomylil sie walek rozrzadu z korbowym
skok tloka jest taki sam, tylko czasy otwarcia zaworow nieco inne i wtrysk z walkiem od gaznika nie bedzie mial tych 150/160KM tylko nieco mniej, ale ja tak dlugo jezdzilem i nie narzekalem

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-04-14 23:44:07 /


zle sprecyzowałem swoją wypowiedź . zarówno wałek rozżądu jak i wał korbowy są inne a co do skoku tłoka to jestem pewienże jest inny!! poniewarz mam2.8l na gaźniku i na wtrysku i obydwa rozebrałem na części.Ja równierz byłem zaskoczony tym faktem iż skok jest rużny.pozdrawiam

kokon / 2004-04-15 07:39:20 /


może nie na temat, ale oczy bolą od czytania i to nie ze względu na monitor ... takie nasycenie błedów, że aż miło się robi. polska trudna jenzyk :)

MIHU / 2004-04-15 07:59:42 /


poliglota sie znalazł:)to jest dział techniczny a nie kółko poetyckie

monter25 / 2004-04-15 09:58:02 /


wracajac do właściwego wątku.jeśli jest inny skok tłoka to znaczy,że jest inna pojemność silnika przy założeniu,ze średnica tłoka jest taka sama.?byłoby bezsensem zeby zmieniac skok tłoka i średnice tylko po to żeby było inne w silniku z wtryskiem i jeszcze inne na gażniku.a wałek rozrządu juz dwa razy udało mi sie wyjąć z 2.8 na wtrysku oba były takie same jak z gażnikowego też posiadały krzywke pod mechaniczna pompe paliwa!oczywiście bez śladu zużycia bo jak wiadomo wtrysk potrzebuje pompe elektryczną.jak dotąd niewpadł mi w ręce wałek bez tej krzywki.

monter25 / 2004-04-15 10:05:46 /


wal korbowy jest taki sam i to chyba logiczne ze wzgledu na pojemnosc
ten drugi silnik to pewnie nie jest 2.8

walek rozrzadu zawsze ma krzywke pod pompe paliwa, bo surowe walki do wszystkich V-ek sa identyczne, dopiero pozniej sie je szlifuje
skoro ta krzywka nie przeszkadza to ja zostawiali
a roznica w krzywkach jest ciezka do zauwazenia golym okiem,
na 100% sa inne do wtrysku i gaznika, maja inne numery fabryczne i inne dane katalogowe czasow otwarcia

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-04-15 10:36:43 /


swoja droga gdyby kazdy pisal poprawnie nie trzeba by bylo forum przeszukiwac np. "wahacze" i "wachacze", wiecej czasu to zajmuje. ale to was chyba i tak nie *PSZEKONA
(*)celowo pisane z bledem, zeby sie ktos nie przyczepil :P

segal Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-04-15 11:21:32 /


wałki od 2,0 2,3 2,8(gaźnik) są identyczne ale do 2,8i jest inny wałek znaczy ma większy krzywki żeby lepiej silniczek wentylować....

gilmor / 2004-04-15 12:43:19 /


wałki 2.0 a 2.8 napewno nie są takie same bo różnią sie średnica czopów

monter25 / 2004-04-15 13:09:44 /


oj chlopaki

walki 2.0 i 2.3 byly takie same do 9.82, pozniej byly rozne zreszta 2.0 mial juz krotka kariere
2.8 gaznik mial inny walek,

a srednica czopow walka zmienila sie we wszystkich walkach rownoczesnie w 9.82r
i nadal byla taka sama we wszystkich

nie wiem z pamieci czy 2.6 mial to samo co 2.0/2.3 czy moze taki jak 2.8 gaznik

nie bierzcie danych z firm typu kentcams bo to nie sa fabryczne walki tylko podkrecone i oni rzeczywiscie robia to samo dla wszystkich gaznikowych V6


podsumowujac prawie kazdy walek bedzie chodzil na innym V6, najwyzej nieco gorzej
jedyne co trzeba sprawdzac to srednice czopow

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-04-15 14:04:18 /


no chyba,że tak:)

monter25 / 2004-04-15 14:10:56 /


czyli jak to mówicie wał korbowy jest taki sam w gaźniku i we wtrysku?? a jak ustawić tłok w położeniu górnym max to ma sie pokrywać z korpusem silnika czy ma być troche poniżej gładzi bloku ??

kokon / 2004-04-15 16:52:15 /


no dobra a ja mam takie pytanie:
chcę do 2,0v6(to może być 81 ale tego to nikt nijest pewien) wpakować wałek od 2,8iv6
czy ten wałek mi podejdzie i da planowany efekt czy może wystarczy zastosować wałek od 2,3 lub 2,8 gaźnikowego co prawda mam już wałek od 2,8i ale w garażu lezy całkiem fajny wałek od 2,3(z silnika '79) więc niewiem który wrzucić??Pomocy fachowcy:)

gilmor / 2004-04-15 17:47:05 /


eee? a po co chcesz wsadzić ten wałek?

starrsky / 2004-04-15 17:49:27 /


wałek chcę wsadzić od 2,8i żeby mi się zaworki bardziej otwierały...bo krzywki są większe w 2,8i niż 2,0v6...

gilmor / 2004-04-15 17:50:54 /


kokon-tłok w górnym położeniu powinien byc równo z płaszczyzną bloku.jesli niejest to może jest założony inny wał o innym skoku,wtedy silnik będzie słaby i mułowaty bo ma bardzo niski stopień sprężania

monter25 / 2004-04-15 22:47:17 /


ożesz w morde ja mam właśnie tak :/ ale specialnie sprawdzałem i na wałku pisze 2.8 założyłem ten wałek ktury był orginalnie(jeżeli nikt nic niekombinował przedemną ....)no a jeżeli to jest wał np. od 2.3 to czasem niemiał by innych odstępów na panewki główne i na tłoki?? ja na tym silniczku zrobiłem juz 10 tysięcy i jakoś jeździ ale myślałem że ze względu na gaz jest troche słabszy.

kokon / 2004-04-16 07:16:26 /


odstęp między panewkami jest identyczny.. panewki w silnikach 2,0 2,3 2,4 2,6 2,8 i 2,9 są też takie same.. nawet 4,0 od exlorera ma takie same panewki korbowe :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-04-16 08:12:25 /


gilmor, wsadź całą resztę od tego wałka to będzie efekt

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-04-16 08:40:49 /


niechcę iść na łatwiznę zresztą taniej mnie wyjdzie założenie tego wałka niż zakup całego silnika i do tego będę miał fajne 2,0v6:)widzę,że nikt niemoże dać mi odpowiedzi więc moszę doświadczalnie to zrobić:)

gilmor / 2004-04-16 09:54:59 /


taaa fajne bedzie ;-) o ile w ogóle bedzie chodzić hehe

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-04-16 09:59:25 /


nie da siępowiedzieć co się stanie wrzucając "coś" do wiadra, pomiesza i co ma wyjść ;)
Podaj czasy otwierania się krzywek ssania i wydechu oraz wysokość krzywek obu wałków, to się porówna i będą jakieś przybliżone wnioski.
Pracować napewno będzie po wrzuceniu na żywca, tylko może się to odbijać różnie na mocy, ale prawie na pewno na paliwie :)
pozdro

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-04-16 10:40:02 /


prawdeę mówiąc jak wszystko dobrze pójdzie to będzie fajnie jesli nie to trudno wspróbuję z innym wałkiem jesli efekt będzie taki,że na wszystkich moc będzie taka sama ale będą różnice w spalaniu to zostawię ten naj ekonomiczniejszy:)

gilmor / 2004-04-16 10:54:35 /


to masz zaciecie
wymiana walka jest dosc upierdliwa
trzeba wyjac silnik zdjac miske, rozkrecic caly rozrzad, odwrocic silnik i dopiero mozna wyjac walek, kupa roboty i uszczelek :) zeby sobie tak eksperymentowac z watpliwymi perspektywami na poprawe osiagow

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-04-16 11:01:46 /


kurna no uparty to ja jestem szczególnie jak mi się nudzi zresztą i tak silnik muszę wyjąć bo simmeringi mam do wymiany...silnik wezmę na chamownię...i tam będę działał...bo przecież jak bym miał go wkładać i wyciagać to chyba by się podddał...

gilmor / 2004-04-16 11:06:13 /


to koniecznie musisz potem opublikować tu protokóły badawcze, bo temat się z pewnościę będzie powtarzał.
Jeśli będzie możliwość, to też zmierzyć jednostkowe zużycie paliwa, to będzie też bardzo istotna ibformacja.

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-04-16 14:28:56 /


opracuję tabelę;) ale jeśli odrazu po wrzuceniu wałka 2,8i osiągnę zamierzony skutek to z innymi niebędę kombinował:) a co chcę osiagnać:
1.Wzrost mocy i momentu obrotowego
2.mniejsze spalanie lub takie samo przy ekonomicznej jeździe
3.godzę się na wzrost spalania przy dynamicznym porouszaniu się:)

gilmor / 2004-04-16 16:28:03 /


nikt nie ma danych fabr. wałków rozrządu od 2.0,2.3,2.6,2,8V6?
Mogłyby pomóc ocenić, który włożyć jako pierwszy, skoro kolega taki chętny ;)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-04-19 09:31:52 /


a aparat zapłonowy może być zwykły, stykowy??

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-21 22:30:00 /


Do Gilmora:i jak tam eksperymenty z wałkami rozrządy?Sprawdziłeś coś,bo ja tez stoje przed takim samym dylematem jaki wałek założyć.

Sulek / 2005-09-23 06:42:51 /


gilmor pogonił swój wynalazek...

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-23 06:44:14 /


Ale nawet go nie opatentował?

Sulek / 2005-09-24 06:58:16 /