Czy zmiana gaźnika na wtrysk K-Jetronic, typowy dla 2.8i, jest kłopotliwa, i czy jest możliwa dla każdego silnika 2800 z gaźnikiem (oczywiście od Forda)???
Wiekszosc gaznikowych 2.8 to przeróbki z wtrysku, gaznikowe _chyba_ miały inne wałki rozrzadu ale to samo w sonie nie jest przeszkoda. Jak sie chce to sie zrobi.
O tym co jak i dlaczego poczytasz na forum.
Pozdro
ja tak robilem u siebie, trzeba miec caly komplet od zbiornika paliwa po kolektor ssacy,
walek jest inny ale trzy lata jezdzilem na gaznikowym i bylo ok, dopiero teraz zalozylem do wtrysku
pamietaj ze wtrysk to sporo klopotow jesli jest niesprawny
musisz zadbac o kazdy szczegol
camaro / 2004-04-07 08:19:23 /
Witam tak jak wcześniej zostało napisane 2.8i ma inny wałek co wiąże sie z mniejszym skokiem tłoka mogą wystapic problemy z prawidłowym ustawianiem zapłonu (tak żeby chodził jak ma chodzić) ale sie da. najwięcej uwagi zwruć na szczelność wtrysku "gumy" niemoże brac lewego powietrza!! no i oczywiście pompa paliwowa MUSI być elektryczna.Pozdrawiam :)
kokon / 2004-04-14 23:03:24 /
od kiedy 2.8 na wtrysku ma mniejszy skok tłoka od gaznikowego?
monter25 / 2004-04-14 23:18:05 /
tylko co ma wałek rozrządu do skoku tłoka ?
MikeB4 / 2004-04-14 23:41:23 /
chyba koledze pomylil sie walek rozrzadu z korbowym
skok tloka jest taki sam, tylko czasy otwarcia zaworow nieco inne i wtrysk z walkiem od gaznika nie bedzie mial tych 150/160KM tylko nieco mniej, ale ja tak dlugo jezdzilem i nie narzekalem
camaro / 2004-04-14 23:44:07 /
zle sprecyzowałem swoją wypowiedź . zarówno wałek rozżądu jak i wał korbowy są inne a co do skoku tłoka to jestem pewienże jest inny!! poniewarz mam2.8l na gaźniku i na wtrysku i obydwa rozebrałem na części.Ja równierz byłem zaskoczony tym faktem iż skok jest rużny.pozdrawiam
kokon / 2004-04-15 07:39:20 /
może nie na temat, ale oczy bolą od czytania i to nie ze względu na monitor ... takie nasycenie błedów, że aż miło się robi. polska trudna jenzyk :)
MIHU / 2004-04-15 07:59:42 /
poliglota sie znalazł:)to jest dział techniczny a nie kółko poetyckie
monter25 / 2004-04-15 09:58:02 /
wracajac do właściwego wątku.jeśli jest inny skok tłoka to znaczy,że jest inna pojemność silnika przy założeniu,ze średnica tłoka jest taka sama.?byłoby bezsensem zeby zmieniac skok tłoka i średnice tylko po to żeby było inne w silniku z wtryskiem i jeszcze inne na gażniku.a wałek rozrządu juz dwa razy udało mi sie wyjąć z 2.8 na wtrysku oba były takie same jak z gażnikowego też posiadały krzywke pod mechaniczna pompe paliwa!oczywiście bez śladu zużycia bo jak wiadomo wtrysk potrzebuje pompe elektryczną.jak dotąd niewpadł mi w ręce wałek bez tej krzywki.
monter25 / 2004-04-15 10:05:46 /
wal korbowy jest taki sam i to chyba logiczne ze wzgledu na pojemnosc
ten drugi silnik to pewnie nie jest 2.8
walek rozrzadu zawsze ma krzywke pod pompe paliwa, bo surowe walki do wszystkich V-ek sa identyczne, dopiero pozniej sie je szlifuje
skoro ta krzywka nie przeszkadza to ja zostawiali
a roznica w krzywkach jest ciezka do zauwazenia golym okiem,
na 100% sa inne do wtrysku i gaznika, maja inne numery fabryczne i inne dane katalogowe czasow otwarcia
camaro / 2004-04-15 10:36:43 /
swoja droga gdyby kazdy pisal poprawnie nie trzeba by bylo forum przeszukiwac np. "wahacze" i "wachacze", wiecej czasu to zajmuje. ale to was chyba i tak nie *PSZEKONA
(*)celowo pisane z bledem, zeby sie ktos nie przyczepil :P
wałki od 2,0 2,3 2,8(gaźnik) są identyczne ale do 2,8i jest inny wałek znaczy ma większy krzywki żeby lepiej silniczek wentylować....
gilmor / 2004-04-15 12:43:19 /
wałki 2.0 a 2.8 napewno nie są takie same bo różnią sie średnica czopów
monter25 / 2004-04-15 13:09:44 /
oj chlopaki
walki 2.0 i 2.3 byly takie same do 9.82, pozniej byly rozne zreszta 2.0 mial juz krotka kariere
2.8 gaznik mial inny walek,
a srednica czopow walka zmienila sie we wszystkich walkach rownoczesnie w 9.82r
i nadal byla taka sama we wszystkich
nie wiem z pamieci czy 2.6 mial to samo co 2.0/2.3 czy moze taki jak 2.8 gaznik
nie bierzcie danych z firm typu kentcams bo to nie sa fabryczne walki tylko podkrecone i oni rzeczywiscie robia to samo dla wszystkich gaznikowych V6
podsumowujac prawie kazdy walek bedzie chodzil na innym V6, najwyzej nieco gorzej
jedyne co trzeba sprawdzac to srednice czopow
camaro / 2004-04-15 14:04:18 /
no chyba,że tak:)
monter25 / 2004-04-15 14:10:56 /
czyli jak to mówicie wał korbowy jest taki sam w gaźniku i we wtrysku?? a jak ustawić tłok w położeniu górnym max to ma sie pokrywać z korpusem silnika czy ma być troche poniżej gładzi bloku ??
kokon / 2004-04-15 16:52:15 /
no dobra a ja mam takie pytanie:
chcę do 2,0v6(to może być 81 ale tego to nikt nijest pewien) wpakować wałek od 2,8iv6
czy ten wałek mi podejdzie i da planowany efekt czy może wystarczy zastosować wałek od 2,3 lub 2,8 gaźnikowego co prawda mam już wałek od 2,8i ale w garażu lezy całkiem fajny wałek od 2,3(z silnika '79) więc niewiem który wrzucić??Pomocy fachowcy:)
gilmor / 2004-04-15 17:47:05 /
eee? a po co chcesz wsadzić ten wałek?
starrsky / 2004-04-15 17:49:27 /
wałek chcę wsadzić od 2,8i żeby mi się zaworki bardziej otwierały...bo krzywki są większe w 2,8i niż 2,0v6...
gilmor / 2004-04-15 17:50:54 /
kokon-tłok w górnym położeniu powinien byc równo z płaszczyzną bloku.jesli niejest to może jest założony inny wał o innym skoku,wtedy silnik będzie słaby i mułowaty bo ma bardzo niski stopień sprężania
monter25 / 2004-04-15 22:47:17 /
ożesz w morde ja mam właśnie tak :/ ale specialnie sprawdzałem i na wałku pisze 2.8 założyłem ten wałek ktury był orginalnie(jeżeli nikt nic niekombinował przedemną ....)no a jeżeli to jest wał np. od 2.3 to czasem niemiał by innych odstępów na panewki główne i na tłoki?? ja na tym silniczku zrobiłem juz 10 tysięcy i jakoś jeździ ale myślałem że ze względu na gaz jest troche słabszy.
kokon / 2004-04-16 07:16:26 /
odstęp między panewkami jest identyczny.. panewki w silnikach 2,0 2,3 2,4 2,6 2,8 i 2,9 są też takie same.. nawet 4,0 od exlorera ma takie same panewki korbowe :)
Trójkąt / 2004-04-16 08:12:25 /
gilmor, wsadź całą resztę od tego wałka to będzie efekt
granadziarz_3M / 2004-04-16 08:40:49 /
niechcę iść na łatwiznę zresztą taniej mnie wyjdzie założenie tego wałka niż zakup całego silnika i do tego będę miał fajne 2,0v6:)widzę,że nikt niemoże dać mi odpowiedzi więc moszę doświadczalnie to zrobić:)
gilmor / 2004-04-16 09:54:59 /
taaa fajne bedzie ;-) o ile w ogóle bedzie chodzić hehe
MikeB4 / 2004-04-16 09:59:25 /
nie da siępowiedzieć co się stanie wrzucając "coś" do wiadra, pomiesza i co ma wyjść ;)
Podaj czasy otwierania się krzywek ssania i wydechu oraz wysokość krzywek obu wałków, to się porówna i będą jakieś przybliżone wnioski.
Pracować napewno będzie po wrzuceniu na żywca, tylko może się to odbijać różnie na mocy, ale prawie na pewno na paliwie :)
pozdro
prawdeę mówiąc jak wszystko dobrze pójdzie to będzie fajnie jesli nie to trudno wspróbuję z innym wałkiem jesli efekt będzie taki,że na wszystkich moc będzie taka sama ale będą różnice w spalaniu to zostawię ten naj ekonomiczniejszy:)
gilmor / 2004-04-16 10:54:35 /
to masz zaciecie
wymiana walka jest dosc upierdliwa
trzeba wyjac silnik zdjac miske, rozkrecic caly rozrzad, odwrocic silnik i dopiero mozna wyjac walek, kupa roboty i uszczelek :) zeby sobie tak eksperymentowac z watpliwymi perspektywami na poprawe osiagow
camaro / 2004-04-16 11:01:46 /
kurna no uparty to ja jestem szczególnie jak mi się nudzi zresztą i tak silnik muszę wyjąć bo simmeringi mam do wymiany...silnik wezmę na chamownię...i tam będę działał...bo przecież jak bym miał go wkładać i wyciagać to chyba by się podddał...
gilmor / 2004-04-16 11:06:13 /
to koniecznie musisz potem opublikować tu protokóły badawcze, bo temat się z pewnościę będzie powtarzał.
Jeśli będzie możliwość, to też zmierzyć jednostkowe zużycie paliwa, to będzie też bardzo istotna ibformacja.
opracuję tabelę;) ale jeśli odrazu po wrzuceniu wałka 2,8i osiągnę zamierzony skutek to z innymi niebędę kombinował:) a co chcę osiagnać:
1.Wzrost mocy i momentu obrotowego
2.mniejsze spalanie lub takie samo przy ekonomicznej jeździe
3.godzę się na wzrost spalania przy dynamicznym porouszaniu się:)
gilmor / 2004-04-16 16:28:03 /
nikt nie ma danych fabr. wałków rozrządu od 2.0,2.3,2.6,2,8V6?
Mogłyby pomóc ocenić, który włożyć jako pierwszy, skoro kolega taki chętny ;)
a aparat zapłonowy może być zwykły, stykowy??
Piosiu. / 2005-02-21 22:30:00 /
Do Gilmora:i jak tam eksperymenty z wałkami rozrządy?Sprawdziłeś coś,bo ja tez stoje przed takim samym dylematem jaki wałek założyć.
Sulek / 2005-09-23 06:42:51 /
gilmor pogonił swój wynalazek...
granadziarz_3M / 2005-09-23 06:44:14 /
Ale nawet go nie opatentował?
Sulek / 2005-09-24 06:58:16 /