Cześć
Zastanawiam się właśnie jakie wartości kompresji powinny mieć nominalnie silniki o niskim i wysokim stopniu sprężania, szczególnie dla następującego przypadku:
2.0v6 OHV, kod silnika - NWN, moc nominalna 90 KM - niskie sprężanie (LC)
2.0v6 OHV, kod silnika - NYL) moc nominalna 90 KM - wysokie sprężanie (HC)
oraz jakie różnice konstrukcyjne wpływają na utrzymanie tej samej mocy silnika ?
Podobnie sprawa ma się z innymi silnikami forda, z tym że w tamtych przypadkach wraz ze wzrostem stopnia sprężania rośnie też moc. Wiele przykładów jest tutaj: http://www.capri.pl/garage/engine-settings
Pozdrawiam
Sowa {3M} / 2009-10-26 11:21:42 /
Jak najbardziej mogą być te same moce, ale prędkości obrotowe mogą być inne. Zdobądz bardziej szczegółowe dane, lub dokopaj się do charakterystyk.
marian212 / 2009-10-26 12:06:27 /
No właśnie liczę na to, że ktoś z forumowiczów posiada takie dane, szczególnie nt. kompresji.
Sowa {3M} / 2009-10-26 13:19:22 /
Jak robiłem remont swojego V4 ... HC o mocy 65 KM ... okazało się , że tłoki które zakupiłem mam od LC .... w katalogu występowały 2 pozycje tłoka różniące się wymiarem w którym znajduje się sworzeń ....
MikeB4 / 2009-10-26 17:51:03 /
podpinam.
szukam sprzetu do pomiaru stopnia sprezania.
kupic za 6 dych czy cos lepszego?
amatorskie pomiary przez 10-15 lat,chyba ze watroba kleknie.
Szukaj sprzetu raczej do pomiaru CISNIENIA sprezania, stopien sie liczy, a nie mierzy ;)
Powinien wystarczyc taki za 60, bo to przeciez manometr jest.
m.kozlowski / 2010-12-05 08:16:13 /