logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » instalacja gazowa » PROBLEMY Z INSTALACJĄ GAZOWĄ

PROBLEMY Z INSTALACJĄ GAZOWĄ

Mam go 3-ci dzień i strasznie kaprysi. nie wiem, czy to przez zimę, ale jak go odpalam, na przykład rano na benzynie, zaskakuje za pierwszym razem. Po chwili (jak silnik trochę się zagrzeje) przełączam na gaz a on trochę się krztusi i gaśnie. Odpalenie go po takim numerze graniczy z cudem! Natomiast jeśli za pierwszym razem odpalam go z gazu, to nic się nie dzieje. Nie gaśnie, nie dławi się, a silnik dość szybko się rozgrzewa. A przecież nie powinno się odpalać na gazie. Nic z tego nie rozumiem a na stronach o Capri nic na ten temat nie ma.

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-02-18 12:56:50 /


jak go przelaczasz z bezyny na gaz to najpierw ustaw przelacznik na pozycje 0 (neutral)wtedy odcina sie doplyw paliwa do gaznika , silnik wypala paliwo z komory plywakowej i jak zacznie gasnac to ustaw przelacznik na gaz inaczej on sie poprostu zaleje i stad te klopoty z ponownym odpaleniem.

dariomk3 / 2002-02-18 19:41:49 /


a tak wogole to ja juz jezdze z instalacja lpg prawie 2 lata i odpalam rano tylko na gazie no chyba ze temperatura spadnie ponizej -5 stopni wtedy pale go z bezyny ale nie grzeje go zbyt dlugo przewaznie wypalam jeden gaznik i przelaczam na gaz a silnik jak chodzil przed zalozeniem instalacji tak chodzi, praktycznie zadnych zmian

dariomk3 / 2002-02-18 19:53:35 /


mam pytanko:mam trójke 2.8-benzyna,i chciałbym go na gaz przerobić,czy możecie mi podać ewentualną cene montażu w warszawie?jak to jest z osiągami?podobno się nie zmieniają...

starrsky / 2002-02-19 07:31:44 /


na osiągi masz przełącznik gaz-benzyna. co do przeróbki na gaz to zadzwoń pod 501 360 578 -Piotrek . zajmuje się montażem gazu w starszych silnikach...
po jego regulacjach mogę startować z każdym benzyniakiem na odejście i na pewno nie dostanę po d...ie.

a co do odpalania tak się składa że nie mam nawet zbiornika benzyny... i jak do tej pory nawet przy 20-o stopniowym mrozie palił bez problemu... trzeba go tylko trochę potrzymać na wolnych obrotach żeby nie zamroziło reduktora...


pozdrawiam

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-02-19 14:39:14 /


osobiście jeżdzę sierra 86 2,0 aut. na gaz oczywiście(17 l w mieście) ok roku ze 20tys. przejechałem i nawet raz mi nie kichnoł na gazie chodzi jak zegarek a ze automat i tak nie ma 6sek do setki to mi nie przeszkadza mały spadek mocy . najgorszy dla mnie zgryz to jakość gazu .nieraz mam ochotę odpychać się butami przy ruszaniu .a może walnąć ranking najgorszych stacji?

ogór / 2002-02-21 19:00:05 /


DZIEKI DARIOMK3.Zrobilem tak jak pisales-chodzi jak zegarek.

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-02-27 14:38:29 /


STARRSKY! Posluchaj TROJKATA. Masz przelacznik. Z ciekawosci sprawdzilem swojego mk3: na gazie-14sek do 100, na benzynie 13 ale w obu przypadkach troche mielil w miejscu,bo wczesniej troszke popadalo.jeszcze nie znam jego mozliwosci,ale sadze,ze przy zmianie techniki jazdy bede mogl uciac jeszcze kilka sek.

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-02-27 14:47:21 /


DZIENKS...już jestem pewien że przerabiam,tylko jeszcze jedno:dużo to miejsca zajmuje w bagażniku,bo jakieś audio szykuje powoli i nie wiem czy to wszystko sie zmieści...

starrsky / 2002-02-27 20:24:36 /


to zależy jaką butlę założysz.... -a to z koleji zalezy gdzie i ile jeździsz... ba jak kręcisz się głównie po mieście to możesz założyć małą butlę i częściej ją tankować... a przy dłuższych trasach wygodniejsza jest butla 65 lub 55 l [do capri wejdzie chiba ta mniejsza] zasięg na niej przy 2,8 będzie 250-300 km

pozdrawiam

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-02-28 14:01:02 /


ja w swoim mam 65l i silnik 3.0.jezdzac po miescie gazu starcza na 270-300 km,w trasie zas na 400-450 zaleznie od stylu jazdy, po zamontowaniu tej butli miejsca w bagazniku praktycznie nie ma, ale mysle ze do duzego silnika jest ona najpraktyczniejsza

dariomk3 / 2002-02-28 19:38:14 /


a co powiesz na butlę w miejscu koła; zapasowego oczywiście. nie mam jeszcze mojego FC inie wiem czy wchodzi to w rachubę. w moim fordzie 2,0 aut. butla 35l starcza w mieście na 200 a w trasie na 350 km ale wolę to niż nie mieć bagażnika.A koło zapasowe dojazdowe

ogór / 2002-02-28 22:26:11 /


ja mam butle zamiast kola. tyl mi siedzi caly czas. zmienilem resorki,amory a tyl siedzi i siedzi. butla w kole jest praktyczniejsza ale wolalbym jednak walcowa. poza tym z butla w kole jak juz wczesniej ktos napisal duzo bez tankowania nie pojezdzisz :-)) aha, w kolo wejdzie 40 litrowa butla

Jabol / 2002-03-02 23:58:19 /


Jam mam własnie 40l walcowa i pragnałbym gdzies ja schowac bo gdy otwieram bagaznik to nie mam miejsca

Piotr / 2002-03-03 12:13:51 /


STARRSKY, ja mam 40-tkę walcową i jest bardzo ładnie zabudowana tworząc przy okazji półkę (bo oryginalnej nie posiadał) pod głośniki.Przyjemne z pożytecznym.

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-03-04 15:22:48 /


no tak...ale ja chce założyc jakiś konkretny sprzet grający,i nie wiem czy to wszystko sie pomieści...poczekamy zobaczymy :)...a tak wogóle to słyszałem ze do 2.8i(mój) dobra instalacja kosztuje ok. 5 tysiaków :0 ...nie wierze

starrsky / 2002-03-04 18:31:35 /


bullshit. 2 tysiaki to cale pieniadze. chyba ze masz jakis nietypowy silnik. wielopunkt albo jakies plastikowy silnik

Jabol / 2002-03-04 20:59:56 /


juz na stówke przerabiam caprysie na zapalarke,tylko jesio niewiadomo kiedy,może coś na lato pomyślimy...dzięki za pomoc

starrsky / 2002-03-04 23:02:24 /


5 kfli za instalacje??? -tyle nie kosztuje wtrysk gazu... jest firma w wawie któa zakłada wtrysk gazu za ok 4-4,5tyś [nie wiem niestety jak ma się taki układ do starych silników fordoskich... ]

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-03-05 08:10:58 /


4 czy 4,5 tysia kosztuje istalacja w samochodach z plastikowym kolektorem. Np fiat brava 1,2 z 2001 roku. Gdyby była kupiona rok wcześniej instalacja kosztowałaby 2,5 tysia. Także nie ma obaw. 2,8 i max 2,5 tysia i wciskanie do oporu przestaje boleć.
pozdrowy

Bartosz Stepień / 2002-04-17 16:24:34 /


Ile by kosztowało założenie gazu do MK 1, i czy silniczek będzie się sprawował dobrze ??

syrop / 2003-02-19 02:14:44 /


z gazem nigdy nie jest dobrze... to taka moja opinia :-) no i ten zapach! feeee ;-)

Michal W Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-02-19 02:33:25 /


Witam wszystkich, jesli moge sie wtracic zalozylem gaz miesiac temu i jezde tylko poza miastem bo mi gasnie jak zdejmuje noge z gazu. Mechanik regulowal i nic. Czy ktos wie czym pokrecic.

Gromek / 2004-08-09 23:22:14 /


Najlepiej pokrec nosem przy mechaniku i poddaj watpliwosci jego fachowosc.
Jak zdejmujesz noge z gazu to gasnie czy przy wyrzucaniu na luz?? Czy jak cieply silnik to nic sie nie zmienia?? Jak jedziesz i rozlaczasz naped przy wiekszej predkosci, czy na postoju takze gasnie?? Jaki parownik, jak doprowadzony gaz? - naprawde diabel tkwi w szczegole. Wiec prosimy o szczegoly, bo narazie chcac odpowiedziec to ja wiecej pytam...

Mysza liil (EM) / 2004-08-09 23:31:18 /


Juz odpowiadam. W momencie wyrzucania na luz obroty spadaja do zera, takze na skrzyzowaniach musze go trzymac na gazie; jaki parownik?na prawde nie wiem- pewnie standardowy! Im bardziej goracy tym gorzej trzyma obroty.

Gromek / 2004-08-10 00:03:17 /


Masz pewnie zle wyregulowane sruba na reduktorze - poszukaj na forum albo w jakichs goglach "Krotkiego poematu na gazu temat" i wyreguluj sobie sam.

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-08-10 14:13:20 /


Ja tak miałem, jak miałem za bogatą mieszankę. Na szczęście to było tylko przez chwilę podczas jazd testowych w ramach regulacji gazu. Oczywiście, to nie musi być jedyna możliwa przyczyna.

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-10 19:44:24 /


z tym gaśnięciem to jeszcze może być że jak się włącza na luz w czasie jazdy a on gaśnie to powietrze wtłaczane do filtra powietrza tworzy jakieś zawirowanie i (pewnie jest go za dużo...) i wtedy gaśnie .
Ale jest na to prosty sposób : wystarczy załozyć na rurę od obudowy filtra powietrza (tę która ssie powietrze) jakieś kolanko plastikowe tak żeby powietrze nie wpadało pod cisnieniem tylko żeby silnik sobie ssał....
u mnie to pomogło :)

D.O.C. STRUŚ / 2004-08-10 20:13:51 /


Burak gazownik i tyle to nie mechanik a atrapa fachowca ...

BABALOO Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-08-11 00:08:28 /


A nie regulowałeś przypadkiem zaworów? Ssące-wydechowe 20-25. Masz tyle? U mnie był ciekawy numer. Wydechy ustawione na 20 i też często gasł i stracił moc. Po poprawce i dodatkowej regulacji gazu wszystko wróciło do normy. Muszę sprawdzić, czy spalanie też (12-13).

Ramboost Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-08-11 13:27:01 /


O, a ja tej rury na filtrze w ogóle nie mam. Może to też ma jakiś związek z problemami u mnie? Ale na gazie teraz jeździ mi idealnie.

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-11 17:13:36 /


Podłącze się tu bo nie warto zakładać kolejnego atku o tym samym.
Potrzebuje wartości składu mieszanki O i CO przy pracy na gazie. Jeśli ktoś wie to bardzo prosze :) Mam analizator spalin i chce sobie wyregulowac gazownie. Silnik to 2l OHC.
Dzięki z odpowiedzi.. :)

Popcio Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-07 13:58:14 /


mam problem z instalacja gazowa w fordzie mondeo 93. nie chce jzdzic na gazie. po przelaczeniu z benzyny gasnie

monis / 2008-10-10 14:11:55 /


regulamin !!!

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-10-10 14:22:18 /


pojedz na benzynie na stację, zatankuj LPG i po problemie.

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-10-10 14:44:13 /


albo nie przelaczac na LPG :P

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-10-10 23:41:55 /


Witam
Urwał mi się wlew od tylnego pasa i zakręciłem na butli oba pokrętła (wielozawór brc) poluzowałem wlew gaz uciekł z rurki i kulka zaczeła latać luźno. Poskładałem wszystko odkręciłem pokrętła a kulka przy wlewie nadal lata luźno. Coś sie popsuło czy jest jeszcze zawór zwrotny na butli ?

Kilgore / 2015-11-27 15:23:47 /


Na butli jest zawór.Dopiero po tankowaniu jak w przewodzie pojawi się ciśnienie to kulka przestanie latać.

PL / 2015-11-27 15:36:44 /


Miał ktoś strzały w gaźnik przy 120km/h ? To kwestia regulacji czy coś sie popsuło?

Kilgore / 2017-03-14 12:51:25 /


Więcej szczegółów...

Mysza liil (EM) / 2017-03-14 18:00:02 /


Granada 2,8 gaźnik, parownik ate 90, mikser palnikowy. Zawsze wszystko było ok i mogłem sie rozpędzić nawet do 160.. Nigdy nie było żadnych strzałów. Jadąc wczoraj przy przyspieszaniu w okolicach 120, wystrzał pod machą i całe auto aż przy hamowało, odpuściłem i znowu dodałem gazu i to samo.. Więcej już nie próbowałem. W każdej innej sytuacji działą tak jak zawsze, pucha i filtr cały...

Kilgore / 2017-03-14 19:40:15 /


1. Sprawdź czy jest gaz :)
2. Sprawdź czy nie poluzowal się aparat zapłonowy
3. Sprawdź czy nie odkrecil się gaźnik
4. Sprawdź czy mikser/ przewody od lpg się nie rozszczelnily
5. Dalej to już kable, świece, zawory, parownik itd itp, ale zakładam że sytuacja wystąpiła nagle, dlatego powyższe punkty tak na szybko co mogło się rypnac.

Mysza liil (EM) / 2017-03-14 19:48:10 /


Do sugestii myszy:
Sprawdź poziom płynu chłodzącego. Może parownik nie nadąża z odparowywaniem gazu i przymarza...

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-03-16 22:22:27 /


Tylko, że niedogrzany parownik raczej przelewa, niż nie dolewa. Ale sprawdzić można.

Bartuś Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-03-17 13:49:47 /