Nemo / 2004-03-29 20:37:33 /
Nie
Seemann / 2004-03-29 20:51:39 /
chyba nie...bo inaczej jest rozrzad napedzany..:)
Zakrzak! / 2004-03-29 20:52:39 /
moze i sie da - tylko po co ;-) z 1300 rakiety nie bedzie
MikeB4 / 2004-03-29 21:00:02 /
wogle to nie jestem nawet pewien czy oby byla taka wersja 1.3 dohc?...chociaz.....:))....czego to nie chca teraz wycisnac z jak najmniejszej pojemnosci....:)
Zakrzak! / 2004-03-29 21:02:00 /
da się :) ale właśnie poco ?? :)
dla tanszego OC :P
Michal FAZI / 2004-03-29 23:43:45 /
Jeżeli pod mianem Escorta MkIII kryje się pojazd przednionapędowy z silnikiem CVH 1297cc pochodzący z lat 1980-90, to da się - tylko po co?
Zobacz stronkę http://www.maxautodesign.netfirms.com/products.html na której chłopcy opisują powstawanie silnika ZVH poprzez wsadzenie głowicy SOHC CVH na blok Zetec. Ty po prostu musiałbyś zrobić na odwrót - głowicę Zetec 16v zapakowac na blok z CVH. Kanały wodne i olejowe oraz rozstaw cylindrów sie zgadzają.
Escort CVH 1.3 ma średnicę 80mm i skok 64.5mm, więc potrzebujesz Zeteca 1679cc albo 1796cc (o srednicy 80mm). Co ciekawe - gdybyś chciał przerabiać większego CVH 1392cc z Escorta 1.4 (średnica 77.2mm, skok 74.3mm) to potrzebujesz głowę z mniejszego Zeteca 1.6 (średnica 76mm). Sprawę tłoków trzeba pomierzyć - głowica CVH jest mniej wysklepiona niż Zetec a ponadto występują różnice w skoku.
Pozdro.
KRK 4m / 2004-03-30 00:38:50 /
Rożwińmy temat :
Pytanie drugie - co sądzicie o dwóch głowicach od Tico w 2.3 V6 ? ( wzmacniane gniazda , dwa gaźniki , dostępność części ) hmm
CzarnyMatowy / 2004-03-30 01:22:35 /
zawory jak paznokcie :)) niepasujące "raczej" kanały wodne.. zresztą co będe pisał jak ktoś chce to i tak założy :)) i bardzo ciekawy efektów jestem :))
Trójkąt / 2004-03-30 09:03:37 /
a co Wy na to, by na atrapie Capcia przykleić znaczek Daetfoo i ... przyjechać na zlot ;)
Życzę miłego tuningu i powrotu ze zlotu :))
do tematu: trzeba wziąść też pod uwagę rozstaw cylindrów oraz średnice zaworów, bo zbyt duże średnice zaworków spowodują bardzo złe zawirowanie mieszanki i w efekcie bardzo nieelastyczny silnik w dolnym i średnim zakresie obrotów.
Karol mnie uprzedził, ale powtórzę:
Tico ma średnicę cylindrów 68mm i rozstaw osi cylindrów 75mm, a w Capri (nawet 1.8V6, by nie wspomnieć o 2.3 czy 2.8) rozstaw cylindrów wynosi niemal 100mm.
Innymi słowy - nie siądzie :) CBDO
Pozdro.
KRK 4m / 2004-03-30 10:15:39 /
czy wy zescie powariowali...przeciez tico ma silniczek na bateryjki......lub z suszarki....wiec do 2.3 v6 nic nie pasuje...:))
Zakrzak! / 2004-03-30 18:48:42 /
suszarka fajna rzecz a ty sie nie znasz :-P
MikeB4 / 2004-03-30 20:12:46 /
A ja mam inne dręczące mnie pytanie, czy głowica Zetec będzie chciała współcracowac z blokiem Pinto? To czysto teoretyczna zagadka, póki co.
zapek??? !G.O.P! / 2009-11-29 22:41:21 /
zapku nie bedzie ;] za to zeteca glowica siada na cvh i odwrotnie , taka z cvh na zeteca
Pe®ana / 2009-11-29 22:43:08 /
A to wyczytałem powyżej już. OK dziękuję ;D
zapek??? !G.O.P! / 2009-11-29 23:04:12 /