logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Zamiana z 2.8 EFI na 2.9

Zamiana z 2.8 EFI na 2.9

Mam pytanie, czy mój silnik 2.8 EFI mogę bez przeróbek zamienić na 2.9? Chodzi mi tylko o to, czy jak wstawię blok z głowicami od 2.9 a wtryski, całą instalację elektryczną, kolektor ssący, przepustnice, przepływomierze, aparat zapłonowy dam od 2.8 to będzie działał? Słyszałem pogłoski, że aparat zapłonowy był inny, komputer do tego aparatu też musi być inny, sondy koniecznie itd. Taka przeróbka jest dla mnie na razie zbyt zawiła :( Jak to zrobić najprościej i najtaniej? Jakie elementy od 2.9 koniecznie muszę zdobyć do prawidłowego funkcjonowania a co mogę zastosować ze swojego 2.8? Proszę o poradę...

Pozdrawiam

Speedo / 2004-03-29 01:34:05 /


Nie słuchaj pogłosek, przeszukaj forum. Juz kilkakrotnie było to wałkowane.
Nie bez przeróbek nie wsadzisz k-jeta na 2.9 wałek rozrzadu kreci sie w inna strone, wiecz aparat musiał bys przerabiac, kolektor bez przeróbek tez nie podpasuje.

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-29 02:40:57 /


Coke, on pisal o 2.8 EFI nie k-jet
ale to tez nie pasuje, silnik 2.9 ma zupelnie inne glowice i rozrzad
byc moze bedzie pasowalo kilka elementow jak przeplywomierze, czujniki byc moze wtryskiwacze (nie sprawdzalem) ale nie kolektor ssacy

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-29 08:32:39 /


Że ma inne głowice i rozrząd to wiem, tylko zastanawia mnie, czy sam silnik 2.9 będzie pasował do istniejącej instalacji elektrycznej w 2.8. Dokładnie chodzi mi to to, czy jak wstawię 2.9 i podepnę obie rury od przepływomierzy, czujnik położenia przepustnicy, to ssanie elektroniczne, kostkę do wtrysków i kostkę do aparatu zapłonowego to zadziała? A może z racji zmienionych zaworów i rozrządu ma inne mapy zapłonu i komputer czy aparat też trzeba zmienić? Czy jak trzeba np. zmienić komputer to pewnie później trzeba dołożyć sondy do wydechu? Wiem, wiem trzeba najlepiej zdobyć silnik z całą wiązką, komputerem i sondami, filtrem powietrza itd. Wtedy instalacja jest prosta. Ale zdobycie takiego zestawu jest trudne, do sond trzeba wydech przespawywac, na szrotach za wszystkie dodatki typu sonda, komputer liczą sobie sporo extra, filt powietrza (obudowa) ciężka do zdobycia i dlatego chciałbym to jakoś uprościć...

Pozdrawiam

Speedo / 2004-03-29 08:45:14 /


z tego co wiem to 2,8 i 2,9 maja calkowicie inna elektronike. Komputer 2,8 bazuje głównie na przepływomierzach i i prędkości samochodu. 2,9 na sondzie lambda i na MAPie. wymiana samego komputera nic ci nie da. jezeli 2,9 nie bedzie dzialal z elektryka 2,8 (a powinien) to musisz przełożyc całą wiązkę od 2,9

Pablo Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-29 09:32:55 /


Właśnie, powinien działać z elektryką od 2.8 ale muszę to wiedzieć na 150% zanim kupię to 2.9 :) Czy to możliwe aby wałek rozrządu kręcił się w drugą stronę w porównaniu do 2.8 EFI??? Niewiarygodne...

Pozdrawiam

Speedo / 2004-03-29 09:37:38 /


walek rozrzadu kreci sie w druga strone, aparat musi byc od 2.9

poczatkowe 2.9 byly z przeplywomierzami, pozniejsze nie i pomiedzy nimi jest spora roznica, nie wiem jak kolejnosc zaplonu

wydaje mi sie ze jesli bedziesz mial 2.9 z osprzetem starego typu do przeplywomierzy to moze tam sporo pasowac, moge to wszystko posprawdzac po numerach czesci

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-29 10:18:52 /


Jedyny problem w tym, że takie stare 2.9 to rzadki okaz prawie jak mój 2.8 :(

Speedo / 2004-03-29 10:22:12 /


aparat zaplonowy od 2,8 ma ośke z szesciokątna końcówka, a 2,9 cos na kształt gwiazdki torx. wiec z przekladka trzeba uwazac. a w która strone sie kręci wałek nie sprawdzalem. rzuce okiem w najbliższej przyszlości

Pablo Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-29 10:37:29 /


Zostaw aparat od 2.9, jesli nie pasuje wtyk do elektronicznego regulatora, sprobuj przelozyc sam regulator zaplonu (taka kostka przy aparacie z napisem Motorcraft)
Wtyki do wtryskiwaczy beda pasowac, na wszelki wypadek poprzekladaj czujniki ze swojego silnika (temp plynu, temp plynu do komputera, temp powietrza do komputera), regulator wolnych obrotow jest taki sam, mysle ze jest to wszytsko do zrobienia bez wiekszych utrudnien. Chodzic bedzie, tylko pytanie jak... Oba te silniki maja pewnie rozne mapy wtryskow i zaplonow, wiec moze chodzic gorzej albo lepiej spalajac wiecej, tego nie wie nikt :-)
Musisz przerabiac wydechy, bo nie beda pasowac, nie bedzie pasowac wisko, nie beda pasowac uchwyty pompy wspomagania, alternatora, ale jesli masz kompletny 2.9 z osprzetem to nie bedzie klopotu. Sam silnik pasuje na lapy i do skrzyni, to jest najwazniejsze, reszta to kosmetyka. Zostaw te elektronike co masz, komputer nie musi wiedziec ze zalozyes 2.9 zamiast 2.8 :)

Mysza liil (EM) / 2004-03-29 10:59:50 /


Gorzej jak mu jakieś czujniki zakapują (komputerowi) ze zmieniłem silniki i sie zdnerwuje :)))) Z tymi wydechami to mnie zmartwiłeś poważnie, wisko mnie nie interesuje bo mam wiatraki elektryczne ale te mocowania! wspomy i alternatora. Co do kostki przy aparacie to od 2.9 i 2.8 jest taka sama wiem na pewno, znaczy się wtyk jest ten sam a co w środku to nie wiadomo, numery katalogowe podobnież mają inne...

Speedo / 2004-03-29 11:08:51 /


Wałek chodzi w drugą stronę, bo gdyby chodził w tę samą, to wał korbowy musiałby kręcić sie na odwrót i miałbyś 1 bieg do przodu i pięc wstecznych. Z tego samego powodu musisz mieć oryginalny aparat od 2.9, tylko kolejność przewodów WN na obwodzie dopasować do kolejności zapłonu silnika. A przeróbka wydechu dotyczy samych kolektorów - jeśli masz 2.9 z kolektorami, to ich wejście w przewód wydechowy od 2.8 jest kosmetyką dla spawacza od wydechów.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-29 11:41:33 /


Kosmetyką mówisz? Cieszę się że to taki drobiazg, chociaż przyglądając się tym dwóm wydechom wydawało mi się, że wejścia do kolektorów mają identyczne, ale koleś spawacz-od-wydechów twierdził inaczej, może ma lepsze oczy :)

Czyli reasumując, jakbym dostał 2.9 z aparatem, uchwytami na wspomaganie, alternator, kolektorami wydechowymi to można się pokusić?

Ale czemu kolektor ssący nie pasuje? Ja pamiętam jak mój koleś sprowadził sobie z rajchu 2.9, nie umiał podłączyć elektryki i zakupił gaźnik od Granady 2.8 z kolektorm ssącym i puchą filtra powietrza i śmiga na tym do dziś... Sam już nie wiem... Pewnie macie rację że nie pasuje, wszystko wyjdzie w praniu...

Dzięki serdeczne za dotychczasowe pomocne wielce porady
Pozdrawiam

Speedo / 2004-03-29 11:53:22 /


kolektor ssacy jest inny
2.9 nie ma parowanych wydechow i przez to zawory sa na przemian, a z kolei przez to kanaly ssace sa inaczej
byc moze ten kolega sprowadzil 2.8 EFI taki jak masz i zalozyl tam gaznik z grandzi 2.8, to mozliwe

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-29 12:11:37 /


nie !..kolektor ssący pasuje, zawory są inaczej, kanały wydechowe są inaczej ale kanały ssące są tak samo !! mam przed oczami kolektor od 2,9 EFI i od 2,8 gaźnik i jest to samo,, poza tym ludzie jeźdzą na 2,9 z kolektorem i gaźnikiem grandy!! ponoć trzeba jeden otwór nawiercić czy cośpodobnego !

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-03-29 12:27:19 /


>nie !..kolektor ssący pasuje, zawory są inaczej, kanały wydechowe są inaczej
>ale kanały ssące są tak samo !! mam przed oczami kolektor od 2,9 EFI i od 2,8 >gaźnik i jest to samo,,

to sprawdź jeszcze rozstaw śrób mocujacych.. bo kanały pasują i wszystko było by pięknie.. tylko trzeba zaspawać kilka dziur i wywiercić obok :)) ale da się zrobić :) ...

krk4m -> wałek w 2,9 kręci sie odwrotnie [zgodnie z obrotami wału] bo jest napędzany łańcuszkiem a nie kołami zębatymi jak jest w 2,8...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-29 13:01:47 /


Trójkąt :)
A czy ja napisałem coś innego?
Cytuję: "Wałek chodzi w drugą stronę, bo gdyby chodził w tę samą, to wał korbowy musiałby kręcić sie na odwrót i miałbyś 1 bieg do przodu i pięc wstecznych." Ergo - jeśli w 2.8 jest 5 biegów do przodu i jeden wsteczny, tzn. ze w nim wałek rozrządu chodzi odwrotnie do wałka rozrządu w 2.9 i wałów korbowych w obu tych silnikach. A jesli wałek nierządu chodzi odwrotnie do korbiastego, tzn. że jest zazębiony bezpośrednio, a jesli w 2.9 oba chodza zgodnie, tzn. ze mają łańcuszek albo pasek - n'est pas?
Co nie znaczy, że nie masz racji :)
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-29 13:26:12 /


To jak w końcu jest z tym kolektorem bo wiercenie i spawanie mi się nie uśmiecha :P Ciekawe czemu w 2.9 dali łańcuch zamiast kół, przecież zębatki to wspaniałe rozwiązanie niby ulepszają a na gorsze wychodzi (według mnie)
Mówiąc o kolektorze ssącym mam nadzieję, że myślimy o tym samym, bo niektórzy moi znajomi mówią na to "płaszcz wodny" z niewiadomych przyczyn. Ja myślę o tej wielkiej bryle aluminium z dziurami co przychodzi pomiędzy głowice w kształcie coś jakby \_/ i na to pokrywa jeszcze jest przykręcana osobno, w 2.9 taka z napisem EFI a u mnie w 2.8 taka zwykla, baryłkowata w paski pionowe koloru złotego :)

Pozdrawiam

Speedo / 2004-03-29 13:54:13 /


bez przeróbek nie założysz kolektora od 2.8 do 2.9, obojetnie czy gaznikowego, k-jeta, czy efi.
Tak kolektor ssacy to to duze aluminiowe co jest miedzy głowicami.
Łańcuch dali co by wałek roz. mógł sie obracac w drugą strone, zeby nic nie pasowało i zeby wydawac kase na jego wymiane ;)
pozdro

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-29 14:18:57 /


AAAAAA dzięki cOke, teraz mnie oświeciło, faktycznie niezłe posunięcie z tym łańcuchem :)))))))))))))))))))

Speedo / 2004-03-29 14:21:16 /


ups sorka krk4m :)) ale czytałem szybko posta a zamotany był niemiłosiernie :))

co do łańsuszka zamiast kół to to rozwiązanie zajmuje dużo mniej mijsca... i jest wystarczająco trwałe.. bo łańcuszek potrafi wytrzymać 300-400tyś km czyli powiedzmy całą żywotnosć silnika..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-29 21:59:04 /


O! to niezłą ma wytrzymałość, myślałem że tak jak w DF-ie co chwila trzeba zmieniać. No ale to nie było dobre porównanie :P

Pozdrawiam

Speedo / 2004-03-29 22:03:30 /