logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » ZAOLIWIONY GWINT ŚWIEC

ZAOLIWIONY GWINT ŚWIEC

Powód zaoliwionego gwintu wszystkich świeć w rzędówce 2.0.!!! P.S.uszczelniacze zaworów są dopiero co założone także to nie powód ale dlaczego olej na gwincie?

Konrad Szyperski Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-07-11 22:08:15 /


niedokręcone, bądź nieszczelny stożek świecy [lub głowicy]

część mieszanki i spalin, wydostają się przez gwint i ulegają skropleniu...
zmienić swiece, a jeśli są dobre to trzeba przefrezować gniazdo świecy w głowicy...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-07-12 07:28:36 /


przeabialem to
najprostszy sposob jaki zastosowalem jezdze na minimum oleju zamast na normie i juz nie ma oleju na swiecach-z tym ze trzeba czesciej na bagnecik zagladac zeby nie zatrzec silnika

Hoover 3M / 2002-07-12 10:07:29 /


Popieram Trójkąta istnieje jeszcze jedna możliwość, że Cieknie Ci olej spod dekla głowicy i zalewa swiece, ale to myslę że zauważył byś:-). Hoover wiesz co zatrzymaj tego typu porady dla siebie :-). Bo jeszcze ktos się przejmie i wogóle zacznie jeździc bez oleju, bo mu np. olej leje sie przez simmering na wale. Może tym którzy maja problem ze smarowaniem głowicy doradzisz żeby lali olej na maxa?:-)

kavaler / 2002-07-12 14:04:35 /


buachacha dobre dorbe zapisalem:)
ok juz nic nie mowie powiedzcie mi tylko od czego mozna dopasowac chlodnice
i czy taka od fiata 125p jak ktos pisal to dobre rozwiazanie w wiekszym silniku np2.0l?

Hoover 3M / 2002-07-12 14:21:36 /


o.k dzieki za odp. ALE !!! - ktoś mi wciąż mydli oczy że to pierścienie - Napewno nie?! Wciąz szukam przyczyny wysiadania moich świec - wymieniłem uszczelniacze ale świece założyłem te stare (NGK mają ok.3 tys.km.) i silnik przerywa wciąż jak jest dobrze rozgrzany.Czy mogą być już tak wypalone tylko po 3 tys.km.swiece? Czy zaoliwienie nie jest przyczyną ich wysiadania ? Może jednak pierscienie?! Już jestem głupi i proszę Was o odp. dość szeroką na ten temat!!! AHA : kable wys. napiecia ,platyny,kopulka i palec - nowe
Motorcraft. A Silnik Przerywa tak jakby miał przebicie!!!

Konrad Szyperski Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-07-12 23:36:28 /


Wykręć swiece i zobacz jak wyglądają. Jesli sa pokryte czarnym tłustym osadem znaczy że olej dostaje sie do cylindrów i jesli mówisz że zmieniłeś uszczelniacze na zaworach będzie to świadczyło o zuzyciu pierścieni (wariant optymistyczny) lub też całej reszty (tłoków, cylindrów - wariant pesymistyczny). Jesli wykrecisz świece i będą pokryte takim właśnie osadem to wyczyść je i sprawdź czy silnik nadal będzie przerywał jesli nie to znalazłeś przyczynę :-). Jesli jednak okaże sie że świece maja taki hmmm jakby suchy rudawy nalot tzn. że z silnikiem raczej wszystko w porządku. Świece mogą paść po 3 tys. km, zwłaszcza jesli silnik był przegrzany.
Przyczyn nierównomiernej pracy silnika może byc wiele np: uszkodzona pompa paliwa, gaźnik, nieszczelne uszczelki pod gaźnikiem , kolektorem ssącym, uszkodzona cewka, kondensator, uszkodzona uszczelka pod głowicą itd. O przewodach i reszcie nie piszę bo mówisz że to wszystko masz nowe. Ciężko jest stwierdzic na odległość co może byc przyczyną. Może napisz dokładniej co się dzieje i jak się auto zachowuje, czy cały czas przerywa, czy jak sie rozgrzeje, a może strzela w wydech lub gaźnik itp.

kavaler / 2002-07-13 02:13:04 /


Sęk w tym że założyłem inne świece uzywane na moment wyczyszczone i to samo. Przerywa tak jakbym w trakcie pracy silnika zdejmował jeden z kabli wys.napięcia. W poniedziałek sprawdze ciśn. na cyl i założe nowe świece. - ciśnienie rok temu było po 12 na każdym cyl.i nie przypominam sobie abym przegżał moje Capri od tamtego czasu i wogóle zresztą. Pomyślcie i napiszcie swoje refleksje.

Konrad Szyperski Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-07-13 16:17:49 /


przegrzał - a nie przegżał. sorry dla polonistów.

Konrad Szyperski Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-07-13 16:18:53 /


AHA !! jeszcze jedno elektroda ma nagar ale taki jasny tylko gwint jest zaoliwiony ale i tak świece padają!?

Konrad Szyperski Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-07-13 22:55:51 /


sprawdzales cisnienie w cylindrach?
jak duzo oleju spala?

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-07-15 10:18:57 /


Ciśnienie sprawdzałem przed momentem i jest : po 12 na każdym !!!! Założyłem też nowe świece i na razie o.k. ( ale czy na długo) ! AHA !Do wczoraj gdy jeździłem troche na paliwie i potem przełączałem na gaz nie przerywał silnik dopiero po kilkunastu kilometrach na gazie znowu zaczął. Przerywanie nie jest ciągłe tylko w na małych prędkościach a głównie na biegu jałowym (tak jakby sie zalewał)!!!!!!!!!!!!

Konrad Szyperski Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-07-15 20:24:03 /


A moze z gazem jest cos nie tak? Moze reduktor masz juz na maxa zaolejony i dlatego przerywa? albo kwestia regulacji....

RedX Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-07-17 10:36:46 /


a masz mikser czy 2 rurki w filtr?

Hoover 3M / 2002-07-17 14:25:49 /


GAZ ma dopiero 15 tys.km Lovato także chyba z nim o.k. choć facet od badań techn. mówi że powinien mieć podciśnienie pociągniete z kolektora wydech.a nie z pompy hamulc. Ja nie wiem co myśleć .......... Byłem na badaniu spalin i miał za dużo gazu w spalinach : CO +-4 a facet mówi że max.CO do 0.5. Ustawił (max. 0.5)ale teraz mam troche wołowate Capri. Na razie niby o.k. choć ma troche nierówną prace silnika po tej regulacji. No i czasem ma takie przerwania pracy silnika bardzo delikatne ale ma .AHA oczywiście zmieniłem świece na nowe.Co wy na to ?

Konrad Szyperski Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-07-19 17:09:01 /


AAAAAAAA !!!Odp.na pyt. : Mam 2 rurki wprowadzone w filtr do miksera który jest w filtrze !!!

Konrad Szyperski Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-07-19 17:11:29 /


bierze ci olej to najprostrze wytłumaczenie - jeśli robiłeś silnik i pierscienie to na pewno nie to co piszę-pierścienie zgarniające może masz starte lub pięknięte

Albi_Poznan / 2002-09-25 13:27:51 /