logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Odma oleju / separator

Odma oleju / separator

Witam,

mam taki temat do przewałkowania... mam kenta 1600 z bloku silnika wychodzi kruciec, na który można założyć wąż i zrobić z niego odpowietrzenie bloku. Seryjnie jest on zaślepiony, a odma jest z dekla. Ja założyłem na kruciec separator oleju, żeby było też odpowietrzenie dołu silnika. Niestety z owego separatora strasznie rzuca olejem.

Pytanie jest czy można wąż z tego krućca wpuścić trójnikiem w dekiel, a potem z dekla dopiero zrobić odmę?
Czy takie wprowadzenie w dekiel może mieć jakiś negatywny wpływ na pracę silnika?

Qba1983 Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-04 15:15:17 /


Ja myślę tak.
Skoro fabryka to zaślepiła to widać tak ma być.
Jakie kolega ma wykształcenie w tej materii że poprawia fabrycznych inżynierów ? :D

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-10-04 18:14:55 /


No tak fabryka to zaślepiła, ale zostawiła kruciec to raz.
Dwa silniki kenta bardziej wysilone mają w ten czy inny sposób zrobione odpowietrzenie dołu silnika, jak i góry.

Wystarczy popatrzeć na kenta w Strangerze Sticha, tam właśnie jest separator oleju z Pinto. Niestety strasznie to to rzuca olejem z tego separatora jak sie pociśnie.

Qba1983 Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-04 18:52:53 /


Dół jest połączony poprzez kanały popychaczy zaworów z głowicą, nie ma konieczności dodatkowo robić niezależnego odpowietrzenia bloku.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-10-04 21:31:13 /


W takim razie po co te separatory oleju w pinto ?

Qba1983 Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-04 22:20:57 /


a gdzie masz kanały popychaczy w pinto?

Konar / 2009-10-04 22:34:23 /


Nie znam sie na pinto, ale odpowiedziałeś na moje pytanie :)

Czyli idąc tym tokiem myślenia jak będzie odma z dołu bloku to nie musi być drugiej z dekla ?

Jeśli są te kanały to po co kruciec na odpowietrzenie dołu silnika?

Qba1983 Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-05 13:51:17 /


czy we wszystkich to nie wiem ale w większości ohc na gaźniku odpowietrzenie dołu idzie do puchy filtra powietrza

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-10-05 13:58:00 /


No a co z odpowietrzeniem góry w ohc?

Dalej nie wiem czy mozna pozostać przy jednej odmie z dołu bloku czy trzeba mieć też odmę z góry?

Qba1983 Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-06 13:40:14 /


OHC ma odpowietrzenie dołem - u góry ma zwykły korek ....
Kent ma odpowietrzenie górą - u dołu ma zwykłą zaślepkę (może na smarowanie turbo skoro tak dużo tam oleju ???) ;-P

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-10-06 16:37:06 /


a czy korek z odpowietrzeniem w OHC może w jakiś niekorzystny sposób wpłynąć na jego pracę?

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-10-06 17:13:30 /


No dobra ale czy kent może mieć tylko odpowietrzenie dołem i nic więcej?

Qba1983 Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-06 22:57:30 /


w silnikach podkręconych im więcej odpowietrzeń tym lepiej.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-10-07 08:31:58 /


Kontynuując moje poprzednie zapytanie wszystkie odmy podłączamy po kolektor ssący?
Czyli i korek i wąż od separatora?

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-10-07 11:58:51 /


W ogóle w Fieście z Kentem (Mk1 1.3 i 1.6) masz 3 krućce podłączenia odmy w korku wlewu oleju ;-)

kolejno jedno do ssącego, jedno do filtra powietrza , jedno wychodzi w komorę silnika ....

W Escorcie z tym samym kentem odmę masz u dołu a korek wlewu oleju pusty - tj. bez krućców ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-10-07 12:58:09 /


Tylko ja mam OHC już i korek z króćcem i pytam czy on również do kolektora?

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-10-07 13:24:58 /


fiesta mk3 mojej siostry- 1.3 ohv odpowietrzenie z korka wlewu oleju do filtra powietrza

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-10-07 14:43:38 /


OHC nie powinien miec korka z kroccem

Mysza liil (EM) / 2009-10-07 16:30:37 /


Chyba ze z jakiegos scorpio jest, wtedy ten krociec podlaczony byl do puchy filtra powietrza.

Mysza liil (EM) / 2009-10-07 16:31:24 /


Pająk - czyli 2 odpowietrzenia to niegłupi pomysł. Tylko czy moge zrobić jak pytałem na początku - odpowietrzenie z dołu podpiąć pod trójnik na deklu i dopiero z tego trójnika filtr na odmę lub wąż do catch tanka?

Qba1983 Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-07 19:36:38 /


Witam.
Podczepię się z zapytaniem.
Pacjent: Kosa 4x4 bez modyfikacji.
Mam problem z odmą idącą z bloku silnika do filtra powietrza. W przewód wpięty został zbiorniczek wyłapujący olej (zamontowany na wysokości wzmocnienia pasa przedniego/zderzaka -dosyć nisko).
Przy bardziej dynamicznej jeździe zbiornik zapełnia się błyskawicznie olejem. Puszka filtra powietrza standardowa, wkład filtra K&N nowy.
Wygląda to tak jakby olej dosłownie był wysysany przez odmę. Po przejażdżce około 70km (w tym pewien odcinek autostradowy z prędkościami do 200km/h przez krótkie odcinki) wyciągnęło mi z silnika 0,5l oleju (zbiorniczek prawie pełen, filtr oleju zalany olejem, puszka filtra powietrza cała brudna z oleju). Czy to możliwe, że jakiś zaworek przy wyjściu z bloku silnika jest zawieszony uszkodzony? Jakie ma zadanie ta mała okrągła czerwona plastikowa gruszka znajdująca się na odmie w okolicach kolektora ssącego? Czy jest możliwe, że przy bardziej obciążonym silniku i wysokich obrotach w puszce filtra turbina "nad filtrem" tworzy pewne podciśnienie, które mogłoby wysysać olej przez odmę? W zasadzie chyba standardowa odma tak jest skonstruowana (zwykła plastikowa rura), i chyba w mało którym silniku występuje taka dziwna przypadłość? -ewentualnie na tak dużą skalę? Chyba nawet jakby silnik już prawie nie miał pierścieni i był totalnie dorżnięty, to chyba wyciągnięcie 0.5L oleju przez odmę nie jest normalną sytuacją?
Zamierzam odpiąć odmę od filtra i wsunąć w jakiś dodatkowy tymczasowy zbiornik i w ten sposób spróbuję sprawdzić, czy olej będzie wyrzucany również na taką skalę.
Za wszelkie podpowiedzi, sensowne sugestie, rady lub gotowe rozwiązania DIY z góry dziękuję i obiecuję hektolitry piwa.

ps. odpowiedzi typu "zrób sobie generalny remont" nie są na tę chwilę rozwiązaniami do zaakceptowania ;)

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-01-30 22:57:29 /


Poszukaj na forum vw/audi.
Tam jest trylion tematów i patentów na to włącznie z litrowymi zbiorniczkami które w szybko się napełniają...

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-01-30 23:24:08 /


A nie masz jakiegoś zaworka od odmy, który idzie do węża od powietrza przed turbine? Ja miałem to zapchane w volvo i zostawili biała smuge za sobą. Po wyczyszczeniu problem zniknął. Zrób test z rękawiczka lateksowa na wlewie korka oleju. Przy dodaniu gazu powinno ja lekko zasysać, jeśli będzie pompowac to szukaj zapchanej części odmy.
.

michalch83 / 2016-01-31 09:01:48 /


teoretycznie jakiś zawór powinien znajdować się przy wyjściu odmy ze skrzyni korbowej... spróbuję to sprawdzić

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-01-31 10:19:55 /


układ o którym piszesz nazywa się PCV czyli positive crankcase ventilation.
Działa to tak, że przy podciśnieniu w układzie dolotowym, przez wężyk podłączony do filtra zasysane jest powietrze, które usuwa przedmuchy i opary oleju (paliwa odparowującego z oleju po zimnym rozruchu etc.) ze skrzyni korbowej do kolektora dolotowego celem przepalenia tegoż. Taka ekologia. 50 lat temu zwisał wężyk pod samochód i wszyscy to wdychali.
Jednak tak działa ten układ, kiedy w kolektorze dolotowym jest podciśnienie, a ilość przedmuchów nie jest duża. W przypadku silnika doładowanego, kiedy w kolektorze dolotowym zanika podciśnienie, zaworek jednokierunkowy powinien zamknąć połączenie skrzyni korbowej z kolektorem. Na amen. Jeżeli zaworek jest zasyfiony/umarł/domorosły tuner go wywalił, to nadciśnienie z dolotu przedostaje się do skrzyni korbowej. Skutek jest taki sam jak przy umarłym silniku - przewodem odpowietrzenia podłączonym do filtra wydostają się nadmierne ilości zawartości skrzyni korbowej, których oryginalny i tuningowy separator par oleju nie jest w stanie rozdzielić i leci mgłą olejowa robiąc to co robi.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-02-05 07:48:45 /


bardzo dziękuję za rozjaśnienie w umyśle.
Sprawdzę profilaktycznie ciśnienie na garnkach na zimno bez oleju i z olejem a później rozpocznę poszukiwania zaworu

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-02-05 22:15:15 /


Z tego co widziałem na allegro przy jednej aukcji Oil Catch tanka i schemacie połączenia to przy turbo idzie jeszcze jakiś dodatkowy wąż do turbiny ? Też musze u siebie zrobić Oil Catch bo z tego węża bucha czasem niezła chmura :D

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-02-06 12:26:31 /


wczoraj ciśnienie sprawdziłem i mi wyszło:
10.0--10.1--10.8--10.2

a wykręcone świece wyglądają jak na foto:

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-02-07 08:32:32 /


olej bierze, ale może go brać przez wspomniany układ odmy. Więc wyglądem świec nie powinniśmy się tu sugerować. Szukaj zaworka jednokierunkowego.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-02-08 12:31:35 /


ile na tych swiecach przejechałes ?

krzys escort mk2 / 2016-02-08 13:26:58 /


te świece (Denso IK20) mogły być w silniku od co najmniej 3 lat.
obecnie zostały wymienione na Denso IK24
Olej z pewnością był spalany, ponieważ przez 70km zniknęło 0,5L oleju z czego większość była w catch tank'u, a reszta w puszce filtra powietrza i na samym filtrze. Zakładam więc, że przy bardziej dynamicznej jeździe sporo oleju szło z powietrzem do silnika.

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-02-08 16:02:53 /


to pewnie zawory nieźle już oklejone.... ;)

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-02-08 17:47:54 /


zamontujemy tuningowego chipa stage2 z funkcją dopalania sadzy

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-02-08 20:14:21 /


w CA18DET zdarzył mi się przypadek silnika tak zajechanego, że nadciśnienie w skrzyni korbowej nie pozwalało olejowi spłynąć z głowicy do miski. Oleju w głowicy przybywało aż do momentu kiedy chlusnął przez odmę prosto w turbinę..... wtedy koleś zdjął nogę z gazu i w skrzyni zapanowało podciśnienie i olej grzecznie spłynął.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-02-08 21:49:06 /


U Rafiego może??

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-02-08 22:15:55 /


miałbym jeszcze do Państwa prośbę o diagnozę w kwestii zużycia silnika.
Zrobiłem taki głupi test. Może cokolwiek mógłby on Wam powiedzieć?
Chciałem sprawdzić, czy przez korek oleju oraz przez bagnet są widoczne przedmuchy na wolnych obrotach.

1. film: (zamiast bagnetu założony "balonik", korek wlewu oleju zamknięty, odma otwarta tak jak winno być fabrycznie)
https://youtu.be/uEG19To62LA

2. film: (odma zamknięta balonikiem, na korku wlewu oleju założony balonik, i na zmianę zatykana i odtykana palcem rurka bagnetu)
https://youtu.be/cQ3OjWx_dfs

3. film: (odma otwarta tak jak powinno być fabrycznie, na korku wlewu oleju założony balonik, i na zmianę zatykana i odtykana palcem rurka bagnetu)
https://youtu.be/c8H5svGl09k

Może to śmieszne pytanie, ale czy na podstawie tych filmów cokolwiek można powiedzieć?

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-02-20 10:49:14 /


Uzbieraj sobie parę minut i zadzwoń do Krauziego .
Ogarnia ten motor od lat . Jak go znam powie Ci co wie .
Jak będzie ściemniał zwracam koszty połączenia .

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-02-20 22:04:39 /


zgadzam sie z pezedmowca

krzys escort mk2 / 2016-02-21 00:10:26 /


Mam Pytanie! Wypada odma z bloku silnika! Powinna ona wchodzić na wcisk, ale u mnie jest taki luz że po pewnym czasie wyskakuje i olej leje się po asfalcie.
Co ma zrobić z takim fantem> czy tam jest jakaś uszczelka co trzyma to ciaśniej?
Patent na jakieś taśmy izolacyjne sprawdziłem i nic nie daje.
Pacjent Pinto

Świr_BDG / 2016-04-01 18:21:13 /


nowa uszczelka gumowa, bo ta już przestała być gumą. Obecnie jej nazwa jest też na G, ale brzmi gównolit...
Choć nie wiem na ile się to przyda, ponieważ mam wrażenie że ten silnik pierścienie wypluł wydechem.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-02 17:30:41 /


Grommet Tulle przez U umlaut to nazwa tej uszczelki

Maross / 2016-04-02 22:11:58 /


pytanie mam w temacie
w Ptaśiorowym kapciu odma oleju na bloku podłączona jest do kolektorów gaźnika... Odpalamy silnik i po przyłożeniu dłoni do otworu gdzie wlewamy olej w pokrywie zaworów, wyraźnie czuć podciśnienie... zasysa wręcz łapę... moje pytanie- czy odma oleju powinna być w taki sposób wpięta w kolektor dolotowy?
generalnie u Ptaśka sporo jest patentów dla mnie nowych.... :)
może lepiej by było wystrugać jakiś separator oleju, a nie taki ekologiczny dopał oparów olejowych zaklejający zawory?

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-05-21 15:28:50 /


w wolnossącym silniku to w zasadzie odma może być tak wpięta bezpośrednio w dolot, natomiast separator oleju to zawsze dobre rozwiązanie.

Miałem poważny problem z wywalaniem oleju. Zrobiłem sobie separator jak na załączonej fotce (mniej więcej) odpowietrzenie skrzyni korbowej z dwóch stron bloku (pinto). Spływ oleju przez korek spustowy w misce (pod lustro oleju) wylot jeszcze przez catch tank do puszki filtra powietrza.

Po testach jestem bardzo zadowolony z separatora... catch tank idealnie czysty, nie mówiąc już o puszce filtra powietrza.

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-05-21 18:13:11 /


Tak jest i powinno być. Od ograniczenia ssania ze skrzyni korbowej jest zawór PCV właśnie wtykany w tę puszkę na bloku.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-05-21 18:47:56 /


sprostowanie mojego tematu... Okazało się, że moja wiedza jest niewielka i przez dłuższy czas jeździłem bez odmy, a wąż miałem bezpośrednio do silnika wsadzony. odmę już mam ale czy jazda w taki sposób jak miałem może coś zepsuć?

Świr_BDG / 2016-05-22 11:57:03 /


Hej
Czy spływ z turbosprężarki fi 22-26mm wrzucony bezpośrednio do bloku silnika wysoko nad lustrem oleju może posłużyć jako dodatkowe odpowietrzenie dołu silnika po założeniu trójnika, dodam że dół silnika nie ma innego odpowietrzenia jak kanały na laski popychaczy idące do głowicy

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-11-13 12:05:45 /


Szanowni Koledzy, chciałbym poprosić o poradę. Odma rzecz prosta, ale chyba sam narobiłem sobie trochę kłopotów. Zaczęło się od tego że podczas wymiany oleju trochę przelałem ponad stan, ale też nie jakoś dramatycznie. Od tego momentu nie mogłem ogarnąć silnika, chodził koślawo, sprawdzałem zapłony itd, czasami chodził ok, ale zazwyczaj koślawo. Potem zorientowałem się że wyrzucał mi zaworek z separatora oleju. Jak zdjąłem zaworek na stałe i zatkałem króciec na dolotowym to jest ok.

Problem polega na tym, że nie wiem co dalej z tym zrobić. Zaworek przeczyściłem, jak dmuchnę w niego to się jakoś tam w miarę otwiera. Czy jest sens to wymieniać? Czy sam separator się wymienia i czy można jedno i drugie kupić nowe? Gumka na separatorze (ta z góry) jest już twarda jak plastik, a zaworek wchodzi w separator bardzo luźno. Gdzieś czytałem na forum, że można separator jakoś zdemontować, pytanie jak. Niestety spod samego separatora też zaczęło dość mocno cieknąć olejem, czy tam jest jakieś uszczelnienie? Czy to jest na wcisk?

Pacjent to 2.0 ohc, niestety ma już delikatne przedmuchy i trochę wieje spod korka. Kompresji nie sprawdzałem.

Krzysiek_Poznań Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-04-15 12:47:45 /


Tą puszkę z bloku da się popukać i wyjąć. Wtedy możesz ją umyć w środku, im dokładniej, tym lepiej. Zaworek i gumkę warto kupić nowe, to musi być sprawne i szczelne. Wtedy podepniesz z powrotem do dolotu i będziesz się już tylko tymi przedmuchami martwił :).

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-04-15 12:53:10 /


gumki odmy mam nowe

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-04-15 14:32:17 /