logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Silnik 2.3 w Mustangu

Silnik 2.3 w Mustangu

Czy 4 cylindrowy silnik o pojemnisci 2.3, ktory wystepowal w Mustangach w polowie lat 80 to jest "Pinto", ten sam OHC co w Capri, Taunusie itd. tylko z wieksza pojemnoscia ? Gdzie znajdze info o tym silniku i info o skrzyni z ktora wystepowal (skrzynia T 5 Borg Warner). Interesuje mnie czy ta skrzynie da sie wstawic do silnika 2.0 OHC.

Pozdrawiam

Jarek / 2002-07-10 11:46:43 /


Jest to silnik z typoszeregu "Lima", stosowany w Capri Mk II na rynek USA (opisany w dziale: silniki). Powinien pasować do skrzyni, bo stosowany był także do Sierry Merkur XR4Ti na rynek USA, a ona występowała także z ręczną skrzynią MT-75, tą samą co w Transicie i Sierrach z motorem Pinto 2.0 SOHC.

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-07-10 13:18:31 /


Orientujesz sie moze w skrzyniach T 5 bo wiem, ze byly one montowane w Mustangach od lat 80 do polowy 90 i byly one chyba troche modernizowane i teraz pytanie, ktora bedzie dobra tzn. ktora bedzie taka sama jak ta montowana w Sierrach Cosworth 2 WD. Chyba, ze te w Sierrach byly jeszcze zmodernizowane i zadna z Mustanga nie bedzie pasowac.

Pozdrawiam

Jarek / 2002-07-10 14:06:47 /


Nie znam na pamięć parametrów skrzyni T5i nie pamiętam, czy Cossi 2WD miał skrzynię T5, ale są 2 przesłanki zgodnie z którymi powinna pasować:
1. Blok Sierra Cosworth i Capri Pinto 2.0 to jest ten sam odlew.
2. Na pewno T5 były w Sierrach Merkur XR4Ti - to był poprzednik Coswortha 2WD na rynek USA z lat 83-85, miał motor Lima 2.3 Turbo (4 cyl, SOHC, 8 zaworów) o mocy 180 PS. A ponieważ Mercury Capri miał też motor Lima ze skrzynią identyczną, jak w Capri mk II R4 SOHC Pinto na Europę, powinno być dobrze.

Wystarczy oglądnąć, pomierzyć,........... zapiąć i jeździć!!

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-07-10 14:46:14 /


Cossi 2 WD mial na 100 % skrzynie T 5 tylko kwestia , ktory model i czym te modele sie roznily. Dzieki za odpowiedz.

Pozdrawiam

Jarek / 2002-07-10 15:04:52 /


UWAGAUWAGA,

NIESTETY NIC NIE PASUJE!! Mam motor 2,3 PINTO (takie jak w mercur 2,3 turbo) i próbowałem dopasować skrzynię biegów. ROZPACZ - zupełnie nic nie podchodzi - ani od V-ki ani od rzędówki.

A jest niestety tak:

1. inny rozstaw śrub mocujacych dzwon do bloku

2. INNE KOŁO ZAMAHOWE,
a sciślej mocowanie - wał korbowy ma wprawdzie podobnie na 5 śrub gwinty dla koła zamachowego, ale jest tu inny rozstaw śrub i CO GORSZA - nie są one rozmieszczone symetrycznie, tylko z przesunięciem, tak, że można koło przyręcić tylko w jednym położeniu.

pięknie, k..., pięknie

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-02-02 19:54:02 /


Czy to jest skrzynia od 2.3 lima? Jesli tak to jaka??

Mysza liil (EM) / 2006-02-01 15:11:13 /


t5 .... ale może to być T5 zwykła (niewiele warta, tyle co MT75) albo T5 World Class (jak moja) warta trochę :D:D wytrzymująca dużo (2,3 Turbo podkręcane 5,0GT oraz mustang cobra) ... no i brak dzwona (trudno dostępny w PL) oraz brak Slip Yoka - wsówki do skrzyni na wieloklin wraz z krzyżakiem (a jest większa niż N9 i inne, również trudno dostępna w PL - ja znalazłem z rozbitego stanga)

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-02-01 19:24:56 /


To jak odroznic t5 od t5 world class?? I banalne pytanie - to sa skrzynie 4 czy 5b?? Dzwon do mojego silnika i tak nie podejdzie ;P

Mysza liil (EM) / 2006-02-01 19:47:58 /


5B. a JAK ODRÓŻNIĆ? NIE WIEM :( ja wiedziałem, z jakiego auta kupuję..
topiki na grupach pod hasłem "T5 Borg Warner World Class", na pewno znajdziesz, bo trochę tego było pamiętam, ale nie mam linków :/

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-02-02 11:08:57 /


podepnę się pod wątek, kto wie z jakiego auta jest ten zestawik, turbina zamontowana na kolektorze dolotowym gaźnik przed turbiną, podejżenie jest że to jakiś mustang, ja znalazłem tylko 2.3 wtryskowe z turbiną, może ktoś lepiej szuka lub posiada taką wiedze aby mi podpowiedzieć

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-02-13 15:31:12 /


JA WIEM

2,3 TURBO, GAŹNIK,
MUSTANG 1981 1982

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-02-16 09:54:18 /


mustang svo dla ścisłości

sam chciałem to kupić , na bliżej nieokreśloną przyszłość :D

ale:

1. nieudana konstrukcja, (produkcja tylko 2 lata)

2. śmieszny przyrost mocy 130 koni z turbiną :( (88 bez)

3. miesznaka idzie przez turbo i są kłopoty z uszczelnieniemi przy dużych temperaturach, i nie ma jak założyćIC, no bo to by byłą bomba taki IC z mieszanką benzynowo-powietrzną

4. trudno dostępny, nawet w ameryce, zestaw naprawczy do tej turbiny (bo ma dodatkowe uszczelnienia)

(chyba żeby całośc na lpg przerobić i podaćlpg dopiero przy samym dolocie)

5. a ile to teraz stoi?? bo gość chciał kiedyś200 złczy nawet mniej

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-02-16 10:01:01 /


Czy podpiecie LPG przy samym dolocie nie jest problematyczne? Przerabial ktos z Was ten temat? widzialem rozwiazania gdzie gaz podawany byl przed turbina zwyklym mieszalnikiem, ale mam cokolwiek mieszane uczycia.

Pozdro

Govar Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-02-16 14:46:30 /


REDUKTOR DO TURBO TRZEBA MIEĆ I KOMPENSACJE MU PODPIĄĆ

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-02-17 13:02:50 /


I wtedy mozna mieszalnik wpiac miedzy turbo a glowice? Moze to naiwne pytania, ale w sprawach gazu jestem "lajkonikiem";)

Pozdro

Govar Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-02-17 18:05:13 /


Ów silnik legitymował się największą turbo dziurą w historii motoryzacji.
Nie polecam:)

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-02-17 20:37:24 /


Piotrek... wszystko zależy od turbiny.. a było ich w 2,3t chyba z 5 rodzajów, ja miałem najmniejszą i mały IC i dziury nie było prawie wcale, teraz mam duży IC i ciut większą turbinke (z jeszcze innego silnika) i kawałek dziury jest, ale bez przesady, poza tym, ja lubię taką dziurę, jest jak suspend z Hitchcocka :)
ale co siędzieje po dziurze... HO ho !

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-02-21 10:46:46 /