logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » tolerancja luzu mostu

tolerancja luzu mostu

witam wszystkich.poszukuję danych na temat ustawienia luzu atak-talerz oraz samego kosza satelit.most taunus 3:89 (mały). z góry dziękuję.pzdr

Spoko Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-02 22:29:35 /


ponoć przej***na sprawa...

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-02 23:16:56 /


tak żeby robił takie małe pyk pyk ;)

Krzysiek_Poznań Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-10-02 23:22:25 /


Wez to oddaj komus kto ma stanowisko do regulacji mostow i sie tym zjmuje, inaczej cala robota na nic. Przekladnia hipoidalna jest bardzo trudna do ogarnięcia dla laika.

Mysza liil (EM) / 2009-10-02 23:41:47 /


Mysza, zapomniałeś zaznaczyć, że jak ma na liczniku 70 000 (po raz szósty....) to tego nikt nie ustawi tak żeby nie wyło. Ci co mają stanowiska, to nowe ustawią jak należy, ale starych to najstarsi spece od pomylonezów nie chcą robić.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-03 08:20:46 /


kup inny most. Narazie taka akcja jest nieopłacalna, ale wszystko się da. Jak znajdę chwilę to zeskanuję książkę w tym temacie

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-10-03 09:07:18 /


dzięki marian, a do wszystkich innych to ustawiam na codzień mosty i mam z tym troche doświadczenia co prawda w amerykańcach ale zawsze:) wiem że stary most ciężko się ustawia, ale nie ma żeczy niemożliwych:) ale trzeba go ustawić jeśli się wymieniło wszystkie łożyska trzeba tylko znać wartości luzu(niestety nie mam katoalogu taunusa-z tąd ten post). za cichą prace mostu w głównej mierze odpowiada prawidłowe zazębienie ataku z talerzem, oczywiści luzy tych elementów też mają duże znaczenie:) (no ale sie naprodukowałem):)

Spoko Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-03 09:26:37 /


a jeszcze co do opłacalności takiej akcji. kupowanie używanego mostu to wiadomo jak jest. wszystkie łożyska tj. 2xatak,2xkosz,2xpółosie+simmering mostu=350pln.(wszystkie timken-myśle że całkiem niezła jakość) mi się opłacało.a w praktyce to nie wiem bo to jest mój perwszy taunus- pojeżdze zobacze:)

Spoko Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-03 09:33:41 /


Z punktu widzenia tzw. normalnych ludzi, wszystko co robimy jest ekonomicznie nieuzasadnione. Spoko, jak Ci się uda ustawić go na cicho, to daj znać, będziesz miał kuuupę roboty. Cały czas bowiem nie mamy nikogo kto dałby radę (a co najważniejsze w ogóle wziąłby się za to) porządnie ustawić most po wymianie łożysk.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-04 13:12:35 /


witam cie grandziarz. przedtem troche wył, podejrzewałem że to most, ale po rozebraniu go okazało sie że łożyska na półosiach były w fatalnym stanie więc trudno powiedzieć. z mojego doświadczenia wiem że można ustawić most nawet używany tak coby był cichy co prawda nie zawsze sie to udaje bo zależy od stanu zębów. można też kompromisowo tzn. cichy przy ciągnięciu głośny przy hamowaniu albo odwrotnie:) jeśli się składa tą samą pare trybów to jest łatwiej bo mniej więcej dają taki sam ślad odcisku na zębach(tzn.są do siebie dotarte) gorzej jest gdy składa się np.z dwóch mostów jeden.wszystko opiera się na dobrej rególacji. to tak jeśli chodzi o mosty w furach amerykańskich bo co do europejskich(fordach) to nie mam doświadczenia więc bede sie uczył na swoim taunim(myśle że podstawowe zasady nie różnią się od siebie). napewno dam znać.pzdr.:)

Spoko Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-04 19:10:17 /


ja bym chętnie też dał mój most do regulacji i wymiany łożysk :D

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-05 15:47:53 /


to jak z tymi luzami:)

Spoko Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-05 15:50:53 /


Widze, ze szukasz nawet na taunus.pl. Przeszperalem jakies swoje ksiazki i znalazlem cos takiego:

Backlash and preloads
Crownwheel and pinion backlash 0.004-0.008 in (0.10-0.20mm)
Pinion bearing preload 0.001- 0.003 in (0.03-0.07mm)
Collapsible spacer lenght 0.453 - 0.461 in (11.5 - 11.7mm)

To pierwsze, to to co Cie interesuje.

PieM Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-07 22:42:23 /


no to teraz niech mnie ktoś uświadomi co to jest ta "dlugośc złączowowywalnego dystansu" i ten prilołd łożyska ataku???

Krzysiek_Poznań Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-10-08 03:03:57 /


bo jeżeli ten dystans to maja być te podkładki to juz chyba wiem dlaczego mój wyje... Piem a masz może jakis schemacik jak miałoby wyglądać stanowisko to regulacji?

Krzysiek_Poznań Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-10-08 03:05:57 /


dzięki interesuja mnie te wszystkie wartości bo po wymianie łożysk to tak jak bym ustawiał cały most od początku.

Spoko Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-08 16:27:19 /


Jest tylko jakis rysunek pogladowy bebechow mostu, ale stanowiska nie ma.

PieM Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-08 19:11:57 /


Stanowisko:
http://www.capri.pl/library/manuals/capri1-d-1968/4

Mam pytanie odnosnie pierscienia dystansujacego łożyska ataku, jest napisane ze ma miec 11.5-11.7mm, moj ma 11.5 i po skreceniu jest wyczuwalny luz. Poprzednio ktos mial pierscien duzo mniejszy i skrecone "na wyczucie". Jesli bede skracał pierscien to i tak nie uzyskam zadanej precyzji, skrecic ponownie na wyczucie?

LeFuck Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-11-04 14:55:10 /


witam. często się tak zdarza poniewaz łożyska mają też swoje tolerancje wykonania ( z doświadczenia wiem że co producent to inna tolerancja tych samych łożysk) więc pierścień o takim książkowym wymiarze choć powinien dawać luz odpowiedni tak nie jest. ważne coby znać luz właściwy.znając tą wartość ustawiałem zawsze na zegar dobierając wymiar pierścienia(skracając lub wydłużając wysokość) doświadczalnie. jeśli nie masz zegara to troche będzie ci trudno. co prawda ustawiać można jak to napisałeś na ,,wyczucie" i pewnie wielu tak robi ale nigdy nie zapewni to pasowania takiego jak trzeba.pozdrawiam:)

Spoko Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-11-04 19:59:47 /


Patrzac na "pinion bearing preload 0,03-0,07mm", mamy do czynienia z naprezeniem wstepnym. Co do luzu w moim przypadku to nasuwaja mi sie dwie przyczyny: zuzycie łożysk, nieoryginalna grubosc podkładki pomiedzy łożyskiem a kołem ataku. Teraz konkretnie, jak mocno skrecamy, opór ma byc z wyczuwalnym ciasnym toczeniem łożyska, czy stawiajacy znaczny opor przy probie obrócenia reką za flansze? Chyba ze przelozyc moment dokrecenia na Nm klucza turbodynanometrycznego?
Spoko, dzieki za odp:>

LeFuck Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-11-05 02:35:31 /


jak wywnioskowałem(nie wiem czy dobrze) to składasz na starych łożyskach, więc napewno luz ten pojawił się w wyniku ich zużycia(przy stałym wymiarze pierścienia). podkładka między kołem zębatym a łożyskiem nie ma na celu kasowanie luzu poosiowego łożysk na wałku ataku, ale ustawienia prawidłowego zazębienia atak talerz tzn. coby odcisk zębów wyszedł równo. czyli mając luz na łożyskach wałka ataku nalerzy skracać pierścień. nigdy nie ustawiałem na tzw. oko( bo jak wiadomo na oko to chłop w szpitalu umarł:))wolałem zainwestować w czujnik zegarowy, przynajmniej miałem świadomość ustawień zalecanych. co do ustawiania w sposób jaki podajesz to napewno luzniej jest lepiej niż ciaśniej, napewno nie zatrze się łożysko co najwyżej będzie głośniej pracować. pozdrawiam:)

Spoko Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-11-05 19:03:27 /


Co do zadania tej podkładki masz racje, ale jesli ktos kiedys zmienił jej grubosc to zmieni nam sie automatycznie wartosc naszego naprezenia wstepnego (stad wnioskuje luz u siebie). Pytanie bylo moze laickie ale jeszcze nigdy nie ustawialem naprezenia wstepnego "na oko" - Spoko, dzieki za zainteresowanie tematem:>

LeFuck Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-11-05 19:41:37 /


no nie ma sprawy, w miare możliwości pomoge:) to miłego składania:)

Spoko Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-11-09 17:08:49 /


Witam, odświeżę kotleta.
Czy te wszystkie opisane w tym wątku niesłychanie skomplikowane czynności dotyczą tez czynności wymiany całego/samego układu różnicowego.

W moim moście satelita powiedziała ze dalej pracować nie będzie, i tak się zastanawiam czy lepiej przełożyć cały most(troche mi sie nie chce bo to duzo odkręcania :) )
czy wyjechać półosiami i wsadzić nowy układ różnicowy
(ale coś mi się zdaje ze wbrew pozorom nie jest to prostsze rozwiązanie)

mitrov Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-05-29 01:37:51 /


To sie da zrobic , i mozna wtedy ogladnac lozyska za jednym zamachem

Classmobile / 2010-05-29 11:02:52 /


No wiec przełożyłem układ plus stary talerz, ale most teraz wyje jak w 30 letnim ikarusie :D
(wyje tylko jak nie jest przekazywany napęd z walu)

mitrov Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-05-30 18:18:23 /


było ruszać? ustawienie ataku do talerza to wiedza z pogranicza baśni o królewnie pizdolinie

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-05-30 18:28:53 /


hehe jak już ruszyłeś to raczej ciszej nigdy nie będzie :)

Konar / 2010-05-30 18:31:13 /


Że tak powiem, A NIE MÓWIŁEM?
Mogę Ci ustawić ten most ale niestety nie na aucie. Raczej nie jeździj nim teraz bo przekładnia nabierze fałszywych znaków i z dystansowania będzie wogóle beret.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-05-30 18:34:59 /


przykręć stary talerz który prędzej współpracował z tym atakiem i będzie lepiej

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-05-30 18:35:02 /


"No wiec przełożyłem układ plus stary talerz"
Przeciez tak zrobił

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-05-30 18:36:26 /


No nie wiem Zapek czy chce mi się teraz wyjmować cały most :)
Może lepszym wyjściem jest poczekać i zobaczyć ile ten da rade, a następnie zainwestować w oryginalnie skręcony (mam nauczkę)

mitrov Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-05-30 22:17:27 /


zalej olejem 85w140 + motoDoktor i powinno się uciszyć

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-05-30 23:26:08 /


Opcjonalnie mam zwykly w tej samej cenie co ostatni i 3,44 2x drozej.

Classmobile / 2010-05-31 01:23:51 /


Witam
Jako że rozpadł mi sie most to zabrałem sie za ogarnięcie zapasowego "Timkena" i po rozebraniu i wyczyszczeniu daje sie wyczuwać luz miedzy atakiem a talerzem (0.12mm),co ciekawe most był zalany gęstym olejem i luz nie był wyczuwalny. Czy taki luz trzeba skasować bo nie chce żeby mi się kolejny most przez luzy się rozleciał. Załączam poglądową fotke "stanowiska do regulacji mostu":D.

Kilgore / 2010-06-06 14:20:21 /


Bez luzu daleko nie zajedziesz ale jaki ma byc dokladnie to nie wiem.

Hektor / 2010-06-06 14:23:55 /


wszystkie dane dotyczące luzów masz pare postów wyżej:) wystarczy tylko przetłumaczyś z anglika.

Spoko Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-06 16:37:37 /


Ok dzieki, bo myślałem że to sie tyczy tylko mostów z tanusa. Jesli mam 0.12mm luzu to mieści sie to przedziale(0.10-0.20mm) i jest jak najbardziej ok?

Kilgore / 2010-06-06 18:36:11 /