kupilem, glownie z ciekawosci odkrywcy, dosc nietypowy silnik 2.8i
wg datownika na silniku wyprodukowany jest 10.1976 wiec jest to okres w ktorym Ford rozpoczynal przygode z k-jetronic'em
wtrysk wyglada jak ten stosowany w Granadach z konca lat 70-tych , aluminiowa komora nad kol.ssacym jest owalna, inna niz pozniej w latach 80-tych
to akurat nic specjalnego
ale glowice maja po TRZY wyloty wydechowe, konstrukcja silnika wyglada standardowo zawory sa IN-EX, EX-IN, EX-IN czyli pierwsze dwa wydechowe sa nadal obok siebie, (nie jak w amerykanskim 2.8, essexie czy 2.9) ale zmieniony jest odlew glowicy i w miejscu gdzie normalnie kanaly wydechowe sie lacza jest scianka i flansza zamiast pojedynczej jest podwojna
silnik ma kod PRA (brak jakichkolwiek informacji)
odlew bloku typ E
odlew glowicy typ D
miska silnika wyglada jak od jakiejs M-ki, glebokie miejsce jest na srodku a nie z tylu
podobno byl jakis mutant silnika 2.8 stosowany w "hurricane racing" o pojemnosci 3.2 ale nic mi o tym nie wiadomo, srednicy cylindrow i skoku nie sprawdzalem bo silnik jest kompletny
wyglada na nigdy nierozkrecany, ma stare fordowskie kable zaplonowe i swiece wiec raczej nie jest to jakas tuningowa rzezba
???
camaro / 2009-09-04 17:45:12 /
Poka fotki, bo opis brzmi atrakcyjnie
Hrabia® / 2009-09-04 17:51:43 /
Nie mam zielonego pojecia co to za silnik, ale nurtuje mnie jedno- skad ty bierzesz takie unikaty? Czy masz jakis wykrywacz? Radar? ;)
Curtis_Capri / 2009-09-04 17:53:30 /
Camaro, baaaaaardzo prosimy o dokladne fotki.
m.kozlowski / 2009-09-04 19:10:05 /
Co to hurricane racing?:>
Wroniasty / 2009-09-05 00:17:37 /
chyba jakas firma z lat 70-tych, ale tylko to slyszalem
zaczynam jednak miec przypuszczenia ze wszystkie 2.8 k-jet stosowane "eksperymentalnie" w granadach w okresie 9.76-7.77 mogly miec takie wydechy
ma ktos silnik z takim wtryskiem?
camaro / 2009-09-05 00:29:40 /
Nonka ma Granadę MkI z pierwszym K-Jetem. Z tabliczki wynika, że to 1976 albo 1977 rok właśnie. Dodatkowo wóz ma pochodzenie SVO.
Konar / 2009-09-05 00:31:07 /
i na błotniku piękny znaczek 2.6......... więc nie wiem czy to 2.8i co jest pod maską to oryginalny silnik
Arek 3M / 2009-09-05 01:30:52 /
Oryginalny, oryginalny :) Kod 'PR' na tabliczce + kod SVO wskazujący na wersję specjalną (np. z okazji wypuszczenia 2.8i) + dealerska naklejka na tylnej szybie - w wolnym tłumaczeniu: "Pierwsza Granada z silnikiem wtryskowym 150PS".
Trzeba by ją poprosić o odczytanie kodu silnika z bloku i oznaczeń odlewów głowic...
Konar / 2009-09-05 01:46:39 /
Camaro, czy to taki silnik jak w tym folderze? http://www.granni.at/1784099.htm
Mysza liil (EM) / 2009-09-06 08:46:52 /
tak, to taki jak w tym folderze, oczywiscie na zdjeciu po lewej
na razie mam tylko takie zdjecie, kanaly wydechowe sa slabo widoczne ale widac ich uklad (pozatykane papierami)
camaro / 2009-09-06 12:56:55 /
Uklad kanałów dolotowych i wylotowych identyk jak w 2.8 gaźnikowym z aerostara
http://www.trustmymechanic.com/automotive/images/tmmfor2800lb.jpg
Mysza liil (EM) / 2009-09-06 14:46:46 /
W każdym razie, bardzo dziwi mnie kształt miski olejowej. W granadzie nie mogła taka być. Nie wiem do czego pchali jeszcze takie silniki. Być może miska jest nieoryginalna?
Mysza liil (EM) / 2009-09-06 15:02:55 /
Możeto silnik z widlaka;-)
bobik liil / 2009-09-06 15:14:28 /
sprzedawca powiedzial mi ze silnik byl w P7, prawdopodobnie byl tam wstawiony jako pozniejsza przerobka a pochodzil z Granady, ktos tylko zmienil miske
camaro / 2009-09-07 00:14:39 /
Łapy są aluminiowymi odlewami, takie w Granadzie nie występowały.
zapek??? !G.O.P! / 2009-09-07 02:11:04 /
http://www.taunus.pl/index.php?alias=forum&fsID=6&tmID=11198
granadziarz_3M / 2009-09-07 08:47:02 /
widzialem zdjecia amerykanskich 2.8 i kanaly sa rozmieszczone inaczej
lapy sa stalowe, pewnie tez od P7
camaro / 2009-09-07 08:56:50 /
tak czy inaczej jego architektura jest ładniejsza niż zwykłego 2.8
michukrk / 2009-09-08 13:06:24 /