ponieważ ostatnio modne stają się szortsziftrery, a wiecznie po rożnych wątkach pojawiają się pytania, więc jako miłośnik poukładanych półeczek, proponuję zrobić porządek.
standardszifter N9:
szortszifter N9:
standardszifter MT75:
pseudoszortszifter MT75:
Dlaczego pseudo? Bo zmiana długości dźwigni zmienia jedynie długość ruchu posuwistego ale kąt obrotu się nie zmienia.
granadziarz_3M / 2009-08-26 10:18:50 /
istniej możliwość dorobienia takiego shortshiftera do n9? i jaki może być tego koszt?
sołtys / 2009-08-26 10:23:11 /
właśnie te dostępne w handlu zestawy mają za zadanie zrobienie tego co narysowałem.
A tak w przybliżeniu powinien wyglądać prawdziwy SS do MTka:
Jak widać są tu 4 (!) przeguby kuliste pracujące w dwóch płaszczyznach. Wymaga to po 1) niesamowitej precyzji, po 2) niesamowitych materiałów. Jeżeli będzie zrobione po łebkach, to niestety będziemy z wajchą latali po samochodzie jak kierowca autosana czy ikarusa.
Dlatego prawdziwy SS do MTka kosztuje ile kosztuje. I nie da się tego zrobić tanio. No chyba, że ktoś kieruje ikarusem, to i tak trafi we właściwy bieg...
granadziarz_3M / 2009-08-26 11:07:21 /
Good job Jarek! Jak zwykle :)
bartozłomero / 2009-08-26 11:31:39 /
może warto napisać o minusach takich shifterów czyli o skracaniu życia skrzyni.
Kohito_PS / 2009-08-26 11:49:53 /
no ja myślę, że po to jest ów wątek.
Ja chętnie poczytam o tym z czym to się je i czym grozi "przejedzenie".
sołtys / 2009-08-26 11:52:53 /
przejedzenie z tego co mi kiedyś chyba mysza wspominał kończy się rozwaleniem synchronizatorów w skrzyni.
Kohito_PS / 2009-08-26 12:10:13 /
A czemu to ma skracać życie skrzyni?
bartozłomero / 2009-08-26 12:12:14 /
Może wrzucając szybciej bieg synchronizatory obrywają dużo bardziej, bo mają cięższą robotę do wykonania.
m.kozlowski / 2009-08-26 12:22:32 /
Robotę to raczej mają tą samą do wykonania, ale przerzucając szybko bieg nie zawszę zdążymy odpowiednio sprzęgło docisnąć.
...::$nuffy (Grześ) / 2009-08-26 14:25:27 /
to trzeba zgrac dobrze ręke i noge :P
mateush (proko) 3M / 2009-08-26 14:39:57 /
trening trening :D
sołtys / 2009-08-26 14:42:53 /
A wystarczy glupia c3 czy tez a4ld i problem znika...
Ludwik 3M / 2009-08-26 15:27:35 /
ale one są przecież glupie :p
mateush (proko) 3M / 2009-08-26 16:18:39 /
Jak głupie, jak dla odmiany od manuala mają "mózg" :)
m.kozlowski / 2009-08-26 16:22:11 /
mozgi, duzo faldow i otworkow
Leszek "QSi" / 2009-08-26 16:40:29 /
Ja tam na obecną chwilę nie wyobrażam sobie jazdy z N9 bez short shiftera.Już nie chodzi o szybszą zmianę biegów ale o znacznie krótszą drogę prowadzenia lewarka.Jeżdżę i jestem zadowolony.
w skrzyniach synchronizowanych czas zmiany biegu jest dokładnie obliczany i do tego bobierane dźwignie itd. skracanie dżwigni, szybka zmiana biegów bardzo obciąża synchronizatory i skraca ich żywotność. Dlatego nawet w najdrozszych motocyklach nie ma synchroniatorów, co by można było szybko biegi wbijać.
fordofil / 2009-08-26 19:06:39 /
Ja też, a do mt75 chociaż pseudo ss se założę i tak
Zawada1 / 2009-08-26 19:09:25 /
ja bym do mt75 widział coś takiego, nie ma tyle gałek prostszy do zrobienia i kąt obrotu i ruch mozna sobie dobrać jak sie chce
pozdrawiam
Andrzej
aaannnd / 2009-08-27 11:50:52 /
Oj żeby to poprawnie działało, to musiałoby mieć bardzo sztywne/ciasne łączenia...
bartozłomero / 2009-08-27 12:13:06 /
Bartoromero ma rację - Łożyskowanie nie na teflonach tylko na fosforobrązie albo dźwignia główna oparta na krzyżaku układu kierowniczego, a łączenie głównej z małą i głównej z pośrednią na fosforobrązie ... i kalamidki :-). Pomysł dobry. Teraz poproszę MTka z jaskółką do celów prototypowych. Albo samą jaskółkę z dźwigienką (tą popierdółką zostającą po wyjęciu wajchy) - MTka pożyczę od proka.
granadziarz_3M / 2009-08-28 17:01:54 /
Główna dźwignia jak najbardziej na krzyżaku bo nie może się obracać, może być z ukłądu kierowniczego, może być z mechanizmu przekłądni z cinquaka. Dospawać kawałęk profila kwadratowego, przewiercić i dorobić wahliwy wspornik, który trzeba ciasno skręcić z dźwignią i przegubowo połączyć z resztą
aaannnd / 2009-08-28 22:11:21 /
Krzyżak od cinklaka odpada bo jest na teflonach, a teflon jednak ma podatność. To ma być precyzyjny mechanizm a nie wajcha od ikarusa.
No to kto ma na zbyciu kompletną jaskółkę z krótką dźwigienką i łącznikiem od MTka? MTka mam do przymiarek, ale bez jaskółki.
granadziarz_3M / 2009-08-29 09:08:13 /
Jarek, przecież miałem też drugą jaskółke u Ciebie zostawioną, tylko niewiem czy tą skracaną czy tą normalną
mateush (proko) 3M / 2009-08-29 19:47:33 /
bardziej mi chodziło krzyżak który jest na wałku dźwigni zmiany biegów cc700, tam jest normalny krzyżaczek metalowy na wałeczkach, albo wziąć krzyżak kolumny kierowniczej z fiesty.
aaannnd / 2009-08-31 09:13:10 /
Niejaki berkut (na innym forum) już coś takiego zdaje się zrobił...
"short shift z przeniesieniem galki zmiany biegow obok kierownicy. By to zrobic zaopatrzylem sie w 2 lozyska sferyczne ktore posluza mi do zrobienia nowego mechanizmu.
Z lewej 12mm z prawej 6mm. Przy okazji szybszej zmiany biegow bede mial galke w miejscu w ktorym odrywam reke od kierownicy na bardzo krotki czas i musze ja o mala odleglosc przesunac by to zrobic.
Baardzo fajna zabaweczka, skok króciutki i fajnie sie zmienia biegi ale dokladnosc cierpi przez miekkie gumowe poduszeczki na podporze wybieraka, trzeba bedzie to udoskonalic. Nie chodzi tu o precyzje prowadzenia ale nie czuc tego "klikniecia" kiedy wchodzi bieg czy nie..."
bartozłomero / 2009-08-31 23:35:08 /
no i jeszcze zdanie (znalezione dalej w wątku berkuta na temat short shiftera jego konstrukcji):
"Shortshift musi zostac poprawiony jeszcze. Wybierak a raczej koszyczek maja za mala sztywnosc, podobnie sprawa sie ma z gumowymi poduszeczkami wybieraka i wszystko sie ugina przez co jest gumowate uczucie troche Nie wspomne o wkladce analno penetracyjnej ktora zalozylem na koncowke z braku zamiennikow garazowych..."
bartozłomero / 2009-08-31 23:38:48 /
Żeby nie było, że zapomniałem o temacie... :)
bartozłomero / 2009-11-24 00:04:47 /
ostatnio mi sie jeszcze takie rozwiązanie wrzuciło w oczy
aaannnd / 2009-11-24 09:01:34 /
chcę wyjąć starą wajchę i włożyć "giuck shifta", powiedzcie zatem jak to dalej rozdłubać .. :)
wyjąłem pierścień segera i jedną podkładkę, doszedłem do tego plastikowego białego pierścienia i się zatrzymałem bo nie chcę nic popsuć :)
jak dalej jak dalej? :)
Mac13k / 2010-03-25 08:48:05 /
Wybij ten kołek, to zdejmiesz całą gajgę
gryziu liil (EM) / 2010-03-25 08:56:38 /
no tak ale ja chce wyjąć to razem z tą "kulą" żeby włożyć to: http://www.capri.pl/image/market/38470/139157
a wybicie klina da mi tylko możliwość wyjęcia samego drążka.. :) chyba? :)
Mac13k / 2010-03-25 09:02:20 /
Chyba musis zdjac caly "Shift remote" wezel.
Arunas / 2010-03-25 09:10:13 /
odkręcić od skrzyni? no tego się obawiałem :) no nic, będę walczył :)
Mac13k / 2010-03-25 09:14:54 /
Musisz jeszcze od spodu nad walem odczepić jeden klinik, który jest pod guma. I faktycznie najlepiej to robić na wyjętym ogonie z samochodu.
[img]http://img710.imageshack.us/img710/1766/pic0037u.jpg[/img]
[img]http://img231.imageshack.us/img231/3452/img4404a.jpg[/img]
[img]http://img99.imageshack.us/img99/1681/pic0038n.jpg[/img]
Ja wykombinowałem taki quick shift do skrzyni N9. Grubość około centymetra, bardzo ładnie zaczęła chodzić wajha zmiany biegów. Polecam :)
Jak coś jestem w stanie wykonać więcej takich podkładek.
Pozdrawiam
bogdan99 / 2010-05-08 22:41:37 /
U mnie linki nie działczą.
dirk obetnij sobie te [/img] na końcu linków to i zdjęcia się ukażą...
A dla kolegi Bogdana to nie jest forum z BBCodem tutaj w ten sposób wstawione foty nie będą banglać
slon666 3M / 2010-05-09 06:15:54 /
Tak, przepraszam, zauważyłem ale nie mogłem już tego zedytować.
http://img710.imageshack.us/img710/1766/pic0037u.jpg
http://img231.imageshack.us/img231/3452/img4404a.jpg
http://img99.imageshack.us/img99/1681/pic0038n.jpg
Ogolnie wzorowałem się na tym QS'ie z burtona
http://www.rallydesign.co.uk/images/RD1772product.jpg
bogdan99 / 2010-05-09 08:21:47 /
Mam ten zestaw od Burtona ale instrukcja jest dla mnie ciezka ... szczegolnie ze nie ma obrazkow... moze ktos ma fotorelacje z tego jak to montowal , lub jakas instrukcje obrazkowa?
Chyba ze wkleje instrukcje i ktos z zaawansowany w angielskim to przetlumaczy
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2010-12-15 18:21:47 /
..
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2010-12-15 18:34:24 /
1. Zdemontuj biegowciepywacz :D
2. Oznacz jarzmo, kulke i jej obudowe kropką cobyś zmontował to w tej samej pozycji ;)
3. Ściągnij dzwignię z wałka. To jest zawulkanizowane, wiec zeby rozebrac musisz zniszczyć dzwignie, ale spoko, nowa jest w zestawie ;)
4. Zetrzyj lub spiłuj wypustki znad plaskiej podkladki przytrzymując gumową sprezyne, usuń opiłki
5. Zdejmij podkladke, gume, gorna pokrywke, dolna pokrywke i zespol mocowania kulki.
6. Ściagnij kulke z wałka
7. Zamontuj dystans ze stali miękkiej nad klinami wałka. Uwaga: Wewnetrzne sciecie pozwoli zwiekszyc kat zasiegu widełek ????
8. Wcisnij kulke na walek kontrolując jej polozenie zgodnie z wczesniejszym oznaczeniem. Upewnij sie ze tulejka weszla do konca w zagłębienie kulki. Bedzie widac ok 9,5mm tulejki.
9.Zmontuj walek z kulka do obudowy kulki zgodnie z oznaczeniami.
10. Zamontuj dolna i gorna pokrywke i gumowa sprezyne.
11. Zamontuj biala plastikowa dystans przytrzymujący gumowa sprezyne.
12. Zamontuj nowa dzwignie na walek upewniajac sie ze wszedl w nia do konca.
13. Wkrec wkret dociskowy aby zabezpieczyć.
14. Zamontuj biegowciepywacz z dystansem i załączonymi srubami M8.
15. Przed rozpoczeciem jazdy wycisnij sprzeglo i sprawdz jak chodza biegi, zwlaszcza naucz sie na nowo wlaczac wsteczny ;)
Mysza liil (EM) / 2010-12-15 19:53:54 /
O co chodzi z tym wstecznym? Ja mam short-shifter i wcale się nie musiałem niczego nowego uczyć :) Co więcej - jeszcze skróciłem dźwignię :)
wrzuc fotke tegio badziewiastwa
mateush (proko) 3M / 2010-12-16 14:07:08 /
Dziekuje za tłumaczenie...
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2010-12-16 14:10:33 /
wez skrzynie przywiez i wajhe to zamontuje :D
mateush (proko) 3M / 2010-12-16 15:24:54 /
po co skrzynie ??? sam wciepywacz wystarczy przeciez. musze najpierw skolowac jakis .
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2010-12-16 15:43:08 /
bierz co potrzeba i dawaj
mateush (proko) 3M / 2010-12-16 18:33:10 /
od reki zrobisz?
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2010-12-16 18:49:30 /
A to żółte to co za cholera? Ja takiego nie miałem...
Ptasior (i inne ludziska), możesz jakoś odrysować ten kawałek z CNC? I czy ktoś coś takiego mógłby zrobić na zamówienie? Sam ten dystans.
>A to żółte to co za cholera? Ja takiego nie miałem...
Korek wlewu oleju do Pinto
Konar / 2010-12-16 20:07:29 /
odrysowal joko, ma pelne wymiary wszystkiego, a reszta byc moze jutro
bo bedziemy robic fotorelacje jak to sie sklada by PROKO
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2010-12-16 21:09:24 /
o qrwa :D
mateush (proko) 3M / 2010-12-16 21:11:39 /
Czyli jednak do mnie nie wysylasz?;)
:P
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2010-12-16 22:57:04 /
dzisiaj ogarneliśmy qs u grzecha
-generalnie bułeczka z masełkiem a biegi chodza zajebiscie, tylko ten zestaw mogłby byc robiony bardziej precyzyjnie
mateush (proko) 3M / 2010-12-17 19:07:47 /
polska podrobka moze byc lepsza :) Kopiować?
Mysza liil (EM) / 2010-12-17 19:08:39 /
Kopiować !
JoKo 3M_U / 2010-12-17 19:30:43 /
no to jutro ;D
Mysza liil (EM) / 2010-12-17 19:38:33 /
hm, małe spostrzeżenie (przed chwilą wróciłem z auta, składałem go 2 raz ;D)
nie potrzebnie szlifowaliśmy "biegowczepywacz", powinno wejść na chama i ciężko. Wtedy ten imbusik byłby w stanie utrzymać dźwignię, tak to musiałem wiercić swoją, żeby śrubka weszła głębiej, bo lewarek cały wyskoczył podczas jazdy. Mam nadzieję, że teraz się nie rozkraczy, bo jak zostaje lewar w łapie podczas jazdy to jest kiepsko :D
Dzięki Proko i Pyrtas za ogarnięcie QS, kawał dobrej roboty!!
Co do wstecznego, na początku chodzi ok, jak wypada lewar, to niestety wrzuca się go bez "wciskania" jak jedynkę, zrobiłem się na światłach, jak zacząłem cofać :P Póki co, jest pięknie.
Wkrótce wrzucę zdjęcia (z telefonu jedynie), które trochę zobrazują robotę.
Grzechu 3M / 2010-12-17 19:57:05 /
sam widziałeś ze bez tego by nie wlazl, trzeba bylo go rozszlifowac lekko ale fakt ze troche za mocno sie przyłożyliśmy do tego...
mateush (proko) 3M / 2010-12-17 20:23:38 /
Ptasiora pojdzie lepiej i szybciej, praktyka nabyta ;)
Do Twojego Tauna będzie już to zajmowało kwadrans :P
Grzechu 3M / 2010-12-17 22:01:09 /
on ma w taunie mt 75 i chyba juz zrobione :>
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2010-12-17 22:27:54 /
dlaczego piszesz ze chyba skoro dokladnie wiesz ze tak :D z tym ze w moim mtq jest zrobiony krótszy skok przod tył a nie na boki wiec jest to polowa sukcesu a rozwiazanie w n9 razem z tym zestawem oferuje takze opcja lewo prawo wiec lepiej, a tansze niz zestaw do mt a nie mam pojecia dlaczego??
mateush (proko) 3M / 2010-12-17 22:37:09 /
:> bo trzeba miec ohaca :>
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2010-12-17 22:43:21 /
Ja to zamontowałem tak: zjechanie fleksem uszek trzymających podkładkę, umieszczenie aluminiowej tulejki pod kulką, umieszczenie plastikowej tulejki nad podkładką. Tyle, że zostawiłem oryginalną część górną, po prostu ją sobie skróciłem.
W moim zestawie (ale nie tylko) trzeba było podnieść całość zestawu na skrzyni o ok. 3mm, w przeciwnym wypadku nie było blokady na wsteczny. Całość zajmuje jakieś 15 minut.
Chcialem oglosic wszem wobec, iż opracowałem właśnie nową polską wersję tego urządzenia. QS by Mysza w wersji GT jest wlasnie testowany w mojej sierce. Sprawuje się bardzo OK. Zalety wzgledem angielskiego szitu:
1. Wyrob polski :) Nie Murzyn robił ani nie Chińczyk :D
2. Posiada płynną regulację siły docisku wstecznego biegu
3. Wykorzystuje oryginalną dźwignię z amortyzatorem gumowym
4. Nie ma tej pizdowatej śrubki ktora moze powodowac spadanie dzwigni i rozregulowywanie wstecznego
Jesli bedą chętni, to pisać PW, wystawie w ogloszeniach. Mogę wykonać kilka sztuk w wersji GT oraz Hardcore (jeszcze krotszy skok dzwigni, dla kobiet sie nie nada...)
Mysza liil (EM) / 2010-12-23 11:42:11 /
Do MT75 czy jakiej skrzyni?
sołtys / 2010-12-23 11:50:28 /
Sory, do tej co ostatnio byla mowa, czyli N9
Mysza liil (EM) / 2010-12-23 12:03:55 /
jaki koszt wersji hardcore? moze bede zamiennie stosowal
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2010-12-23 12:14:09 /
Koszt taki sam jak softcore ;) Zapomnialem dodac, ze nie trzeba nic robic przy tym, bo to gotowe urzadzenie P'n'P, odkrecasz stary, przykrecasz nowy wybierak. Cena bedzie zalezala od tego ile mam tego wykonac. Max 99,- min 79,- (jesli uzbiera sie z 20 zamowien), przy zwrocie starego wybieraka.
Mysza liil (EM) / 2010-12-23 12:34:59 /
zestaw zawiera szczelny dystans między gajge a odlew dupki skrzyni ? jelsi tak to za czego wykonany ? (materiał)
Pe®ana / 2010-12-23 12:49:35 /
szczelny. patent. zamowisz - zobaczysz :D
Mysza liil (EM) / 2010-12-23 12:50:09 /
wiesz to ciekawość ;] QS w kilku wersjach DIY leży i czeka na montaż - kolejne nie będą potrzebne...
Pe®ana / 2010-12-23 12:57:59 /
najłatwiej chyba z teflonu...
Grzechu 3M / 2010-12-23 14:12:45 /
Mysza dawaj opis taki jak napisałeś i produkt na Ebay.
Przynajmniej zarobisz trochę grosza za pomysłowość.
michukrk / 2010-12-23 15:16:55 /
To jest myśl!
sołtys / 2010-12-23 15:20:09 /
Musze zgromadzic pare galkowni ;) I wystawie gotowy produkt. Narazie mam ze 4 dzwignie, a z UK nikt mi do przerobki przecie nie bedzie wysylal... Pozatym trzeba ladne foty porobic.
Mysza liil (EM) / 2010-12-23 15:29:53 /
Ja Ci porobię ładne studyjne foty za zniżkę na QSa :D
Konar / 2010-12-23 15:49:44 /
A ja dzisiaj przerobiłem gajgę do N9 w bardzo prosty sposób,po przez stuknięcie młotkiem od góry...trzpień przesuną się w plastykowym odlewie o jakieś 6mm.
Teraz wystarczy zrobić podkładkę i jazda.
20 min roboty i jaki efekt:)
bon / 2011-07-29 11:25:29 /
A jaki będzie efekt, jak wskoczy z powrotem na swoje miejsce:p
pyrtas / 2011-07-29 14:26:47 /
Jest taka możliwość...ale trzeba by ponownie użyć do tego impulsatora kinetycznego z naprowadzaczem trzonkowym:)
Innymi słowy niema bata żeby wrócił podczas normalnego użytkowania;)
bon / 2011-07-29 14:53:06 /
6mm to mało.Ja jak przerabiałem to jakieś 12mm.
W jakimś brytolskim poradniku wyczytałem że 7mm to optimum i do tylu prawdopodobnie zejdę-muszę jeszcze zrobić podkładkę,także sprawa jest otwarta:)
12mm to już nie za mały skok??
bon / 2011-07-31 22:15:06 /
Jak dla mnie 12mm było ok bo lewarek miał krótkie drogi a o to w tym wszystkim chodzi przecież:)
Nie wiem, czy do dobrego wątku dodaje, ale żaden inny mi nie pasował. Przy zakładaniu shiftera od N9 dosłownie w rękach rozleciał mi się ten plastik ze zdjęcia. Biegi wchodzą dużo mniej precyzyjnie. Pytanie, czy takie coś idzie kupić nowe, czym to ewentualnie zastąpić, i czy bez tego można spokojnie jeździć ?
daniel46 / 2012-02-25 13:09:57 /
grzechu 3m tez juz go nie ma , podobnie jak ja :P da sie jezdzic , tyle ze u mnie biegi wchodza precyzyjnie
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2012-02-25 13:24:44 /
Kupisz w ASO normalnie, tylko nie każ szukać do Capri, czy Granady, tylko do Sierry :)
gryziu liil (EM) / 2012-02-25 13:32:06 /
I po raz kolejny okazuje się, że Sierra to po prostu takie 5-drzwiowe Capri Mk IV :))
Pozdreaux.
KRK 4m / 2012-02-25 14:49:47 /
odgrzeje kotleta z pytaniem czy przerabia ktoś te shifty? Mysza? Bo mam drugi shifter seryjny i moge wysłać do przeróbki :)
mishq (Mateusz G.) / 2013-12-29 23:39:05 /
Mam gotowe takie elementy bez przerabiania bedziesz zainteresowany napiszmdo mnie chuder@ capri.pl
CHUDER / 2013-12-30 06:43:36 /
kto mi powie jak rozebrać ten oryginalny biegowciepywacz? wogóle ma ktoś jakąś insrtukcje co i jak dokładnie trzeba zrobić??
mishq (Mateusz G.) / 2014-02-14 11:13:02 /
Było wyżej:
1. Zdemontuj biegowciepywacz :D
2. Oznacz jarzmo, kulke i jej obudowe kropką cobyś zmontował to w tej samej pozycji ;)
3. Ściągnij dzwignię z wałka. To jest zawulkanizowane, wiec zeby rozebrac musisz zniszczyć dzwignie, ale spoko, nowa jest w zestawie ;)
4. Zetrzyj lub spiłuj wypustki znad plaskiej podkladki przytrzymując gumową sprezyne, usuń opiłki
5. Zdejmij podkladke, gume, gorna pokrywke, dolna pokrywke i zespol mocowania kulki.
6. Ściagnij kulke z wałka
7. Zamontuj dystans ze stali miękkiej nad klinami wałka. Uwaga: Wewnetrzne sciecie pozwoli zwiekszyc kat zasiegu widełek ????
8. Wcisnij kulke na walek kontrolując jej polozenie zgodnie z wczesniejszym oznaczeniem. Upewnij sie ze tulejka weszla do konca w zagłębienie kulki. Bedzie widac ok 9,5mm tulejki.
9.Zmontuj walek z kulka do obudowy kulki zgodnie z oznaczeniami.
10. Zamontuj dolna i gorna pokrywke i gumowa sprezyne.
11. Zamontuj biala plastikowa dystans przytrzymujący gumowa sprezyne.
12. Zamontuj nowa dzwignie na walek upewniajac sie ze wszedl w nia do konca.
13. Wkrec wkret dociskowy aby zabezpieczyć.
14. Zamontuj biegowciepywacz z dystansem i załączonymi srubami M8.
15. Przed rozpoczeciem jazdy wycisnij sprzeglo i sprawdz jak chodza biegi, zwlaszcza naucz sie na nowo wlaczac wsteczny ;)
Mysza liil (EM) Wyślij wiadomość Zdjęcie w profilu Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-12-15 19:53:54 / zgłoś do usunięcia
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2014-02-14 13:12:46 /
to to już czytałem tylko nie wiem jak rozebrać ten wciepywacz oryginalny
mishq (Mateusz G.) / 2014-02-14 13:46:43 /
Punkt 3. Szlifierka kątowa.
Mysza liil (EM) / 2014-02-14 17:28:40 /
Da się to pożenić z tą blachą na 3 śruby od zwykłego n9 5 biegów?
mishq (Mateusz G.) / 2018-07-04 19:39:30 /
Przekazuję wiadomość od mojej 2,5 letniej córki ( ona rysowała) :)
Blacha,cybanty,nakrętki,trytytka :)
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2018-07-04 20:27:18 /
jeżeli to jest typ E, to w ścierwach występowały z lewarkiem na 3 śruby od N9.
granadziarz_3M / 2018-07-08 13:59:23 /