Greed / 2002-07-07 17:42:28 /
Sory za wczesnie enter.
Co trzeba zrobić łącząc silnik 2.8i ze skrzynią od 2.0 V6 i jak to zrobić.
PS. Czy przy wymianie silnika z 2.0 na 2.8 konieczna jest zmiana chłodnicy?
Greed / 2002-07-07 17:46:42 /
O ile ja wiem to skrzynie od V6 nie różnią sie obudową więc nie ma problemu z założeniem skrzyni z 2.0 V6 do silnika 2.8l V6. jeśli chodzi o chłodnice to nie jestem pewien ale mysle że też nie powinno być problemu.
kavaler / 2002-07-07 19:08:32 /
skrzynie od silnikow V6 nie roznia sie niczym, jest tylko kilka ich rodzajow, przy wymianie z 2.0V6 na 2.8 skrzynka wejdzie bez zadnego problemu
Jedyne co trzeba sprawdzic to lozysko pilotowe walka sprzeglowego w wale silnika
Zmierz srednice koncowki walka ze skrzyni, bedzie albo 13mm albo 15mm, lozysko w silniku ktory miales jest do kompletu z tym walkiem ale nie wiadomo jakie jest w tym nowym silniku, jesli bedzie zle to albo nie wcisniesz skrzyni albo bedzie za luzne i cos sie wkrotce rozwali
camaro / 2002-07-07 22:53:07 /
No a jak będzie złe to co mam zrobić i jak?
PS. Dzięki za wszelkie informacje.
Greed / 2002-07-07 23:33:23 /
najpierw sprawdz, jesli nie bedzie pasowalo to najlatwiej bedzie kupic nowa skrzynie.
renifer / 2002-07-07 23:59:29 /
OK dzięki
Greed / 2002-07-08 00:00:32 /
zapewne przydało by się jeszcze koło zamachowe ze sprzęgłem do 2,8... jeśli sprzęgło masz od 2,0 to będzie bardzo krótko żyło...
Trójkąt / 2002-07-08 07:33:26 /
chyba jak kupiles silnik to z kolem zamachowym i sprzeglem?
jesli to lozysko bedzie nie takie jak trzeba to musisz kupic odpowiednie lozysko i je wymienic
ciezko jest je wybic, najlepiej tzw "bombka" (ciezarek na precie zakonczonym haczykiem)
lozysko o srednicy wewn 15mm jest latwo dostepne ale nie jestem pewien co do tego 13mm
camaro / 2002-07-08 08:05:52 /
Oba łożyska są dostępne tylko cena jest nieciekawa - 50 pln
Ok a teraz z innej beczki. Od którego roku silniki 2.8i miały utwardzone gniazda zaworowe?
PS. Dzięki za wszelkie informacje.
Greed / 2002-07-08 10:30:35 /
Na Amerykę od samego początku, bo tam bezołowiówka pojawiła się już w 1972 r., a na Europę na pewno w silniku 2.9 od jesieni 1986. Z tym, że nie było Capri 2.9, więc obawiam się że nawet roczniki 86-87 mogą mieć silniki z zapasów magazynowych. Praktycznie w Sierrach i Scorpio fabryka dopuszcza bezpieczne stosowanie bezołowiówki i paliw gazowych dopiero w modelu 2.9. Na niektóre rynki europejskie (Szwecja, Szwajcaria), gdzie katalizator obowiązywał już od lat 82-83 moim zdaniem powinny mieć już utwardzone w motorach 2.8, ale nie wiem czy jest to uwidocznione jakąś lierką w numerze albo czymś w tym rodzaju. Kto wie - nie poda. Chętnie też bym się tego dowiedział :-))
Pe®ana / 2002-07-08 10:47:30 /
niestety po zadnym oznaczeniu na glowicy nie stwierdzi sie czy gniazda sa utwardzone
dla niemieckich V6 rok 85 byl tym granicznym
zdarzaly sie Capri z utwardzonymi gniazdami w 2.8 ale nie bylo to nigdzie zaznaczane
Jedyny pewnik to kazdy Scorpio 2.8 ma utwardzone gniazda, wiec jesli silnik pochodzi ze Skorpiona to nie ma watpliwosci
camaro / 2002-07-08 11:01:50 /
W angielskiej broszurce "New Ford engines" wydanej sierpień 1986 jako najważniejszą nowość motorów 2.4 i 2.9 fabryka wymienia utwardzone gniazda, przypominając że jak dotąd w 2.8 było to konieczne tylko przy katalizatorze, "czego (cytując prawie dosłownie) Brytyjczycy jak dotąd nie są zmuszeni doświadczać. Ale ze względu na unifikację i uproszczenie produkcji teraz już (a więc od modelu 87) wszystkie V6 będą miały twarde gniazda, co uprości naszym (tzn. ze znaczkiem GB) kierowcom podróże i swobodne tankowanie z dystrybutorów w Niemczech czy Szwajacarii." Z tego wnioskuję, że Scorpio 2.8 (weszły przecież dopiero w 1985) oraz Sierry 2.8, Transity 2.8 i Capri 2.8 mogly mieć twarde gniazda łączone z katalizatorem już wcześniej, ale np. na Anglię (a pewnie też Włochy i Francję) spokojnie pakowali motory ze starymi gniazdami nawet do Skorpionów 2.8. Oczywiście to tylko drogą dedukcji, Drogi Watsonie - może się mylę....
Pe®ana / 2002-07-08 11:41:36 /
napisalem ze granice utwardzanych gniazd mozna przyjac za 85r ale to nie jest sztywne, byly wczesniej i rowniez nie bylo ich czesto pozniej
ale kazdy Scorpio 2.8i ma katalizator fabrycznie wiec musi miec twarde gniazda
camaro / 2002-07-08 14:22:25 /
Wg tego źródła: http://www.burtonpower.com/pages/services1.asp niektóre niemieckie silniki V6 2.3 i 2.8 były przystosowane do benzyny bezołowiowej, a poznaje się je po tym, że na głowicy po stronie wydechu miały literę: 2.3 - B lub F, 2.8 - D lub E. Takie same silniki 2.4 i 2.9 - jak już koledzy pisali - wszystkie jeżdżą na bezołowiowej.
Rafał L. / 2002-07-09 11:47:09 /
No i o to właśnie szło - Rafał jesteś wielki. Co nie znaczy, Camaro, że jesteś mniejszy, ale przecież jakoś musieli to odznaczać - i już wiemy jak. Ta litera ma być z boku głowicy w połowie długości. I jeszcze w jednym będę bronił swojej pozycji - nie wszystkie Scorpio 2.8i miały katalizator. Przynajmniej wersja z kierownicą angielską (mam oryginalny test tygodnika Autocar z 1986 r.) ma wówczas jeszcze prościutki wydech bez kata, a autor testu straszy nabywców, że jak na jesieni wyjdą 2.9efi z katem, to będą musieli jeździć 30 km w poszukiwaniu stacji sprzedającej bezołowiówkę ;-)) (skąd my to znamy - kiedyś naprawdę tak było!!!). Reszta OK - casa finita........
Pe®ana / 2002-07-09 12:46:26 /
przerabialem ten temat z glowicami bardzo doglebnie jak szukalem takich dla siebie
to prawda ze sa pewne litery (juz nie pamietam jakie) ktore mowia ze glowica musi miec twarde gniazda ale to tylko z raci daty produkcji
zauwazcie ze te litery sa odlewane a nie nabijane, mowia one o "modelu" glowicy, glownie chodzi tu o zmiany i wielkosc kanalow, ta litera powstaje gdy glowica jest w formie odlewniczej, gniazda zaworow sa robione rok pozniej
logiczne jest ze jesli np. wprowadzono model F glowicy w 85r to gdy nadszedl czas obrobki gniazd w takiej glowicy robione byly juz tylko twarde
na tej podstawie mozna stwierdzic ze pewne typy glowic maja na pewno twarde gniazda ale takich nie znajdzie sie w Capri
w Capri moga sie zdarzyc utwardzane glowice ale maja one takie same oznaczenia jak zwykle i nie da sie tego stwierdzic
Scorpio bez kat. byl jak sam napisales robiony na anglie, oni maja troche inne przepisy i tak wlasnie chcieli
w niemczech i u nas wszystkie skorupy maja katalizator
camaro / 2002-07-09 15:53:48 /
OK chcę taki silnik sprowadzic przez pewną firmę i on mówią że mają taki silnik kat.c za niecałe 1500zł z papierem, gwarancją i transportem pod moje drzwi.
Czy to drogo i co to znaczy że silnik jest kat. C?
Greed / 2002-07-09 16:03:33 /
wlasnie zrobilem sie malutki ;)
oczyscilem wylot glowicy do wydechu (tej ze Scorpio) i oczom moim ukazala sie malutka nabita literka D, na starych glowicach tego nie mam
rok temu pytalem w polskich serwisach, niemieckich serwisach, u specow ktorzy wstawiaja twarde gniazda, kazdy sie zapieral ze jest to nie do stwierdzenia
viva Burton i Rafal ktory to znalazl
camaro / 2002-07-09 16:33:57 /
to ja moze sie jeszcze spytam gdzie tych magicznych literek szukac lewa-prawa strona? pomiedzy wyjsciami kolektorow wydechowych?
dokladnie na tym plaskim miejscu od gory gdzie glowica laczy sie z kol. wydechowym, w lewej glowicy przy tylnym wydechu, w prawej przy przednim ale tam zaslania mocowanie alternatora
na tych samych wylotach wydechow sa te duze odlewane symbole glowic o ktorych mowilem, tyle ze sa one "nizej" i bardziej w glab glowicy jesli tak mozna to okreslic
camaro / 2002-07-09 20:31:19 /
dzieki bede szukac :)
Dzięki, Goście, za słowa uznania dla mnie. Nie wiem czy wiecie, ale Capri posiadam od niecałych 2 lat, a jest to mój drugi samochód w życiu, i na tym się kończy mój samochodowy życiorys. Czuję się dowartościowany. :-)) Rzadko mi się zdarza że wiem coś czego inni nie wiedzą, ale jak tylko dam radę, to zawsze się podzielę wiedzą.
Rafał L. / 2002-07-10 15:54:47 /