logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » Zmiana

Zmiana

Greed / 2002-07-07 17:42:28 /


Sory za wczesnie enter.
Co trzeba zrobić łącząc silnik 2.8i ze skrzynią od 2.0 V6 i jak to zrobić.
PS. Czy przy wymianie silnika z 2.0 na 2.8 konieczna jest zmiana chłodnicy?

Greed / 2002-07-07 17:46:42 /


O ile ja wiem to skrzynie od V6 nie różnią sie obudową więc nie ma problemu z założeniem skrzyni z 2.0 V6 do silnika 2.8l V6. jeśli chodzi o chłodnice to nie jestem pewien ale mysle że też nie powinno być problemu.

kavaler / 2002-07-07 19:08:32 /


skrzynie od silnikow V6 nie roznia sie niczym, jest tylko kilka ich rodzajow, przy wymianie z 2.0V6 na 2.8 skrzynka wejdzie bez zadnego problemu
Jedyne co trzeba sprawdzic to lozysko pilotowe walka sprzeglowego w wale silnika
Zmierz srednice koncowki walka ze skrzyni, bedzie albo 13mm albo 15mm, lozysko w silniku ktory miales jest do kompletu z tym walkiem ale nie wiadomo jakie jest w tym nowym silniku, jesli bedzie zle to albo nie wcisniesz skrzyni albo bedzie za luzne i cos sie wkrotce rozwali

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-07-07 22:53:07 /


No a jak będzie złe to co mam zrobić i jak?
PS. Dzięki za wszelkie informacje.

Greed / 2002-07-07 23:33:23 /


najpierw sprawdz, jesli nie bedzie pasowalo to najlatwiej bedzie kupic nowa skrzynie.

renifer Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-07-07 23:59:29 /


OK dzięki

Greed / 2002-07-08 00:00:32 /


zapewne przydało by się jeszcze koło zamachowe ze sprzęgłem do 2,8... jeśli sprzęgło masz od 2,0 to będzie bardzo krótko żyło...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-07-08 07:33:26 /


chyba jak kupiles silnik to z kolem zamachowym i sprzeglem?

jesli to lozysko bedzie nie takie jak trzeba to musisz kupic odpowiednie lozysko i je wymienic
ciezko jest je wybic, najlepiej tzw "bombka" (ciezarek na precie zakonczonym haczykiem)

lozysko o srednicy wewn 15mm jest latwo dostepne ale nie jestem pewien co do tego 13mm

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-07-08 08:05:52 /


Oba łożyska są dostępne tylko cena jest nieciekawa - 50 pln

actom Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-07-08 09:03:00 /


Ok a teraz z innej beczki. Od którego roku silniki 2.8i miały utwardzone gniazda zaworowe?
PS. Dzięki za wszelkie informacje.

Greed / 2002-07-08 10:30:35 /


Na Amerykę od samego początku, bo tam bezołowiówka pojawiła się już w 1972 r., a na Europę na pewno w silniku 2.9 od jesieni 1986. Z tym, że nie było Capri 2.9, więc obawiam się że nawet roczniki 86-87 mogą mieć silniki z zapasów magazynowych. Praktycznie w Sierrach i Scorpio fabryka dopuszcza bezpieczne stosowanie bezołowiówki i paliw gazowych dopiero w modelu 2.9. Na niektóre rynki europejskie (Szwecja, Szwajcaria), gdzie katalizator obowiązywał już od lat 82-83 moim zdaniem powinny mieć już utwardzone w motorach 2.8, ale nie wiem czy jest to uwidocznione jakąś lierką w numerze albo czymś w tym rodzaju. Kto wie - nie poda. Chętnie też bym się tego dowiedział :-))

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-07-08 10:47:30 /


niestety po zadnym oznaczeniu na glowicy nie stwierdzi sie czy gniazda sa utwardzone
dla niemieckich V6 rok 85 byl tym granicznym
zdarzaly sie Capri z utwardzonymi gniazdami w 2.8 ale nie bylo to nigdzie zaznaczane
Jedyny pewnik to kazdy Scorpio 2.8 ma utwardzone gniazda, wiec jesli silnik pochodzi ze Skorpiona to nie ma watpliwosci

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-07-08 11:01:50 /


W angielskiej broszurce "New Ford engines" wydanej sierpień 1986 jako najważniejszą nowość motorów 2.4 i 2.9 fabryka wymienia utwardzone gniazda, przypominając że jak dotąd w 2.8 było to konieczne tylko przy katalizatorze, "czego (cytując prawie dosłownie) Brytyjczycy jak dotąd nie są zmuszeni doświadczać. Ale ze względu na unifikację i uproszczenie produkcji teraz już (a więc od modelu 87) wszystkie V6 będą miały twarde gniazda, co uprości naszym (tzn. ze znaczkiem GB) kierowcom podróże i swobodne tankowanie z dystrybutorów w Niemczech czy Szwajacarii." Z tego wnioskuję, że Scorpio 2.8 (weszły przecież dopiero w 1985) oraz Sierry 2.8, Transity 2.8 i Capri 2.8 mogly mieć twarde gniazda łączone z katalizatorem już wcześniej, ale np. na Anglię (a pewnie też Włochy i Francję) spokojnie pakowali motory ze starymi gniazdami nawet do Skorpionów 2.8. Oczywiście to tylko drogą dedukcji, Drogi Watsonie - może się mylę....

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-07-08 11:41:36 /


napisalem ze granice utwardzanych gniazd mozna przyjac za 85r ale to nie jest sztywne, byly wczesniej i rowniez nie bylo ich czesto pozniej
ale kazdy Scorpio 2.8i ma katalizator fabrycznie wiec musi miec twarde gniazda

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-07-08 14:22:25 /


Wg tego źródła: http://www.burtonpower.com/pages/services1.asp niektóre niemieckie silniki V6 2.3 i 2.8 były przystosowane do benzyny bezołowiowej, a poznaje się je po tym, że na głowicy po stronie wydechu miały literę: 2.3 - B lub F, 2.8 - D lub E. Takie same silniki 2.4 i 2.9 - jak już koledzy pisali - wszystkie jeżdżą na bezołowiowej.

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-07-09 11:47:09 /


No i o to właśnie szło - Rafał jesteś wielki. Co nie znaczy, Camaro, że jesteś mniejszy, ale przecież jakoś musieli to odznaczać - i już wiemy jak. Ta litera ma być z boku głowicy w połowie długości. I jeszcze w jednym będę bronił swojej pozycji - nie wszystkie Scorpio 2.8i miały katalizator. Przynajmniej wersja z kierownicą angielską (mam oryginalny test tygodnika Autocar z 1986 r.) ma wówczas jeszcze prościutki wydech bez kata, a autor testu straszy nabywców, że jak na jesieni wyjdą 2.9efi z katem, to będą musieli jeździć 30 km w poszukiwaniu stacji sprzedającej bezołowiówkę ;-)) (skąd my to znamy - kiedyś naprawdę tak było!!!). Reszta OK - casa finita........

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-07-09 12:46:26 /


przerabialem ten temat z glowicami bardzo doglebnie jak szukalem takich dla siebie
to prawda ze sa pewne litery (juz nie pamietam jakie) ktore mowia ze glowica musi miec twarde gniazda ale to tylko z raci daty produkcji
zauwazcie ze te litery sa odlewane a nie nabijane, mowia one o "modelu" glowicy, glownie chodzi tu o zmiany i wielkosc kanalow, ta litera powstaje gdy glowica jest w formie odlewniczej, gniazda zaworow sa robione rok pozniej
logiczne jest ze jesli np. wprowadzono model F glowicy w 85r to gdy nadszedl czas obrobki gniazd w takiej glowicy robione byly juz tylko twarde
na tej podstawie mozna stwierdzic ze pewne typy glowic maja na pewno twarde gniazda ale takich nie znajdzie sie w Capri
w Capri moga sie zdarzyc utwardzane glowice ale maja one takie same oznaczenia jak zwykle i nie da sie tego stwierdzic

Scorpio bez kat. byl jak sam napisales robiony na anglie, oni maja troche inne przepisy i tak wlasnie chcieli
w niemczech i u nas wszystkie skorupy maja katalizator

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-07-09 15:53:48 /


OK chcę taki silnik sprowadzic przez pewną firmę i on mówią że mają taki silnik kat.c za niecałe 1500zł z papierem, gwarancją i transportem pod moje drzwi.
Czy to drogo i co to znaczy że silnik jest kat. C?

Greed / 2002-07-09 16:03:33 /


wlasnie zrobilem sie malutki ;)
oczyscilem wylot glowicy do wydechu (tej ze Scorpio) i oczom moim ukazala sie malutka nabita literka D, na starych glowicach tego nie mam

rok temu pytalem w polskich serwisach, niemieckich serwisach, u specow ktorzy wstawiaja twarde gniazda, kazdy sie zapieral ze jest to nie do stwierdzenia

viva Burton i Rafal ktory to znalazl

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-07-09 16:33:57 /


to ja moze sie jeszcze spytam gdzie tych magicznych literek szukac lewa-prawa strona? pomiedzy wyjsciami kolektorow wydechowych?

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-07-09 19:15:50 /


dokladnie na tym plaskim miejscu od gory gdzie glowica laczy sie z kol. wydechowym, w lewej glowicy przy tylnym wydechu, w prawej przy przednim ale tam zaslania mocowanie alternatora
na tych samych wylotach wydechow sa te duze odlewane symbole glowic o ktorych mowilem, tyle ze sa one "nizej" i bardziej w glab glowicy jesli tak mozna to okreslic

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-07-09 20:31:19 /


dzieki bede szukac :)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-07-09 20:40:15 /


Dzięki, Goście, za słowa uznania dla mnie. Nie wiem czy wiecie, ale Capri posiadam od niecałych 2 lat, a jest to mój drugi samochód w życiu, i na tym się kończy mój samochodowy życiorys. Czuję się dowartościowany. :-)) Rzadko mi się zdarza że wiem coś czego inni nie wiedzą, ale jak tylko dam radę, to zawsze się podzielę wiedzą.

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-07-10 15:54:47 /