Taka nie codzienna sprawa po dość długich poszukiwaniach w interneciew bibliotekach jak i od moich nauczycieli w tech sam i znaleźeniu szczątków tego czego potrzebuje postanowiłem poprosić o pomoc brać caprikową...
A mianowicie potrzebne mi sa dokładne wzoru metody obliczeń konstrukcji sportowych układów wydechowyc począwszy od kolektorów prze komory rozspreżne po tłumniki absorbcyjne itp. potrzebne do tego sa bardzo szczegułowe obliczenia silnika i odpowiedznie wzory do obliczeń mam nadzieje iż ktos z was bedzie dysponował takimi rzeczami.
potrzebne mi to po to iż chce skonstruować układ wydechowy do mojego capri 3 2.0 pinto coś na styl n grupy, a ojciec kolegi powiedział ze bez problemu to zrobi tylko musze mu przedsatwić projekt a dokłądniej odpowiednie rysunki przedstawiające ten wydech.
ps. prosze o nie zjebanie mnie i nie odpisywanie w stylu to trudne nie dasz radi on to źle zrobi czyli prosze o nie wykazywanie nadmiernego sceptycyzmu, jak zrobi źle to trudno jak ja źle oblicze cuż, spróbuje i zobacze jak bedzie najwyżej strace kase czas.
pozdrawiam
kuba
grabasz / 2004-03-02 23:56:06 /
Podejrzewam, że w większym stopniu należy kierować się testami z różnymi konstrukcjami niż wyliczeniami i budową jednego układu.
Proponuję więc skorzystać z doświadczenia konstruktorów i mechaników przygotowujących samochody do rajdów i polegać na ich znajomości tematu.
Wydaje mi się również że układ wydechowy zapewniający optiumum można własnoręcznie skonstruować opierając się na pierdołach które wypisujemy na forum.
Powodzenia
Szajba / 2004-03-03 07:31:58 /
zgadzam się z predmówcą.
Wymaga to rozległej wiedzy z zakresu mechaniki płynów, drgań mechanicznych, a do tego jeszcze potrzebne są ci dokładne wyniki pomiarów stanowiskowych silnika. Napawdę uważam, że powinieneś oprzeć się na wzorach zasięgniętych z konstrukcji kit carów.
A swoją drogą, powtórzę jak uparte echo, że najwięcej osiągniesz modyfikując układ dolotowy,fazy rosrządu, nastawy zapłonu, kształt kolmory spalania, polerki elementów mających styczność z mieszanką i spalinami, niż rzeźbiąc w wydechu.
Korzystaj z gotowych wzorców. Głową muru nie przebijesz.
granadziarz_3M / 2004-03-03 08:17:53 /
http://www.toptuning.pl/fiat/html/tuning_a/mod_wydech/mod_wydech.htm
ten link zawiera ogólne informacje na tematy działania układów wydechowych itd.
nie patrzcie na pochodzenie linku ale na zawartość:)
Gurden / 2004-03-03 08:58:12 /
bardzo dobry materiał do amatorskich przeróbek
granadziarz_3M / 2004-03-03 09:04:41 /
Może ten link coś dopomoże...
http://www.magsport.republika.pl/wejscie.html
Pozdrawiam
Speedo / 2004-03-03 09:06:12 /
swego czasu mozna bylo zakupic po dosc korzystych cenach gotowe uklady wydechowe grupy N produkowane w GB ze stali kwasoodpornej o przekroju rur 63mm
komplet od kolektora do koncowki kosztowal w granicach 800zł
Main(misiek) / 2004-03-03 10:37:18 /
dzieki bardzo za linki... a co do ukłądów wydechowych gdyby jie dawały nic nikt nie inwestował by w nie takiuej kasy... a tu jest jak prądem wlecieć może tylko tyle ile w tym samym czasie zdąży wylecieć.... kolektor wydechowy dośc proste trzeba zachować odpowiedznie pola przekroju poprzecznego rurek odpowiadajace kanałom wydechowym w głowicy musz byc też przy połączeniu o identychnych wymiarach i rurka musi proporcjonalnie sie rozrastać. gadałem z grabowskim który twierdzi że dobry odprężony wydech może dodać nawet (przy mojej pojemności) 30 km i bardzo poprawić wykres momentu obrotowech i przenieść szczytowy moment niżej i przedłużyć jego wartośc stałą, takie możliwości daje oczywiście ukłąd w specjalnie przerobionym silniku (nie nie daje w sumie z innymi żeczami 30km tylko sam wydech), do tego odpowiednio dpreżony dolot pozwoli na naprawde odczuwalne podniesienie momentu obrotowego przez co pozwoli jeździć w niższych zakresach obrotów przez co ograniczy spalanie i wydłuży żyeotność... głupio to brzmi ale tak przez tuning do trwałości silnika...
pozdrawiam i naprawde prosze o wieksze docenienie działań poszczegulnych układów w silniku, wzrost mocy to nie tylko wałek i głowica..... czy trbo...
grabasz / 2004-03-03 12:00:27 /
A ja tobie powiem tak:
Zrobic wydech to nie problem.
Problem jest w tym ze kazdy silnik jest inny i jeden silnik z danym wydechem bedzie jezdzil zajebiscie itd. A drugi teoretycznie identyczny bedzie chodzil jak trzepaczka z kaszlaka.
Do czego zmierzam.
Kazdy wydech, jesli chce sie zeby spelnial swoje zadanie najlepiej jak to mozliwe, trzeba dostroic do konkretnego silnika, a bez profesjonalnej hamowni zrobic tego nie sposób.
Tak ze jesli naprawde chcesz sie do tego zabierac i zrobic to profesjonalnie to przygotuj sie na wydatki porównywalne z zakupem puszki renomowanej marki. Która notabene i tak po zakupie trzeba dostroic do konkretnego silnika, a bez profesjonalnej ham... itd. :)
Oczywiscie DECYZJA NALEZY DO CIEBIE a skoro juz o czyms takim pomyslales to IDZ NA CALOSC !!!
:)
Aldaron / 2004-03-03 13:19:22 /
nie czarujmy się, z czegoś biorą się ceny rajdówek
granadziarz_3M / 2004-03-03 13:22:31 /
no da sie z pinto 2.0 zrobić nawet 200 KM i wtedy wydech jest ważny - ale oryginalny Fordowski jest lepiej pomyślany niż np. z 125p dlatego tutaj akurat nic odczuwalnego nawet perfekcyjnym wydechem nie uzyskasz
pozatym 200 KM z Pinto = 20 litrów na sto :-) że już o braku zasilania LPG nie wspomne zeby to miało sens :-)
MikeB4 / 2004-03-03 13:49:10 /
na poczatek zrobilem do sowjej Vki nowy wydech i po zmianach przyspieszenie do setki spadlo o 2 sekundy, wiec jestem zadowolony
jednak planuje zrobic cos wiecej
mam 2.0 V6 , ile mozna z niego osiagnac przez profesionalna obrobke glowic bez zmiany walka ?
ktos juz takie rzeczy robil?
co daje lzejsze kolo zamachowe oprocz tego ze silnik szybciej wkreca sie na obroty ?
DeMaDeS / 2004-03-03 13:51:07 /
Wal jest mniej obciazany na panwekach przy tegich obrotach tez...
Speedo / 2004-03-03 13:57:42 /
Korbowy oczywiscie ;)
Speedo / 2004-03-03 13:58:39 /
moment obrotowy spada przy ochudzonym kole zamachowym w niskim zakresie obrotów i przenosi sie w wyższe rejony
ogólnie nie miło pracuje na wolnych i trzepie silnikiem ale powyżej 2000 obr jest nieźle :-)
obróbka głowic jeśli ma coś dać to nie planowanie tylko wstawienie wiekszych zaworów :-)
MikeB4 / 2004-03-03 14:03:14 /
Grabasz... jestem pełen podziwu dla Twojego projektu, ciekaw jestem jaki będzie efekt... pozdr.
Daniel vel Treetop liil (EM) / 2004-03-03 14:09:24 /
odchudzonym sorry :-) spada kultura pracy bo koło zamachowe normalnie wyważa prace silnika
ale koło zamachowe wałek rozrządu wieksze zawory polerka kanałów wydechowych czy zmiana kolektora z tego żeliwnego na rurowego baranka o równej długości wylotu spaln np. 4 w 2 w 1 - to takie początki prawdziwego tuningu :-) może jeszcze 2x dwugardzielowe gaźniki na krótszym kolektorze ssącym -
ale to wszystko podnosi zużycie paliwa wiec raczej bardziej jako któreś tam auto niż do jazdy na codzień :-) aha każde z osobna coś tam daje ale sens jest gdy modyfikujemy wszystkie te rzeczy naraz
MikeB4 / 2004-03-03 14:44:11 /
ok to troche inaczej, mam do wziecia 2.8i kompletny ale do naprawy za 300zl
wiem ze ebdzie mu ptorzebne tulejowanie, czy po tulejowaniu trzeba zmienic tloki? peirscienie ? czy jak ?
ile moze ksoztowac komplet panewek do takiego silnika razem z zalozeniem... ?
DeMaDeS / 2004-03-03 14:49:37 /
po tulejowaniu tłoki (po odpowiedniej obróbce) mogą zostać stare - pierścionki nowe :-) szlif wału i panewki - warto zrobić ... wszystko rozbija sie o koszty - tłok w miare pracy też sie zużywa dlatego najlepszy remont jeśli już tulejowanie to zakup nominalnych tłoków z piercieniami i odpowiednie tuleje na fabryczny wymiar cylindra
niby tłok jest okrągły ale tylko niby - jak silnik zaczyna pracować to tu tłok sie rozszerza bardziej tam mniej :-) nie jest wiec idealnie okrągłego kształtu a wszystko jest dokładnie wyliczone
prawdziwy remont z czesciami odpowiedniej jakości to niestety ogromny koszt - czasem warto czasem nie - ja tam wole robić remont niż kupować drugi silnik bo przynajmniej "wiem co mam" - tylko bez odpowieniej kasy ani rusz niestety :(
MikeB4 / 2004-03-03 15:08:26 /
jesli tulejujesz silnik i tloki nie sa zniszczone to zostaja
jesli tylko rozwiercasz cylindry to tloki musza byc nadwymiarowe i to wychodzi drozej
camaro / 2004-03-03 15:50:09 /
DeMaDeS / 2004-03-03 17:07:19 /
rzuccie jakimis cenami bym wiedzial w co sie pakuje ...
troche kasy "wygralem" ale wole zrobic samochod ktory lubie na cacy niz kupic cos nowego co nie bedzie mi sie podobalo
DeMaDeS / 2004-03-03 17:08:22 /
pożądny remont v6 to przynajmniej chyba te 4 tys zł ?? r4 można zrobić przyzwoicie juz za jakieś 2-2.5 tys
Nie wiem z czego Mike wnioskujesz że wydech Fiata 125p z silnikiem 1500 jest gorzej rozwiązany niż w Fordzie z 2.0 4R
Szajba / 2004-03-03 22:35:43 /
jeździło sie 125p, robiło sie :-) a trwałość w tym wszystkim jest najbardziej rozbrajająca ...
MikeB4 / 2004-03-03 23:02:41 /
aldaron Twoja rada iź kup.... naprwwde jesteś wielki....
po pierwsze ta 'puszka' jak to bardzo fachowo nazwałeś jest dokłądniej komorą rzprężania i jej wielkość jest brana z obliczeń i brana do każdego samochodu robiona (o ile ni mówisz o założenu super tuningu z giełdy) i Ci od których radzisz mi ją kupić muszą wykonac te same obliczeniktóre ja chcę zrobić, jak sie troche posiedzi nic nie jest trudne...
zestrojenie polega na przesówaniu tekj komory o +-4cm od wielkosci wymieżonej, a te 5 km i dużeo lepsze zbieranie sie samochodu naprawde można wyczuć, pozatym mam dostęp do hamowni wiec zestroje na ideał...
nie mówie o 200 km ale o tym żeby zamiast 100 mieć 103km (wartości całkowicie przypadkowe) ale naprawde poprawiony duł silnika czyli moment orotowy ale to już pisałem...
dwa gaźniki może w przyszłości...
odprężenie wydech powoduje poprawe sprawności silnika a ona wynika z osiaganej mocy w Nm i zużycia paliwa i o to mi chodzi głównie zachować spalanie i poprawić możliwości mojego kapcia...
już ktoś pisał że na dobrym wydechu stracił 2 sek do setki... jak dla mnie to nawet 1 sek by mnie wielce ucieszyła....
ps. naprawde prosze o nie wpisywanie tu żeczy np. nie dam rady iź kup czy innego typu pierduł, prosiłęm o pomoc w zdobyciu wzorów a nie o jakaś piepszoną moralizatoryę... jak uważcie że niedam rady i że to co robie jest głupie to powiedzcie o tym mamie żonie curce bratu czy komukolwiek bo mnie to nie interesuje tylko irytuje, a rady typy idź kup prosze stosować samemu mnie na to niestać wiec prubuje inaczej.
pewne prace juz trwają oblicznia są na ukończeniu naszczeście nie polegałęm tu tylko na 'braci' carikowej i szukałem w innych źrudłąch udałęo sie rużne żeczy zdobyć mniej lub bardziej przydatne.
dziekuje niekturym za pomoc innym za wiare a sceptykom z grubymi portwelami nie umiejącymi czytać o co mi chodzi mowie .... zresztą nie warto.
wątek uważam za zamkniety, niemniej jeśli bedzie jakiś sukces pohwale śie nim tutaj, jak sie nie uda przyznam sie do własnej głupotyi nieudolności.
pozdro
i prezpraszam z błdy mam nadzieje ze da sie odszyfrować.
grabasz / 2004-03-03 23:35:15 /
ciężko było z rozszyfrowaniem ale sie udało ... komuś jeszcze ?? :-)
MikeB4 / 2004-03-03 23:45:35 /
o kruca.... naprawde sory ale niemaom anwet worde co by to przetłumaczył na bardziej polski naprawde bije sie w pierś i prosze o wybacznie ale po 10 h w warsztacie paluchy mam zgrubiałe i nie trafiają gdzie powinny....
pozdro 4 all
grabasz / 2004-03-03 23:58:33 /
aha i układ wydechowy w 125p jeste niestety lepsiejszy od tego co spotkałem w 2.0 r4 w capri, tam zazwyczaj seryjnie był kolekor 4 2 1 znacznie lepszy niż fordowski czyli 4 1 bez zachownia odpowiednich długości kanałów. smutna niestey prawda...
grabasz / 2004-03-04 00:33:42 /
nie znam żadnych wzorów, ale twierdze jedno, razem ze znajomym tłumikarzem robiłem wydech do mojej grandzi 2.9 i powiem tyle, że nie odczułem różnicy na przyroście kucy, ale za to poprawiół mi sie i tak jużdośc duży moment, przez co na trasie zapominam o skrzyni biegów, chyba ze chce wyprzedzictira w czasie poniżej 5 sec :-), ale tak na serio każdy robi swój samochód pod swoje widzimisie, i ok, więc jak komuspasuje orginał niech na tym jeździ, ktoś twierdzi że kompletny wydech od wartburga po jednym na strone poprawi brzmienie ok niech sobie zakłada, ale przestanci do Kur.. nędze nakazywać innym co akurat mają założyć, pozatym co do nie orginalnych częsci, w ty6m i układów wydechowych, to powiem tyle, że akurat so silnika 2.8, 2.9 rozprężniki od poloneza spisują sieok, taksamo jak gumowe sprzęgiełko wału napędowego, ford-a kupiłem za 170 zł oryginalne, i wytrzymało mi 2 miesiące, po czym kupiłóem polonezoskie, i wytrzymało 3 miesiące prządnego katowania, w tym zlot, :-) także może zaczniemy sobie pomagać nawzajem, a nie dopierdalac że to co akurat robi nie jest tolerowane przez klubowiczów, jak będe chciał to sobie 4 silniki zamontuje od malucha do mojego kombi, i nie ma prawa mnie opierdalać że to nie jest oryginalnie. p[ozdrowionka, tylko sienie obraźcie przypadkiem :-)
H2O patryk_3M / 2004-03-04 07:15:51 /
Mówiąc krótko: dobrze mówisz, nikt nie ma prawa sie dopierdalac:) Zresztą sam jestem ciekaw co z tego wyjdzie:) Powodzenia Grabasz:)
Pozdroffki:)
Blanshe / 2004-03-04 11:50:32 /
żle mówi bo nic takiego nikt nie pisał ;-) pokaż to w cytacie to uwierze ... hehe
MikeB4 / 2004-03-04 12:00:07 /
Oj, chodziło mi o ogólny sens:P Za dużo niepotrzebnej krytyki na tym forum. Chyba byś nie chcial Mike zeby ktos wylewał Ci na głowe kubeł zimnej wody za każdym razem gdy myslisz ze masz dobry pomysl i mozesz to zrobic, ale prosisz o pomoc? A tu taka krytyka zamiast dodania otuchy:( Jak mu nie wyjdzie to przynajmniej zdobędzie jakies doswiadczenie, pozna wzory (a nuż sie potem kiedys przydadzą:P) Ja Grabasz'a popieram, niech robi - to jego sprawa:P
Pozdroffki
Blanshe / 2004-03-04 12:12:13 /
'to przygotuj sie na wydatki porównywalne z zakupem puszki renomowanej marki.'
'no da sie z pinto 2.0 zrobić nawet 200 KM i wtedy wydech jest ważny - ale oryginalny Fordowski jest lepiej pomyślany niż np. z 125p dlatego tutaj akurat nic odczuwalnego nawet perfekcyjnym wydechem nie uzyskasz '
'na poczatek zrobilem do sowjej Vki nowy wydech i po zmianach przyspieszenie do setki spadlo o 2 sekundy, wiec jestem zadowolony'
te cytaty?? wiesz co MikeB4 Toja znajomośc na temat wydechu jest rozbrajajaca mialeś 125p widzilaech uklad wydechowy widziłeś układ z 2.0 pint i twierdzisz ze ten drogi jest lepszy??
perfekcyjny wydech daje naprawde dużo gdyby tak nie bylo nikt by nie wydawal na to kasy.
mam nadzieje ze ten link pomoze niekturym zrozumieć i mam nadzije mike że oprucz samego siebie ktoś innymoże być dla Ciebie aurtorytetem.
http://www.godula.cc.pl/index.php?mode=Co%20wolno%20a%20czego%20nie%20dotykać
i mow co chcesz jak bede chciał z capri zrobic znfibie czy czołg to bądź pewienTwoje gadanie mnie nie powstrzyma i założe wieżyczke na dach....
jak dalej masz jakiś problem to wyjdź n balkon i głosno wykrzycz nie pisz tego tutaj bo mni eto i tak nie obchodzi.
grabasz / 2004-03-05 09:11:59 /
Grabasz wystarczy do 2,0 Forda dać wydech od GT i już będzie lepiej niż z żeliwnym kolektorem i lepiej jak w 125p. Jest sens kombinować coś więcej jeśli planujesz jakieś konkretne modyfikacje silnika. Jeśli tylko mała kosmetyka jak polerowanie kanałów dolotowych itp to możesz sobie darować. Co do 2 sekund do 100 dzięki zmianie wydechu to pewnie jest możliwe jak poprzedni wydech miał wepchnięte do końcówki 2kg ziemniaków ;))) Ludzie! 2 sekundy do 100 mniej to patrząc ma modele Capri i osiągi około 20bhp więcej! Czy wydech może dać taki efekt???!!!
`i mow co chcesz jak bede chciał z capri zrobic znfibie czy czołg to bądź pewienTwoje gadanie mnie nie powstrzyma i założe wieżyczke na dach....
jak dalej masz jakiś problem to wyjdź n balkon i głosno wykrzycz nie pisz tego tutaj bo mni eto i tak nie obchodzi.`
A zrób se sputnika to może z nasa go zauważą i będziesz w pierwszej załogowej wyprawie na marsa ;)))))
Michal W / 2004-03-05 13:04:39 /
'to przygotuj sie na wydatki porównywalne z zakupem puszki renomowanej marki.'
to nie jest w żadnym wypadku nakaz typu nie rób tak
' ale oryginalny Fordowski jest lepiej pomyślany niż np. z 125p dlatego tutaj akurat nic odczuwalnego nawet perfekcyjnym wydechem nie uzyskasz '
oczywiście w seryjnym silniku 2.0 ohc Forda tego mówić chyba nie musze ? Ford nie wypuszczał tandety i te wydechy są dobrze zrobione (pasowania itd) choć po tylu latach to niewiadomo jak grają ze sobą kolektor i kanały wydechu i jak sie ma reszta układu - nawet perfekcyjnym wydechem odczuwalnego efektu przy seryjnym silniku nie uzyskasz - jeśli sie nie zgadzasz to twój problem ale
NIKT CIE DO NICZEGO NIE ZMUSZA
'na poczatek zrobilem do sowjej Vki nowy wydech i po zmianach przyspieszenie do setki spadlo o 2 sekundy, wiec jestem zadowolony'
oczywiście jeśli stary układ był cholernie skorodowany zassysał powietrze i strzelał to po zmianie na nowy jest to możliwe - przy parametrach dorabiany/fabryczna nówka napewno nie
Mówie co mówie a Ty widze nic nie rozumiesz i tylko przekręcasz czyjeś słowa - ale jak chcesz to moge sie nie odzywac. Pozdro. Pa
MikeB4 / 2004-03-05 14:30:41 /
hhehe naprawde ike jesteś zabawny, naprawde uważasz ze odlew żeliwny w którym każdy kanał ma inna dłuygość jest lepszy od 4 2 1?? naprawde wesołe....
a po rozmowie z garabowskim i światkiem ze śiatkiem tuylko telefonicznie to nie wiem kogo mam uznać za aurtorytet w sprawie tuningu wszech wiedzacego mike czy goście którzy zajmoją sie tym zawodowo i uważaja ż prefekcyjny czy nawet dobry ukłąd wydechowy daje odczuwalny wzrost mocy i momentu obrotowego....
wielkie pozdro dla Ciebie mike bo mmnie naprawde rozbawileś swoja upartoscią....
ps. już mam nawet skafander co by mi na marsie za ciplo nie bylo.....
grabasz / 2004-03-06 00:08:34 /
to nie jest śmieszne grabasz - nie zaprzeczam że baran coś da - ale nie do seryjnego silnika ( tu zmiany naprawde bedziesz sie musiał wysilić żeby odczuć)
jeśli masz fiszke to zobacz czym sie różni
Capri 1.6 Pinto 72 KM od
Capri 1.6 GT Pinto 88 KM
zapewniam Cie że nie jest to sam kolektor wydechowy - jeśli kiedykolwiek chciałeś mnie uważać za autorytet (nie wiem czemu ?) to było mi miło HEHE
wiesz w Autoświecie kiedyś napisali że ten nowy o 2KM mocniejszy silnik i różnice tej mocy naprawde da sie odczuć 77 zamiast 75 :-) a pan tuningowiec napewno jeśli moze na tym ZAROBIĆ powie Ci, że to nic odczuwalnego nie da - pomyśl troche sam byś na jego miejscu takie rzeczy wmawiał żeby klienta złapać bo BIZNES to BIZNES
Nie chce Ci doradzać źle, bo po co ? Ale ty sie uparłeś na jakiś sabotaż wiec niech Ci bedzie - ja dalej twierdze że cudu samą tą przeróbką nie uzyskasz
MikeB4 / 2004-03-06 00:25:19 /
z garboiwskiem gadalem razem z ojcem mojej kolezanik scigali sie kiedys razem i sa kumplami nie byla to gadka typu klient i mechanik a miedzy nic nie wiedzacym mna a gosciem ktory sie zna... Ty mowisz o seryjnych sinkikac rożnice miedzy gt a zwyklym 1,6 to tak jagbyś porównywał lanosa 1.5 100 km i lanosa 1.6 105 km, sam pisaleś że moza 200 km uzyskać a jeśli wydech nie daje nic dolot pewnie też to ska chcesz to wtrzasnąć?? samym walkiem?? wydeh naprawde daje dużo chodzi tu o rużnice w podejściu fabryka jaknajbardziej wygłuszyć i moje zrobi ć njak najmniejszeopory przepływu spalin a włąściwie spowodowanie podciśnienia które zassie spaliny, powinienesś chyba przeczytać to co pisza inni co prawda o innym samochodzie ale zasada działąnia ta sama.
zrób test weź rure o średnicy 50mm i dmuchaj a potemwsadź w nią podzuszke i dmuchaj powiedz kiedy bedzie latwiej kiedy zużyjesz na to mniej siły i kiedy podczas takiego smego casu dmuchjac z tą samą siłą przeciśnie sie wiecej powietrza??
ps. przyznaj sie nie artykułu z tego pierwszego linka??
grabasz / 2004-03-06 00:41:44 /
nic nie daje a nie da nic odczuwalnego to dla Ciebie to samo ?
- w interesach nie ma sentymentów
200 KM wytrzaśniesz gdy zmodyfikujesz każdą z rzeczy wtedy nałożą sie na siebie efekty poszególnym modyfikacji - ale tu nie ma miejsca na lipe
z tym uwalnianiem spalinom przepływu już kiedyś pisałem - poleciały mi tłumiki na ziemie ! oba (zerwały sie tuż przed pierwszym) tak że została pusta rura o długości 1.5 metra i efekt ? żadnego oporu stawianego spalinom - auto głośne, ale za to wcale nie szybsze choć na wolnym wydechu tylko tak mułłowate (jakby miało 2x mniej koni) - po założeniu nowego wydechu wszystko wróciło do normy i odzyskało stare parametry. I co naprawde taki swobodny przepływ jest taki cudowny ?
dla wiarygodnosci że wydech był kompletnie wolnym zamieszczam foto
MikeB4 / 2004-03-06 01:05:44 /
Panowie:) Przecież ta rozmowa zaczyna tracić sens:( Spójrzcie tutaj, jest tam małe podsumowanie, 2 akapit od dołu. http://www.godula.cc.pl/index.php?mode=Jak%20oswoić%20chipa Temat dotyczył wzorów i zostały podane:) A ostatnie posty to temat-morze na forum:) I były wałkowane wieeeleee razy:) Niech Grabasz sobie robi ten kolektor bo w sumie to jego kasa i on sie ew naraża na jej strate:) Moze przy okazji zrobi cos dodatkowo coby ten przyrost był bardziej odczówalny:) I wszyscy będą zadowoleni:) Wiem Mike ze chcesz dobrze ale na siłe nic nie poradzisz. Bo widze po wypowiedziach Grabasz'a ze ta sprawa z dorabianiem już jest raczej przesądzona (a może sie mylę?) A poza tym to poprawcie mnie jezeli źle mowie ale to jak zadzia nowy kolektor to chyba jest tez uzależnione od stanu silnika, dolotu, itd prawda???
Pozdroffki i nie kłućcie sie jużż:)
Blanshe / 2004-03-06 02:03:43 /
Do Mike'a: Ciekawe czy gdyby do tej rury 1,5 metrowej podłączyć jakiś ssanie to by moc Ci wrociła:))))
Blanshe / 2004-03-06 02:06:31 /
"pisaleś że moza 200 km uzyskać a jeśli wydech nie daje nic dolot pewnie też to ska chcesz to wtrzasnąć?? samym walkiem??"
Wałek fajna rzecz, ale można też zwiększyć stopień sprężania, dać większe zawory, lepsze zasilanie paliwem i pare innych fajnych rzeczy :-) Pole do popisu jest a wydech to dodatek do reszty. Nie wiem tylko po co zadałeś to pytanie na forum i po co się tak ciskasz jak masz Grabowskiego pod ręką? On zawsze będzie wiedział lepiej.... na forum jeśli ktoś napisze coś nie po twojej myśli to zaraz się strasznie unosisz.
"Ty mowisz o seryjnych sinkikac rożnice miedzy gt a zwyklym 1,6 to tak jagbyś porównywał lanosa 1.5 100 km i lanosa 1.6 105 km"
Zupełnie nie bo GT różni się wałkiem, gaźnikiem, wydechem i paroma innymi rzeczami a w Lanosie masz większą pojemność.
"już mam nawet skafander co by mi na marsie za ciplo nie bylo..... "
W związku z tym że orbita Marsa jest silnie eliptyczna średnia temperatur w ciągu roku jest bardzo zmienna i wynosi od -120C do +20C więc weź lepiej coś ciepłego ;)))))
Michal W / 2004-03-06 02:24:45 /
eheh :)
a wracajac do wydechu zwiększanie średnicy wydechu jest uzależnione od zwiększania mocy wydech jest to jak powiedział michał w dodatkiem do tego musi byc uzależniony odcałej reszty powinieneś go zrobic na samym jak i zeby to było wszystko idealnie zgrane to byś musiał pujść i zbadać wszystkie parametry na hamowni żeby potem specjalista bądz ty sam jeżeli potrafisż dobrać idealną średnice wydechu pozdr
tam miało być powinieneś go zrobic na samym końcu :P
dyskusja conajmniej dziwna, więc pozwolicie, że się nie ustosunkuję do wypowiedzi o wydechach typu że jedna nóżka bardziej ;)
Szlachetny cel stawiasz sobie przy budowie wydechu i ten powyższy link ze stron PF i Poldolota jest według mnie najlepszym uproszczeniem problemów. Jednak pełne dane charakterystyki wyjściowej silnika mogą być trudne to uzyskania i przetrawienia.
Niewątpliwie uproszcxenia z w/w strony powinny pozwolić cieszyć się całkiem udanym wydechem.
Dostrojenie na hamowni: bomba:)
Poważna zmiana gaźników = głównie zmiana położenia puszki rozprężnej. Zmiany średn. zaworów, wałka itp. naturalnie mogą być poważniejsze zmiany wydechu.
Można się też wygłupiać ze średnicami metra na wydechu, ale mówiąc o standardowym silniku nie przekraczałbym 45 - no 50mm. Możesz przy małej mocy silnika (małe przepływy) utracić elastyczność.
Spory wpływ mają pierwsze metry spalin, więc skup się na koletorze wydechowym (dokładność + odp. długości), puszka rozprężna, a potem zastosuj pasujący Ci najbliżej jakiś z seryjnych tłumików montażowych (np. Asmet, itp.) przelotowy i komorowy.
Tylko nie zawracaj sobie przypadkiem głowy strumienicą.
powodzenia
p.s. trwałość/jakość dostępnych tłumików jest często wykładnią ceny, np. za 18zł rzemieślnicza podróbka może konkurować z fabrycznym/markowym za 70 zł? Oczywiście, że może bo zasadnicze pytanie co jest celem ;)
zwiekdszeniue średnicy wydechu niema sensu żebu rura była grubsza niż suma algebraiczna przekrojów poprzecznych kanałów wydechowych...
musze wam jedno powiedzieć jeśli o ten wydech chodzi mam możliwość zrobienia go za b. male pieniadze wiec czemu sie nie przylożyć a moja obecna rura ma wiecej dziur niż ser....
a tłumnik najbardziej pasuje od lublina ... przeciety i przerobiony w środku na inna modłe ale puch a gotowa wiec może wytrzymać dłużej.
pozdro dzikei za pomoc spoko w caprim mam dobre ogrzewania wiec na marsie bedzie mi cieplo tylko musze butle z tlenem wziaść.
pozdrawiam
grabasz / 2004-03-07 19:35:58 /
nie znam sie na konstrukcji wydechow ale z lopatologicznych doswiadczen wiem ze standardowe kolektory w silnikach pinto 1,6 1,3 i w 2,0 chyba sa takie same. wiec moze jest ktos kto ma baranka z 1,6 gt. znajomy grabaza zrobi kopie a dalej standardowy uklad taki jaki powinien byc.
jesli ten pomysl przejdzie to grabasz moze robic jedna kopie dla mnie stratny nie bedziesz
nmd / 2004-03-07 23:22:55 /
można poprostu wymienić standardowy kolektor 4:1 na nowszy 4:2:1 np. ze Sierry 2.0 i po problemie... pozdr.
Daniel vel Treetop liil (EM) / 2004-03-07 23:33:19 /
w nowszych granadach tez byly 4:2:1, naprawde jest roznica w porownaniu do 4:1
Mysza liil (EM) / 2004-03-08 13:25:45 /
Grabasz. Czy ja tobie powiedzialem zebys poszedl i kupil "renomowana puszke" ?
Ja poprostu porownywalem koszt pracy i czasu itd.
Wcale nie twierdzilem ze lepiej jest kupic firmowe bo jest lebsze, poprost stararalem sie ogulnie przedstawic co trzeba zrobic aby profesjonalnie przerobic wydech. Nie znam cie czlowieku i nie wiem jaka masz wiedze na ten temat. Czy jestes kompletnie zielony czy jestes jakims ekspertem podszywajacym sie pod uczniaka zeby moc dokopac amatorom. Po co sie czlowieku tak unosisz. Ludzie chca pomoc, pisza co wiedza, opisuja swoje doswiadczenia a poniewaz natura list dyskusyjnych jest taka jaka jest, czesto zbaczaja z tematow, albo kraza gdzies po bokach nie wnoszac do rozmowy zadnych konkretow. Wiec sie chlopie tak nie stresuj bo sie wrzodow nabawisz i zamiast kasy na wymazony samochod bedziesz potrzebowal na leczenie.
Z GORY PRZEPRASZAM ZA TEN POST WSZYSTKICH OBECNYCH I NIE OBECNYCH, WSZYSTKICH LUDZI NA SWIECIE, TYCH CO ZYJA TYCH CO POMARLI A TAKZE TYCH CO SIE DOPIERO NARODZA. PRZEPRASZAM ZA WSZYSTKO TO CO ZROBILEM CO NIE ZROBILEM CO ZROBIE I CO NIE ZROBIE W SWOIM MARNYM ZYWOCIE. WOGULE PRZEPRASZAM ZE ZYJE.
Teraz mozecie sobie na mnie uzywac do woli.
Jesli ktos jeszcze chce zebym go za cos przeprosil to chetnie to uczynie.
Takze wcale sie nie obraze jesli mnie ktos za cos bedzie chcial mnie przeprosic. :))
Aldaron / 2004-03-08 16:42:45 /
W ten oto sposob dokonalem sabotazu na liscie wypaczajac sens rozmowy :)
Za to tez przepraszam. :)
Aldaron / 2004-03-08 16:45:42 /
moja przepraszać za to że sie mondrzylem i an ludzi wskakiwalem ale strasznie impulsywny jestem i czesto nie czytam postów do końca, sprawa jak anrazie zamknieta bo zdażylo sie kilka żeczy które kończą temat sportowego wydechy do 2.0 r4 może kiedyś podejme temat na nowo.
pozdro 4 all
i sory 4 all
grabasz / 2004-03-10 23:01:08 /
stary nie rezygnoj!
co sie stalo?
Hoover 3M / 2004-03-10 23:17:02 /
z tego co wiem to Grabasz wymienia silnik na 2.8 ;) poprostu...
Daniel vel Treetop liil (EM) / 2004-03-11 12:25:35 /
no tak taki plan powstal, coby sie wzmocnic i spożądzić sobie 2.8 jednak to troche potrwa bo chce wsadzić silnik po remoncie wykonanym przez siebie uszczelniony i wzmocniony (jak starczy kasy) coby tak teoszke sie szybciej przemieszczać, bo ostatnio milaem problem z kadetem gsi (tym 115 bo gdybym pokonal 150 konego to do glowy by mi nie przyszlo zmienoiać motoru)
pozdro nie rezyygnuje projekt powstaje dalej bo to akurat nic nie kosztuje.
pozdo 4 all
grabasz / 2004-03-11 23:30:42 /