logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Przełożenia skrzyń biegów w nowszych modelach Forda

Przełożenia skrzyń biegów w nowszych modelach Forda

Jako że coraz częściej montujemy w naszych autach skrzynie biegów ze sierry czy scorpio, zapewne wielu fordomaniakom przydały by się informacje dotyczące przełożeń skrzyń N-9 i MT-75. Wzywam więc osoby posiadające owe informacje do podzielenia się nimi z resztą !!!
Osobiście interesują mnie skrzynie N-9 montowane w dieslach 1.8 sierra i 2.5 scorpio.

Z góry dziękuję za zaspokojenie.

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-03-02 22:10:07 /


To jest do skrzyni typu N. Nie wiem jakie ma MT 75, książke mam w aucie a na stronie raczej nie umieszczałem nic na temat mt

Seemann / 2004-03-02 22:37:21 /


Taaa....zamontowałem skrzynię 5-tkę z Sierry 1,8 TD z 90 roku w moim mk3 2,3 v6 .....jedyna przeróbka to sfrezowanie o 1,5 mm na obwodzie końcówki wałka sprzegłowego (ta część która wchodzi do silnika)..przełożeń nie znam.....Dłuuuugo i duuużo jeżdżę już moim Caprikiem.... .i po założeniu 5-tki jedyna zmiana jaką odczułem to mmmminnnimalnie lepsza zbóra na 2-ce......nic więcej! Wierz mi że jestem w stanie wyczuć drobne różnice......i gdyby ta skrzynia miała inne przełożenia ( oprócz 5-tki oczywiście) niż moja zwykła 4-ka to na pewno bym to wyłapał......

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-03-05 16:44:59 /


Przelozenia skrzyn N (9) w sierrach: Byly montowane 3 typy sktzyn N:
a)
I 3,65
II 1,97
III 1,37
IV 1,00
V 0,82

b)
I 3,91
II 2,32
III 1,40
IV 1,00
V 0,82

c)
I 3,36
II 1,81
III 1,26
IV 1,00
V 0,83

Wsteczny we wszystkich 3.66

Z tego co mi sie wydaje. to a jest rzedowka, b jest diesel a c - v-ka, ale pewnosci nie mam.

Mysza liil (EM) / 2004-03-27 21:49:50 /


Odkupując temat: gdzieś mi się obiło, że N9 z 1.8TD ma takie same przełożenia jak pod Vkę czy rzędówkę.
Wolałbym to zweryfikować przed zmianą skrzyni z 2.3D na rzeczoną z 1.8TD.
Jest ktoś w stanie wypowiedzieć się na ten temat?

#szaman Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-02-10 12:48:02 /


1.8 TD ma biegi 1 i 2 ma takie jak od R4 albo V6 2.0 i 2.3 .... natomiast 2.8 / 2.9 + N9 fabrycznie miały jeszcze dłuższe biegi 1 i 2 niż obie dieslowskie skrzynie .... ale 2.3 ma wyjątkowo krótkie 2 pierwsze biegi , krótsze niż cokolwiek (i dobrze , akurat mi przypasuje do Transita lawety) ...

Tak przynajmniej wyczytałem z tabelek na jakimś forum budowy Lotusów 7 w kserówkach z Fordowskich manuali o skrzyniach :D

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-02-10 17:46:53 /


Dokładnie. Pierwsze 2 biegi w N9 z 2.3D są niesamowicie krótkie. Przy spokojnej jeździe jest to mało zauważalne, ale w bardziej dynamicznej już tak (szczególnie z BOA). Na 1 i 2 jest pełen ogień, ale na 3 silnik spada poniżej optymalnych obrotów i trzeba chwilę przeczekać aż się wkręci tam gdzie trzeba...
W takim razie nie pozostaje mi nic, jak tylko walczyć w sobotę z tematem :D

#szaman Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-02-10 19:07:16 /


Odnalazłem :

Type 9 (diesel) (dot 2.3D Sierra 2.5D w Scorpio)

1st 3.91
2nd 2.29
3rd 1.38
4th 1
5th 0.82

Type 9 (1.6-2.3) (podobno 1.8TD ma też te przełożenia)

1st 3.65
2nd 1.97
3rd 1.37
4th 1
5th 0.82

Type 9 (2.8 inc 4x4 )

1st 3.36
2nd 1.81
3rd 1.26
4th 1
5th 0.83

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-02-10 19:23:33 /


ten opis prawdopodobnie jest o tylko z tym 1.8d bym sie nie zgodził

bardziej ten opis co mysza podał

1.8d jest wolny na 1 biegu

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-02-11 09:27:09 /


1.8 TD ma 75 KM - czyli sporo więcej niż zwykłe 2.3 -- do tego całkiem inny dzwon (dłuższy o około 20 mm żeby pomieścić się z innym zamachem) .... no pewnie taka Sierra jest powolna na jedynce , jakby benzynowy się kończył na 4000 obr na jedynce to też by zbyt szybki nie był :D Więc może miec jedynke 3.92 a może zrobili taki wariant z jedynką 3,65 z racji nieco wyższej mocy itp ;) Nie da się niestety tego nigdzie znaleźć w necie ....

Tutaj to mogli napisać co chcieli :

http://car-lib.com/en/Ford/Sierra/1990/1.8-TD-CLX/18005/

Przydałaby sie jakaś serwisówka

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-02-13 12:35:00 /


Przypuszczenia że skrzynia z 1.8TD ma takie same przełożenia jak skrzynie 2.0 czy 2.3 V6 można schować między inne bajki.
Na jeden obrót wałka wyjściowego trzeba zrobić niecałe 4 obroty wałka wejściowego.Tak że przełożenie 1 biegu to zapewne 3.91 czyli jak w skrzyniach z 2.3 i 2.5D.

PL / 2016-12-17 17:29:25 /


chyba bez mocnego teoretyzowania. Moją Granadą Jeździ od pewnego czasu moja córka. I mówi mi, że wygodnie jest ruszać z 2 biegu.
Oczywiście, Granada D może sobie na to pozwolić.
W końcu to jest prawidłowy FORD

zenonDWR / 2016-12-17 21:02:01 /