logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » przeróbka lub zamiana skrzyni biegów

przeróbka lub zamiana skrzyni biegów

Mam problem chce wykorzystać silnik 2.8i V6 do przeróbki samochodu i potrzebuje skrzynie biegów ale skrzynia od capri jest za długa ja potrzebuje skrzynie o długości 40 cm no dobra maksymalnie 45 cm ewentualnie jeśli ma ktoś pomysł na przeróbkę skrzyni od capri i z góry informuje ze nikt nie chce się podjąć przeróbki wałka

xsaw / 2004-02-25 22:23:52 /


od zaporozsca :P jakie auto?

Michal FAZI / 2004-02-26 00:01:40 /


tzn. czemu ma być tak krótka ? moze jakieś transaxle ?? no chyba że do przedniego napedu to nie wiem :-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-02-26 01:12:28 /


po długości skrzyni podpada mi ta przeróbka pod gazika. jak zgadłem to ci powiem co ztego zrobić.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-02-26 08:57:19 /


tak chodzi o gazika :-)

xsaw / 2004-02-26 16:28:20 /


hahaha, a już chciałem zaproponować skrzynkę od FSO Warszawa (3b.) lub nowszego Żuka (4b.) tyle, że pewnie by się rozsypały ;)
4 -ro biegowe Roverowskie są też bardzo krótkie, ale trudne do dostania. Wytrzymują do 400 Nm bez proiblemu.
Więcej mocnych skrzynek nie kojarzę.
Widziałem natomiast u nas przypadkiem w zakładzie kpl. skrzynkę 5b. od scorpio 2.5 TD wsadzaną właśnie do gaza (albo uaza). Były robione kołnierze/przejściówki do wału. Niestety nie zajmując się drobnymi zewnętrznymi usługami nie złapałem gościa i nie udało mi się dowiedzieć w szczegółach jak zmieścił cały taki scorpiowski zestaw w łaziku :(
Może trzeba się lepiej przyjrzeć jak to wcisnąć, może przesunąć reduktor?

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-07 17:58:46 /


Proszę o pomoc
Podłącze się do tego tematu

mam teraz engine Forda Capri V6 i skrzynkę ze sierry 2.3 D ze zmienionym dzwonem od V
i wychodzi, że w moim "pojeździe" biegi będę zmieniał z tylnej kanapy więc nawet do 40 cm długości skrzyni to będzie za długi


Chciałbym skrócić ten zestaw po przez adaptacje "innej"(krótszej) skrzyni z dzwonem V

gdyby już ktoś podał swój typ to fajnie jakby od razu było uzasadnienie tego wyboru w postaci opisu realnego sposobu jak ożenić to wszystko

Rozmyślałem nad wyginaniem gajgi w przód - z jakimiś łącznikami, spawami (cuda na kiju) itp. kombinatorstwo ale to nie spełnia moich oczekiwań więc bardziej wchodzi w grę wymiana skrzyni na krótszą niż przeróbka

sprawami wału i podporami się nie martwcie chodzi mi tylko o skrócenie tego zestawu

Z góry serdecznie dziękuje
Pozdrawiam

dante123 / 2011-07-28 20:51:21 /


Ale w jakim autu? Bo skrzynia od diesla po zmianie dzwony idealnie siada w capri pod standardowy otwór.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-07-28 21:34:36 /


wiem, że siada dobrze w capriku ale w moim SAM'ie jest za długa - to jest całkiem inne auto nie ford :)

już myślałem nad skrzynią z transita 2.5 ale nie wiem czy obudowa sprzęgła jest odkręcana bo na oko widzę, że chyba zintegrowana (lana)


--------------------------------------------------------------
przy okazji zapytam - bo nie mam sprzęgła w ogóle więc jak założę do 2.8 240mm(scorpio 2.5) lub 241(sierra) to będzie grało czy koniecznie 242 ?

dante123 / 2011-07-28 21:53:20 /


nie ma sprzęgła 241 do forda

2.8 jak i 2.5 mają 242

transit 240 to juz nowsze siakieś, nie spasi.

Mysza liil (EM) / 2011-07-29 03:41:31 /


241 przeczytałem w aukcji tak podali - ale pewnie pomyłka wtedy

---------------------------------------------------------

dalej jwt. ktoś pomoże?

jaka jest najkrótsza skrzynia forda, którą mógłbym połączyć z dzwonem V6?

- żeby dało się ja zdobyć
- żeby nie było wielu kombinacji z wałkiem sprzęgłowym
- żeby była na wewnętrznych wodzikach

Skrzynia ze Scorpio 2,5td 96r podejdzie do 2,8?

MT75?

dante123 / 2011-07-30 16:40:25 /


nie wiem do czego pchasz tą skrzynie, ale tak:
zdejmowane dzwony mają tylko stare skrzynie - MT-k ma już monolit.
krótsze skrzynie to : MT75 od fałki - krótsza o ok 15cm, ale dźwignie ma dokładnie w tym samym miejscu co starsze skrzynie, choć w miare łatwo to przerobić.
i skrzynia od starego tranzita, ale to już bialy kruk.

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-07-31 20:45:34 /


od transita widziałem taką skrzynie na szrocie

była identyczna do tej z sierry 2.3d tylko że miała wajhę zmiany biegów z przodu przy tej pokrywce prostokątnej - z tą też ciężko bo ładuję to do DF'a i tam tunel jest wąski a jak zacząłem go ciąć to wychodzi na to że mało miejsca w kabinie na pedał gazu będę miał przez ten poszerzony tunel... może faktycznie jakąś skrzynie od FSO da się połączyć z tym dzwonem?

dante123 / 2011-08-01 13:57:20 /


Troszkę offtop, ale sprawa dotyczy oczywiście forda, tylko troszkę młodszego.
Dałem pytanie na innym forum ale widząc poziom odpowiedzi postanowiłem spytać fachowców.
Wiem, że wielu znas ujeżdza nacodzień młodsze sztuki FoMoCo.

Zacytuje pytanie:

"No i pierwsze ofiary "gleby".
Wszyscy rozwalają przeważnie miski olejowe, ja jak zawsze muszę być oryginalny...
rozwaliłem obudowę skrzyni biegów! :/

Pozdrawiam kretyna które na środku drogi pozostawił urwany układ wydechowy!!!

Teraz do meritum, pytanie do szanownego grona.
Skrzynia z 1.8D od Escorta mkVI do 1.8 16v RDA z mkVII
Czy ta skrzynia będzie pasować? Jakie zmiany wniesie?
Optycznie wygląda identycznie, już gdzieś wyczytałem że powinna pasować.
Tylko jakie są tam przełożenia? Będzie się lepiej czy gorzej zbierał?
Biegi krótsze czy dłuższe?"

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-05-15 17:23:31 /


Wróżę z fusów. Dłuższa przekładnia główna, może trochę inne przełożenia na 1,2. Jeśli wałek sprzęgłowy pasuje to fizycznie podejdzie. Ale może nie mieć mocy ruszać z jedynki :]

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-05-16 13:16:03 /


Nie znam niestety oznaczeń skrzyni montowanych przy tych silnikach.

Jeżeli chodzi o moce to Diesel miał 60km/105Nm a benzyna ma 105km/138Nm, oczywiście przy wyższych obrotach zapewne je osiąga, ale chyba poradzi sobie z ruszaniem.

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-05-16 13:57:37 /


czy ktoś kiedyś myślał o zaaplikowaniu (w celach sportowych) skrznyni biegów z jakiegoś ścigacza do auta?
Chodzi mi o tanie pozyskanie kłowej skrzynki, którą można bez sprzęgła, sekwencyjnie wbijać biegi...

Czy moglibyście mnie wspomóc?
Marzy mi się sekwencyjna skrzynia w escorcie i wyobraziłem sobie, że może z jakiegoś Kawasuki, czy innej Jamahy podejdzie...
trzeba by dorobić dzwon? wałek zdawczy?

JAK TO UGRYŹĆ?
Czy w ogóle to możliwe?

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-05-17 08:22:13 /


Kurcze, czemu mnie to nie dziwi że na najgłupsze pytania mam odpowiedź i to zwykle wynikającą z autopsji ;)

Robiłem taką zmotę ze skrzynią z CBR1000F. Ten silnik ma skrzynię smarowaną ciśnieniowo, jest niezniszczalna. Polecił mi ją Konrad Czwordon, tą samą wykorzystał projektując motocykl Munch 2000 i twierdzi że wytrzymywała ponad 400Nm zanim ograniczyli moc silnika własnej konstrukcji.
Drogi są dwie:
Tniesz i spawasz obudowę tak aby spełniała Twoje kryteria montażu i gwarantowała szczelność
Projektujesz i odlewasz nową obudowę, albo spawasz, jak wolisz.

Generalnie dużo jest pracy na obrabiarkach, obróbki cieplnej itd. Już prędzej bym pomyślał o automatyce zapiętej do zwykłej skrzyni, to raptem kwestia wysterowania dwóch siłowników pneumatycznych dwustronnego działania.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-05-17 15:57:42 /


Kolesie z pracy montowali automatykę do maszyny testującej skrzynie biegów od ciężarówek. Na zwykłych e-zaworach biegi zapinały się nędznie , albo wcale.
Wymyślili że trzeba super udaru i na cewki 24v podali krutkie impulsy 48v.
Maszyna działa do dziś.

Jac Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-05-17 16:29:58 /