logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Wydech 4-2-1

Wydech 4-2-1

Witam .

Do wolnossącego silnika fordowskiego 1.6 CVH zasilanego gaźnikiem , zakładam kolektor wydechowy rurowy 4-2-1 pochodzący z innego auta . Kolektor ten posiada połączenie na wysokości przejścia 4-2 z gwintem na sondę lambda , której nie będe zakładał ( nie ma do czego podłączyć wink.gif ) .
I stąd moje pytanie - skoro zaspawuje otwór na sondę , to czy rozdzielić przejście pomiędzy obydwoma przelotamie , które do niej prowadziło ( a co za tym idzie łączyło przeloty ) Dalsza część wydechu to 2.25 cala przelot dedykowany do tego silnika .

Dzięki za odpowiedzi .

CzarnyMatowy / 2009-07-15 22:30:54 /


raczej bym to usunął, bez fotki trudno stwierdzić ale zapewne powoduje niepotrzebne zawirowania spalin i trudniej owinąć całość taśmą

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-07-15 22:37:24 /


połączenie jest na wysokości schodzenia się 4 rur w dwie .

Co do owinięcia taśmą - raczej nie stanowi to problemu , choć i nie pomaga ( uważasz że w N/A przy komorze silnikowej wielkości fiestowej temperatura spalin będzie problemem ? )

Bardziej chodzi mi o zawirowania właśnie .

CzarnyMatowy / 2009-07-15 22:52:04 /


ja bym dal sonde i podlaczyl AFR-zawsze to jakas informacja.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-07-15 23:04:08 /


dokładnie jak jest juz otwor to mozna go wykorzystac :) za +/- 100zł(sonda + afr) bedziesz mial na biezaco dane o składzie mieszanki :)

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-07-15 23:17:14 /


w Kencie jeszcze pewnie na Weberach ? chętnie zobaczę i sam sobie założę.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-07-15 23:17:47 /


.STICH. - w CVH - taki mam i taki wkładam - po prostu kolejna rzeźba w gównie ( lubię te silniki choć nikt ich nei lubi )

Chłopaki - AFR - kurde na wąskopasmówce ? - to chyba wolę się nie stresować tym co pokazuje ( niewiedza jest błogosławieństwem - przekonałem się o tym po założeniu czujnika temp oleju )

CzarnyMatowy / 2009-07-15 23:27:20 /


a ja sie przekonalem ze niewiedza kosztuje,ale to akurat bylo parkowanie.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-07-16 23:46:56 /


Z tego co pamiętam to próba stanięcia w szranki z dziurawym tłumikiem mojego 406 :P

Beddie Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-07-17 00:21:43 /


ja się nie znam, profesjonaliści taśmują wyloty nawet w otwartych silnikach, wiec pewnie maja w tym jakiś zysk, zawodowi tunerzy niechętnie stosują zbędne zabawki

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-07-17 00:39:07 /