Witam i o radę pytam.
Czy ktoś z Was wie jak wykręcić resztki świecy (sam gwint) z głowicy? Chodzi o to, żeby nie robierać silnika. Czy może bez zdjęcia czapki się nie obejdzie. Słyszałem gdzieś, że zapiekanie się świec to typówka w fordoskich silnikach, więc może ktoś już to przerabiał.
gryziu liil (EM) / 2004-02-23 08:47:35 /
nigdy tego nie robilem
u nas w Szczecinie jest warsztat ktory sie oglasza ze wykreca urwane swiece bez demontazu glowicy wiec sie da
lepiej znajdz taki warsztat, bo jak zaczniesz sam kombinowac i wpadna Ci jakies wiory do garnka to pozamiatane
chodzi o to zeby nie przewiercic jej na wylot, zeby nic sie nie sypalo
trzeba pewnie jakos wydlubac elektrode
camaro / 2004-02-23 13:18:34 /
W tym rzecz, że nie trzeba wiercić bo cała porcelanka wylazła do góry. Została tylko metalowa, grintowana częśc świecy i jest dziura w środku. Pytanie, czy na chama wykrętakiem ciągnąć, czy moze lepiej podgrzać czymś najpierw albo co.
Bajdałej, czy ktoś zna może jakąś metodę coby się na przyszłość zabezpieczyć przed takim ZONKIEM (jakiś preparat na gwint przed wkręceniem świec, albo co)?
gryziu liil (EM) / 2004-02-23 13:33:07 /
gryziu , przerabiałem temat 2 tyg temu... świeca pękła jak sie gwint zaczynał , wylazła ładnie cała porcelanka (tam myślałem). jako że w moim OHCu poszła pierwsza świeca,łudziłem sie ze dospawam cos i odkręce nowy zestawik,ale lipa... zmarnowałem tyle czasu że 2 razy bym rozkręcił i ząłożył głowice, co potem zrobiłem zresztą. Okazało sie że w cylindrze były jednak kawąłki porcelanki i wiórki,więc dobrze że ściągnąłem głowice,co Tobie bez zastanawiania radze. Jeśli dobrze władasz palnikiem acetylenowym,to polecam tą metodą "wydmuchać" zapiekłe resztki gwintu , bo mechanicznie gwint strasznie sie pokanceruje.
Pozdrawiam , powodzenia
marian212 / 2004-02-23 13:49:36 /
A jak sie zabezpieczyć przed tym ??? Proste -
1) kupuj tylko orygnalne świece
2) unikaj wycieków spod pokrywki klawiatury (OHC) , żeby olej nie zbierał sie w zagłębieniu głowicy tam gdzie świeca
3) dokręcaj dynamometrem świece
4) na ile to możliwe odtłuść przed złożeniem gwint w głowicy (szmatka+nitro)
marian212 / 2004-02-23 13:53:23 /
OK. Dzięki.
Czyli nie ma się co chrzanić, tylko zmieniam silnik już teraz. A miałem z tym poczekać aż się zrobi ciepło (garaż nieogrzewany).
Pozdrawiam.
gryziu liil (EM) / 2004-02-23 14:10:59 /