Witam
Otóż mam pewien problem, w czasie jazdy silnik przestaje pracować na jeden cylinder. Muskając gaz silnik tak nie przerywa ale jak się doda trochę więcej to zaczyna telepać. Kable i świece dokładnie sprawdzone więc je można wykluczyć.
Wykręcając dzisiaj ostatnią świecę(patrząc od przodu) zauważyłem, że ceramika była ukruszona, a więc trochę musiało wpaść do środka.
Według mechanika może być uszkodzony zawór lub luz zaworowy trzeba ustawić.
Oczywiście zaczął dużo palić.
tomek1319 / 2009-07-06 14:04:19 /
Sprawdzić cały układ WN, jeżeli auto ma gaz to w następnej kolejności wyregulować luzy na zaworach, jeśli to nie pomoże pisać dalej będziemy myśleli :)
Trójkąt / 2009-07-06 14:15:45 /
jeżeli kable i świece można wykluczyć, to jakim cudem jest ukruszona porcelanka? Wymieniłeś świece na nowe?
granadziarz_3M / 2009-07-06 14:23:11 /
Znalazłem stare świece które były wcześniej, a nowe zamówiłem. LPG nie mam bo za mało nim robię km.
Dzwoniłem do mechanika który kiedyś mi robił auto i stwierdził że to może być zastany zawór. Niestety sam za dużo przy nim nie zrobię ponieważ brak warunków.
tomek1319 / 2009-07-06 14:49:42 /
wkręć nowe i pisz
granadziarz_3M / 2009-07-06 15:28:47 /
Świece jakie zakupiłem, a raczej wybrano mi z katalogu w InterCars to NGK APR5FS ale na stronie NGK wybierając mój model samochodu są tylko AP6FS jako te odpowiednie.
tomek1319 / 2009-07-07 14:01:44 /
do transola mogą być, bo transol jest odprężony w porównaniu do osobowych pinciaków
granadziarz_3M / 2009-07-07 20:26:04 /
A więc wszystko się wyjaśniło. Powodem tego prawdopodobnie było lewe powietrze w gaźniku i problem ze ssaniem. Świece też nowe założone i autko śmiga aż miło.
A teraz spostrzeżenia:
Uszczelka pod dekiel nad zaworami nie pasuje z wersji 105KM ponieważ jest za szeroka.
tomek1319 / 2009-07-08 16:39:06 /
tak. Wiemy :-) uszczelka kolektora ssącego od EFI też nie pasuje do gaźnika.
granadziarz_3M / 2009-07-09 16:54:57 /