Silnik w mojej Granadzie strasznie kopci przy odpalaniu - 2.3D ze sierry.
W dodatku pracuje tylko na 3 cylindrach(przy odpaleniu gdy zimny), w momencie gdy ruszam i silnik sie rozgrzeje (kilkaset metrow starcza) zaskakuje na wszystkie cylindry i wtedy chodzi równo i nie dymi.
Sprawdzałem czy swiece są dobre, ale wyszło ze OK - nawet je wymieniłem i nic nie pomogło.
Podejrzewam ze to mogą być pierscienie - tlok sie rozgrzewa/rozszerza, zaczyna łapać cisnienie i wtedy juz dobrze pracuje- dobrze rozumuję?
Gdy go odpalam "na ciepło" to chodzi bez zarzutu.
Ostatnio wymieniałem głowice i własciwie od tamtego momentu sa takie numery - moze to miało jakiś związek(zawory, uszczelniacze?).
Proszę o radę! Dzięki
dedzio / 2009-06-10 20:00:24 /
sprawdź wtryski może któryś leje, no i przy okazji kompresje
luzuj po kolei nakrętki na przewodach wys. ciśnienia, dojdziesz który to cylinder. sprawdź na nim zawory, świecę, a jak nie pomoże to daj wtryski do sprawdzenia.
granadziarz_3M / 2009-06-10 20:08:05 /
dobrze ze wogole odpala ;-)
Na jako kopci? Co to jest Dizel? Po co wymieniałeś głowicę?
Mysza liil (EM) / 2009-06-10 20:11:16 /
Dizel, Mysza, to taki zdizelowany silnik (zdezelowany? tak się to pisze?)
granadziarz_3M / 2009-06-10 20:15:26 /
Dizel taki Dizlowski, może być diesel, dyzel jak kto woli;)
Głowica była wymieniana bo przepuszczała - była popekana.
Kopci na biało i to tak że domów po drugiej stronie ulicy nie widze w lusterku,
ale tak jak mówie po 15-30s od ruszenia chodzi równiutko i nie dymi.
dedzio / 2009-06-10 20:21:24 /
no to jeszcze raz zwalanie głowicy.... "ciągnie wode" - padnieta uszczelka, albo za slabo dokręcona głowica, albo kolejna głowica pęknieta.
fordofil / 2009-06-10 20:36:38 /
to nie kwestia wody podejrzewam, bo wali spalinami i to tak ze domów ze mną nie widać a para wodna to nie jest bankowo!
Zresztą gdyby to była głowica to na ciepłym silniku było by to samo a to jak pisze, po 30 s od odpalenia i przy ciepłym silniku nie ma problemu!
dedzio / 2009-06-10 20:39:36 /
zrób co napisałem. Jak świeca ok, to wtrysk leje jak nieszczęście. Wypali ci dziurę w tłoku. Miałem lejące wtryski w 2,5D, i stopiło mi świece żarowe, i nadtopiło dwa tłoki.
granadziarz_3M / 2009-06-10 22:03:50 /
Ew caly wspanialy silnik diesla co odpala bez wzgledu na temperature i chodzi na wszystkie gary i ma wszystko sprzedam ci miedzy 350 a 500zl
Classmobile / 2009-06-11 01:44:01 /
Skoro kopci na biało, to zbyt uboga mieszanka. Może spalić tłok, bo temperatura robi się tam wysoka. Wykręć wtryskiwacze i daj do sprawdzenia i wyregulowania, ew. wymiana końcówek wtryskiwaczy. Ciśnienie ma być bodajże 115-120 bar.
Mysza liil (EM) / 2009-06-11 09:57:33 /
Ale czy to normalne ze po 30 sekundach od odpalenia przestaje całkiem dymić?
dedzio / 2009-06-11 11:09:55 /
na zdrowy rozum .. wszystko sie spala w cylindrach i po rozgrzaniu zaczyna chodzić normalnie , ale ja sie nie znam , gdyby uszczelka była padnięta to by Ci wody ubywało , a ubywa ?
Jeśli nie ubywa to wszystko ok z uszczelką i głowicą .
A jeśli granadziarz mówi "przeczyscić wtryski " znaczy trzeba granadziarza słuchać :)
cortinas !G.O.P! / 2009-06-11 11:23:38 /
nie wiem czy normalne, wygląda na to że się zapowietrza, wygląda na nieszczelność w układzie paliwowym. Może rurka od wtrysku nie dokręcona.
Mysza liil (EM) / 2009-06-11 13:23:21 /
dlatego napisałem, żeby poszukać czy to jeden gar, czy wszystkie - jak wszystkie to jak Mysza napisał - zapowietrza się przez noc. Jak jeden - to leje zamiast rozpylać i zapala dopiero jak się podgrzeje.
granadziarz_3M / 2009-06-11 18:54:33 /
Sprawdzić przewody przelewowe te które są między wtryskami.Lubią pękać.
jeżeli faktycznie kopcenie jest efektem zapowietrzania(w co nie wierze), to przed odpałem podpompuj paliwo pompką na filtrze, jeżeli pomoże -to do sklepu po bodajze komplet naprawczy gaźnika 126p i wymiana oringów na pompie.
fordofil / 2009-06-12 19:18:17 /
Okazało sie że to najpawdopodobniej sprawa kompresji, dlatego gdy zimny to na jednym garze nie pali i wywala niespalone paliwo.
Pózniej jak juz sie trochę rozgrzeje i tłok sie rozszerzy to pierścienie zaczynają łapać i przestaje kopcić - tyle mi powiedział diesel meister.
Wtryskiwacze są ok bo 3 tyg temu były robione no chyba że spartolili robotę.
Więc pierścienie do wymiany:/ - da sie tłoki dołem wytragać w tym silniku?
dedzio / 2009-06-16 12:06:54 /
nie
granadziarz_3M / 2009-06-16 12:25:22 /
dezela pierścieniami na długo nie oszukasz
zgoniok / 2009-06-16 14:04:26 /
lepiej kupic drugi wraz z opakowaniem , lub bez
Classmobile / 2009-06-16 15:00:57 /
a w tym drugim trzeba będzie też wymienić pierścienie, jak nie od razu, to za 30kkm. Ja jestem zdania, że jak ktoś jest emocjonalnie związany z samochodem, to tylko porządny remont - nadwymiary i koniec. Tylko to polata. Reszta, to jak leczenie chorego kadzidłem.
granadziarz_3M / 2009-06-16 15:34:26 /
ok , niech nowy moto zrobi nawet tylko 20000 , ale za cene calego silnika nie kupisz nawet wszystkich betow do okrojonego remontu.
Classmobile / 2009-06-16 19:31:45 /
Class, bo ja pisałem o miłości a nie wyrachowaniu :-)
granadziarz_3M / 2009-06-16 20:41:17 /
fajne tematy na forum capri
moj dizel po odpaleniu kopci na bialo... :)))
pmx (wiewior;) / 2009-06-18 00:47:47 /
Lepsze niż cieknące RR'y
Mysza liil (EM) / 2009-06-18 08:25:18 /
oj, to byl zarcik
poza tym wyciek z silnika to temat uniwersalny
pmx (wiewior;) / 2009-06-18 12:53:25 /
wiewiór, granada była fabrycznie w dezelu, więc ossso chooozzziiii?
granadziarz_3M / 2009-06-18 14:51:41 /