Dziś po dłuższych oględzinach doszedłem do wniosku że progi będę wymieniał sam.
Czy jesteście mi w stanie doradzić od czego zacząc.
Z tego co sie orientuje to na początku wypada zrobic przymiar nowych do starych. Nastepnie przewiercić miejsca starych zgrzewów bądź spawów i ciąć ciąć i jeszcze raz ciąć pamietając by przy słupku pozostawic 2-3 cm marginesu bezpieczenstwa. Generalnie zapamietując przed cieciem wymiar szczeliny próg- drzwi.
Jako by ze do wymiany kwalifikuje sie zarówno wewnetrzny i zewnetrzny to od którego najlepiej zacząć?
jacob81 / 2009-06-09 20:30:54 /
A jeszcze jedno w TC I do wymiany progu bedzie konieczny demontaz przedniego błotnika czy jest on tylko przykręcany czy tez spawany/zgrzewany z przednim pasem. Pytam bo nie przerabiałem tego w tym aucie.
jacob81 / 2009-06-09 20:33:08 /
Kupujesz prog, patrzysz jak wyglada i dzieki temu wiesz, jak jest zamontowany Twoj. Usztywniasz jakos otwor drzwiowy zeby Ci sie auto nie rozjechalo i rozwiercasz zgrzewy, najlepiej specjalnym wiertlem. Po tym zabiegu mozesz wyciagnac zewnetrzny prog i zobaczyc jak zniszczony jest wewnetrzny, ktorego wycinasz i wymieniasz. Dobrze zamaluj wewnetrzne czesci progu, a nastepnie przymierz nowy, ktory nie bedzie do konca pasowal, ale spokojnie sobie poradzisz. Ostatni krok to nawiercenie otworow co jakies 3cm aby polaczyc to tak jak bylo zgrzewane. Dobrze jest tez pomalowac miejsca styku pasta poliuretanowa w celu zabezpieczenia przed korozja.
Na koniec mozesz sie cieszyc wlasnorecznie wykonana naprawa blacharska;)
błotnik w dziobaku powinien być tylko przykręcany
mateush (proko) 3M / 2009-06-09 20:42:58 /
Ja tu widzę oprócz progów do wymiany parę cm podłogi do dorobienia , no i kawałek tylnego błotnika , staraj się nie robić podłogi na zakładkę jednej blachy na drugą tylko dokładnie dopasować do siebie i przyspawać na styk a nowy próg wspawać tak jakby były zgrzewy (czyli spawac w wywiercony otwór) i powinno być dobrze .....
MikeB4 / 2009-06-09 20:57:52 /
Podłoge rozumiem doczołowo przyspawać dorobiony element ?
W kwesti usztywnienia jest ono konieczne ? mam wspawac tymczasowo rury po przekątnej ? Jak najlepiej usztywnic ? jest to konieczne podłoga i podłużnice srodkowe nie przytrzymają ?
jacob81 / 2009-06-09 21:42:28 /
Można usztywnić - tam gdzie auta pod spodem nie mają podłużnic przez całą długość (np. Capri, Fiesta) jest ryzyko pokrzywienia nadwozia - zwłaszcza jak wisi na kobyłkach czy jeśli chcemy sobie podnieść (bo z ziemii źle się spawa leżąc)
Jeśli podłużnica jest przez całą długość auta i jest zdrowa to niekoniecznie trzeba wzmacniać - ale przed wycięciem zewnętrznego i wewnętrznego progu warto zapamiętać wymiar między słupkami drzwi i słupkiem środkowym na szerokość auta
MikeB4 / 2009-06-09 21:53:04 /
Myszle ze wymiana progow zakonczysie czyms takim:) :
http://www.capri.lt/index.php/members/Aras/Aras-MKIII/Aras-MKIII-Restoration/Aras-MKIII-Restoration-Body/
Arunas / 2009-06-10 09:02:13 /
Może - ale po co straszyć :-)
MikeB4 / 2009-06-10 15:30:31 /
O kurde zniechęciłeś mnie. Jutro oddaje go na złom ......:) . Widze kolega pesymistą jest a jeszcze nie dawno ktoś mi doradzał bierz z Niemiec i wziąłem.Auto nie dostało mocno w dupe bo w 2000r było robione 5 lat użytkowane w Niemczech i 3 lata stało pod dachem w garażu wiec raczej tak źle nie powinno chyba być. Niemcy nie wiedzą że sól topi śnieg dlatego go nie sypią :)
jacob81 / 2009-06-10 18:40:35 /
Nie wycinaj wszystkiego jednocześnie. Wstaw próg zewnętrzny, by pasował, potem do niego wewnętrzny i na koniec podłogę. Jak zrobisz odwrotnie, to może się okazac, że spoina ściągnęła ci blachę(zwłaszcza,jak będziesz spawał doczołowo) i próg zewnętrzny wyląduje nie tam gdzie powinien...
Witan. / 2009-06-13 16:03:23 /
W kwestii zakupu, mam już dwa zewnętrzne progi zakupione (niemieckiej firmy) noszę się z zamiarem kupna wewnetrznych skad najlepiej kupic. Te z oldtimer centrum czy od chuder serwis, bedą pasowały czy wymagały kombinowania?
jacob81 / 2009-08-13 23:36:32 /
CHUDER
jakby ktos był zainteresowany to odjakiegoś czasu zajmuje sie produkcja progów. Narazie do granady 2D i 4D niebawem bedą do capri.
Medy / 2009-08-14 08:45:21 /
medy a do capri mk1?
Są w trakcie dopracowywania profilu na dniach bede robił na gotowo.
Medy / 2009-08-15 09:27:32 /
Alwax - próg w Capri niezależnie od generacji jest ten sam ;-))
MikeB4 / 2009-08-18 01:59:32 /
oj mike chyba nie?
lecz w pewnym sesie masz racje bo to tylko szczegoliki.
jedynki mialy oble a trojki mialy lekki kancik.
tak mnie uczyl profesor jedynkologi caprikowej CAMARO.
Jest też różnica w przetłoczeniu na podstopniu (podobno to wgłębienie jest na znaczek) ... w Mk1 jest mniejsze i głębsze w Mk2/3 bardziej płaskie i większe.
Obłości progu z Mk1 nie stwierdziłem jakoś a mam obie do porównania ...
MikeB4 / 2009-08-19 01:10:17 /
to przetloczenie to bylo we wszystkich modelach?
a oblosc progu to nie wiem czy byla roznica MK1a-MK1b.
niech camaro cos powie bo ja moze pokrecilem-jestem tylko czlowiekiem.
Mam pytanko TC I posiada podciągi u dołu progów i jakąś rame bądź profil pomiedzy progiem zewnetrznym a wewnętrznym ?
jacob81 / 2009-09-09 22:22:10 /
TC II na pewno ma tylko dwuczęściowe progi więc dziobak też (+ drobne wzmocnienia w miejscu łączenia słupków). Słabo to wygląda, ale to przecież nie granada :D
zygzak_wFe / 2009-09-19 10:21:13 /
http://www.wiocha.pl/1193189,Progi-zrob-to-sam
Tutorial pewnego posiadacza BMW-warto;)
bon / 2015-02-01 12:36:44 /
nigdy nie widziałem, żeby e39 tak zgniło
Kuki.vel.Krzak / 2015-02-02 10:09:57 /