powie mi może ktoś co to za część i d jakiego silnika była montowana??
wygląda na jakąś pompkę.. może oleju??
Qba_skc / 2009-05-25 21:06:34 /
Chyba jakaś hamulcowa :)
Arek 3M / 2009-05-25 21:13:41 /
Pompa oleju do pinciaka...
Konar / 2009-05-25 21:14:59 /
znalazłem coś takiego i szukam zastosowania;)
Qba_skc / 2009-05-25 21:15:19 /
a jednak oleju;) a do każdego pinto podejdzie?? od 1.3 do 2.0??
Qba_skc / 2009-05-25 21:16:27 /
oleju , ale nie Pinto. Ni po wyglądzie, nie po numerze. Pinto weszło do prod w 75 roku.
marian212 / 2009-05-25 21:42:55 /
Pinto Pinto :)
HM, HF to subkody dla pinto.
A weszło do produkcji w 70r. właśnie - razem z Dziobakiem i Escortem MkI na Niemcy :)
Konar / 2009-05-25 21:54:45 /
Ogólnie te subkody to są takie
70 - pierwszy rok homologacji części
HM - niewiadomo co
np.
AB - Escort
EC - Capri
FB - Fiesta
BB - Taunus
ale HM to nie wiem z czego ...
Pozatym pinto weszło wcześniej ;-) Przykładowo w Capri w 72 (po lifcie) a w Stanach już wczesniej chyba było ....
Co do Escorta Mk1 z 1970 z silnikiem OHC Pinto - to nie wiem ..... napewno był w Taunusach TC1 i Cortinach Mk3 gdzieś od tego roku ...
MikeB4 / 2009-05-26 15:16:03 /
Hmm, Mike to trochę bardziej skomplikowane ;)
Generalnie format europejskich numerów części (tej ostatniej wersji od 1969) jest potomkiem w którymś tam pokoleniu formatu amerykańskiego (np. C5AZ-5689-AA) ale po kolei:
1. znak na samym początku (litera) - opcjonalna:
A - akcesoria
P - panele (blachy) (?)
2. Rok wprowadzenia części do produkcji (np. 70)
3. Oznaczenie samochodu LUB grupy serwisowej
W przypadku samochodu sprawa jest prosta (pierwszy znak: typ samochodu, drugi znak: pochodzenie części). I tak:
Pierwszy znak - typy samochodów:
A - Escort
B - Taunus/Cortina
C - Common (części wspólne z założenia - np. tabliczki znamionowe)
D - Ford D-Series
E - Capri
F - Fiesta
G - Granada
itd.
Drugi znak - pochodzenie:
B - Niemcy
G - Wlk. Brytania
Sprawa się komplikuje nieco w przypadku grup serwisowych, bo np. w przypadku silników
jest tak:
- pierwszy znak - typ silnika
1,2,3 - Kent
H - Pinto
T - Koeln
- drugi znak nie wiadomo co znaczy ale zawsze F lub M
Z kolei spotkałem się z częściami skrzyń biegów czy mostów oznaczanymi subkodem WG (np. 71WG-7223-AB - uszczelka dekla do 4B). Tu 'W' zostało pewnie przejęte z amerykańskiego oznaczenia 'Engineering Department' (czwarta litera pierwszej grupy), natomiast druga litera wciąż oznacza pochodzenie.
4. Przeznaczenie części.
Od 4 do 7 znaków (cyfry i litery).
To oznaczenie żywcem pokrywa się z amerykańskim (druga grupa). Co więcej - nie zmieniło się praktycznie od początku istnienia Forda.
Dlatego też dla części z tego wątku (70HM-6616-AB) wpisując w googlu numer '6616' albo lepiej 'ford part 6616' trafiamy np na dekiel pompy oleju Forda A z 1928r. :)
http://www.snydersantiqueauto.com/4639
PS. Na tej stronie część ma numer A-6616 bo to antyczny format. Potem przed literą A (która do końca zachowała znaczenie modelu samochodu, tyle że A znaczyło później 'Ford full-size' ) doszły dwa znaki oznaczające dekadę i rok (np. C5) a po niej literowe oznaczenie 'Engineering department'.
Mniejsza o to. Numer przeznaczenia części jest podzielony na grupy, żeby było łatwiej się domyśleć, o które okolice samochodu chodzi:
1000-1250 = Wheels, hubs and drums
1350-1499 = Spare wheel carrier
2001-2285 = Brakes (service)
2307-2438 = Brakes (power)
2442-2482 = Brake controls
2505-2900 = Brakes (parking)
3000-3359 = Front suspension and steering linkage
3500-3764 = Steering gear
4000-4296 = Rear axle
4600-4859 = Drive shaft
5000-5176 = Frame
5200-5299 = Muffler & exhaust pipe
5300-5499 = front spring and stabilizer
5550-5832 = Rear spring
6000-6898 = Engine
6905-6968 = Transmission overdrive and engine steady rest
7000-7997 = Transmission (Automatic or Manual) and Clutch
8000-8499 = Radiator and grille
8500-8689 = Water pump and fan
9002-9296 = Fuel tank and supercharger
9301-9420 = Fuel Pump
9421-9499 = Manifolds, clamps, etc.
9500-9599 = Carburetor and supercharger
9600-9699 = Air cleaner
9700-9999 = Accelerator and choke control rods
10000-10449 = Generator and Alternator
10500-10653 = Voltage regulator
10654-10756 = Battery
10838-10990 = Instruments
11000-11382 = Starter motor
11450-11688 = Lighting and ignition switch
12000-12390 = Ignition coil, distributor, condenser
12402-12425 = Spark plugs
13002-13248 = Lamps (head and parking)
13402-13796 = Lamps (rear)
13809-13853 = Lamps (license & pillar) & horn
14197-14689 = Wiring
15000-15858 = Miscellaneous accessories
16000-16550 = Front fender
16600-16999 = Hood
17005-17125 = Tools
17248-17383 = Speedometer & tachometer
17402-17666 = Windshield wiper & washer
17700-17730 = Mirror
17736-17999 = Bumper
18000-18125 = Shock absorber
18148-18249 = Comfort-Convenience Accessories
18250-18699 = Heater
18800 = Radio & Antenna
18900 = Speakers and radio accessories
19000 = Gasoline
19100 = Fire Extinguishers
19500-19585 = Custom Accessories; Appearance and maintenance materials
19600-19980 = Air Conditioner
Dodatkowo przed częścią 'tysięczną' numeru może znajdować się oznaczenie literowe wskazujące na 'pod-część' np. rzeczony dekiel pompy (6616) mógłby mieć jakąś część składową oznaczoną 6A616, kolejną 6B616, itd.
W przypadku naszych fordów litera ma konkretne znaczenie (a więc podczęści nie idą po kolei A, B, C... itd. tylko zazwyczaj jest to K lub L lub M) ale niestety nie wiem jakie.
Czasami przed całym blokiem oznaczającym przeznaczenie części jest literka 'T' oznaczająca przynależność do działu 'Trim' (wykończenia, tapicerka, itd.). Wtedy numery oznaczają mniej więcej:
00000-09999 = Front End Group:
- 01000 = Instrument Panel Area (Lower)
- 02000 = Windlace
- 03000 = Windshield
- 04000 = Instrument Panel (Upper) and Visor Area
- 06000 = Glove Compartment
10000-19999 = Floor Group
- 10000-12000 = Floor (Exterior)
- 13000 = Floor (Interior)
20000-39999 = Side Assembly Group
- 20000-27600 = Doors
- 27700-30000 = Quarter Panel/Quarter Window
40000-49999 = Back Group (Rear Window, Trunk & Rear Valance)
50000-59999 = Top and Roof Group
60000-69999 = Seat Group
W tym przypadku również istnieją literowe oznaczenia pod-części ale znajdują się one przed częścią 'setną' numeru. Czyli np. 'T617K71' - to jest oznaczenie jakiejśtam wajhy tylnej kanapy do dziobaka kombi :)
Ostatnim elementem składowym numeru części jest literowe oznaczenie generacji, typu, koloru, etc. (np. A, BA, AAJP)
O i to tyle.
PS. Aha, oddzielnymi numerami są oznaczane śruby, nakrętki, podkładki, etc. Tam zawsze jest litera 'E' później kilkucyfrowy numer oznaczający rozmiar i typ a na końcu często litera 'S' i dwu-cyfrowe oznaczenie wykończenia (ocynk, pasywacja, etc.).
Tera to już naprawdę koniec :)
PS2. Oczywiście te informacje mogą być niekompletne, mylne, itd. Powstały wyłącznie na podstawie własnych obserwacji i pozbieranych po sieci informacji :)
Buziaki.
Konar / 2009-05-26 17:00:11 /
ładnie to opracowałeś. :D
Tom'ash / 2009-05-26 17:07:10 /
proponoweał bym okrasić 2 tabelkami i nałą stronke z tego wystoogać :)
fordofil / 2009-05-26 18:02:15 /
O widzisz - tak byś nie napisał ... a się można coś ciekawego dowiedzieć ;-)
MikeB4 / 2009-05-26 18:08:10 /
:P
Konar / 2009-05-26 18:10:29 /
od czego jest ta pompka ???
została zakupiona w 90r
Lukruś / 2009-09-13 15:05:38 /
Wyglada jak zewnętrzna pompka do spryskiwaczy...:))
tazzman / 2009-09-13 15:30:51 /
od spryskiwacza reflektorów... scorpio (orion?fiesta?)
Granada Mk2a
Konar / 2009-09-13 16:01:38 /
Przekładając osprzęt silnika z 1.6 do 2.0 natrafiłem na zagwostkę: w 1.6 mam 3 kable do alternatora: jeden masowy, jeden z okrągłą końcówką a jeden z blaszką na końcu (no.1). Chciałem wziąć altek z 2.0 i zonk. Nie mam gdzie podłączyć wsuwki, bo blaszka jest zajęta przez jakieś ustrojstwo (no.2). Pytanie: co to za ustrojstwo i co mam zrobić? Olać kabel i podłączyć tylko dwa pozostałe kable czy odłączyć to ustrojstwo i podłączyć wsuwkę do blaszki?
i co, nikt nie wie??? :/
To ustrojstwo to kondensator. A służy on ograniczeniu zakłuceń generowanych przez alternator. Wielkiej tragedii nie będzie jak nie podłączysz ale jak masz to zakładaj.
Złącze okrągłe służy do zasilania grzałki w automatycznym ssaniu.
Trójkąt / 2009-09-15 12:26:15 /
Sprawa się rozwiązała i te kabelki to od rozrusznika są :) 3M okazał się najszybszy bo jeszcze telefonicznie dostałem wytyczne :) Dzięki Trójkąt również za odpowiedź. Zdziwiłem się, bo na reszcie alternatorów w pozostałych autach nie mam tych kondensatorów. Zostawiam ustrojstwo na miejscu.
Co to za ustrojstwo? Wkręcone do kolektora dolotowego na dole - właściwie niedokręcone bo się kręci tak jakby na gwincie niedokręcone i tymi dwoma wężami idzie do góry tam gdzie strzałki na zdjęciu. Sprawa dotyczy 2,0 OHC z Weberem 32
Shadow / 2010-07-26 21:53:14 /
http://www.capri.pl/forum/405634#442283
znajdziesz
bon / 2010-07-26 23:05:47 /
Witam,
do jakiego motoru (4ro cylindrowy) pasuje ten walek?
bartek nowakowski / 2011-03-18 16:37:28 /
Pierwsze podpowiedzi z googla mówią, że od CVH (1.1 - 1.6)
Mysza liil (EM) / 2011-03-18 17:00:31 /
Co to? Kojarzy mi się z plasticzkiem wybieraka N9, 4b(wewnętrzne wodziki). Zgadza się?
Tak.
PL / 2017-09-25 09:48:13 /
Co to jest?
mishq (Mateusz G.) / 2018-04-19 12:33:56 /
Wygląda mi to na filtr przeciwzakłóceniowy do silnika wycieraczek,
Trójkąt / 2018-04-19 13:25:55 /
Mnie też na to wygląda:)
Marcin P. / 2018-04-19 18:39:16 /
tak to to sprawdziłem i jest w granadzie identyczne koło silnika wycieraczek :) ale mam jeszcze jedną ciekawą rzecz z fordowej elektryki jak ją znajdę to też wrzucę bo nie wiem co to
mishq (Mateusz G.) / 2018-04-19 22:20:02 /
pewnie moduł "wkurwu". Uaktywnia się co jakiś czas, powodując chochliki w instalacji. Taka zachęta do wymiany auta na nowe.