mam pytanie czy ma moze ktos dane dotyczace czasu otwarcia zaworow i konta nachylenia krzywek do silnika R4 i V6
najlepiej jakby to były dane wałkow typu GT (np. inż. Świątka)
bo mam mozliwosc stworzenia wałkow po niskiej cenie :)
ale potrzebuje danych
Main(misiek) / 2004-02-14 15:18:38 /
R4
1.3 i 1.6:
-otwarcie zaw ssacego 22* przed ZZ
-zamkniecie zaw ssacego 54* po ZW
-otwarcie zaw wydechowego 64* pzed ZW
-zamkniecie zaw wydechowego 12* po ZZ
2.0
-otwarcie zaw ssacego 24* przed ZZ
-zamkniecie zaw ssacego 64* po ZW
-otwarcie zaw wydechowego 70* pzed ZW
-zamkniecie zaw wydechowego 18* po ZZ
Michał (drzewiej to było Wydmikufel) / 2004-02-14 15:55:20 /
2.3
-otwarcie zaw ssacego 20 przed ZZ
-zamkniecie zaw ssacego 56 po ZW
-otwarcie zaw wydechowego 62 pzed ZW
-zamkniecie zaw wydechowego 14 po ZZ
3.0
-otwarcie zaw ssacego 29 przed ZZ
-zamkniecie zaw ssacego 67 po ZW
-otwarcie zaw wydechowego 70 pzed ZW
-zamkniecie zaw wydechowego 14 po ZZ
Krzychu / 2004-02-14 16:01:02 /
Na tej stronie masz kilka wałków do R4 i V6 , oraz dosyć gokładne opisy do nich
http://www.biesheuvel.nl/
wejdź w /Kent Cams Nokkenassen/ , a potem model silnika
Bartek_mk1 / 2004-02-14 16:53:12 /
Możesz podać jakieś orientacyjne ceny? Szczególnie interesuje mnie wałek do 1.6 ohc. Jeśli tanio, to od razu zamawiam :-)
Bartek_mk1 / 2004-02-14 17:33:35 /
moze wiecej stron bym prosił bo ja sie na tym nie znam wiec musze miec duzo danych :)
Main(misiek) / 2004-02-14 18:16:17 /
2.0 OHC
-otwarcie zaw ssacego 24 przed ZZ
-zamkniecie zaw ssacego 64 po ZW
-otwarcie zaw wydechowego 70 pzed ZW
-zamkniecie zaw wydechowego 18 po ZZ
2.8 v6
-otwarcie zaw ssacego 24 przed ZZ
-zamkniecie zaw ssacego 72 po ZW
-otwarcie zaw wydechowego 73 pzed ZW
-zamkniecie zaw wydechowego 25 po ZZ
2.3 v6
-otwarcie zaw ssacego 20 przed ZZ
-zamkniecie zaw ssacego 56 po ZW
-otwarcie zaw wydechowego 62 pzed ZW
-zamkniecie zaw wydechowego 14 po ZZ
2.0 v6 (jak w 2.3)
-otwarcie zaw ssacego 20 przed ZZ
-zamkniecie zaw ssacego 56 po ZW
-otwarcie zaw wydechowego 62 pzed ZW
-zamkniecie zaw wydechowego 14 po ZZ
1.7 v4
-otwarcie zaw ssacego 24 przed ZZ
-zamkniecie zaw ssacego 64 po ZW
-otwarcie zaw wydechowego 70 pzed ZW
-zamkniecie zaw wydechowego 18 po ZZ
Mysza liil (EM) / 2004-02-14 18:27:38 /
a to co podajecie to są wersje GT czy seryjne
mnie tylko GT i RALLY interesuje
Main(misiek) / 2004-02-14 21:00:25 /
No seria u mnie.
Michał (drzewiej to było Wydmikufel) / 2004-02-14 22:19:25 /
jeśli masz 1.6 to na początek założ wałek od 2.0 i wstaw zawory od 2.0, wałek u inż.Świątka do pinto 2.0 wyczynowy to koszt ok 700zl
ale ja mam mozliwosc zrobienia profesjonalnie wałkow w niewygorowancyh cenach tylko potrzebuje parametrow :)
czas otwarcia i kat nachylenia krzywek wałka GT
Main(misiek) / 2004-02-14 22:48:07 /
Kent Cams Fast Road/Rally
3000/7500 rpm = kleplichthoogte 11.68mm in = 11.25mm uit = opening 300 in = 297 uit = timing 45/75 74/43 = inlaat volledig open op 105
Kent Cams Lighting Rods
2500/7000 rpm = kleplichthoogte 12.82mm in = 12.34mm uit = opening 304 in = 292 uit = timing 47/77 71/41 = inlaat volledig open op 105
Kent Cams Mildroad
2000/6500 rpm = kleplichthoogte 10.66mm in = 10.84mm uit = opening 260 in = 269 uit = timing 27/53 58/31 = inlaat volledig open op 103
Kent Cams Race
4000/8500 rpm = kleplichthoogte 13.97mm in = 13.46mm uit = opening 323 in = 336 uit = timing 53/90 96/60 = inlaat volledig open op 108
Kent Cams Rally
3000/7750 rpm = kleplichthoogte 13.10mm in = 12.59mm uit = opening 322 in/uit = timing 53/89 89/53 = inlaat volledig open op 108
Kent Cams Road/Rally
2750/7500 rpm = kleplichthoogte 12.70mm in = 12.44mm uit = opening 304 in = 297 uit = timing 46/78 74/43 = inlaat volledig open op 106
Kent Cams Sports Injection - Fast Road
1000/6250 rpm = kleplichthoogte 12.67mm in = 12.31mm uit = opening 263 in/uit = timing 22/61 61/22 = inlaat volledig open op 110
Kent Cams Sports R Fast Road
2500/7000 rpm = kleplichthoogte 11.22mm in = 10.92mm uit = opening 285 in = 280 uit = timing 34/71 68/32 = inlaat volledig open op 108
to są wałki do 2.0 OHC PINTO
może ktoś to przetłumaczyć?
Bartek_mk1 / 2004-02-15 16:13:57 /
Ford V6 3,0 Essex Engine
Kent Cams GP1 Specification
4000/8000 rpm = kleplichthoogte 12.65mm in/uit = opening 320 in/uit = timing 56/84 84/56 = inlaat volledig open op 104
Kent Cams Mild Road
1000/5500 rpm = kleplichthoogte 9.82mm in/uit = opening 270 in/uit = timing 28/64 64/28 = inlaat volledig open op 109
Kent Cams Race
3500/7500 rpm = kleplichthoogte 12.29mm in = 12.24mm uit = opening 310 in/uit = timing 52/78 88/42 = inlaat volledig open op 103
Kent Cams Sports - Fast Road
1500/6000 rpm = kleplichthoogte 11.35mm in/uit = opening 276 in/uit = timing 30/66 66/30 = inlaat volledig open op 110
Kent Cams Sports R Road/Rally
2000/6500 rpm = kleplichthoogte 9.55mm in = 9.49mm uit = opening 290 in/uit = timing 37/73 73/37 = inlaat volledig open op 108
Kent Cams Sports R Road/Rally
1500/6000 rpm = kleplichthoogte 11.17mm in = 11.12mm uit = opening 290 in/uit = timing 42/68 78/32 = inlaat volledig open op 103
Kent Cams Supersport Rally
2500/6500 rpm = kleplichthoogte 11.73mm in = 11.68mm uit = opening 300 in/uit = timing 47/74 83/37 = inlaat volledig open op 103
Bartek_mk1 / 2004-02-15 16:18:22 /
Ford V6 2,9 Injec. Mechanic Followers
Kent Cams Sports Fast Road
2000/6000 rpm = kleplichthoogte 10.08mm in/10.03mm uit = opening 276 in/uit = timing 24/72=72/24 = inlaat volledig open op 114
Bartek_mk1 / 2004-02-15 16:19:53 /
Ford V6 2,8 Taunus Injection
Kent Cams Sports Fast Road
2000/6000 rpm = kleplichthoogte 10.08mm in/10.03mm uit = opening 276 in/uit = timing 24/72=72/24 = inlaat volledig open op 114
Kent Cams Sports R Fast Road/Rally
2500/6500 rpm = kleplichthoogte 11.20mm in/11.15mm uit = opening 284 in/uit = timing 32/72=72/32 = inlaat volledig open op 110
Bartek_mk1 / 2004-02-15 16:21:38 /
Ford V6 2,3 2,8 Taunus
Kent Cams Mild Road
1000/5500 rpm = kleplichthoogte 10.39mm in/10.51mm uit = opening 270 in/280 uit = timing 32/58=73/27 = inlaat volledig open op 103
Kent Cams Race
3000/7500 rpm = kleplichthoogte 11.73mm in/11.68mm uit = opening 300 in/uit = timing 47/73=83/37 = inlaat volledig open op 103
Kent Cams Sports Fast Road
1500/6500 rpm = kleplichthoogte 10.56mm in/10.51mm uit = opening 280 in/uit = timing 37/63=73/27 = inlaat volledig open op 103
Kent Cams Sports R Road/Rally
2000/6500 rpm = kleplichthoogte 11.17mm in/11.12mm uit = opening 290 in/uit = timing 42/68=78/32 = inlaat volledig open op 103
Bartek_mk1 / 2004-02-15 16:23:50 /
dobra skoro masz juz dane techn. walkow..to powiedz nam jakie ceny orientacyjne moga byc tych walkow???
bo jesli bylyby atrakcyjne to mysle ze byloby duze zainteresowanie...:))
pozdro
Zakrzak! / 2004-02-15 20:43:17 /
HI !!!
Dokładnie tak jak mówi Zakrzak , mam nawet na wymiane wałek od 1,6 ohc,
Jeśli cena stanowiłaby ok 50%-60% ceny inż. Świątka - to było by OK !!
powiedzmy 350,- zł za wałek . Więc podaj cenę - a o dane techniczne będziemy się martwić później.Dobrze mówie czy nie ??? , bo już sam nie wiem ....
Co nam z wałków sportowych , jak koszt stanowiłby średnio 30 % wartości rynkowej auta. Musimy mieć cenę na którą może sobie pozwolić , znaczna większośc naszej społeczności. Ten kto robi te wałki musi mieć świadomośc ,że na ilości ( dzisiaj ) może zarobić znacznie więcej , chyba że polityka Firmy mówi inaczej .... ,a tak się dzieje gdy Firma ma ugruntowaną pozycje na Rynku - wtedy taki wałek kosztuję np. 750,- żł .
ok ! bo się rozpisałem ...ale dobrze że ten temat wypłynął , bo nie ma jak jazda z większym momentem obrotowym.
Pozdrawiam Wszystkich i niech ten wątek będzie szansą dla nas wszystkich , czego sobie i Wam życzę
NARA !
P.S.
Kolego podaj nam cenę !!!!
ELVIS76 / 2004-02-15 21:06:41 /
no takie wałki kosztują swoje nieznam konkretnych cen konkretnych wałków ale z tej firmy to ceny zaczynaja się od 700zł w długi zwyż :)
jutro wieczorkiem powinienem juz wiedziec :)
Main(misiek) / 2004-02-15 23:11:27 /
WITAM TEŻBYM BYŁ CHĘTNY NA TAKIE COŚ. TO PRAWDA ŻE SPORTOWY WAŁEK DO V6 OD ŚWIĄTKA TO JAKIEŚ 1200-1500ZŁ?????????? ALE JAKBY BYŁY W GRANICACH 300-500 TO BIORĘ DWA DO 2.8i i do 2.9 :-)
H2O patryk_3M / 2004-02-16 08:38:31 /
Jeszcze więcej na temat sportowych wałków http://www.kentcams.com
Krzychu / 2004-02-16 09:38:01 /
dowiedzialem sie :)
ale jest kilka nowych pytan : z jakiego materiału są walki rozrzadu forda???
i opcji:
1.jesli wałki sazeliwne to napawanie nowych krzywek jest nieoplacalne i ryzykowne
2.jesli stalowe to ewentualnie mozna napawac
3.fabrycznie nowe wałki z tym ze wiaze sie to z uruchomieniem nowej lini ale cena (wiadomo im wiecej tym taniej) około 250-300zl za nowiutki wałeczek
Main(misiek) / 2004-02-16 16:00:45 /
u mnie regenerowany byl walek u swiatka, piorunsko droga sprawa. do tego jeszzce regeneracja szklanek.
za wersje z wydluzonymi czasami otwarcia zaworow musialbum doplacic 400zl ekstra, dodatkowo nie byloby na to gwarancji, ze sie nie rozsypie.
Kriss_MustangII / 2004-02-16 16:25:14 /
rewelacja...jesli po takich cenach i jesli beda z dobrego materialu to bym z 10 zamowil....:))..oczywiscie do rzedowek i falek....
wiec moze dowiedz sie dokladnie wszystko i pozbieraj zamowienia bo chetnych nie zabraknie..:)
pozdro
Zakrzak! / 2004-02-16 19:18:39 /
Dokładnie, znając niektóre mechanizmy rynku to sprawa wygląda tak:
Nikt nie zrobi dobrego wałka za 350 PLN
Jeżeli ktoś się podejmie robić takie wałki za 350 PLN to ... musi mieć z czego dopłacić, lub robi to bo coś nie tak ...
Na większe zamówienia nie ma co liczyć, bo jeśli znajdzie po 5 chętnych na każdy wałek to będzie max, następnie będzie czekał 5 miesięcy na odbiór i kasę.
I ostatnie i najważniejsze - jeśli facet nie wie z czego są wałki w fordzie, to ma takie pojęcie o wałkach jak ja o bierzmowaniu.
Szajba / 2004-02-16 21:29:52 /
szajba ma swieta racje
nie wierzcie w bzdury o tanich dobrych walkach
nawet jak taki walek za 350zl bedzie wygladal jak walek to po miesiacu pracy bedzie bardziej przypominal powyginana szpryche od roweru
camaro / 2004-02-16 21:52:32 /
no fakt gosc nie wie z czego sa walki forda bo na codzien zajmuje sie produkcja walkow do MAN polska :)
robia to tysiacami sztuk i nie sa bynajmniej rzemiechami :)
a ze to zaklad mojego znajomego to sie go spytalem :)
cena za nowy walek max 300zł z tym tylko ze trzeba by odpalic nowa linie produkcyjną i to jest własnie koszt =/
to narazie jest pomysł tak ze nie ma co sie klucic o sensie trwałosci itp
postaram sie dowiedziec jaka ilosc produkcji jest opłacalna
POKÓJ :):D
Main(misiek) / 2004-02-16 23:05:55 /
Jak dla mnie wystarczający argument :)
czekam zawsze pare kucyków więcej się przydas :-) jestem za pozatym man to chyba dobra cięzarówka :-o??
H2O patryk_3M / 2004-02-17 08:22:57 /
zreszta mowa o walkach GT...a wiadomo ze zwyklego w sklepie sie za 300 nawet 500 nie kupi...:))...wiec nawet gdyby robil zwykle to i tak by sie oplacalo...:))
Zakrzak! / 2004-02-17 09:26:37 /
MAN to jest całkiem inna historia .Cena będzie moze i niska ale przy kilku a najlepiej kilkudziesięciu tysiącach wałków jednego rodzaju , a jak widac w poprzednich postach w naszych Fordach rodzajów walków jest bez liku...kto zaryzykuje by nam zrobic dobrze a istnieje jeszcze niebezpieczeństwo że nie uda się zrobić tego dobrze inne przekroje inne siły predkości obrotowe w benzynie i dieslu jest tyle schodów że niestety jest nikła szansa powodzenia takiego działania. Ciekawa z jakiego powodu inż.Świątek bierze taka kasę za wałki bo niby jest zdziercą??? po prostu jeśli byłaby luka na rynku i możnaby produkowac cos o połowę taniej jeszcze z zyskiem to mielbysmy przynajmniej 10 róznych wałków do wyboru do kazdego typu auta .
bogdanw / 2004-02-17 10:16:54 /
Światek bieze tyle bo jest pan inż. :) i jest znany
a pozatym testy kosztuja sporo matryce bla bla bla i inne pierdoly :)
zobaczymy ja napewno bede mial pierwszy eksperymentalny walek koncem marca :D
Main(misiek) / 2004-02-17 11:35:59 /
wałek do kenta 1.6 GT (Capri Mk1, Taunusy dziobaki) miały kenta o oznaczeniu 116E kosztuje w sklepie 231 zł nówka :-)
MikeB4 / 2004-02-17 12:34:05 /
to mi wyslij jeden :) i zobacz czy cenia nie jest w euro :)
Main(misiek) / 2004-02-17 13:10:36 /
a po co Ci do kenta ? (wałek w bloku) nie cena nie jest w euro
MikeB4 / 2004-02-17 14:00:18 /
Dosyć rozsądne ceny na "http://Capri-wst.de .....Kenty do v-ek są za 204 euro......a niemieckie za 280....
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2004-02-17 17:38:05 /
wydaje mi sie że troche przesadzacie z Tym pesymizmem... walki u światków graboskich kosztują tyle ze wzgledu an nazwisko i co ono oznacza czyli to jak sobie inż Światek wymyślił wałek opracował obliczył i takie tam. I gdybyśmy zadzwonili i powiedzieli że chcemy np. 100 wałków identycznych do 2.0 r4 do identycznie przygotowanych silników cena zdecydowanie by spadła... pozatym to jest przerobienie wałka a uruchomieie na tasmie montażowej produkcju całej seriu wałka daje możliwoaś wykonania samego wałka w dośc przystepnej cenie z dobrych matriałów i nie odstających w wykonaniu od tych u światka, ale uruchomienie takiej seri łączy sie z dużym nakłądem finansowym (A przy takm czymś jak to że każdy zainteresowany ma inny silnik inaczej przygotowany i inaczej jeździ )wykonanie seri jest żeczywiście nieopłącale i ktoś musiałby dopłącić albo liczyć na dzuże zainteresowanie wsrud innyc posiedaczy fordów z takimi silnikami....ale jak chce to dobra
jeśli zrobi mi wałek do 2.0 r4 i głowicy splanowanej do tego stonia że bena już odpada (a napewno pb95) za 350 zł to biore!!
ps. przepraszam za błedy..
ps2 dwa lata temu przerbiałęm wałek u garbowskiego co prawda z 125p ale cena była 400, a teraz podskoczyła o 300-400 zł?? a może to dlatego ze im sie nie opłaca zakłądac wałki sportowe skoro mozna komus za wieksza kase zalozyc nitro albo turo (ew chip).
grabasz / 2004-02-19 23:52:31 /
moze z innej beczki ale na czym polega przerobienie walka ???
nmd / 2004-02-20 02:08:04 /
wiec tak w telgraficznym skrócie - napawanie zużytych krzywek szlifowanie do właściwego kształtu , utwardzanie materiału
jest co robić stąd to nie kosztuje 40 zł ani nawet 200 zł tylko tyle ile wymieniane u góry kwoty ale wcale nie za nazwisko czy renome
MikeB4 / 2004-02-20 02:12:15 /
za nazwisko i renomw też nie mów mi że nie bo jak za aokolwiek płacisz to w tym jest tez oplata za marke firmy przy czym kolwiek co nie kupisz. a wałki światka nie sa idealne słyszałem o przypadkach ze przy anprawde ostrej jeździ (kjs-y) potrafiały pekac. Placi sei gł.ówie za obliczenia bo włąsćiewie do każdego sinika trzeba robić osobny wałek niepowtażalny a zwałszcza do nietypowych samochodów.
grabasz / 2004-02-20 11:01:08 /
i co Hutch z tymi tanimi walkami?..:)
czy juz cos wiesz wiecej na ten nurtujacy temat?
Zakrzak! / 2004-03-21 14:09:35 /
Halo, gdzie te wałki, bo by się przydał taki na już?
gryziu liil (EM) / 2004-03-30 13:44:02 /
jak zamowisz 50 sztuk to nie ma problemu :)
Main(misiek) / 2004-03-30 14:01:01 /
Ale nie mam tylu dziur w głowicy, żeby zmieścić tam 50 :(
gryziu liil (EM) / 2004-03-30 14:24:05 /
A na serio. Jakby się tworzyła społeczna lista zapisów na wałek do 1.6GT, to proszę mnie wpisać.
gryziu liil (EM) / 2004-03-30 14:32:17 /
ok...a jak zamowie 50 szt....to jaka bedzie cena i czy dostane gwarancje???...:)
Zakrzak! / 2004-03-30 18:59:56 /
Tak z ciekawości:
Czy w tym temacie coś się jeszcze dzieje? Czy też idea umarła już całkowicie?
gryziu liil (EM) / 2004-09-09 13:00:08 /
raczej umarlo !!!!!
a przy okazji to ja bym zawinał do 2.0
Wojdat / 2004-09-09 21:46:41 /
ja do 2.3 bym chętnie się zastanowił :)
Rydzu liil / 2004-09-09 22:53:38 /
juz pisalem wyzej ze musi byc pewna liczba walkow okolo 50 sztuk zeby sie to oplacalo
dlatego to umarło =/
Main(misiek) / 2004-09-10 07:56:00 /
no i pewnie 50 identycznych :)
Zakrzak! / 2004-09-10 17:24:15 /
dokladnie
oczywiscie mozna by zrobic 10 sztuk ale czy to sie opłaca po 800zł sztuka ...
Main(misiek) / 2004-09-10 19:08:08 /
po 800 sztuka?? no ja bym sie zastanowil nad zakupem czegos takiego.... ale zkąd wziąć te 10 odob chociaz??
pozdrowka i sory za bledy
grabasz / 2004-09-10 19:47:02 /
za okolo 800zl to walki robi swiatek w ilosci 1szt, a jak dorzucisz 200zl to bedziesz mial porzadny walek kenta wiec nie widze problemu
nie placilbym 800zl za cos zrobione "na oko"
camaro / 2004-09-10 20:16:25 /
ja miałem wałek od swiatka(mieszkam w bydgoszczy i było to z 6 lat temu)ceny nie pamietam ale jak sie okazało niemiecki wałek róznił sie groszami w cenie.był to wałek do kadetta ale padł po paru tyśacach,jak sie potem okazało wiele osób sobie krótko na wałkach świątka pojezdziło i to nie kjs-y ale normalna jazda.chłopaki w postach wyżej mają racje-to pan inżynier ze znanym nazwiskiem,ja sie od niego trzymam z daleka i przestrzegam tez innych bo gwarancji to on raczej nie udziela.
pzdr
jak sa tylko napawane krzywki i pozniej szlifowane bez utwardzenia jakiegokolwiek to jak to moze dłuzej wytrzymac,ktos ostatnio wystawil takowy walek od V bylo widac jaki byl juz przeorany na czopach:)
serwisuję sierre która ma założony wałek świątka, od samego początku wałek był jak obrabiany pilnikiem, dopiero teraz po ok 2-3 latach powoli się powierzchnia wyrównuje, organoleptycznie nie stwierdziłem różnic w tym i w oryginalnym wałku, wszystkie wałki które kupowałem poza krajem na pierwszy rzut oka już wyglądają inaczej.