logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » wałki rozrządu

wałki rozrządu

mam pytanie czy ma moze ktos dane dotyczace czasu otwarcia zaworow i konta nachylenia krzywek do silnika R4 i V6
najlepiej jakby to były dane wałkow typu GT (np. inż. Świątka)
bo mam mozliwosc stworzenia wałkow po niskiej cenie :)
ale potrzebuje danych

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-02-14 15:18:38 /


R4

1.3 i 1.6:
-otwarcie zaw ssacego 22* przed ZZ
-zamkniecie zaw ssacego 54* po ZW
-otwarcie zaw wydechowego 64* pzed ZW
-zamkniecie zaw wydechowego 12* po ZZ

2.0
-otwarcie zaw ssacego 24* przed ZZ
-zamkniecie zaw ssacego 64* po ZW
-otwarcie zaw wydechowego 70* pzed ZW
-zamkniecie zaw wydechowego 18* po ZZ

Michał (drzewiej to było Wydmikufel) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-02-14 15:55:20 /


2.3

-otwarcie zaw ssacego 20 przed ZZ
-zamkniecie zaw ssacego 56 po ZW
-otwarcie zaw wydechowego 62 pzed ZW
-zamkniecie zaw wydechowego 14 po ZZ

3.0

-otwarcie zaw ssacego 29 przed ZZ
-zamkniecie zaw ssacego 67 po ZW
-otwarcie zaw wydechowego 70 pzed ZW
-zamkniecie zaw wydechowego 14 po ZZ

Krzychu / 2004-02-14 16:01:02 /


Na tej stronie masz kilka wałków do R4 i V6 , oraz dosyć gokładne opisy do nich
http://www.biesheuvel.nl/

wejdź w /Kent Cams Nokkenassen/ , a potem model silnika

Bartek_mk1 Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-02-14 16:53:12 /


Możesz podać jakieś orientacyjne ceny? Szczególnie interesuje mnie wałek do 1.6 ohc. Jeśli tanio, to od razu zamawiam :-)

Bartek_mk1 Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-02-14 17:33:35 /


moze wiecej stron bym prosił bo ja sie na tym nie znam wiec musze miec duzo danych :)

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-02-14 18:16:17 /


2.0 OHC

-otwarcie zaw ssacego 24 przed ZZ
-zamkniecie zaw ssacego 64 po ZW
-otwarcie zaw wydechowego 70 pzed ZW
-zamkniecie zaw wydechowego 18 po ZZ

2.8 v6

-otwarcie zaw ssacego 24 przed ZZ
-zamkniecie zaw ssacego 72 po ZW
-otwarcie zaw wydechowego 73 pzed ZW
-zamkniecie zaw wydechowego 25 po ZZ

2.3 v6

-otwarcie zaw ssacego 20 przed ZZ
-zamkniecie zaw ssacego 56 po ZW
-otwarcie zaw wydechowego 62 pzed ZW
-zamkniecie zaw wydechowego 14 po ZZ

2.0 v6 (jak w 2.3)

-otwarcie zaw ssacego 20 przed ZZ
-zamkniecie zaw ssacego 56 po ZW
-otwarcie zaw wydechowego 62 pzed ZW
-zamkniecie zaw wydechowego 14 po ZZ


1.7 v4

-otwarcie zaw ssacego 24 przed ZZ
-zamkniecie zaw ssacego 64 po ZW
-otwarcie zaw wydechowego 70 pzed ZW
-zamkniecie zaw wydechowego 18 po ZZ






Mysza liil (EM) / 2004-02-14 18:27:38 /


a to co podajecie to są wersje GT czy seryjne
mnie tylko GT i RALLY interesuje

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-02-14 21:00:25 /


No seria u mnie.

Michał (drzewiej to było Wydmikufel) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-02-14 22:19:25 /


jeśli masz 1.6 to na początek założ wałek od 2.0 i wstaw zawory od 2.0, wałek u inż.Świątka do pinto 2.0 wyczynowy to koszt ok 700zl

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-02-14 22:32:45 /


ale ja mam mozliwosc zrobienia profesjonalnie wałkow w niewygorowancyh cenach tylko potrzebuje parametrow :)
czas otwarcia i kat nachylenia krzywek wałka GT

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-02-14 22:48:07 /


Kent Cams Fast Road/Rally

3000/7500 rpm = kleplichthoogte 11.68mm in = 11.25mm uit = opening 300 in = 297 uit = timing 45/75 74/43 = inlaat volledig open op 105


Kent Cams Lighting Rods

2500/7000 rpm = kleplichthoogte 12.82mm in = 12.34mm uit = opening 304 in = 292 uit = timing 47/77 71/41 = inlaat volledig open op 105


Kent Cams Mildroad

2000/6500 rpm = kleplichthoogte 10.66mm in = 10.84mm uit = opening 260 in = 269 uit = timing 27/53 58/31 = inlaat volledig open op 103


Kent Cams Race

4000/8500 rpm = kleplichthoogte 13.97mm in = 13.46mm uit = opening 323 in = 336 uit = timing 53/90 96/60 = inlaat volledig open op 108


Kent Cams Rally

3000/7750 rpm = kleplichthoogte 13.10mm in = 12.59mm uit = opening 322 in/uit = timing 53/89 89/53 = inlaat volledig open op 108


Kent Cams Road/Rally

2750/7500 rpm = kleplichthoogte 12.70mm in = 12.44mm uit = opening 304 in = 297 uit = timing 46/78 74/43 = inlaat volledig open op 106


Kent Cams Sports Injection - Fast Road

1000/6250 rpm = kleplichthoogte 12.67mm in = 12.31mm uit = opening 263 in/uit = timing 22/61 61/22 = inlaat volledig open op 110


Kent Cams Sports R Fast Road

2500/7000 rpm = kleplichthoogte 11.22mm in = 10.92mm uit = opening 285 in = 280 uit = timing 34/71 68/32 = inlaat volledig open op 108

to są wałki do 2.0 OHC PINTO
może ktoś to przetłumaczyć?

Bartek_mk1 Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-02-15 16:13:57 /


Ford V6 3,0 Essex Engine


Kent Cams GP1 Specification

4000/8000 rpm = kleplichthoogte 12.65mm in/uit = opening 320 in/uit = timing 56/84 84/56 = inlaat volledig open op 104


Kent Cams Mild Road

1000/5500 rpm = kleplichthoogte 9.82mm in/uit = opening 270 in/uit = timing 28/64 64/28 = inlaat volledig open op 109


Kent Cams Race

3500/7500 rpm = kleplichthoogte 12.29mm in = 12.24mm uit = opening 310 in/uit = timing 52/78 88/42 = inlaat volledig open op 103


Kent Cams Sports - Fast Road

1500/6000 rpm = kleplichthoogte 11.35mm in/uit = opening 276 in/uit = timing 30/66 66/30 = inlaat volledig open op 110


Kent Cams Sports R Road/Rally

2000/6500 rpm = kleplichthoogte 9.55mm in = 9.49mm uit = opening 290 in/uit = timing 37/73 73/37 = inlaat volledig open op 108


Kent Cams Sports R Road/Rally

1500/6000 rpm = kleplichthoogte 11.17mm in = 11.12mm uit = opening 290 in/uit = timing 42/68 78/32 = inlaat volledig open op 103


Kent Cams Supersport Rally

2500/6500 rpm = kleplichthoogte 11.73mm in = 11.68mm uit = opening 300 in/uit = timing 47/74 83/37 = inlaat volledig open op 103

Bartek_mk1 Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-02-15 16:18:22 /


Ford V6 2,9 Injec. Mechanic Followers


Kent Cams Sports Fast Road

2000/6000 rpm = kleplichthoogte 10.08mm in/10.03mm uit = opening 276 in/uit = timing 24/72=72/24 = inlaat volledig open op 114

Bartek_mk1 Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-02-15 16:19:53 /


Ford V6 2,8 Taunus Injection


Kent Cams Sports Fast Road

2000/6000 rpm = kleplichthoogte 10.08mm in/10.03mm uit = opening 276 in/uit = timing 24/72=72/24 = inlaat volledig open op 114


Kent Cams Sports R Fast Road/Rally

2500/6500 rpm = kleplichthoogte 11.20mm in/11.15mm uit = opening 284 in/uit = timing 32/72=72/32 = inlaat volledig open op 110

Bartek_mk1 Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-02-15 16:21:38 /


Ford V6 2,3 2,8 Taunus


Kent Cams Mild Road

1000/5500 rpm = kleplichthoogte 10.39mm in/10.51mm uit = opening 270 in/280 uit = timing 32/58=73/27 = inlaat volledig open op 103


Kent Cams Race

3000/7500 rpm = kleplichthoogte 11.73mm in/11.68mm uit = opening 300 in/uit = timing 47/73=83/37 = inlaat volledig open op 103


Kent Cams Sports Fast Road

1500/6500 rpm = kleplichthoogte 10.56mm in/10.51mm uit = opening 280 in/uit = timing 37/63=73/27 = inlaat volledig open op 103


Kent Cams Sports R Road/Rally

2000/6500 rpm = kleplichthoogte 11.17mm in/11.12mm uit = opening 290 in/uit = timing 42/68=78/32 = inlaat volledig open op 103

Bartek_mk1 Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-02-15 16:23:50 /


dobra skoro masz juz dane techn. walkow..to powiedz nam jakie ceny orientacyjne moga byc tych walkow???
bo jesli bylyby atrakcyjne to mysle ze byloby duze zainteresowanie...:))
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-02-15 20:43:17 /



HI !!!

Dokładnie tak jak mówi Zakrzak , mam nawet na wymiane wałek od 1,6 ohc,
Jeśli cena stanowiłaby ok 50%-60% ceny inż. Świątka - to było by OK !!
powiedzmy 350,- zł za wałek . Więc podaj cenę - a o dane techniczne będziemy się martwić później.Dobrze mówie czy nie ??? , bo już sam nie wiem ....
Co nam z wałków sportowych , jak koszt stanowiłby średnio 30 % wartości rynkowej auta. Musimy mieć cenę na którą może sobie pozwolić , znaczna większośc naszej społeczności. Ten kto robi te wałki musi mieć świadomośc ,że na ilości ( dzisiaj ) może zarobić znacznie więcej , chyba że polityka Firmy mówi inaczej .... ,a tak się dzieje gdy Firma ma ugruntowaną pozycje na Rynku - wtedy taki wałek kosztuję np. 750,- żł .
ok ! bo się rozpisałem ...ale dobrze że ten temat wypłynął , bo nie ma jak jazda z większym momentem obrotowym.
Pozdrawiam Wszystkich i niech ten wątek będzie szansą dla nas wszystkich , czego sobie i Wam życzę
NARA !

P.S.
Kolego podaj nam cenę !!!!

ELVIS76 / 2004-02-15 21:06:41 /


no takie wałki kosztują swoje nieznam konkretnych cen konkretnych wałków ale z tej firmy to ceny zaczynaja się od 700zł w długi zwyż :)

nOx Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-02-15 21:12:45 /


jutro wieczorkiem powinienem juz wiedziec :)

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-02-15 23:11:27 /


WITAM TEŻBYM BYŁ CHĘTNY NA TAKIE COŚ. TO PRAWDA ŻE SPORTOWY WAŁEK DO V6 OD ŚWIĄTKA TO JAKIEŚ 1200-1500ZŁ?????????? ALE JAKBY BYŁY W GRANICACH 300-500 TO BIORĘ DWA DO 2.8i i do 2.9 :-)

H2O patryk_3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-02-16 08:38:31 /


Jeszcze więcej na temat sportowych wałków http://www.kentcams.com

Krzychu / 2004-02-16 09:38:01 /


dowiedzialem sie :)

ale jest kilka nowych pytan : z jakiego materiału są walki rozrzadu forda???

i opcji:
1.jesli wałki sazeliwne to napawanie nowych krzywek jest nieoplacalne i ryzykowne
2.jesli stalowe to ewentualnie mozna napawac
3.fabrycznie nowe wałki z tym ze wiaze sie to z uruchomieniem nowej lini ale cena (wiadomo im wiecej tym taniej) około 250-300zl za nowiutki wałeczek

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-02-16 16:00:45 /


u mnie regenerowany byl walek u swiatka, piorunsko droga sprawa. do tego jeszzce regeneracja szklanek.
za wersje z wydluzonymi czasami otwarcia zaworow musialbum doplacic 400zl ekstra, dodatkowo nie byloby na to gwarancji, ze sie nie rozsypie.

Kriss_MustangII / 2004-02-16 16:25:14 /


rewelacja...jesli po takich cenach i jesli beda z dobrego materialu to bym z 10 zamowil....:))..oczywiscie do rzedowek i falek....
wiec moze dowiedz sie dokladnie wszystko i pozbieraj zamowienia bo chetnych nie zabraknie..:)
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-02-16 19:18:39 /


Dokładnie, znając niektóre mechanizmy rynku to sprawa wygląda tak:
Nikt nie zrobi dobrego wałka za 350 PLN
Jeżeli ktoś się podejmie robić takie wałki za 350 PLN to ... musi mieć z czego dopłacić, lub robi to bo coś nie tak ...
Na większe zamówienia nie ma co liczyć, bo jeśli znajdzie po 5 chętnych na każdy wałek to będzie max, następnie będzie czekał 5 miesięcy na odbiór i kasę.
I ostatnie i najważniejsze - jeśli facet nie wie z czego są wałki w fordzie, to ma takie pojęcie o wałkach jak ja o bierzmowaniu.

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-02-16 21:29:52 /


szajba ma swieta racje
nie wierzcie w bzdury o tanich dobrych walkach
nawet jak taki walek za 350zl bedzie wygladal jak walek to po miesiacu pracy bedzie bardziej przypominal powyginana szpryche od roweru

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-02-16 21:52:32 /


no fakt gosc nie wie z czego sa walki forda bo na codzien zajmuje sie produkcja walkow do MAN polska :)
robia to tysiacami sztuk i nie sa bynajmniej rzemiechami :)

a ze to zaklad mojego znajomego to sie go spytalem :)

cena za nowy walek max 300zł z tym tylko ze trzeba by odpalic nowa linie produkcyjną i to jest własnie koszt =/

to narazie jest pomysł tak ze nie ma co sie klucic o sensie trwałosci itp
postaram sie dowiedziec jaka ilosc produkcji jest opłacalna

POKÓJ :):D

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-02-16 23:05:55 /


Jak dla mnie wystarczający argument :)

crapi Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-02-16 23:24:03 /


czekam zawsze pare kucyków więcej się przydas :-) jestem za pozatym man to chyba dobra cięzarówka :-o??

H2O patryk_3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-02-17 08:22:57 /


zreszta mowa o walkach GT...a wiadomo ze zwyklego w sklepie sie za 300 nawet 500 nie kupi...:))...wiec nawet gdyby robil zwykle to i tak by sie oplacalo...:))

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-02-17 09:26:37 /


MAN to jest całkiem inna historia .Cena będzie moze i niska ale przy kilku a najlepiej kilkudziesięciu tysiącach wałków jednego rodzaju , a jak widac w poprzednich postach w naszych Fordach rodzajów walków jest bez liku...kto zaryzykuje by nam zrobic dobrze a istnieje jeszcze niebezpieczeństwo że nie uda się zrobić tego dobrze inne przekroje inne siły predkości obrotowe w benzynie i dieslu jest tyle schodów że niestety jest nikła szansa powodzenia takiego działania. Ciekawa z jakiego powodu inż.Świątek bierze taka kasę za wałki bo niby jest zdziercą??? po prostu jeśli byłaby luka na rynku i możnaby produkowac cos o połowę taniej jeszcze z zyskiem to mielbysmy przynajmniej 10 róznych wałków do wyboru do kazdego typu auta .

bogdanw Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-02-17 10:16:54 /


Światek bieze tyle bo jest pan inż. :) i jest znany
a pozatym testy kosztuja sporo matryce bla bla bla i inne pierdoly :)
zobaczymy ja napewno bede mial pierwszy eksperymentalny walek koncem marca :D

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-02-17 11:35:59 /


wałek do kenta 1.6 GT (Capri Mk1, Taunusy dziobaki) miały kenta o oznaczeniu 116E kosztuje w sklepie 231 zł nówka :-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-02-17 12:34:05 /


to mi wyslij jeden :) i zobacz czy cenia nie jest w euro :)

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-02-17 13:10:36 /


a po co Ci do kenta ? (wałek w bloku) nie cena nie jest w euro

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-02-17 14:00:18 /


Dosyć rozsądne ceny na "http://Capri-wst.de .....Kenty do v-ek są za 204 euro......a niemieckie za 280....

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-02-17 17:38:05 /


wydaje mi sie że troche przesadzacie z Tym pesymizmem... walki u światków graboskich kosztują tyle ze wzgledu an nazwisko i co ono oznacza czyli to jak sobie inż Światek wymyślił wałek opracował obliczył i takie tam. I gdybyśmy zadzwonili i powiedzieli że chcemy np. 100 wałków identycznych do 2.0 r4 do identycznie przygotowanych silników cena zdecydowanie by spadła... pozatym to jest przerobienie wałka a uruchomieie na tasmie montażowej produkcju całej seriu wałka daje możliwoaś wykonania samego wałka w dośc przystepnej cenie z dobrych matriałów i nie odstających w wykonaniu od tych u światka, ale uruchomienie takiej seri łączy sie z dużym nakłądem finansowym (A przy takm czymś jak to że każdy zainteresowany ma inny silnik inaczej przygotowany i inaczej jeździ )wykonanie seri jest żeczywiście nieopłącale i ktoś musiałby dopłącić albo liczyć na dzuże zainteresowanie wsrud innyc posiedaczy fordów z takimi silnikami....ale jak chce to dobra
jeśli zrobi mi wałek do 2.0 r4 i głowicy splanowanej do tego stonia że bena już odpada (a napewno pb95) za 350 zł to biore!!
ps. przepraszam za błedy..
ps2 dwa lata temu przerbiałęm wałek u garbowskiego co prawda z 125p ale cena była 400, a teraz podskoczyła o 300-400 zł?? a może to dlatego ze im sie nie opłaca zakłądac wałki sportowe skoro mozna komus za wieksza kase zalozyc nitro albo turo (ew chip).

grabasz / 2004-02-19 23:52:31 /


moze z innej beczki ale na czym polega przerobienie walka ???

nmd / 2004-02-20 02:08:04 /


wiec tak w telgraficznym skrócie - napawanie zużytych krzywek szlifowanie do właściwego kształtu , utwardzanie materiału

jest co robić stąd to nie kosztuje 40 zł ani nawet 200 zł tylko tyle ile wymieniane u góry kwoty ale wcale nie za nazwisko czy renome

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-02-20 02:12:15 /


za nazwisko i renomw też nie mów mi że nie bo jak za aokolwiek płacisz to w tym jest tez oplata za marke firmy przy czym kolwiek co nie kupisz. a wałki światka nie sa idealne słyszałem o przypadkach ze przy anprawde ostrej jeździ (kjs-y) potrafiały pekac. Placi sei gł.ówie za obliczenia bo włąsćiewie do każdego sinika trzeba robić osobny wałek niepowtażalny a zwałszcza do nietypowych samochodów.

grabasz / 2004-02-20 11:01:08 /


i co Hutch z tymi tanimi walkami?..:)
czy juz cos wiesz wiecej na ten nurtujacy temat?

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-03-21 14:09:35 /


Halo, gdzie te wałki, bo by się przydał taki na już?

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-30 13:44:02 /


jak zamowisz 50 sztuk to nie ma problemu :)

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-03-30 14:01:01 /


Ale nie mam tylu dziur w głowicy, żeby zmieścić tam 50 :(

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-30 14:24:05 /


A na serio. Jakby się tworzyła społeczna lista zapisów na wałek do 1.6GT, to proszę mnie wpisać.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-30 14:32:17 /


ok...a jak zamowie 50 szt....to jaka bedzie cena i czy dostane gwarancje???...:)

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-03-30 18:59:56 /


Tak z ciekawości:
Czy w tym temacie coś się jeszcze dzieje? Czy też idea umarła już całkowicie?

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-09 13:00:08 /


raczej umarlo !!!!!
a przy okazji to ja bym zawinał do 2.0

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-09 21:46:41 /


ja do 2.3 bym chętnie się zastanowił :)

Rydzu liil Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-09 22:53:38 /


juz pisalem wyzej ze musi byc pewna liczba walkow okolo 50 sztuk zeby sie to oplacalo
dlatego to umarło =/

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-10 07:56:00 /


no i pewnie 50 identycznych :)

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-10 17:24:15 /


dokladnie
oczywiscie mozna by zrobic 10 sztuk ale czy to sie opłaca po 800zł sztuka ...

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-10 19:08:08 /


po 800 sztuka?? no ja bym sie zastanowil nad zakupem czegos takiego.... ale zkąd wziąć te 10 odob chociaz??
pozdrowka i sory za bledy

grabasz / 2004-09-10 19:47:02 /


za okolo 800zl to walki robi swiatek w ilosci 1szt, a jak dorzucisz 200zl to bedziesz mial porzadny walek kenta wiec nie widze problemu
nie placilbym 800zl za cos zrobione "na oko"

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-10 20:16:25 /


ja miałem wałek od swiatka(mieszkam w bydgoszczy i było to z 6 lat temu)ceny nie pamietam ale jak sie okazało niemiecki wałek róznił sie groszami w cenie.był to wałek do kadetta ale padł po paru tyśacach,jak sie potem okazało wiele osób sobie krótko na wałkach świątka pojezdziło i to nie kjs-y ale normalna jazda.chłopaki w postach wyżej mają racje-to pan inżynier ze znanym nazwiskiem,ja sie od niego trzymam z daleka i przestrzegam tez innych bo gwarancji to on raczej nie udziela.
pzdr

rogal Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-31 16:35:30 /


jak sa tylko napawane krzywki i pozniej szlifowane bez utwardzenia jakiegokolwiek to jak to moze dłuzej wytrzymac,ktos ostatnio wystawil takowy walek od V bylo widac jaki byl juz przeorany na czopach:)

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-31 16:57:11 /


serwisuję sierre która ma założony wałek świątka, od samego początku wałek był jak obrabiany pilnikiem, dopiero teraz po ok 2-3 latach powoli się powierzchnia wyrównuje, organoleptycznie nie stwierdziłem różnic w tym i w oryginalnym wałku, wszystkie wałki które kupowałem poza krajem na pierwszy rzut oka już wyglądają inaczej.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-10-31 17:28:21 /