logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » jak to zrobić w 2.9

jak to zrobić w 2.9

witam Wszystkich jestem tu nowym i dziękujeę każdemu kto mi pomoże
mam silnik od scorpio 2.9 na dwóch sondach chce go wstawić do innego pojazdu niż ford
moje pytanie jest następujące od czego zacząć
czy uruchomić go przed włożeniem
nadmienię że na elektronice się niewiele znam czy jestem w stanie z Wasza pomocą uruchomić silnik jak podłączyć alternator , rozrusznik ,stacyjkę
nadmienię że mam część instalacji
pozdrawiam i dziękuję

moril / 2009-05-06 21:22:29 /


najprosciej wywalic wtrysk i załozyc gaźnik ;D

puzon323 / 2009-05-06 22:18:02 /


>jak podłączyć alternator , rozrusznik ,stacyjkę
To jeszcze nie jest elektronika...

Jak chcesz to taplać w błocie, to rzeczywiście gaźnik, a cały wtrysk wywal daleko.

Mysza liil (EM) / 2009-05-06 22:38:19 /


Jak chcesz to taplać w błocie to wywal całe 2,9 a szukaj 2,8 z gaźnikiem i bez hydrauliki :)

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-05-06 23:18:24 /


A najprościej to przywieź to do Myszy i zostaw na tydzień a będzie działało ;D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-05-07 01:06:08 /


nie mam tygodnia ;P

Mysza liil (EM) / 2009-05-07 07:22:34 /


mi sie udało cos takiego przełozyć i działa
http://www.youtube.com/watch?v=vjPoW_CKIOE&feature=channel
http://www.youtube.com/watch?v=LshoCBPaSxE

aaannnd Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-05-07 09:07:47 /


Witam
jestem nowy na tym forum i potrzebuję waszej pomocy.
Tak jak założyciel tego wątku stoje przed dylematem odpalenia silnika 2,8 v6.
Auto to przeprawówka, w której nie chce mieć nic co jest nie potrzebne. Dlatego zdecydowałem się na wywalenie całej instalacji kompa. Auto będzie jeżdzić tylko na gazie. Mam problem z rozwiązaniem sprawy aparatu zapłonowego. Mój aparat ma halotron i sterowanie z kompa. Mam więc pytanie czy istniały jakieś egzemplarze ze sterowaniem na pociśnienie?? Stoję przed wyborem albo znajde jakiś oryginał albo tokarz i dół oryginał a góra od BMW. Może macie jakieś pomysły???
Pozdrawiam Wojtek

roomburak / 2009-07-10 16:43:57 /


Skoro masz 2.8 efi to aparat podejdzie od każdego koelna gaznikowego.Jeśli 2.9 to trzeba przerabiać aparat tzn.przełożyć zębatkę z aparatu od 2.9 do aparatu od 2.8 gaznik.

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-07-10 16:59:32 /


i w 2.0 - 2.8 były aparaty z kompem i klasyczne stykowe, ale jak przeprawówka to zdecydowanie polecam bezstykowy..

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-07-10 17:31:02 /


czy to znaczy że są bezstykowe sterowane pociśnieniem ??? ( tak jak ma BMW)
o t głownie mi chodzi

roomburak / 2009-07-11 07:55:46 /


zaciemnili Ci temat.
Każdy aparat zapłonowy od 2,0 V6 - 2,8 V6 podejdzie Ci do 2,8 po wywaleniu EFI. Zakładając że to 2,8 a nie 2,9. sprawdź według tego klucza: http://www.capri.pl/forum/324125#341786
W zasadzie znalezienie przerywaczowego aparatu do V6 to jest sztuka. 90% naszych Vłek jeździ na elektronikach. Jakbyś miał na zbyciu ten od BMW, to ja chętnie zamienię na aparat od kolońskiej Vki. Pisz na emila albo dzwoń. Dane w profilu.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-07-11 10:33:05 /


ja tam mam klasyka czekającego na lepsze czasy..

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-07-11 17:59:33 /


I problem rozwiązałem :)
Wypad do znajomego szrotu, pół godziny przewalania aparatów i znalazłem. Senator 3,0 6 garowy ma sterowanie na halotronie i podciśnieniowe wyprzedzanie zapłonu. Teraz tylko jeszcze wizyta u tokarza i niedługo powinno wszystko zagadać. Jak to zmotam to prześlę zdjęcia. Koledzy którzy doradzali mi aparat z przerywaczem nie zrozumieli chyba o co mi chodzi. Chciałem by był moduł do iskry, ale bez zbędnej elektroniki. Zawsze moc większa a kabli praktycznie zero.

roomburak / 2009-08-20 14:39:52 /


No to tym bardziej nie rozumiem po co takie kombinacje skoro wystarczyło założyć aparat z modułem od koelna .Kwestia wyłącznie zmiany zębatki.

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-08-20 21:49:22 /


a gdzie to kolego można dostać ???
Chętnie bym cos takiego przytulił.
Nikt nie powiedział, że coś takiego jest albo nie zauważyłem. Było by super.

roomburak / 2009-08-21 15:20:22 /


przeczytałem jeszcze raz wszystko od początku. I czuję że was nie zrozumiałem.
W takim razie mój problem to znalezienie koelna i modułu i przełożenie zebatki z aparatu na EFI. Wiem że to nie giełda ale zaczyna mi sie z tym śpieszyć może ktoś ma cos takiego w garażu. Chętnie wymienię na inne graty lub rozbije świnkę dzieciakom ;)

roomburak / 2009-08-21 15:27:52 /


Witam ponownie
No i panowie o jednej rzeczy mi nie powiedzieliście :(
aparat już mam (dzięki Wojdat) ale jest następny problem. Nie mogę włożyć aparatu bo mi kolektor przeszkadza. Porażka na maksa. Obecnie więc namiętnie szukam kolektora na gaźnik. A co do zębatki jest identyczna.

roomburak / 2009-08-29 10:08:09 /


ja mam w uazie 2.9 V6 efi mam wywalona elektronike i jezdze na blosie tylko ze w zwiazku z tym ze tam zaplon przyspieszal komp, chce zmienic aparat zaponowy z podcisnieniowym przyspieszaczem, co to jest aparat ,,koelna" przy jakim to silniku bylo? w starszych gaznikowych V6?

doktor200 / 2009-10-20 23:02:55 /


przestudiuj wątki pt 2,9 gaźnik i tam jest wszystko. Koeln to określenie silników V4 i V6 z Kolonii właśnie. Twój 2,9 też się na nie łapie, ale zwyczajowo przyjęło się na naszym forum określanie mianem kolena silników starej generacji tj: 2,0; 2,3; 2,6; 2,8. Jakoś 2,4; 2,9; 4,0 wypadły u nas z tego pojęcia. chyba wynika to z odmiennego sposobu napędu rozrządu (koła zębate - łańcuch), a co za tym idzie wałek rozrządu kręci się w prawo. Z tego też powodu nie są wprost kompatybilne aparaty między łańcuchowcami a kołąmi zębatymi. Tu masz kompendium wiedzy: http://www.capri.pl/forum/22512#55722

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-21 09:36:42 /


ok, dzieki :)

doktor200 / 2009-10-21 13:17:18 /