Może ktoś mi pomoże i wytłumaczy jak to one były montowane.
już dwa razy sie spotkałem z tym ze kupując komplet tych halogenów jeden był na żarówkę H1 a drugi na H3.. (różnią sie mocowaniem żarówki)
czy one tak były montowane?? czy to zbieg okoliczności??
Qba_skc / 2009-05-06 20:59:52 /
jeśli chodzi o Dziobaka przed fl, to ja mam żarówki H1 w obu światełkach. Działają one podobnie jak lampy z dopałem w Sierrach, czyli są to dodatkowe światła "długie". Mocowane są za pomocą blach, które przykręca się do karoserii pod grillem. Blachy są: lewa i prawa :)
♠Zoggon♠ / 2009-05-07 13:08:14 /
blachy juz z kompletowałem (mam 3 prawe i jedną lewą;))
2 halogeny na na boczne zarowki i 2 na umieszczane centralnie;)
(ale ugryzione przez ząb czasu.. mam nadzieje ze uda sie je reanimowac)
no i te misy chromowane -tylne obudowy tez mam..
Tylko nie wiem jak je skompletować i zamontować;)
a gdzie powinien byc wlacznik tych swiatel???
podpiąć je pod długie?
Qba_skc / 2009-05-07 21:04:31 /
i u Ciebie jest na obu kloszach oznaczenie HR??
Qba_skc / 2009-05-07 21:06:14 /
nie patrzyłem jakie jest oznaczenie... Lampy powinny się zapalać razem z lampami długimi. Jest gdzieś na stronie shemat do GXL-ki tam sobie zobaczysz jak mają być podłączone
♠Zoggon♠ / 2009-05-08 11:22:01 /
Moze nie chodzi konkretnie o okragle halogeny, ale do gxl'a.
Jakie one wlasciwie maja wymiary? Zdaje sie znalazlem identyczne z wygladu, ale jak bedzie z wymiarami? Moglby mi ktos podac dlugosc i szerokosc?
Curtis_Capri / 2009-07-21 21:08:57 /
no witam.
Wstawie zdjęcia może one przedstawią o co mi dokładnie chodzi.
Kupilem dwa komplety i to w takim zestawieniu jak na pierwszym zdjecju..
Jeden halogen na żarówkę H3 a drugi na H1 i widać ze różnią się mocowaniem żarówki. Może jedem mial za zadanie oświetlać bardziej pobocze????
a drugie zestawienie to tak jak ma wiekszość ludzi.
Qba_skc / 2010-02-25 16:16:37 /
Qba - a widziałeś kiedyś żarówki H1 i H3? H1 ma żarnik podłużnie, w osi symetrii, a H3 prostopadle do osi symetrii. Dlatego mocowania przy identycznym ryflowaniu szkła muszą być zupełnie różne.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2010-02-25 22:31:26 /
KRK ja to rozumiem. Tylko mi powiedz czy orginalnie GXL wychodzily wlasnie z takim zestawieniem jak dałem na pierwszym zdjeciu, czy przy zakupie to byl zbieg okoliczności-dwukrotny??? Ponoć kto pyta nie błądzi:) i nie ma głupich pytań:)
Qba_skc / 2010-02-26 09:10:53 /
Teoretycznie 'dziobak' to auto mej pierwszej młodości (wychodził w okresie, gdy miałem 13-19 lat i łykałem motoryzację jak indor kombinerki), ale przez wzgląd na koneksje rodzinne (dziadek na emigracji w Londku) lepiej znam Cortiny i Zephyry niż Taunusy P6, P7 i TC. A Cortina III - jak wiemy - miała cztery okrągłe i klops...
Ale na logikę nie ma żadnego uzasadnienia wymaganie od kierowcy wożenia przy sobie (w RFN obowiązkowe już od końca lat 60-tych) zapasu żarówek H1 i H3 jednocześnie. Auta wychodzące z fabryki początkowo (pewnie 1970-71) miały na pewno dwie lampy H1, a po pojawieniu się palników H3 producent przeszedł na ów tańszy model.
Innymi słowy fakt nawet czterokrotnego nabycia w PL po ponad 30 latach takiego mieszanego zestawu nie może być poważnie traktowany jako dowód w sprawie :)
Pozdreaux.
KRK 4m / 2010-02-26 11:06:01 /
:D dzieki KRK za wyczerpującą odpowiedź. a które są lepsze???;>
H1 czy H3???:P
Qba_skc / 2010-02-26 11:14:18 /
To tak jak z przednim zawieszeniem Taunusa/Granady i Capri/Sierry/Scorpio :)
H1 konstruował inżynier, a H3 - księgowy. H1 jest wyrobem technologicznie doskonalszym i prawidłowo ustawiona w odbłyśniku daje lepszą wiązkę. Ale z kolei odległość żarnika od płaszczyzny mocowania w H3 jest znacznie mniejsza, dzięki czemu brak precyzji osadzenia palnika w gnieździe powoduje mniej groźne odchyłki strumienia światła. No i palniki H3 są zwykle tańsze.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2010-02-26 11:37:04 /
To ja tylko w ramach doprecyzowania dodam, że jeden z zestawów został zakupiony w Szwajcarii, także nie ma nic wspólnego z polskim folklorem.
Młody_wFe / 2010-02-26 13:35:31 /
Oryginalnie były zarówno H1 jak i H3. Obie żarówki występują w spisie części jako część zamienna :)
Konar / 2010-02-26 13:38:50 /
W to nikt nie wątpił :) Ale jak już tu jesteś, to zobacz który rok wejścia ma reflektor H1 jako część zamienna, a który H3? Posądzam, że H1 jest przeniesiony jeszcze z P7.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2010-02-26 16:03:37 /
Właśnie dla Niemiec H3 12V 55W ma datę stosowania 08/70-08/72, natomiast H1 12V 55W jeszcze rok dłużej, czyli generalnie obie obejmują całego przedliftowego Dziobaka.
Ciekawszą rzeczą jest fakt, że kompletny reflektor mały okrągły ma numer części zaczynający się od 67PG, czyli jest to część przeniesiona z któregoś starszego modelu Taunusa M. Dla szukających tych reflektorów może to być jakaś podpowiedź.
Konar / 2010-02-26 16:22:51 /
Zakupilem okazyjnie taki to oto zestaw i sie teraz zastanawiam czy da sie to jeszcze jakos uratowac? Ewentualnie moze ktos ma na zbyciu jakies halogeny w lepszym stanie? pzdr
szeski / 2011-06-06 15:39:58 /
drzedzioch napewno zaltwi ci odnowienie luster...ale ta jedna dziura wyglada "groznie"...
on_the_run / 2011-06-06 17:04:42 /
hm teraz ja jestem w posaidaniu tego zestawu ze zdjęcia 2 posty wyżej i moje pytanie brzmi od czego dopasować lustra halogenów bme e 30 może golf 2 gti może capri a może cos jeszcze jakieś pomysły, lustra nie sa do odratowania więc regeneracja nie wchodzi w grę proszę o pomoc
rybagosc / 2011-09-09 12:25:29 /
a Wesemy nie podejdą?
Flonder / 2011-09-09 14:20:52 /
wesemy a masz jakiś link ?? ja włoże tylko lustro więc tylko wymiar jest ważny
rybagosc / 2011-09-09 16:38:54 /
Popatrz na wymiary tutaj:
http://sklep.wesem.pl/4/reflektory_dodatkowe
Flonder / 2011-09-10 14:02:14 /