logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » gaźniki » podłączenie elektrycznej pompy paliwa

podłączenie elektrycznej pompy paliwa

Jako że lubie utrudniac sobie życie postanowiłem podłączyc pompę paliwa do gaźnika korzystając z przekaźnika pompy od k-jeta.
Bazując na schemacie z ''garażu'' wyprowadziłem kable:
31-masa
30- + z akumulatora
87-pompa paliwa
15- + po stacyjce
1- cewka

Przewód do cewki pozostał nie podłączony bo jej jeszcze nie zamontowałem,po za tym nie wiem na który zacisk podłączyć. Po za tym nie wiem czy dobrze to rozgryzłem,równie dobrze moge podać impuls z rozrusznika.

Po przekreceniu stacyjki na zapłon pompa powinna załączyć sie na kilka sekund i podpompować paliwo,przy uruchamianiu silnika przekaźnik powinien dostać impuls z cewki i załączyć pompe,niestety zonk,pompa milczy.
Pompa sprawna,kable maja przejście,przekaźnik był sprawny jak przyjechał do mnie.
W jaki sposób moge sprawdzic przekaźnik?
Albo co pochrzaniłem w instalacji?

puzon323 / 2009-04-24 21:32:42 /


to p100 i tak nie wyjedzie:D:D

tazzman Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-04-24 22:34:39 /


Schemat przedstawiłeś dobry. Jednak przekaźnik od k-jeta nie ma funkcji inicjacji po podaniu zasilania. Dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem impuls z cewki wymusza włączenie styków przekaźnika. Przewód zielony cewki musisz podłączyć do pinu 1 przekaźnika. Ale gdy będzie opad paliwa, to niestety będziesz musiał kręcić rozruchem żeby pompa zadziałała. Dlatego lepiej jest użyć do uruchamiania pompy nieco innego zestawu ;), takiego z inicjacją pompy na kilka sekund po włączeniu zapłonu.

Mysza liil (EM) / 2009-04-26 08:36:54 /


a jaki to przekaźnik?
jakie numery na nóżkach?

puzon323 / 2009-04-26 10:26:00 /


Bardzo dobra do tego jest centralka od gazu (do gaźnikowych układów) sterowana impulsem z cewki. Podłączasz pompę pod zwykły przekaźnik od świateł a sterowanie pod wyjście centralki na elektrozawory gazowe. Przełączasz ją na stałe na gaz, przytaśmowujesz przełącznik żeby się przypadkiem nie przełączył i montujesz gdzieś koło przekaźników.
Taka centralka działa tak jak chciałeś podłączyć pompę. Ponad to ma regulowaną długość wstępnego załączenia elektrozaworów - w twoim przypadku - pompy paliwa.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-04-27 08:44:12 /


Podepnę się pod ten wątek, chce podłączyć elektryczną pompę paliwa do gaźników, chce to zrobić przy pomocy przekaźnika 5 pinowego , może ktoś się orientuje co i jak podłączyć pod ten przełącznik żeby pompa działała tak jak powinna. Auto tylko na benzynie. chce żeby pompa, po zgaszeniu silnika od razu przestała działać.

Rako Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-04-18 09:05:41 /


Na 30 dajesz + z aku. 85 i 86 to elektromagnes włączający przekaźnik, na jedno dajesz masę na drugie + ze stacyjki (zapłon) 87 prowadzisz na + pompy.
Warto zrobić też po drodze gdzieś wyłącznik kinetyczny czy jak to się tam zwie, żeby w przypadku dzwona pompa automatycznie przestała pracować - tak dla bezpieczeństwa :)

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-04-18 09:12:49 /


i oczywiście całość zabezpieczyć bezpiecznikiem

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-04-18 09:27:28 /