Witam taki wątek już poruszano ale nic ciekawego nie wyczytałem
interesuje mnie sposób montażu i niezbędne przeróbki a nie czy warto taki czy rzędowy itp. Jestem zdecydowany na Vkę czekam na pomoc.
zibik / 2009-04-03 20:55:08 /
escort mk1 czyli defakto ta sam aplyta podlogowa byl homologowany z 2,3 v6 - wszytko sie da tylko pytanie po co ?
Pe®ana / 2009-04-03 21:01:12 /
Po co Ci pomoc skoro jesteś zdecydowany ?
Ciekawe kiedy się poddasz ;-P
MikeB4 / 2009-04-03 22:37:55 /
po co ? hm tak mi się spodobało, mam nagrany silnik z grandzi 2.8 z kolektorem i gażnikiem od 2.3 Pomysł aby upchnąć go w Escorcie dojrzewał w mojej głowie ze 2 lata i chce go w końcu zrealizować. Chodzi mi o jakieś podpowiedzi jeżeli ktoś już coś takiego robił aby uniknąć niepotrzebnych błędów
zibik / 2009-04-04 20:14:06 /
Błędem jest wsadzanie żeliwnego kloca do escorta. To się w ogóle prowadzić nie będzie. Dlatego też nikt ci nie powie jak to zrobić, bo nikt takich głupot nie robi. Pewnie się da i dojdziesz sam jak, ale tylko po to, żeby stwierdzić, że niepotrzebnie czas traciłeś...
m.kozlowski / 2009-04-04 21:22:45 /
z prowadzeniem zwłaszcza w zakrętach to masz racje, ale ten silnik jest cięższy o 20 kg od 2.0 rzędowego .
zibik / 2009-04-04 22:29:16 /
spokojnie OHC tez jest żeliwnym klocem, nie mam pojęcia jak zamontować Koelna w Eskorcie, ale chętnie zobaczę rezultat.
.STICH. / 2009-04-04 23:10:02 /
wystarczy mniejszy zbiorniczek wyrównawczy, kolektory rurowe , przenieś aku bo tyłu i masz już taki sam lub lepszy rozkład mas. Nie przesamdzałbym z tą "mityczną" masą v-ek, to pinciaki są ciezkie(jak na 4 cyl) a nie koelny. A w dodatku V-ka ma niżej środek ciężkości.
fordofil / 2009-04-05 10:11:47 /
A właśnie jaka jest masa silnika rs2000 z escorta mk5 i masa Coswortha 2,9?
boje się że serwo z pompą będzie przeszkadzać i że tunel będzie za mały.
ale to wyjdzie, za tydzień będę miał już czas na escorta i się biorę za wywalanie motoru z niego i pasowanie vki. Jak to będzie szło będe dawał znać i poprę to jakimiś fotami bo tak na sucho to lipa.
zibik / 2009-04-05 16:24:03 /
Ja jestem ciekaw efektów :D, robią taunusy V8 to czemu by nie sprawdzić czy koeln wejdzie do essiego i jak to będzie jezdziło
BirdDog / 2009-04-05 21:46:32 /
angole już dawno stwierdzili, że jest to bez sensu i wkładają 3.5 V8 z rovera i dokładają biturbo ;)
michalch83 / 2009-04-05 21:50:01 /
Gdzies mialem linka do stronki o budowie Escorta MKII z 2,9 24v.. Silnik pod maske wchodzi ciasno, ale dasie to zmiescic.. 2,8 powinien wejsc bezproblemowo... trzeba bedzie tylko dorobic lapy, moze troche podniesc tunel (zalezy od skrzyni biegow) i zamontowac troche twardsze sprezyny z przodu... Takze zamontowac chlodnice od Capri z silnikem V lub jakas "aftermarketowa"...
Arunas / 2009-04-05 22:16:41 /
http://smg.photobucket.com/albums/v299/Gurden/P4057884.jpg
zmieścił się :)
Gurden / 2009-04-05 22:38:34 /
Ta, i do tego fabryczne zawieszenie i hamulce od 1.3...
m.kozlowski / 2009-04-06 08:23:07 /
No ale za to będzie bujać budom no i zapewne siądzie przy potforku;)
Ludwik 3M / 2009-04-06 09:20:22 /
witam po przerwie świątecznej dorzucam kilka fotek mojego escorcika.
Ma zdemontowany grill ponieważ jest pęknięty i muszę go zespawać, ale to jest mało ważne jak na razie. Posiada on silnik 1.3 z jednogardzielowym gaźnikiem fomoco, i widzi górkę zanim kierowca ją zdąży zobaczyć :)). Ale będzie v6.
Najprawdopodobniej będę chciał się pozbyć silniczka z osprzętem ale to narazie w fazie zamysłu.
zibik / 2009-04-14 09:18:24 /
http://www.youtube.com/watch?v=3alwp-7wLRw jak zrobisz takie cos to szacun =]
Pospiech / 2009-05-28 21:42:36 /
http://www.youtube.com/watch?v=SstpuDJe-LE
większe wchodzą ;)
...::$nuffy (Grześ) / 2009-05-29 10:50:40 /
I jak? Zarzuciłeś juz pomysł, bo coś cicho w temacie...?
Śmietan / 2009-11-04 09:49:46 /
nie
tylko trochę zmieniła się koncepcja, kupiłem z allegro silnik ze skrzynią automatyczną od taunusa 2.3 pełen komplet z chłodnicą itp. I taką jednostkę zamontuje a nie 2.8 jak było na początku w planach. Czasu mam na niego nie za dużo ale powolutku i się zrobi. Narazie stoi bez silnika wjade z vką i zaczne się zastanawiać co i jak. Jak macie jakieś fotki itp to podsyłajcie. pozdro.
zibik / 2009-11-05 12:59:46 /
A, sprzedam silnik ze skrzynią z escorta 1.3, jakby ktoś potrzebował to dzwońcie 505 714 833. Silnik ze skrzynią chłodnicą tylko bez alternatora bo sobie zostawiam bo taki sam jest w 2.3.
zibik / 2009-11-05 13:05:17 /
Ja tam trzymam kciuki za ten projekt :D chętnie zobaczę Essiego z V6 pod maską :D
BirdDog / 2009-11-05 15:18:49 /
Tylko mi powiedz jaki sens jest wstawiać 2.3 i to jeszcze na 'leniuchu'?
Jak już się bawić w V6 to tylko 2.8, 2.9. Inaczej dobre 1,6 Kent a już na pewno 2,0 Pinto objedzie Cię bez problemu.
...::$nuffy (Grześ) / 2009-11-05 17:05:28 /
A może kol. Zibik jest muzykiem? Żadna czwórka (no chyba że boxer, ale to zupełnie inna bajka) nigdy nie zabrzmi tak pięknie jak V6 - choćby 2.0.
zakspeed / 2009-11-05 17:19:29 /
Wydaje mi się że kent ani pinto tak bezproblemowo to sobie chyba nie poradzi z 2.3 nawet na automacie. A co do brzmienia to vałka pracuje pięknie i to było jednym z powodów adaptacji takiej jednostki do escorcika. Nie robię tego na wyścigi.
zibik / 2009-11-06 11:48:49 /
Poradzi sobie, poradzi. Lekki, dobrze się wkręcający silniczek kontra ciężki, żeliwny kloc?
Inna sprawa, że dobrze rozumiem, czemu chcesz V-kę i to na automacie, bo to i mój ulubiony zestaw, ale w escorcie to po prostu szkoda roboty. Za kasę, którą w to władujesz miałbyś już 1/4 mustanga na przykład :)
m.kozlowski / 2009-11-06 11:53:22 /
Dobry kent 1,6 zje 2.3V6. 2.0 OHC to zje 2.8.
Rzędówka jest "anonimowa'' takich pełno. A co do tego czy to kloc? Hmm masę ma bo i musi, ale co do zgrabności to mu nic więcej nie trzeba :)).
zibik / 2009-11-06 12:53:31 /
Robisz jak uważasz. Ja bardzo chętnie takiego escorta obejrzę i będę podziwiał, bo zdaję sobie sprawę ile to pracy i kombinowania będzie.
O tym, że nie warto, mówię z pozycji doświadczenia. Gdybym się nie babrał w takich projektach, to już bym dawno Buicka miał w połowie roboty. Z drugiej strony nie da się przecenić doświadczenia zdobytego po drodze...
Powodzenia, ale pod warunkiem, że będziesz często wrzucał foty z postępu prac :)
m.kozlowski / 2009-11-06 12:59:54 /
Dziękuję za poparcie. W miarę postępu powrzucam fotki i opisy problemów, liczę także na doradztwo aby nie popełniać błędów już popełnionych. Co do pomysłu i nakładu pracy to masz trochę racji ale jeżeli wszystko byśmy dosłownie przeliczali to nie warto by czasem wychodzić z domu. A co do mustanga itp to zawsze można coś takiego nabyć w miarę możliwości ale czy da to tyle samo satysfakcji...
zibik / 2009-11-06 13:44:37 /
Marcin - ale Zibik nie chce mieć Mustanga.
I ja go rozumiem - Escort jest 100x ładniejszy :)
zakspeed / 2009-11-06 13:44:43 /
To był przykład, ja też nie lubię mustangów.
Zibik - dawaj duuuużo fotek, jak tylko coś będę mógł pomóc, to pomogę.
m.kozlowski / 2009-11-06 13:49:58 /
A ja lubie Mustangi właśnie dlatego, że wy ich nie lubicie i są takie biedne niekochane ;-PPP A Escorta też mam i mi z tym dobrze ;-)))
Gdzieś kiedyś (może nawet na tym forum) dawałem fotki do zabudowy silnika Cosworth V6 w Escorcie Mk2 ... myślę że byłyby pomocne ....
OOOO mam
http://home.zon.be/ovhees/
Daje się fotos i działa :-))
MikeB4 / 2009-11-06 14:33:04 /
dzięki mike
zibik / 2009-11-06 15:15:40 /