logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » v6 w escorcie mk2 z 1978 roku

v6 w escorcie mk2 z 1978 roku

Witam taki wątek już poruszano ale nic ciekawego nie wyczytałem
interesuje mnie sposób montażu i niezbędne przeróbki a nie czy warto taki czy rzędowy itp. Jestem zdecydowany na Vkę czekam na pomoc.

zibik / 2009-04-03 20:55:08 /


escort mk1 czyli defakto ta sam aplyta podlogowa byl homologowany z 2,3 v6 - wszytko sie da tylko pytanie po co ?

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-04-03 21:01:12 /


Po co Ci pomoc skoro jesteś zdecydowany ?

Ciekawe kiedy się poddasz ;-P

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-04-03 22:37:55 /


po co ? hm tak mi się spodobało, mam nagrany silnik z grandzi 2.8 z kolektorem i gażnikiem od 2.3 Pomysł aby upchnąć go w Escorcie dojrzewał w mojej głowie ze 2 lata i chce go w końcu zrealizować. Chodzi mi o jakieś podpowiedzi jeżeli ktoś już coś takiego robił aby uniknąć niepotrzebnych błędów

zibik / 2009-04-04 20:14:06 /


Błędem jest wsadzanie żeliwnego kloca do escorta. To się w ogóle prowadzić nie będzie. Dlatego też nikt ci nie powie jak to zrobić, bo nikt takich głupot nie robi. Pewnie się da i dojdziesz sam jak, ale tylko po to, żeby stwierdzić, że niepotrzebnie czas traciłeś...

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-04-04 21:22:45 /


z prowadzeniem zwłaszcza w zakrętach to masz racje, ale ten silnik jest cięższy o 20 kg od 2.0 rzędowego .

zibik / 2009-04-04 22:29:16 /


spokojnie OHC tez jest żeliwnym klocem, nie mam pojęcia jak zamontować Koelna w Eskorcie, ale chętnie zobaczę rezultat.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-04-04 23:10:02 /


wystarczy mniejszy zbiorniczek wyrównawczy, kolektory rurowe , przenieś aku bo tyłu i masz już taki sam lub lepszy rozkład mas. Nie przesamdzałbym z tą "mityczną" masą v-ek, to pinciaki są ciezkie(jak na 4 cyl) a nie koelny. A w dodatku V-ka ma niżej środek ciężkości.

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-04-05 10:11:47 /


A właśnie jaka jest masa silnika rs2000 z escorta mk5 i masa Coswortha 2,9?

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-04-05 12:10:00 /


boje się że serwo z pompą będzie przeszkadzać i że tunel będzie za mały.
ale to wyjdzie, za tydzień będę miał już czas na escorta i się biorę za wywalanie motoru z niego i pasowanie vki. Jak to będzie szło będe dawał znać i poprę to jakimiś fotami bo tak na sucho to lipa.

zibik / 2009-04-05 16:24:03 /


Ja jestem ciekaw efektów :D, robią taunusy V8 to czemu by nie sprawdzić czy koeln wejdzie do essiego i jak to będzie jezdziło

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-04-05 21:46:32 /


angole już dawno stwierdzili, że jest to bez sensu i wkładają 3.5 V8 z rovera i dokładają biturbo ;)

michalch83 / 2009-04-05 21:50:01 /


Gdzies mialem linka do stronki o budowie Escorta MKII z 2,9 24v.. Silnik pod maske wchodzi ciasno, ale dasie to zmiescic.. 2,8 powinien wejsc bezproblemowo... trzeba bedzie tylko dorobic lapy, moze troche podniesc tunel (zalezy od skrzyni biegow) i zamontowac troche twardsze sprezyny z przodu... Takze zamontowac chlodnice od Capri z silnikem V lub jakas "aftermarketowa"...

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-04-05 22:16:41 /


http://smg.photobucket.com/albums/v299/Gurden/P4057884.jpg

zmieścił się :)

Gurden Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-04-05 22:38:34 /


Ta, i do tego fabryczne zawieszenie i hamulce od 1.3...

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-04-06 08:23:07 /


No ale za to będzie bujać budom no i zapewne siądzie przy potforku;)

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-04-06 09:20:22 /


witam po przerwie świątecznej dorzucam kilka fotek mojego escorcika.
Ma zdemontowany grill ponieważ jest pęknięty i muszę go zespawać, ale to jest mało ważne jak na razie. Posiada on silnik 1.3 z jednogardzielowym gaźnikiem fomoco, i widzi górkę zanim kierowca ją zdąży zobaczyć :)). Ale będzie v6.
Najprawdopodobniej będę chciał się pozbyć silniczka z osprzętem ale to narazie w fazie zamysłu.

zibik / 2009-04-14 09:18:24 /


http://www.youtube.com/watch?v=3alwp-7wLRw jak zrobisz takie cos to szacun =]

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-05-28 21:42:36 /


http://www.youtube.com/watch?v=SstpuDJe-LE

większe wchodzą ;)

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-05-29 10:50:40 /


I jak? Zarzuciłeś juz pomysł, bo coś cicho w temacie...?

Śmietan / 2009-11-04 09:49:46 /


nie
tylko trochę zmieniła się koncepcja, kupiłem z allegro silnik ze skrzynią automatyczną od taunusa 2.3 pełen komplet z chłodnicą itp. I taką jednostkę zamontuje a nie 2.8 jak było na początku w planach. Czasu mam na niego nie za dużo ale powolutku i się zrobi. Narazie stoi bez silnika wjade z vką i zaczne się zastanawiać co i jak. Jak macie jakieś fotki itp to podsyłajcie. pozdro.

zibik / 2009-11-05 12:59:46 /


A, sprzedam silnik ze skrzynią z escorta 1.3, jakby ktoś potrzebował to dzwońcie 505 714 833. Silnik ze skrzynią chłodnicą tylko bez alternatora bo sobie zostawiam bo taki sam jest w 2.3.

zibik / 2009-11-05 13:05:17 /


Ja tam trzymam kciuki za ten projekt :D chętnie zobaczę Essiego z V6 pod maską :D

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-11-05 15:18:49 /


Tylko mi powiedz jaki sens jest wstawiać 2.3 i to jeszcze na 'leniuchu'?
Jak już się bawić w V6 to tylko 2.8, 2.9. Inaczej dobre 1,6 Kent a już na pewno 2,0 Pinto objedzie Cię bez problemu.

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-05 17:05:28 /


A może kol. Zibik jest muzykiem? Żadna czwórka (no chyba że boxer, ale to zupełnie inna bajka) nigdy nie zabrzmi tak pięknie jak V6 - choćby 2.0.

zakspeed / 2009-11-05 17:19:29 /


Wydaje mi się że kent ani pinto tak bezproblemowo to sobie chyba nie poradzi z 2.3 nawet na automacie. A co do brzmienia to vałka pracuje pięknie i to było jednym z powodów adaptacji takiej jednostki do escorcika. Nie robię tego na wyścigi.

zibik / 2009-11-06 11:48:49 /


Poradzi sobie, poradzi. Lekki, dobrze się wkręcający silniczek kontra ciężki, żeliwny kloc?

Inna sprawa, że dobrze rozumiem, czemu chcesz V-kę i to na automacie, bo to i mój ulubiony zestaw, ale w escorcie to po prostu szkoda roboty. Za kasę, którą w to władujesz miałbyś już 1/4 mustanga na przykład :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-06 11:53:22 /


Dobry kent 1,6 zje 2.3V6. 2.0 OHC to zje 2.8.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-06 12:13:41 /


Rzędówka jest "anonimowa'' takich pełno. A co do tego czy to kloc? Hmm masę ma bo i musi, ale co do zgrabności to mu nic więcej nie trzeba :)).

zibik / 2009-11-06 12:53:31 /


Robisz jak uważasz. Ja bardzo chętnie takiego escorta obejrzę i będę podziwiał, bo zdaję sobie sprawę ile to pracy i kombinowania będzie.
O tym, że nie warto, mówię z pozycji doświadczenia. Gdybym się nie babrał w takich projektach, to już bym dawno Buicka miał w połowie roboty. Z drugiej strony nie da się przecenić doświadczenia zdobytego po drodze...
Powodzenia, ale pod warunkiem, że będziesz często wrzucał foty z postępu prac :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-06 12:59:54 /


Dziękuję za poparcie. W miarę postępu powrzucam fotki i opisy problemów, liczę także na doradztwo aby nie popełniać błędów już popełnionych. Co do pomysłu i nakładu pracy to masz trochę racji ale jeżeli wszystko byśmy dosłownie przeliczali to nie warto by czasem wychodzić z domu. A co do mustanga itp to zawsze można coś takiego nabyć w miarę możliwości ale czy da to tyle samo satysfakcji...

zibik / 2009-11-06 13:44:37 /


Marcin - ale Zibik nie chce mieć Mustanga.
I ja go rozumiem - Escort jest 100x ładniejszy :)

zakspeed / 2009-11-06 13:44:43 /


To był przykład, ja też nie lubię mustangów.
Zibik - dawaj duuuużo fotek, jak tylko coś będę mógł pomóc, to pomogę.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-06 13:49:58 /


A ja lubie Mustangi właśnie dlatego, że wy ich nie lubicie i są takie biedne niekochane ;-PPP A Escorta też mam i mi z tym dobrze ;-)))

Gdzieś kiedyś (może nawet na tym forum) dawałem fotki do zabudowy silnika Cosworth V6 w Escorcie Mk2 ... myślę że byłyby pomocne ....



OOOO mam

http://home.zon.be/ovhees/

Daje się fotos i działa :-))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-06 14:33:04 /


dzięki mike

zibik / 2009-11-06 15:15:40 /