mam problem z 4 biegiem w automacie raz jest a ras nie. wymienilem olej sprawdzilem instalacjie i nadal to samo
grenadina / 2009-03-21 14:02:49 /
może byś tak dopisał co to za auto, jaki silnik i jaki rocznik :)
silnik 2.9 24v scorpio 92 r
grenadina / 2009-03-21 14:28:38 /
a jak zmieniałeś olej był w nim ciemny osad czy czerwony bez żadnego syfu? no i czy wymieniłeś filtr?
Sprawdź, czy zasilanie dostaje elektrozawór.
m.kozlowski
/ 2009-03-21 15:00:14 /
jak czytam o wmianie oleju w automacie bo jest jekis problem (obojetnie jaki) to sie kulam.
dlaczego ludzie nie wymieniaja oleju w silniku jak cos jest nie halo.
BTW, sprawdz elektrozawor
Kriss_MustangII / 2009-03-21 16:15:37 /
Kriss, z elektrozaworem racja.
A jak się kulasz przy wymianie oleju w automacie jak jest problem, to ja się kulam myśląc o Twojej wiedzy na temat automatów.
granadziarz_3M / 2009-03-21 17:42:30 /
olej i filtr jest nowy a jak zlewałem stary to był w miarę czysty i nadal raz jest a raz nie dzisiaj sprawdziłem instalacje i jest dobra.wydaje mi się ze sterownik w skrzyni jest zabrudzony ale możne ktoś miał już taki problem?możne ktoś mi podpowie co mam robić
grenadina / 2009-03-21 23:42:28 /
a ten elektrozawór to jest od 4 biegu?
grenadina / 2009-03-21 23:44:33 /
92 to juz przejściówka? jak tak to proponuję zajrzeć w wiązkę skrzyni biegów. A może upaliła się o wydech (dotyczy v6). Potem obstawiam czujnik prędkości pojazdu (prądniczka, vss - na koncu skrzyni taki cóś, moze toto, a moze kable od tego).
Mysza liil (EM) / 2009-03-22 01:01:53 /
Aha, cewkę elektrozaworu obstawiam jako ostatnią rzecz która mogła się wysypać.
Mysza liil (EM) / 2009-03-22 01:17:48 /
no ale jak by to była prądniczka to by licznik nie działał
grenadina / 2009-03-22 01:59:46 /
a wiązka jest ok bo ja wyciagnolem i cala sprawdziłem
grenadina / 2009-03-22 02:01:29 /
toż w przejściówce 92-94 licznij jest na linkę
Mysza liil (EM) / 2009-03-22 07:41:36 /
z calym szacunkiem, ale jeszcze raz, oleju sie nie wymienia tylko sprawdza jego jakosc i jesli ona nie jest ok o wymienia po ustaleniu co ze skrzynia jest nie tak.
ludzie wymieniaja olej i licza na to, ze bedzie ok i usterka zniknie.
no litosci, nie bedzie ok bo trzeba znalezc przyczyne usterki i ja usunac!
Kriss_MustangII / 2009-03-22 12:07:51 /
Ja bym podpiął długimi kabelkami miernik pod kable wchodzące do skrzyni (do elektrozaworów). Potem za kierownicę i sprawdzić, czy dostają zasilanie.
m.kozlowski
/ 2009-03-22 15:11:08 /
Kriss, olej się zlewa i patrzy co leży na dnie miski. Czasami są to planetarki, czasami tulejki, najczęściej jednak tarczki. Tylko świeży olej po naprawie skrzyni wlewa się z powrotem jak się go spuści żeby się do mózgu dobrać. Jak Ci silnik rzuca palenie to wymieniasz świece itd. Otóż olej w automacie spełnia podobną funkcję. Najtaniej na początek go wymienić. Jeżeli po wymianie usterka się nasili lub zniknie, to więcej wiadomo niż po obejrzeniu i obwąchaniu oleju bez wymiany. Ponadto jeżeli nie znasz skrzyni, to nie wiesz na czym jeździła. Niektóre skrzynie mają specyficzne wwymagania olejowe (4R44 wymaga syntetyku do automatów, wszyscy "mądrzy inaczej" leją do niej dextron III który obok syntetyku nie stał przez pięć minut) i wlanie właściwego oleju bardzo zmienia sposób pracy skrzyni.
Grenadina, dryndnij do MS-a i pogadaj. To on tu jest wszechwiedzącą wiedźmą PlePle, która o automatach wie wszystko.
granadziarz_3M / 2009-03-22 16:47:25 /
Pytanie czy brak 4 biegu w tym przypadku oznacza, że skrzynia zostaje przy większych prędkościach na 3 biegu (np. 90km/h i lekki gaz), przesunięcie lewarka z D na 3 (lub OD na D) nie powoduje żadnej zmiany położenia wskazówki na obrotomierzu.
Druga możliwość, że przez brak 4 biegu, autor wątku rozumie przeluzowanie po 3 biegu.
Jest jeszcze przypadek, kiedy nie działa lockup i różnica pomiędzy 3 i 4 jest słabo wyczuwalna (dlatego pisałem o sprawdzeniu lewarkiem i obserwacji obrotomierza).
olej oceniasz zlewajac krople na biala kartke, ale w jednym masz racje, tez po zapachu.
Rzecz wazna, oleju nie wymienia sie na pale i nie szerz takich teorii bo to jest pozbawione sensu.
Druga wazna rzecz, jesli w misce leza resztki tarczek to tez trzeba znalezc przyczyne tego dlaczego sie spalily a nie tylko wymiana i hola poki nastepny nowy komplet nie poleci do miski.
Trzecia wazna rzecz, przyczyne awarii skrzyni bada sie na podstawie objawow i pomarow (cisnien) a nie leczy jej wymiana oleju.
no litosci!
Jesli masz awarie silnika te tez leczysz ja wymiana oleju ?
Kriss_MustangII / 2009-03-22 21:48:12 /
Jak mi w plastiku po rozruchu w czasie mrozów zapalała się kontrolka oleju po przekroczeniu 1,5 tyś na obrotomierzu, to wymieniłem olej i pomogło ;-P
radzieckii / 2009-03-23 10:56:58 /
Kriss, czytaj co się pisze a nie czytasz pierwsze słowa i piszesz herezje.
Napisałem, że olej się zlewa żeby zajrzeć do miski, jeżeli jego wygląd i zapach nie wskazują na jego winę. I jeżeli w misce nie leżą podejrzane śmieci to się go nie wlewa z powrotem, za wyjątkiem wskazanego przypadku. Jeżeli nie wiesz co masz w skrzyni a skrzynia wymaga specyficznego oleju (podałem przykład, jak Ci mało, to Clio I ph III 1,4 wymaga mieszniny 50/50% dextronIII i syntetyku np Castrol Transmax Z) to też przed rozgrzebaniem skrzyni dobrze wlać właściwy olej i zobaczyć jak będzie pracować.
Co do oleju w silniku, to istnieją przypadki kiedy wymiana pomaga (niedogrzany silnik i olej rozcieńczony benzyną, za gęsty olej w układach zmiennych faz rozrządu). Ale też napisałem że jak silnik kuleje to zaczyna się od świec, kabli i innych takich rzeczy. I napisałem że olej w automacie sprłnia taką rolę jak świeca w silniku. Takie porównanie. Zły olej w automacie będzie robił to samo co zła świeca w silniku, jakbyś nie wpadł na to co autor miał na myśli.
i to na tyle robienia OT.
MS dał wystarczające wskazówki, myślę że jako dyletanci przy jego wiedzy, nie powinniśmy zabierać głosu.
granadziarz_3M / 2009-03-24 09:14:53 /